شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۳
۱۰۶
حسن عباسی:

ناکارآمدی از دولت و نه نظام است/ انقلابیون می‌دانستند از مذاکرات آبی گرم نخواهد شد

پنجشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۰۶
کد مطلب: 581215
کارشناس مسائل استراتژیک گفت: باید به این نکته توجه داشته باشیم که ناکارآمدی از دولت و نه نظام است.
ناکارآمدی از دولت و نه نظام است/ انقلابیون می‌دانستند از مذاکرات آبی گرم نخواهد شد
به گزارش جهان نيوز؛ حسن عباسی کارشناس مسائل استراتژیک امروز (پنجشنبه، 21 دی) در نشست تخصصی تحلیل وقایع اخیر کشور با عنوان به نام مستضعفین که در محل لانه جاسوسی برگزار شد، اظهار کرد: یکی از بزرگترین کارکردهای انقلاب اسلامی، خنثی‌ کردن این توطئه‌ها بوده است؛ کارهایی که پژاک و منافقین انجام می‌دادند را می‌توان شورش دانست، اما این اتفاقات اخیر شورش محسوب نمی‌شود.
 
وی افزود: در سال 1394 که توافق‌نامه برجام تصویب شد، عده‌ای خوش‌خیال فکر می‌کردند که گشایش‌های بزرگ اقتصادی صورت می‌گیرد، اما اقتصاددانان اصلاح‌طلب این موضوع را برای آنها توضیح ندادند.

این کارشناس مسائل استراتژیک ادامه داد: در دولت اصلاحات طرحی برای گورباچوفیزه کردن جمهوری اسلامی اجرا شد که به نتیجه نرسید، اما در 4 سال دوم، در مراکز استراتژیک به دنبال طراحی مدل درهای باز چین بودند و کتابی به نام «چین نو» نوشته شد که به دنبال حفظ پوستر و تغییر محتوای جمهوری اسلامی بودند.

عباسی اظهار داشت: به دنبال اجرای سیاست درهای باز، مقام معظم رهبری تاکید کردند که ما نمی‌خواهیم دور کشور دیوار بکشیم، اما باید تعریف درستی از این سیاست درهای باز انجام بگیرد.

وی گفت: مقام معظم رهبری در سال 94 فرمودند که دشمن با یک عمامه به سر مشکل ندارد، حتی با صورت و ظاهر جمهوری اسلامی مشکلی ندارد، مشکل اصلی او فقط سیرت و محتوای نظام است، کسانی که می‌گفتند تمام مشکلات کشور با مذاکرات حل خواهد شد، امروز متوجه شدند که مشکلات کشور با ارتباط با آمریکا حل نخواهد شد.

این کارشناس مسائل استراتژیک افزود: خوشبختانه انقلابیون تمام این موارد را گفته بودند و می‌دانستند از مذاکرات آبی گرم نخواهد شد.

عباسی درباره اظهارات مسئولان آمریکایی نسبت به اتفاقات اخیر در ایران، تصریح کرد: آمریکایی‌ها برآورد درستی از جمهوری اسلامی نداشتند و فکر می‌کردند کشور در حال فروپاشی است که این برداشت اشتباهی بود، لذا یکی از پیروزی‌های بزرگی که در این اتفاقات اخیر به دست آوردیم، شکست سیاست درهای باز بود.

وی اضافه کرد: دولت از دو زاویه باید نسبت به اتفاقات اخیر پاسخگو باشد، اول اینکه تئوریسین‌هایی مثل صادق زیباکلام را به تمام دانشگاه‌ها‌ فرستاده و از اسرائیل، رضاخان و آمریکا حمایت کرد که نتیجه آن شعارهای ساختارشکنانه بعضی از نادان‌ها بود، بخش دوم نیز افزایش بیش از حد سطح توقعات مردم است، لذا باید به این نکته توجه داشته باشیم که ناکارآمدی از دولت است نه نظام.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
کو گوش شنوا
خلایق هر چه لایق
Iran, Islamic Republic of
رهبر انقلاب فرمودند این. زخمی است که مگس روی آن مینشیند .آقای عباسی عزیز این زخم سالهای سال است که همراه مردم است و حالا دیگر از شدت جراحات وچرک زیاد سر باز کرده است بهتر هست شما که عنوان توریسن را با خود به همراه میکشی و از پرداخت مالیات این ملت حقوق پیگیری و امرار معاش میکنی توانسته باشی با گذشت چندین دهه از انقلابی که نان آنرا میخوری به راه حلی رسیده باشی که مردم بتواند با آسایش کنار فرزندان و خانواده هایشان زندگی کنند و هر روز یک دق دقه جدید نداشته باشند
Iran, Islamic Republic of
وقتم هدر رفت کامنت مزخرفت و خوندم
India
خیلی ناراحتی نخوان. بهتره اول ادب یاد بگیری که چجوری حرف بزنی. بعدا به این سایت سر بزن.
