چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 1 May 2024
 
۹
۶۲

واکنش بازیکن پرسپولیس به سخنان روحانی درباره نقد معصومین

دوشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۰۸
کد مطلب: 582060
استوری اینستاگرام محمد انصاری بازیکن پرسپولیس در واکنش به موضع عجیب روحانی در مورد رسول اکرم(ص) و امام زمان (عج)
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
متاسفم
به سوالم پاسخ دهید.
آیا در حال حاضر کسی هست که معصوم باشد؟
نه تنها در ایران بلکه در کل جهان هم نمی توان معصوم پیدا کرد چه رسد به واحی،
پس نقد همه طبق گفته ریاست جمهوری ایران در کشور ایران اوجب واجبات میباشد
Iran, Islamic Republic of
پیامب که معصوم بودن روحانی نقدشون کرد
Iran, Islamic Republic of
متوجه نکته قضیه نشدین!
نکته این هست که ایشان دایره نقد را به امام زمان ـروحی له الفداء ـ کشاندند و طبق عقیده شیعه انسان معصوم خالی از خطا است و سخن از نقد ایشان نشانه عدم درک مقام عصمت است.
به نظر می‌رسد جناب رئیس جمهور برای تهییج مخاطب عوام، متوجه نشده مرتکب چه خبطی شده است!
مسئله دیگران نیستند؛ بله غیر از معصومین(ع) باقی افراد امکان خطا برایشان وجود دارد و قابل نقد هستند. اینجا مسئله، جایگاه معصوم است.
امیداورم متوجه شده باشید.
موفق باشید و بهروز
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
ایشان به نوعی خواستند بگویند که ما پیامبر ص را می توانیم نقد کنیم ،رهبر انقلاب که جای خود دارد. تمام منظور ایشان نقد ولایت و رهبری است
Iran, Islamic Republic of
ايول
Iran, Islamic Republic of
مرحبا ابوذر درست متوجه شدى ، آقايون مخالف روحانى خودشونو به اون راه مى زنند ! انگار نشنيدند چى گفته و چرا ؟! يكى ميگه مشقهاشو خوب ننوشته ! اون يكى ميگه آيه الله جنتى نبايد ارفاق ميكرد ! خلاصه بازار مكاره اى راه افتاده و هر كى به فكر پشم كلاه خودشه ! وطنم اى پاره تنم !
رضا
Iran, Islamic Republic of
زاكانى جان ! تو هم يه چيزى بگو ! توى فلسفه كه خوب سررشته دارى !
علی
Iran, Islamic Republic of
دقیقا همین است. وقتی می گویند پیامبر قابل نقد است یعنی مردم رهبری که دیگر چیزی نیست همچنان که عینا می گوید از پیامبر بالاتر که نداریم.
Iran, Islamic Republic of
بيخودي شلوغش نكنين. روحاني اين حرفش درسته (هر چند خيلي حرفاش و كاراش درست نيست) داره ميگه مردم حق دارن حرف پيغمبر(ص) رو نقد كنن و اگر نظرشون خلاف نظر پيغمبر بود بي هيچ واهمه اي بگن . خود پيغمبر(ص) به مردم اجازه ميداد در مواردي كه سخني (غير از وحي جبرئيل) گفته بود به وي اعتراض كنند. اگر مردم چنين حقي نداشتند خب پيغمبر (ص) به حباب ابن منذر در جنگ بدر مي گفت كه تو حق نداري غير از حرفي كه زدم نظري داشته باشي اما پيامبر(ص) انتقاد حباب ابن منذر در مورد محل اطراق لشكر رو پذيرفت و به همه دستور داد به جايي كه وي مي گويد نقل مكان كنند. در جنگ احد هم همينطور شد و مردم كه نظرشان به نظر پيامبر(ص) نزديك نبود خيلي راحت مخالفتشان را ابراز كردند و پيامبر(ص) هم به آنها نگفت شماها آدماي بيشعور و بيدين و بي تربيتي هستين كه با من مخالفت مي كنين. بله فرمان به دست رسول الله(ص) است اما ديگران هم مكلفند اطاعت كنند اما در ضمن حق دارند نظرشان را حتي اگر غير از نظر معصوم(ع) باشد را بيان كنند و سپس طبق نظر نهايي پيامبر(ص) عمل كنند. البته مخالفت با نظر معصوم كار اشتباهيه اما كاريش نميشه كرد اين حق مردمه. همانطور كه رأي دادن به خاتمي، احمدي نژاد و روحاني صرفنظر از درستي يا نادرستي اون، حق مردم بود. سخن سر اينه كه هر حكومت برحقي (بخصوص حكومت پيغمبر(ص) و امام زمان(عج)) اين حق رو به مردم ميده.
