جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۴
۲۸
دکتر زاکانی در مراسم بزرگداشت شهدای هسته‌ای:

دولتی‌ها یک معامله ناقص را انجام دادند/ برجام را آمریکایی ها نوشتند/ در وزارت خارجه صورت جلسه‌ای برای جلسات برجام وجود ندارد

جمعه ۲۲ دی ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۱۹
کد مطلب: 581295
نماینده سابق مردم تهران در مجلس گفت: اکنون برجام‌های دو و سه در دستور کار دشمن است و اگر دقت لازم را نداشته باشیم موفقیت‌های دیگر کشور در عرصه موشکی و جبهه مقاومت منطقه نیز مورد تهاجم دشمن قرار می‌گیرد.
دولتی‌ها یک معامله ناقص را انجام دادند/ برجام را آمریکایی ها نوشتند/ در وزارت خارجه صورت جلسه‌ای برای جلسات برجام وجود ندارد
گروه سیاست جهان نيوز: علیرضا زاکانی در مراسم بزرگداشت شهدای هسته‌ای که با موضوع دستاوردها و خسارت‌های برجام در سالن همایش‌های مدرسه علمیه دارالشفا برگزار شد، از برجام به عنوان یک قرارداد غیرکارشناسی‌شده نام برد و اظهار کرد: اکنون درگیر این سند معیوب هستیم اما باید تلاش کنیم تا درگیر اسناد جدید معیوب‌تر نشویم.

وی با تاکید بر اینکه مذاکره با آمریکا یک خط قرمز محض نیست، اضافه کرد: بر اساس فرمایشات رهبر انقلاب اسلامی باید بدانیم که نتیجه مذاکرات به نفع نظام اسلامی است و بعد از آن اقدام به مذاکره کنیم.

نماینده سابق مردم تهران مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در برخی از مذاکرات توانستیم در سخت‌ترین تحریم‌ها از آمریکایی‌ها امتیازات لازم را دریافت کنیم، تصریح کرد: یک میلیارد و 700 میلیون دلاری که در یک مذاکره دریافت شد، نشان می‌دهد که در مذاکرات نیز می‌توانیم عملکرد مطلوبی داشته باشیم، در آن دوران شخص رئیس جمهور نسبت به دستگیری جیسون اعتراض داشت.

وی از مذاکره عزت‌مندانه به عنوان یکی از عناصر منطق درست مذاکره یاد کرد و گفت: رهبر انقلاب اسلامی باید تعیین کنند که در مذاکرات کدام روش و شیوه را دنبال کنیم تا بتوانیم به نتیجه مورد نظر برسیم؛ منطق مذاکرات نباید قجری و مبتنی بر ذلت‌پذیری باشد، اگر فرمایشات رهبر انقلاب اسلامی مورد توجه قرار نگیرد هر فردی که در میدان حضور می‌یابد صاحب‌نظر و مدعی می‌شود.

زاکانی خاطرنشان کرد: دولتی‌ها یک معامله ناقص را انجام دادند چراکه سند برجام را آمریکایی‌ها نوشتند و تیم مذاکره کننده فقط آن را مورد بررسی قرار داد و بعد نیز به تایید آن پرداخت؛ در مرحله اجرا نیز نتوانستیم به شیوه مطلوب موارد تعهدها را دنبال کنیم برخی متوجه نبودند که در این معامله سرمایه‌های بزرگی را از دست دادند.

وی با بیان اینکه دانشمندان بسیاری برای دستاوردهای نظام اسلامی در عرصه هسته‌ای زحمت کشیدند، عنوان کرد: اکنون یکی از دانشمندان هسته‌ای کشور که توانسته ایران را به غنی‌سازی موردنظر برساند در شرکتی غیر مرتبط از تخصص خود درحال فعالیت است.

زاکانی با تاکید بر اینکه ایران در مقابل امتیازات داده‌شده دریافتی خاصی در برجام نداشته است، مطرح کرد: در وزارت خارجه صورت جلسه‌ای برای جلسات برجام وجود ندارد فقط دست‌نوشته‌هایی با مداد موجود است که این موارد نیز نمی‌تواند گزارش و مستند باشد.

وی یادآور شد: دبیر شورای عالی امنیت ملی کشور نیز این اسناد را به‌عنوان پشتوانه‌های سند برجام مشاهده نکرده است و مواردی که در اختیار مردم قرار گرفته بخشی از مباحث است، با این وجود مجبور هستیم که به موارد ذکرشده در برجام عمل کنیم.

این کارشناس مسائل بین المللی از رخدادهای تلخ دوران 88 به عنوان زمینه‌ساز تحقق خواسته‌های دشمن در مذاکرات هسته‌ای یاد کرد و ادامه داد: بی‌توجهی مسؤولان نسبت به تحریم‌های هوشمند و پیاده‌سازی اقتصاد مقاومتی سبب شد که کشور با بحران‌های مختلفی روب هرو شود.