United States
واقعا نمی شود کسی که خود را به خواب زده بیدار کرد.....بیش از ۲۲ سال است این بنده خدا دارد راه کار می دهد اما کسی گوشش بده کار نیست
Netherlands
ایشون ۲۲ ساله داره راهکار میده ؟ مذاکرات برای رفع تحریمها انجام شد میخواستید مثل کره شمالی شدیدتر از تحریمهای قبل و داشته باشیم زمان احمدی نژاد بخاطر تحریم به رکود تورمی رسیدیم که کاسه کوزه ها سر احمدی نژاد شکسته شد همونجوری میموندیم خوب بود جناب عباسی پارسال هم از اینکه حلب رو میسازیم گفتن خوبه قبل ساخت حلب یه سر به خرمشهر بزنن و ببینن چه وضعی داره بعد ۲۹ سال خرمشهر ساخته شد که ایشون دنبال ساخت حلبه .
Iran, Islamic Republic of
ببین عزیزم !فقط ""دستاورد تقریبا هیچ "" شما به قول سیف ،لیاقت شماها را داره وخلاص.
میلاد
Denmark
بهتر نیست این اعتراض را از دولت روحانی کنی خرج کردن هنگفت بی حساب برای برجام وپسابرجام حقوق نجومی گرونی کمرشکن نابسامانی بازار دغدغه مردم است .نه حقوق یک نفراستاد دانشگاه آقای دکتر عباسی
Iran, Islamic Republic of
ایشان در کلاسهای کلبه کرامت که تاکنون بالغ بر هفتصد جلسه میشود نه تنها ریشه ای مشکلات را بررسی کرده اند بلکه پیشنهادهای کاملا نو واجرائی هم برای حل مشکلات جامعه مطرح کرده اند .به راحتی هم در اینترنت در دسترس است.
Iran, Islamic Republic of
حسن عباسی!!!!!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
اگه این آقای عباسی و اصول گراها و همفکرانشون حرف نزنن و برای مردم رییس بازی و قیم بازی در نیارن و بذارن مردم خودشون واسه خودشون تصمیم بگیرن، همه مشکلات حل میشه .
Iran, Islamic Republic of
مردم یا رحمانی فضلی؟
Iran, Islamic Republic of
رحماني فضلي؟
Iran, Islamic Republic of
بله با مهندسی 5میلیون تعرفه رو غیرماخوذه اعلام کردن+ چهارمیلیون نفر رو هم رای نگرفتن (طبق گفته انصاری )یا 3میلیون نفر را رای نگرفتن (طبق نظر روحانی ) .
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
اگر حرف نزنند که شما و همفکرانتان مملکت را به قیمت هیچ می فروشید و دستاوردهای تقریبا هیچ برجام را به مملکت تحمیل می کنید و گلابی های باغ سبز برجام تان می پوسد و برجام های بعدی را پیاده می کنید و کشور را دو دستی تقدیم شیطان بزرگ می کنید
Iran, Islamic Republic of
خدا خیر بدهد به استقامت کنندگان در برابر انحرافات، انسان هوشیار همیشه دغدغه دارد موفق باشید
Iran, Islamic Republic of
اقای عباسی لطفا سکوت کن
سکوت تو به نفع کشور وانقلاب است
چون انقدر بی مزه بی منطق سخن میگویید
Iran, Islamic Republic of
انگ بی منطقی به ایشون زدی ولی هیچ منطقی واسه حرفت ارائه نکردی!
شما که دم از منطق زدی می شود بفرمایید دولتیها با چه منطقی قلب راکتور اراک را سیمان ریختند و تقریبا تمام زخایر اروانیم کشور رو خارج کردند آب سنگین اراک رو از دست دادند وبه جای لغو تحریم ها تعلیق را پذیرفتند و....یا درس منطق مرحوم علامه مظفر عوض شده یا یه اشکالی داره این کار کدومش منطق داشت به کدام منطق شما اطمینان کردید وگفتید امضای کری سنده وگفتید کری قول داده وبعد از اینکه برجام رو معجزه قرن خواندید و قرار بود فردای امضای تحریم ها تمام تحریم ها لغو شود آن هم بالمره و یکجا بعد روحانی با در خنده دار ترین حالت ممکن گفت برجام برای ما پیروزی اخلاق بودخخخ مگر مردم در خیابان نریختند وگفتند دلار می شه 500 تومان به کدام منطق می خواستید موشکی رو هم برجامیزه کنید وکشور وخلع سلاح کنید لطفا سراز لاک جهالت بیرون بیارید کمی واقعیت ها ی دنیای امروز را ببینید واز او افکار روشنفکرانه خودتون کمی فاصله بگیرد ودیپلماسی لبخند را کنا بگذارید که حالا آقای ظریف مجبور نباشه توییت کنه به امریکایی ها بگه مثل مابچه خوبی باشد خخخخ اینا منطق یا آن حرفی که حضرت آقا زدند که من امریکاییها قابل اعتماد نیستند.قبول کنید که دنیا رو نمی شناسید البته در خوشبینانه ترین حالت ....
Iran, Islamic Republic of
:) میگم کیا بودن میگفتن =جامعه باز وازادانه هرکس نظر شو بگه واز این بازی با کلمه هاتون! حالا که قدرت توسط رحمانی فضلی تفویض شد ،نظرتون =همه خفه تا فقط صدای ما باشه؟!