Iran, Islamic Republic of
سلام.
همون جنگ احد حرف و نظر پیامبر رو قبول نکردن .
یا به اصطلاح نقد کردن
.نتیجه چی شد .
پیشنهاد با نقد خیلی فرق داره.
به همه واضح است که منظور این آقا از نقد پیامبر چی هستش.
Iran, Islamic Republic of
همین روایتی که جناب حقوقدان خواندن در اصل درباره ولایت امیر المومنین هست که اون شخص گفته از طرف خداست یا خودت که این آیه نازل شد سال سائل بعذاب واقع که در جا هلاک شد
Iran, Islamic Republic of
نقد یعنی انتقاد. شما نظر با نقد رو یکسان میدونی؟!!!
Iran, Islamic Republic of
شما مفهوم نقد را نمیدونید . کلمات بار معنایی دارند عزیزم
Iran, Islamic Republic of
نه بابا
دکتر انوشه؛ مدرس دانشگاه
Iran, Islamic Republic of
در هفته های اخیر، حوادثی در کشور رخ داد که متأسفانه مورد سوء استفاده دشمن قرار گرفت. اما آنچه در فضای عمومی کشور، آشکارا برملا گردید، نارضایتی گسترده از عملکرد اقتصادی دولت است. معلوم شد و همه دانستند که مردم از گرانی ها، بیکاری، ورشکستگی واحدهای تولیدی، تبعیضها، اختلاسها و غیره دلخور و ناراضی هستند. مخاطب مردم در این اعتراضها، دولت مستقر و تیم اقتصادی اوست که به هر حال با مدیریت ناکارآمد پنجساله، وضعیت امروز را بوجود آورده است. سخنان اخیر آقای روحانی، به نظر من نوعی فرافکنی است و او می کوشد که با جا خالی دادن، آدرس غلط بدهد و به مردم القا کند که متهم اصلی، خود نظام است؛ نه دولت! او با بیان اینکه وقتی امام زمان ظهور کردند می توان از ایشان هم انتقاد کرد و مردم از پیامبر هم انتقاد می کردند، در واقع می خواهد بگوید که اعتراضها باید به سمت مرکز نظام و ولی فقیه باشد؛ نه دولت. در حالی که طبق قانون اساسی، رئیس جمهور، عالی ترین مقام مسئول اقتصادی است و در جزئیات اقتصاد، دخالت می کند؛ حال آنکه طبق اصل 110، رهبری سیاستهای کلی نظام را تعیین و ابلاغ می کند. مدتی است که از مواضع او و همکارانش، استنباط می شود که امیدی به توفیق ندارند و به بن بست رسیده اند. او می داند که اوضاع اقتصادی، رو به وخامت است و شرایط جامعه، مثل آتش زیر خاکستر بوده و مردم، به عشق اسلام، اصل نظام و رهبری، اوضاع را جمع و آرام کردند؛ لذا چون نا امید است می کوشد که پیشاپیش، رهبری را به عنوان متهم اصلی معرفی کند.