وی با اشاره به اینکه دشمن با القاها و ادعاهای نادرست نسبت به حوزه‌های مختلف از جمله حقوق بشر به دنبال امتیازگیری از نظام اسلامی بوده است، گفت: موضوع هسته‌ای به عنوان موضوع اصلی مذاکره انتخاب شد درحالی‌که چرخش آینده کشور نیازمند دستاوردهای هسته‌ای است.

زاکانی اضافه کرد: در انتخابات سال 92 برخی موضوع سازش و مقاومت را در معادله انتخابات قرار دادند و این کار درستی نبود چراکه مباحث منافع ملی را نباید در انتخابات وارد کرد؛ دولت نیز موضوع جنگ و صلح، سانتریفیوژها و اقتصاد کشور را مطرح کرد به همین علت مردم نیز فراموش کردند که دشمن اصلی کیست و انتخابات به سمتی رقم خورد که افراد فکر کنند جامعه نیازمند ارتباط با آمریکایی‌هاست.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در مورد مذاکرات هسته‌ای فقط رهبر انقلاب اسلامی نقش خود را به‌درستی ایفا کردند، گفت: اکنون برجام‌های دو و سه در دستور کار است و اگر دقت لازم را نداشته باشیم موفقیت‌های دیگر کشور در عرصه موشکی و جبهه مقاومت منطقه نیز مورد تهاجم دشمن قرار می گیرد درحالی‌که اگر به زمینه‌های رخدادهای برجام بپردازیم می‌توانیم در شرایط کنونی نیز از زمینه‌سازی‌ها دور شویم.

زاکانی تصریح کرد: رخدادهایی که در مورد برجام مشاهده کردیم بسیار درس‌آموز است چراکه اگر دقت و توجه لازم را داشته باشیم می‌توانیم از آنها برای آینده خود درس عبرت را بگیریم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
اظهارات واطلاعات اقای زاکانی همیشه در خصوص برجام نادرست بوده
موضع گیری زاکانی غیر ملی غیرواقعی وغیر عملی وغیر منصفانه بوده
البته منکر بعضی کاستی ها ونقص ها در این رابطه نیستم
Iran, Islamic Republic of
مگر دیوانه اند با آمریکا مذاکره کنند؟ اگه گفتی کی اینو گفته؟
Iran, Islamic Republic of
گزینه اول ) زاکانی
گزینه دوم) شریعتمداری
گزینه سوم) دیوانه
Iran, Islamic Republic of
تو؟!
حافظه اگه یاری نمیکنه کمی فکر کن بعد نظر بده راهنمایی میخوای ر و ح ان ی
Iran, Islamic Republic of
حوصله بحث با امثال شما رو نداریم چون به عمد خودتون رو بخواب زدین، کسی ذره ای منطق داشته باشه قبول می کنه ضررهای برجام بیش از منافع اون هست
Iran, Islamic Republic of
بازی۳ماهه!
ترامپ توجیه شد که برجام منافع لابی صهیونیسم را تامین میکند بدون اینکه خاصیتی برای ایران داشته باشد لذا کاملا معلوم بود فعلا دفنش نمیکند.
تا۳ماه بعد...
جنازه_برجام
حربه_اخاذی
فریبکاری
United Arab Emirates
شما میتونید اظهارات نادرست ایشان را در مورد برجام بصورت مستدل بیان کنید؟
یعنی شما فکر میکنید که آمریکا انقدر احمق بود که منافع ایران را در مذاکرات هسته ای مقدم بدارد؟
Iran, Islamic Republic of
آقای زاکانی همیشه در سخنانش به دنبال شستن گناه خویش است. جناب زاکانی چرا شما که مسئول کمسیون بررسی برجام در مجلس بودید این حرف ها را می زنید مردانه در آن زمان جلوی تصویب آن رامی گرفت.
Iran, Islamic Republic of
ظاهرا شما به اختیارات کمیسیون واقف نیستید/ کمیسیون فقط برای بررسی متن برجام بود نع تصویب آن/ ضمن اینکه زاکانی شخصا تلاش زیادی در مجلس کرد تا تصویب نشه
Iran, Islamic Republic of
گزارش کمیسیون برجام را بخون دقیق تر می فهمی کی دقیق گفته کی غیردقیق
حسین
Netherlands
به اسکندر باختیم ..... در برجام هم باخیم. بسیار خوب ، با ربا چه باید کرد؟ اعتماد مردم را چگونه می توان ترمیم کرد؟ صادرات را افزایش و واردات را کاهش و با ارده جدی بسوی استقلال واقعی باید رفت؟ از اقتصاد مقامتی چه خبر ؟
ما همش دنبال وقایع می دویم ، کی می خواهیم از امور جلو بزنیم و دنیا را مجبور کنیم دنبال ما بدود؟ بیش ار هشتاد بار کاسترو را سعی کردند ترور کنند و کره جنوبی ، شیطان را که دیگر بزرگ هم نیست مجبور به "خود" خوری کرده ، سهم ما از این پیروزی ها کجاست؟
اگر مسئولین بفرموده آقا اپوزسیون هستند یعنی حزب الهی ها حق ندارند اپوزسیون باشند . گیوه هار را ور بکشید و آستینها را بالا بزنید و پیش قدم شوید و جهادی جدید را پی بریزد.
با توکل بخدای متعال بگو یا علی و برخیز
Iran, Islamic Republic of
چه ربطی داره حسین آقا
بدانید عقل، این طرز تفکری که دارید نیست. بی ربط زیاد میگید.
حسین
Netherlands
بَلِ الْإِنسَانُ عَلَىٰ نَفْسِهِ بَصِيرَةٌ(بلکه انسان خود به وضع خویش بیناست.) انصاریان.
دوستم ، بهتر از هر کس می دانم که لفی خسرم ، لذا خواهشمندم تصحیح بفرمائید.
ارادتمند شما باقی خواهم ماند
Iran, Islamic Republic of
خوب موضوع اينه آقاي زاكاني زور ميزنه تو لايحه هاي بالاي حكومت بره راهش نميدن
رد صلاحيت دوره گذشته رياست جمهوري خيلي معنا داشت كه مثل اينكه ايشان نفهميده به درستي
Iran, Islamic Republic of
معنای خاصی نداشت. ایشون، نماینده مجلس بود. جندین دوره. منتهی شورای نگهبان، گفت صلاحیت ریاست جمهوریت را احراز نکردم. همین میتونه کج سلیقگی شورای نگهبان باشه. به هر حال، زاکانی از روحانی و جهانگیری و هاشمی طبا! که بهتر بود.
Iran, Islamic Republic of
چرا به شما فشار اومده و ناراحتی
اگر منطقی داری ابراز کن ولی ظاهرا ...