مهدی
United States
غربیها برای مذاکره اولا اهداف تعربف شده متعدد داشتند که از طریق چندین سناریو پشتیبانی می شد دوما غرب ضمن اینکه ایران را در برجام گرفتار کرد امایاز انچنان که تصور میکردند نداد و رفتار قطره چکانی انان حکایت از یک سناریو اجتماعی دارد و این سناریو اولین هدفش کاهش سرمایه اجتماعی سیستم بود که تاحدودی به ان دست یافتند تجلی ناکارامدی سیستم و مدیران نیز در این سناریو هدف گذاری گردیده است
Iran, Islamic Republic of
تو یکی حرف نزنی کسی نمیگه لالی
Iran, Islamic Republic of
ادبتون به رئیستون روحانی رفته دیگه .اونم منتقدانش رو با 52 لقب راهی جهنم میکنه تا گرم شوند.
یونس
Iran, Islamic Republic of
بله عملا چیزی نصیب مردم نشد
ولی به نفع شما بود خیلی جناب عباسی مگر کم پول بلوکه شده به شما پرداخت شد که معلوم نشد رفت تو جیب کی و کدام ژن خوب و کدوم جناح
شما هم دیگه نمکنشناس نباش روحانی واسه هرکس بدبود برای بقا شما و امثالهم عالیه .
United States
معلومه ایشون رو نمی شناسی....
Iran, Islamic Republic of
فقط بهت توصیه میکنم برو سایت کلبه کرامت وجلسه 439 رو ببین.بعد ....
طه
United Kingdom
حسنک عمو ! این همه شهوت حرف زدن رو از کجا میاری ؟! مگه یه آدم پنجاه کیلوئی چقدر میتونه به هم ببافه ؟!
Iran, Islamic Republic of
وقتی فکر میکنی ادم با وزنش حرف میزنه ،معلومه که مغزت تعطیله.
Iran, Islamic Republic of
آخه این چه منطقی است که دولت ها بد هستند و نظام خوبه مشکلات و خدمات حالا بیشتر یا کم تر از جانب دو طرف است
Iran, Islamic Republic of
منطقش اینه که نظام اسلامی منتظر رشد مردمه تا دولتی انتخاب کنند که قول 100روزه درستش میکنمش ،گولشون نزنه .
Iran, Islamic Republic of
نظام منتظره مردم رشد کنن؟!!!!
Iran, Islamic Republic of
گورباچوفيزه؟؟!!!
اينو از كجات آوردي ؟ بعد چندجا حرف زدي يبار به اصلاحات يبار به اعتدال يبار به سازنگي اين تئوري رو ربط دادي تكليف رو روشن كن ليسانسه دكترنما
Iran, Islamic Republic of
اصلاحات+اعتدال+سازندگی همه شون سرو ته یه کرباسند که رشته قلبشون به غرب وابسته است ویک هدف رو دنبال میکنند.درک این موضوع ساده ،برات اینقدر ثقیله؟!
سپهر
Iran, Islamic Republic of
این چه نظامی است که اجازه دست اندازی به هرکسی را می دهد ؟
Iran, Islamic Republic of
نظام اسلامی است که قدم به قدم با درک مردم پیش میره.وبه زور چیزی رو تحمیل نمیکنه.قدرت نظامی که مثل یک پدر منتظره تا فرزندش راهش رو پیدا کنه .برای همین فرصت خطا کردن رو در محدوده مشخصی میده.درست مثل سیره امیرالمومنین علیه السلام.
من من
Iran, Islamic Republic of
"امروز متوجه شدند که مشکلات کشور با ارتباط با آمریکا حل نخواهد شد.. "

یکی از بزرگترین دروغهای گفته شده از بعد برجام همین موضوع هست... عباسی هم ک در گفتن حرفهای کلی و الکی سرامد...

دقیقا ازکدوم رابطه با امریکا حرف زده میشه؟ کی و کجا ایران و امریکا رابطه سیاسی رو شروع کردن؟ ایران و امریکا حتی به اندازه مذاکرات دوتا دشمن در مورد موضوعات محل اختلاف هم مذاکره نداشتن! چه برسه به رابطه..
کل داستان یک مذاکره درمورد برجام بوده...
اینکه طرف امریکایی به ویژه بعد ترامپ دنبال ضربه زدن به اون بوده محل بحثی نیست... اما اینکه ادعا بشه با امریکا رابطه! داشتیم یا مذاکرات کلی داشتیم و نتیجش این شده ک یک دروغ بزرگ هست...
گرچه مشکلات ما لزوما با یک رابطه یا مذاکره با امریکا حل نمیشه! اما مشخصا اگه ما واقعا رابطه سیاسی و بعد رابطه اقتصادی با امریکا داشتیم وضعیت تجارت بین المللی مون این شکلی نبود... کل مشکلات مبادلات مالی و دلاری و یا عدم سرمایه گزاری ها مشخصا به دلیل تحریمهای یکجانبه امریکا هست... که خب بخشی از مشکلات اقتصادی کشور از همینه.. ولی نه همه مشکلات..