Iran, Islamic Republic of
سلام دوست عزیز
بله درحال حاضر امام معصوم زمان ما امام زمان علیه السلام هستند که خود ایشان در نامه ای که به آخرین نائب خاص خود علی بن محمد سمری داشتند ولی فقیه زمان را به نیابت عام خود منصوب کردند و فرمودند فانهم حجتی علیکم و انا حجة الله علیهم یعنی ولی فقیه حجت من بر شماست ومن هم حجت خدا بر او هستم
حالا اگر شما حجت امام زمان بر ما را قبول داشته باشید حتی اگر معصوم هم نباشد ولی حجت معصوم هست و دستورات واوامر صریح او بر مسلمین قابل نقد نخواهد بود و واجب الاطاعه است
پیامبر اسلام (ص) فرمودند «مَن اجتهد فاصاب فله أجران، و مَن أخطأ فَله أجر واحدٌ».
یعنی حجت امام معصوم چون در راه رسیدن به حق اجتهاد وتلاش می کند اگر به نتیجه صحیح و واقع برسد دو اجر دارد و اگر به نتیجه اشتباه برسد باز برای او یک ثواب واجر محفوظ است وبالتبع ودر هر دو صورت اطاعت از او بر مردم واجب. چون خطای او تعمدی نیست واو حجت امام معصوم بر همه است
Iran, Islamic Republic of
آیا در معصومیت حضرت ولی عصر عج شک دارید...؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
شما چیزی میگی که مرغ پخته هم توی دیگ خندش میگیره!
خود روحانی که شعار "نقد " میده خیلی درمورد انتقاد دیگران خیلی با جنبه تشریف داره؟!
حالا اصلا معصوم بکنار ایشان ازخودش و دولتش شروع کنه به نقد شدن و به انتقاد کنندگان انگ بیسوادی و دهها برچسب دیگه نزنه
Iran, Islamic Republic of
از نحوه نگارش شما مشخص است حرف دارید . لطفا حرف بزنید
Iran, Islamic Republic of
کسی با شما کاری نداشت شما به خوابتون ادامه بدید.
صحبت نقد معصومین است نه جستجوی معصوم.
هاشمی
Iran, Islamic Republic of
دوستان یه پیشنهاد دارم اگر خوبه اجرا کنیم چون مشخص شده که آقای روحانی به علت عدم موفقیت در مملکت داری و اقتصاد و برجام تصمیم گرفته هر روز یه جنجال ایجاد کنه تصمیم بگیریم در هر موضوعی که ایشون جنجال راه انداخت فقط از ایشون بخواهیم به جای حاشیه سازی به وظیفه اصلیش بپردازه به فکر رفع گرانی ها ، پیشبرد اقتصاد، مسکن جوانان، اشتغال و ازدواج جوانان و... باشه خودمان را دست حاشیه سازی های ایشون ندهیم و مطالبات را دنبال کنیم
Iran, Islamic Republic of
به شدت موافقم
اصلا بحث های انحرافی را دنبال نکنیم و فقط از آنها گزارش کار بخواهیم
ایمان
Iran, Islamic Republic of
.ببخشید کی گفته تو دنیا معصوم وجود نداره؟طبق نظر شیعه و بنا به احادیث متعددی که وجود داره،مثل این حدیث شریف از امام صادق :لَولَا الحُجَّةُ لَساخَتِ الاَرضُ بِاَهلِهَا.اگرزمین لحظه ای از حجت خدا خالی باشه زمین اهل خودش رو در خود فرو میبره.امام زمان عج الله تعالی فرجه آخرین معصوم زنده هم اکنون حاضر و ناظر اعمال ما هستن.
Iran, Islamic Republic of
در موضوع حرف بزن
Iran, Islamic Republic of
بله در حال حاضر کسی هست که معصوم باشد. عجیبه که نمیشناسیش! کمی از دنیا کنده بشو!
خودم
Germany
آیا وجود معصوم در کشور غیر از امام زمان عج عقلا و وقوعا ناممکن است ؟ با کمی اندیشه معلوم است که وجود معصوم غیر از امام زمان عج عقلا و وقوعا ممکن است لکن عصمت امام زمان عج در نهایت و اشد امکان عصمت است ولی سایرین در مراتب پایین تری هستند بنابراین احتمال نبود معصومی غیر از امام زمان عج مخالف عقل سلیم است ودر ثانی عصمت اکتسابی را نیز باید در نظر گرفت و عصمت اکتسابی از اموری است که آن را لطف خدا اقتضا می کند .