ایشان نشان داده اند هرجا که باشند دلسوز کشور و مردم هستند
Iran, Islamic Republic of
انصافا مواضع آقای زاکانی در مورد برجام چقدر با موضع ترامپ نزدیک و حتی یکسان است که امیدواریم تصادفی باشد چون ایشان را انسان وطن دوست وانقلابی می شناسیم
عمو
United Kingdom
رفیق جینگ رسائی و وطن دوستی ؟!!
Iran, Islamic Republic of
اولا موضع ترامپ، فیلم است. وگرنه برجام را بهم میزد که نزد. چون کاملا به نفع اون هاست.
ثانیا اگر موضع دو طرف در موضوعی یکسان باشد، دلیل بر هدف یکسان نیست. بلکه هردو، یک موضوع را قبول ندارند. اما آنچه قبول دارند هم، میتواند یکسان نباشد.
ترامپ، ظاهرا بیش از برجام را توقع دارد که البته فیلم است.
اما انقلابیون و آقای زاکانی، همین مقدار تعهد را ناشیانه میدانند.
پس هدف ها، متفاوت است.
درود بر زاکانی
Iran, Islamic Republic of
با همین هوچی گرها نگذاشتید برجام نقد و اصلاح شود
و الان خسارت محض آن را مشاهده می کنید
اگر شما هم دلیل دارید بفرمایید
United Arab Emirates
اتفاقا ایشان انقلابی و وطن دوست هستند که از فریب خوردن دولت شما شکوه دارند اگه وطن فروش بودن که یقینا سکوت اختیار میکردند
Canada
...
عمو
United Kingdom
از الآن برای انتخابات ۹۸ خیلی زود نیست استاد ؟!
راستی از پروژه مشترک با علامه رسائی - بصیرت افزائی - چه خبر ؟!
United States
اقای زاکانی سعی کرد که مذاکره کنندهگان تیم جاسوسان را از چاله های نافرجام بر حذر دارد ولی ظریف و عراقچی ترجیح دادند به وندی شرمن صهیونیست و کری کابالیست اعتماد کنند. نتیجه این گند نیمه کاره به اسم برجام است که تا ابد ننگش برای روحانی و ظریف میماند.
;کسب قدرت باشیوه عمروعاص ومعاویه نه هنر است نه بویی از اخلاقیات می خواهد بافریب ودغل رسیدن به هر چیزی شاید در ابتدا برای اهلش خوشایند باشد ولی هیچگاه قانع نخواهند شد واین تا رهسپاری به دوزخ گریبان گیر انان خواهد بود واین هشداری برای اهل دنیاست که تا دیر نشده به خود ایند
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه زاکانی فقط حرف مفت می زند
مهدی
Iran, Islamic Republic of
دیشب با تمدید تعلیق تحریمها معلوم شد حتی ترامپ بی شعور( واقعا بی شعور) علیرغم هارت و پورتش که پاره می کنم و چنین و چنان( البته برجام رو میگما) میفهمه که با برجام دست ایران رو بسته و در عین حال هیچ امتیازی نده. تعجبم از برخی اقایان داخل است که ظاهرا در مقابل فهمیدن به شدت مقاومت می کنند