Iran, Islamic Republic of
برجام اثبات کرد که عمده مشکلات این کشور ناشی از سوء مدیریت است و ربطی به رابطه با اروپا و امریکا ندارد.
Netherlands
جدی نگیر عباسی استاد حرفهای توهمیه .
Iran, Islamic Republic of
این همه کشور با امریکا رابطه دارند ،مشکلشون حله ؟! مثلا عربستان یکیش که افتاده به سرکیسه کردن شاهزادگانش وبا شکنجه پولهای حسابهاشون رو در میاره تا بودجه اش تامین شه.خود امریکا هم ""کل اگر طبیب بودی سرخود دوا نمودی ! ""بیست تریلیون وصدو شصت میلیارد دلار بدهی و41 میلیون گرسنه کوپن عذا گیر داره.
فرهاد
Iran, Islamic Republic of
عباسی جان بی خیال شو
Iran, Islamic Republic of
جناب عباسی ما که داخل نظام هستیم میتوانیم ناکارآمدی را به یکی از اجزای نظام بچسبانیم ولی کسی که بیرون از نظام هست این نظام را یکپارچه میبیند و خوب و بدش را به نظام منصب میکند.
Iran, Islamic Republic of
اینقدرا هم دنیا بچه بازی نیست
Iran, Islamic Republic of
جناب منبری! وجود ش را دارید که با هم منبری هایتان برای اداره ادعا های خود به وسط گود بیایید! یا فقط لفاظی است! مردم اماده باور هستند همانگونه که به همتایتان باور کردند وچنین شد! جنابان مصلحین جهانی بر بریم که رفتی!
Iran, Islamic Republic of
لیاقت شما همین نجومی بگیرانی است که با منت گذاشتن سرتون ،حق اوقات فراغت فرزندان میگیرند.
Iran, Islamic Republic of
اقای عباس ! بفرمائید اهل نظام چه کسانی هستند!
Iran, Islamic Republic of
اونهائی که داعش رو نابود کردن.اونهائی که هشت سال در مقابل همه دنیا ایستادند ویک وجب از خاکمون رو از دست ندادند.اونهائی که قدرت موشکی رو خلق کردند وامریکا از ترس اون جرئت انداختن یک سنگریزه رو به مرزهامون نداره.
Iran, Islamic Republic of
نظام رو با نظامیها اشتباه نگرفتین؟ نظام جمهوری اسلامی ارکان متعددی دارد که نیروهای مسلح، بخشی از آن هستند. پیشرفت در امور نظامی کار سختی نیست مثلا حوثی ها و کره شمالی و امثالهم
ولی حل مشکلات اقتصادی و اجتماعی و محیط زیست و غیره نیاز به زمان و استفاده از علوم روز دارند.
بهتر این است که گفته شود در مسائل نظامی دستاورد داشته ایم ولی در مابقی زمینه ها نیازمند آسیب شناسی هستیم
Iran, Islamic Republic of
نظامیان جزئی از این کشور نیستند؟! کره شمالی جنگ ما راداشت،چیزی از ان باقی میماند؟! در ضمن علوم روز اگر علوم غربی مد نظر است که پس چرا خود غرب غرق در مشکلات اقتصادی وسیاسی و فرهنگی ونیز محیط زیست است ؟!مشکل ما این است که غیرتمندانی نظیر نظامیان در سایر عرصه ها کم داریم.
United States
هر ناظر امور ایران می‌داند که نه در اعتراضات مردمی سال ۸۸ و نه در اعتراضات گسترده دیماه ۹۶ مردم، سازمان منافقین که دیری است به یک فرقه فراموش شده و جدا از جامعه متحول ایران تبدیل شده، در هردو حادثه نفوذ کرده بودند .
United States
سایت‌های جهان
واقعا برایت متاسفم که اینگونه کامنتها را سانسور می کنی و تغییر می دهی. خواستم بگم که ما نفهم نیستیم که اینگونه کامنت را وارونه جلوه می دهی. این مسئله نشان از نقدپذیری شما دارد؟
India
حداقل سروته کامنت رو مثل هم می کردی بعد سانسور می کردی. سرو ته کامنت به هم دیگه نمی خونه.
United States
من نمیدونم علت ترس ایران از ایجاد رابطه با آمریکا در چیست؟ اگر خیلی هنر دارید یک تیم قوی دیپلمات تشکیل دهید تا از منافع ملی ایران در برقراری رابطه با آمریکا استفاده کنند. ضرر و خسارت نداشتن رابطه با آمریکا دهها برابر بیشتر از داشتن رابطه با آمریکاست.
اگر ایران و آمریکا رابطه برقرار کنند دوستان آمریکا ستبز دیگر چیزی برای ارائه ندارند. از برقراری رابطه بین امریکا و ایران عربستان و اسراییل صرر خواهند و روسها هم مخالف خوانی خواهند کرد. بنابراین منافع آنها در عدم رابطه است. این افراد در داخل چون منافع خود را برمنافع ملی ترجیح می دهند بنابراین منافع خود را بعنوان منافع ملی مطرح می کنند. یک رفراندوم برگزار کنید و به ارا عمومی مردم مراجعه کنید آنگاه خواهید فهمید که چند درصد مردم ایران خواهان برقراری رابطه با امریکاهستند.