رییس جمهور ما گویی آنچه خوانده را به فراموشی سپرده است .
Iran, Islamic Republic of
در حال حاضر امام زمان ما حاضر وناظر است و ذخیره ای برای دوران تکامل عقلی بشر.واقعا ایشون چه زجری میکشن که گیر درست شدن آدمایی مثل ماهستن.
آفرين به اين معرفت به اين ذكاوت
احمد
Iran, Islamic Republic of
آفرین بارک الله
Iran, Islamic Republic of
اینکه یک ورزشکار مملکت اون هم از نوع فوتبالی‌اش در این سطح اطلاعات دینی‌اش تاپ هست، جای شکر دارد و از سویی اینکه رئیس جمهور یک مملکت در مسائل دینی این قدر پرت هست هم جای مصیبت در مصیبت.
محمدحسین
Iran, Islamic Republic of
افرین ومرحبا برغیرت شرف وبصیرت محمداقا که ایین قهرمانی وپهلوانی رابسیار خوب فرا گرفته است
افرین به اقای انصاری مرحبا موفق باشی پسر، مرد ، اقا ، شیر مرد
Iran, Islamic Republic of
راستی من شنیده ام انصاری طلبه بوده ،آیا واقعیت داره؟
نجفی
Iran, Islamic Republic of
آفرین به شعور و معرفت تو
و بدا به حال کسانی که با لباس دین ضربه به دین و اعتقادات می زنند.
شاید هم با این التهاب آفرینی ها کارنامه خالی از خدمت خود را از ذهن مردم به فراموشی می سپارنند
مهدی
Iran, Islamic Republic of
جزاک الله خیر الجزاء. عاقبت بخیر شی ان شاء الله
Iran, Islamic Republic of
احتمالا اعتبار مدرک ...
Iran, Islamic Republic of
حالا اگر ننویسی استوری بهت می گن بیسواد؟؟؟ چرا از واژه های فارسی استفاده نمی کنی؟؟؟؟
احمد
Iran, Islamic Republic of
خدایا ببین کارمون به کجا رسیده یکی بالباس روحانیت ودین وبا دکتری حقوق ودرکسوت رییس جمهور -که باید عقلش به اندازه 80 میلیون نفر باشه -حرفی میزنه که یک فوتبالیست بیاد حرفش رو نقض کنه ؟ مملکت داریشم همینطوره که اوضاع واحوالمون اینه!
احمد
Iran, Islamic Republic of
صاحبان این تفکر دردوران اصلاحات می گفتند حتی به خداهم می شود اعتراض کرد وبرعلیه خدا هم میشود تظاهرات کرد
Iran, Islamic Republic of
دوستان مطابق معمول عرض میکنم شخص مورد نظر همچنان مشغول فرافکنی جهت در رفتن از زیر کاره !
گول نخورید و بچسبید به نقد و مطالبه از ایشون !!