M.sh
Iran, Islamic Republic of
به فرموده رهبری عزیزهزینه سازش بیشتر از هزینه مقاومت هست، پس تو یکی تئوریهای بی سروته رو واسه خودت داشته باش! هزینه سازش قذافی در لیبی رو همه دیدیم. هزینه سازش صدام رو هم دیدیم و...
India
مشکل شماها این است که چون منطق جواب دادن ندارید فقط توهین کردن رو بلدید. آمریکا ستیزی فقط یک نان دونی برای کسانی که چیزی برای گفتن و ارائه ندارند.
Iran, Islamic Republic of
منطق لازم نیست. چشات اگه سالم باشه و کارای آمریکا رو ببینی همه چی مشخصه
India
رهبری نظر خودشون رو گفتن و جای احترام هم داره. ولی رهبری این رو هم گفتند که پیروی از ولایت در آنجاست که حکم حکومتی داده شود در غیر این صورت دادن نظر حتی اگر مخالف نظر رهبری باشد اشکالی ندارد. بنابراین شماها کاسه داغتر از اش نشوید
Iran, Islamic Republic of
چرا بعضی از ناکارآمدی دولت که با کمک مجلس لوایح کمر شکن را تصویب می کند حمایت مجدد می کنندکه این دولت خیلی زحمت می کشد .زحمتی که نتیجه اون حقوق هاواون اختلاس ها واون شکستن کمر مردم است قابل دفاع نیست که یکی به نعل یکی به میخ بزنیم .باید یه تشر اساسی به دولت می زدند که بس کن پدر مردم را با این همه گرانی ومالیات های رنگارنگ درآوردی .
Iran, Islamic Republic of
شما راس میگی. قذافی و صدام و پهلوی کلی سود کردن
India
این حکومتهای که نام بردی همشون حکومتهای دیکتاتوری بودند که پشتوانه مردمی نداشتند. دیکتاتور بودن آنها هم ربطی به آمریکا نداره. نظام ما یه نظام مردمی و پشتوانه مردمی داره. بنابراین ترسی از اینکه با دنیا و حتی آمریکا رابطه برقرار کنه نداره. ما باید آنقدر هشیار باشیم که منافع خودمون رو در رابطه در نطر بگیریم.
مگه امام در وصیت نامه اش نگفت از عربستان و حسین اردنی نمی گذرم اما مگه ما با عربستان و اردن رابطه نداشتیم و نداریم. بنابراین یه مسئله که به نوع رابطه ما با آمریکا برمی گرده اگه نیاز به آرای عمومی داره رفراندوم برگزار کنیم. نتیجه هرچی بود بپذیریم. اینکه بخشی از مسئولان ما مخالف رابطه هستند دلیل نمی شود که نظر دیگران را ندیده بگیریم. و هرکه بحث رابطه را مطرح کرد به او انواع و اقسام تهمتها و انگها را بزنیم.
Iran, Islamic Republic of
مثلا موشکی رو بدیم و پشتوانه ی مردمی داشته باشیم دیگه به چه درد میخوره؟ با همه ی توان نظامیشون مملکتو شخم میزنن. از نظر امثال شما، امام حسین (ع) هم باید با یزید سازش میکرد و منافع خودش و خانوادشو در نظر میگرفت. ما مسلمونیم...
Iran, Islamic Republic of
میلیونها موشک داشته باشی اما پشتوانه مردمی نداشته باشی کاری نمی تونی بکنی.
Iran, Islamic Republic of
فعلا که به کوری چشم لیبرال ها جفتشو داریم
Iran, Islamic Republic of
شما دوست عزیز این تحلیهای بسیار ضعیف ما رو کشته
عربستان واردن اولا قدرتی ندارند والان هم می بینید که نایبان امریکا در این منطقه هستند تازه اخوی قرار نیست هر کی هر نظری داره اونو به رفراندم بزارن مگه امریکاییها این کاررو درکشورشون می کنن در بهترین حالتش اینه که اولا از تجارب درس بگیریم وبعد هم استدلال بیاوریم رفراندوم مال کشورهایی که قبیله ای اداره می شن همه مسؤولان کشور مستقیم یا غیر مستقیم توسط مردم انتخاب می شن
Iran, Islamic Republic of
ادم ابرو دار با لات سرگردنه حرفی نداره.دیدیم رفتین ،هسته ای رو دادید وبعد به قول سیف با دستاورد تقریبا هیچ! به خودتون مدال وسکه هم دادید!
Iran, Islamic Republic of
واقعا برای شما با این همه رفتار امریکا متاسفم که چنین تحلیل ابکی را ارائه کردید .اگر خیلی نگرانی بیا بگو رابطه امریکا و مصر و امریکا و عربستان شیر ده و امریکا و پاکستان و امریکا و ژاپن که ناموس براش نزاشته و امریکا و ...میشه حرف در مورد رابطه نزنی یا یک مشکلی درونی داری
حسن
الان 36 سال هست که در ایران داره رفراندوم درباره برقراری رابطه با امریکا برگذار میشه و مردم هم نظرشان رو در رابطه با برقراری رابطه با امریکا بدون واسطه و روشن بیان می کنند .
رفراندوم روشن تر از راهپیمایی روز 22 بهمن و روز قدس که هر سال با شکوه خاصی در کشور برگذار می شود .
Iran, Islamic Republic of
نه حرف شما درسته نه حرف عباسی بخاطر شعارهای اوائل انقلاب ایران دیپلماتم برای مذاکره با آمریکا بفرسته اونا از درخواست خلع سلاح موشکی ایران دست نمیکشن و اول ایران و خلع سلاح و بعد مثل لیبی و عراق به ایران حمله میکنن از اونطرفم حرف امثال عباسی هم اشتباه است چون با هر نوع مذاکره ای مخالفن
Iran, Islamic Republic of
سال نه ماه باید تو رفراندوم باشیم چهار چوب سیاست ها توقانون اساسی مصوب شده ....
خواهش می کنم سرنوشت مصر ولیبی و حتی عربستان رو دراین موضوع بررسی کن وبدان آمریکا هرجایی رفته برای بلعیدن رفته باید ما خودمان را قدرت مند کنیم بدون آمریکا که انگیزه بلعیدن داره بعد مجبورش کنیم که به خواسته های ما تن بده نه مثل آلان که از خواهش کنیم اون احترام نمی فهمه اصلا براش مهم نیست که جناب عالی بگی من از یک تمدن چند هزار ساله هستم اون شمارو وکشور شما به شکل یک طعمه می بینه ثانیا دیپلمات قوی یعنی چی یعنی اینکه شما در سبد مولفه های قدرتت چیزی برای ارائه داشته باشی بعد با قدرت بری حرف تو به کرسی بشنونی مثل انرژی هسته ای که رفقای شما اونو مفت باختن اگر قوی نباشید باج گیران عالم از شما باج می گیردند اخوی
Iran, Islamic Republic of
خخخخخع عزیزم این ژنرالهاتون مثلا رفتندبا مذاکره ، گاو امریکا رو بدوشند ؛عوضش ............
United States
این ... واقعا نمیفهمه وضع فعلی ما در سوریه بدلیل برجامه و ...

اونایی که به این آشغالا فضا میدن گناهکارند
Iran, Islamic Republic of
با افتخار به رای اردیبهشت ۹۶
تکرار خواهیم کرد
Iran, Islamic Republic of
انشاللله در ثواب دولت هم کاملا بهره مند باشی!
Iran, Islamic Republic of
عباسی اینقدر حرص نخور داداش ما ۱۴۰۰ هم انتخابمون متحجرین نیستن ما بین بد و بدتر قطعا بد رو انتخاب خواهیم کرد
اصلاحات امید مردم ایرانه و شما توانایی از بین بردن اونو ندارین
Iran, Islamic Republic of
اصلاحات اگه مرد هستن کاندید مستقل بفرستن و رحم اجاره نکنن...
United Kingdom
...اگه مرده نامزدهای اصلاح طلب رو تایید کنه تا بهتون بفهمونیم چند مرده حلاجیم !
Iran, Islamic Republic of
عارف تمام قد اصلاح طلب +جهانگیری تمام قد اصلاح طلب .شما خودتون به زور میانصرافونیدشون ،به بقیه چه ربطی داره ؟!مظلوم نمائی نکن داداش من!
Iran, Islamic Republic of
شما رد صلاحيت نكنين تا ببينين نظر مردم چيه.
دقیقا بفرمایید اولا چه چیزی رو می خواهید اصلاح کنید ثانیا در این 33 به اضافه دو سال آخر احمدی نژاد که دولت در اختیار شما به گلی به سر مردم زدید ودقیقا چه چیزی رو اصلاح کردید؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
دو سال آخر احمدی نژلاد ؟!؛
خیلی پر روئید بخدا !
Iran, Islamic Republic of
نه پر روتر از یه عده که کشور تو رکود است وخودشون میگن 60 درصد کارخانجات تولیدی بسته شده است ،ونجومی به خودشون میدن !واخر سر هم میگن همه چیز رو براهه! مردم خیلی هم وضعشون خوبه !
Iran, Islamic Republic of
چه امیدی! اصلاحات عرضه داشت ،به قول حجاریان در رحم اجاره ای اعتدال به زندگیش ادامه نمیداد.
Iran, Islamic Republic of
رئیس جمهور منتخب مردم و مورد اعتماد نظام و تایید شده شورای نگهبان هست
اینقدر سنگ پای اصلاحات میندازین بازم میبینین که مردم چه اقبالی بهش نشون میدن

۱۴۰۰ هم تکرار خواهیم کرد
عجب دمی زده بیرون
Denmark
کدام رای منتخب مردم بود ...
Iran, Islamic Republic of
رای رحمانی فضلی یا رای مردم؟!
یک رزمنده و جانباز
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه آسیبی که کشور از زبان دراز هایی چون شما و امثال شما خورد جبران نا پذیره!
افرادی چون شما که دل های پر از کینه دارین هنرتان دادن آدرس غلطه که البته همین هنر وارونه موجب بد عاقبتی شما خواهد شد.