ایشون بهمراه تیم همراه صرفا مشغول فرافکنی و حاشیه سازیه
افرین بر ادم چیز فهم
Iran, Islamic Republic of
اکثریت نمیزاره اقلیت واسش تصمیم بگیره اما نقد ازاده هر چه دل تنگت خواهد بگو
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
جواب انشالله ۱۴۰۰
تکرار خواهیم کرد
ایه های قرانم یاد گرفتن به نفع خودشون مصادره می کنن
این ایه بیشتر برازنده اونایی که میلیاردی مثله شما پول مفت می گیرن
Iran, Islamic Republic of
ایه برازنده خود محمد انصاریه!اصلا معنی ایه رو فهمیدید داره می گه تو از روی هوای نفس حرف نمی زنی هر چی می گی وحی خداست وقتی ترجمه تحت الفظی ایات رو هم متوجه نمی شید اظهار نظر راجع به مساپل دینی رو بسپارید به دینداران بهتره
Iran, Islamic Republic of
منظورت را دقیق تر بگو تا تو این آشفته بازار درست متوجه بشویم که منظورت چیه و مخاطب شما کدام مطلب است؟
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
به اون بنده خدا که سئوال کرده آیا در حال حاضر کسی هست که معصوم باشد؟ بگو مگر حضرت ولی عصر عج معصوم نیستند
نسل قدیم
Iran, Islamic Republic of
احتمالا ایشان یادش رفته امام زمان (عج) هم حی و حاضرند و فقط به اذن خداوند ظهور می کنند و شاید اصلا منکر وجود حضرت نباشند
سعی کنیم مخاطبان را با نگاه مثبت بنگریم و اگراشتباهی داشتند با یک یادآوری جبران کنیم
می بخشید
Iran, Islamic Republic of
بازیکن مکتبی و ارزشی به ایشون می گویند
علی فلاح
Iran, Islamic Republic of
بازکن ارزشی هستن ایشون ولی کاش استقلالی بودن ایشون.....
حسام
Iran, Islamic Republic of
مقربان خداوند بودند، کلام آنها کلام خداوند بود، این پیامبران خدا در زمان خود مدام به انسان های زمان خود معجزاتی را نشان می دادند، کافران می گفتند، این شخص (پیامبران)، جادوگرند. از امامان ما در مجالس علمی مناظره برگذار می کردند، موفق نمی شدند، برای بنده جای تعجب هست که فردی که با این همه سوابق درسی چنین اظهارات بدی سر بزند، شاید
Iran, Islamic Republic of
احسنت به این ورزشکار جوانمرد
علی
Iran, Islamic Republic of
آفرین قهرمان، معروف باشید و حق مداری را حفظ کنی مهم است و انشاءالله همچنان در مسیر حق بمانید.
Iran, Islamic Republic of
مشکل شما اصولگرایان با این موضوعات حل نمیشه. روحانی درست گفته .
علی
Iran, Islamic Republic of
ماشاالله به این بصیرت. آفرین. بصیرت شما خیلی بالاست محمد آقا نمی دانم این آقای روحانی چرا این مطالب را بیان می کند. معصومیت پیامبر از مسلمات و اظهر من الشمس است وگرنه اگر پیامبر معصوم نباشد همه می توانند پیامبر باشند. این چه پیامبری است که اشتباه و گناه دارد آیا پیامبر گناهکار می تواند دیگران را از گناه بازدارد. بر اساس منطق پیامبر باید معصوم باشد در غیر اینصورت اصلا پیامبر نیست. رد معصومیت پیامبر دقیقا معادل رد خود پیامبریست. من معنای دیگری به جز آن از این سخن دریافت نمی کنم.
دانیال
Iran, Islamic Republic of
درود بر حاج محمد انصاری مردِ با غیرت پرسپولیس
Iran, Islamic Republic of
از نوشتن واژه بیگانه استوری توسط شما بسیار شاکی هستم. به نظر شما در زبان فارسی واژه ای برابر یا هم معنی با این کلمه فرنگی وجود ندارد؟؟؟!!!
هوشنگ
Iran, Islamic Republic of
همه این صحبت های روحانی در جهت سرگرم کردن مردم ایران به بحث های جانبی و دور کردن مردم از مشکلات اقتصادی کشور است مردم باید حواسشان جمع باشد
Iran, Islamic Republic of
من طلبه هستم و از فهم و شهور این طور جوانان در عجبم.
یه جوری از این نوع جوانان خجالت می کشم
سامان
Iran, Islamic Republic of
آفرین . ان شاء الله تا آخر هم همینطور مومن باشی.
نقاد
Iran, Islamic Republic of
خیلی متاسفم برای خودم وهم برای مردم که هزاران جوان پر پر شدن تا یک حکومت شیعه حفظ بشه ...من مطمنم اگر امام زمان ظهور کنه اولین کسیکه به مقابله و مخالفت با ایشان بلند میشه همین ... است