خود جنابعالی هم می دونی که حل مشکلات کشور به یک اجماع همه جانبه نیاز داره که دولت فقط یک بخش اونه بله اجماعی که به تدبیر و درایت و آینده نگری و در نظر گرفتن مصالح جامعه و خواست مردم گره بخوره می تونه ایران اسلامی رو نجات بده.
هیچ مردی پیدا نمیشه که برای یک بار هم شده شما و دوستان تون رو ساکت کنه هر جا تشریف می برین با کمال آسایش و راحتی به ذهن مبارکتون میاد از زبان تون بیرون می کنین و فکر می کنین تحلیل گر هستین اما تا دهن باز کنین تا اعماق وجودتون رو می شناسونین. دنیای امروز دنیای سانسور نیست دنیای عریان بودن اخبار و اطلاعاته و شما هم در این مسیر رصد خواهید شد. پس بهتره قبل از آن که هر سخنی بفهمین چه چیزی خواهین گفت.
اگر رزمنده ! وجانبازی !
Iran, Islamic Republic of
برادر حضرت امیر همه سیاسیون دورش می گفتند :
با معاویه بساز و طلعه وزبیرها را منصببی ده یا سخت نگیر وگذشته ها دیگر گذشته ! دشمن ما در بیرون مرزهاست و اینها همه صحابی اند . ملاحطه کن و مصلحت یا بقول دنیا طلبان دور اندیش باش ! ولی امیر از داخل واز چک نجومی ها رانت خواران و حرامخواران شروع کرد و جنگ جمل و صفین را شروع کردن ... برعکس شماها عباسی مدتی است چون ابوذر غفاری تند !! نیست
Iran, Islamic Republic of
امام ع مهربان بود ایمگونه که میگویید نبود تا آخرین لحظات حتی به دشمنان فرصت داد و خیلی جاها برای حفظ اسلام و جلوگیری از اختلاف بین مسلمانان سکوت کرد وقتی به حضرت فاطمه حمله ور شدند و اموالش را مصادره کردند امام علی ع فقط نگریست و مقداد نقل میکند که دست بر قبضه بودیم و نگاهمان در نگاه امیر مومنان اما ایشان سکوت کرد ما منتظر اشاره ای بودیم....ببینید حرکات رادیکال در آن زمان هم پاسخ نداده و الان نیز پاسخ نمی دهد...در ثانی قیاس مع الفارق و تهمتی است که شما به بخشی از نظام میزنید و با تشبیه به معاویه تعدادی از مسلمانان سرشناس کشورو انقلابیون رو عملا مشرک کردید...به نظرم عمل شما بیشتر شبیه خوارج هست تا امام علی ع یارانش...چون خوارج دست بر قبضه و بدون تحلیل همه را کافر و در اشتباه می دانستند و موجب اختلاف شدند و درگیری چه بسا که اگر اینها که همه از افراد مذهبی بودند همچون مقداد نگاهشان چشم در چشم امیر مومنان بود بجای شمیر بر شمشیر ایشان هم خودشان رستگار می شدند و یار امام ع می شدند و کمک کارش برای اجرای عدالت.
Iran, Islamic Republic of
یعنی میخوای بگی شما از جنس اتش زنندگان در خانه فا طمه زهرا علیها السلام هستید ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!
Europe
...متاسف بود،،،معنی ان نوشته این بود که تو میگویی؟
Iran, Islamic Republic of
خیر ...معلومه سوادت خیلی کمه که اینجور فهمیدی بیشتر مطالعه کن تا قدرت تحلیل و تفهیمت بیشتر بشه بد برداشت نکنی .
رزمنده جانباز
Iran, Islamic Republic of
اصلا خودت فهمیدی چی گفتی!
شما و دوستان و هم فکران تون به جای اونکه پاسخ بدین بحث رو منحرف می کنین و این یعنی اوج جهالت و حماقت و کینه ورزی.
تمام هنرتون در این بی هنری ها نهفته است که مباحث رو به حاشیه می برین کاری که فقط از عهده بیمار دلان بر میاد.
Iran, Islamic Republic of
یکی به این تئوریسین! بفهمونه که سیاست های کلی رو رئیس جمهور تعیین نمیکنه. اگه مشکلی هست همه کسایی که مسئولیت دارن مسئول هستن و باید پاسخگو باشن.
Iran, Islamic Republic of
اگه دستور بیاد وبرنامه رئیس جمهور کاملا ضد امریکاوغرب بشو فکر کردید ذره ایی تعلل می کند.
Iran, Islamic Republic of
خخخخع جوکر خوبی هستی ها !ناقلا!
Iran, Islamic Republic of
سیاست کلی دست حسن کلید نیست اشتغال که دست اوست کمی جلوی اختلاس بردار و برادر معاونش بگیره به بنگه های تولیدی ورشکسته بده
Iran, Islamic Republic of
+داداش جهانگیری
انصار
Iran, Islamic Republic of
اينهايي كه سنگ اصلاحات را به سينه مي زنند و به رايشان در سالهاي ٩٢ و ٩٦ افتخار مي كنند لطف كنند كمي هم از دستاوردهاي دولت منتخب بگويند تا ملت مستفيض شوند.
برجام و التماس به جان كري و اوباما كه نتيجه اش افزايش تحريم ها و گراني ها شد
اي كاش امريكا يك اپيسيلون احترام سينه چاكها و طرفداراي ايراني خودش را نگه مي داشت و اي كاش شما اصلاح طلب ها هم سرتون را از برف بيرون مياورديد و جسارت ديدن و گفتن حقيقت را داشتيد.
Iran, Islamic Republic of
گیریم حرف شما درست خب ماکره نمی کردیم چکار می کردیم دکتر عباسی عزیز؟؟درست میفرمایید اساسی و استراتژیک مشکلات حل نشد اما برجام برای ما کاربرد تاکتیکی داشت بطوری که توانستیم شرایط بغرنج سال 92 را تغییر دهیم فروش نفت یک میلیون بشکه و حال حاضد بیش از سیه نیم میلیون بشکه...تحریم بیمه و تردد کشتی ها برقرار شد...بخشی از پول های بلوکه شده ازاد شد...مراودات و قرار دادهای تجاری با خیلی از کشورها و صنایع بزرگ از جمله خودرو سازی هواپیما و کشتی سازی و تامین قطعات آنها بسته شد و و .....به هر حال راه کار جایگزین را در آن شرایط بن بست ارایه بفرمایید ممنون میشویم.در ضمن برجام باعث ترمیم وجه بین المللی ایران بعنوان یک کشور مسلمان صلح طلب و خراب شدن وجه آمریکا بعنوان یک کشور جنگ طلب بهانه جو شد و توانستیم اجماع بین المللی خطرناکی که آمریکا نوکر اسرائیل بر علیه کشورمان بوجود اورده بود در هم بکوبیم...
United Arab Emirates
والا خود حسن روحانی هم میدونه برجام تف سربالاست ولی عجیب طرفدارنش مثل شماها هنوز از دستاورد نامرئی برجام دم میزنند.خسته نشدید از این همه سفسطه
Iran, Islamic Republic of
شما سفسطه میکنید و میگید مرغ ی پا داره و سریع افراد را محکوم میکنید ..بنده دلایل منطقی رو عرض کردم شما هم بگو اگر برجام را انجام نمیدادید چکار میکردید؟شما دنبال قدرت هستید و چشمتان را بر واقعیات می بندین...واقعا سوال کردم کشتی که بیمه نمیشد رو چطور میفرستادید برای حمل نفت؟قطعات هواپیما رو چیکار میکردید؟پولهای بلوکه شده رو چطور بر میگرداندید؟قبلا اجماع 5 بود بر علیه یک که ما بودیم الان بر عکس شده و با تمام موی گریهای اتحادیه اروپا مجبور شدن بیان در خصوص برجام در کنار ایران و با اونها بشیم 5 در مقابل آمریکا.....چرا فقط دماغت رو میبینی؟منتظرم جوابت رو بشنوم..هر چند میدانم که جوابی نداری و انگ طرفداری و... ...تنها پاسخته برادر...با منطق باش...اگر راه حلی به هنت میرسه بگو این نظرات رو مقامات دولتی هم میخونن شاید کشور با نظرت بهتر اداره بشه.
Iran, Islamic Republic of
ایت الله جوادی املی :""اقنصاد مقاومتی ،عُرضــــــــــــــــــه میخواهد "
Iran, Islamic Republic of
فعلا که فروش نفت شده بومرنگی علیه خودمون.غیر از مفت شدن قیمت ان ،.طبق حرف عراقچی وسیف وخود ظریف وزنگنه ،پول نفت به دلیل سیستم بانکی که به دلیل چشم غره کدخدا با ما کار نمیکنه ،قابل وصول نیست .در نتیجه میشه ات واشغال مصرفی مثل سنگ پا ودسته بیل واب معدنی ولوازم ارایشی وغذای سگ وگربه وسایر کالاهای مصرفی (مثلا واردات از چین طبق امار خود گمرک دو برابر ونمیم شده )وکارخانجات داخل را ورشکسته وبیکاری را افزایش ورکود ایجاد کرده است.
Iran, Islamic Republic of
میدونی کره ای که بسته بندی میشه میخوری 50 درصدش با همین پول نفت میاد؟میدونی کنجاله سویا و رت داخل کشور کفاف مصرف دامپروری ها رو نمیده تا گوشت و شیر .ماست مرغ و تخم مرغ تولید کنند و بخش عظیمی از این نهاده ها از محل پول نفت وارد میشه...میدونی اقلام ضروری دارو باید وارد بشه و برخی تلید داخل ها نیز نیاز به مواد الیه دارند و از محل دلارهای نفتی وارد میشه؟؟؟خیلی اقلام هست که اینجورن...تمام کشورهای دنیا تراز تجاری و واردات صادرات دارند حتی کشورهای پیشرفته حالا شما میخای اقتصاد بسته باشه؟اصلا امکانش هست؟
Iran, Islamic Republic of
ناکارآمدری دولت بوجود امثال شماهاست .که فقط حرف می زنید.
8سال دوران سیاه حاکمیت شما اصول گرایان را فراموش نکرده ایم .