دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰
یادداشت/ قاسم جعفری

حضور تمام‌کننده مردم و وظیفه سنگین مسئولان

يکشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۵۶
کد مطلب: 579696
در سال ۸۸ به رغم وجود زمینه‌های بیشتر فتنه راه به جایی نبردند چه رسد به این فتنه عقیم در شرایطی که مردم طعم شیرین، صلابت و صداقت فرزندانشان و رهروان ولایت در نابودی داعش و حفظ امنیت کشور را با همه قدرشناسی احساس می‌کنند.
حضور تمام‌کننده مردم و وظیفه سنگین مسئولان
به گزارش جهان نيوز، قاسم جعفری، عضو هیات علمی دانشگاه و عضو شورای مرکزی کانون دانشگاهیان ایران اسلامی طی یادداشتی با اشاره به اتفاقات اخیر کشور نوشت: وابستگان کاخ سیای امریکا اعتراف کردند؛ در سال 88 به رغم وجود زمینه‌هایی بیشتر چون به چالش کشیدن بحران مشروعیت نظام، ساختن رهبری واحد از سران فتنه برای پیشبرد اهداف معارضان و معاندان نظام، ایجاد شکاف بین نخبگان در بستر شعار دروغین تقلب در انتخابات راه به جایی نبردند چه رسد به این فتنه عقیم در شرایطی که مردم طعم شیرین صلابت و صداقت فرزندانشان و رهروان ولایت در نابودی داعش و حفظ امنیت کشور را با همه قدرشناسی احساس می‌کنند.

متن این یادداشت به شرح زیر است:

« به نظر می‌رسد دشمن با کمک عوامل داخلی‌اش که این روزها بسی عریان‌تر از همیشه به میدان آمده است و با بی شرمی ارتکاب هر جنایتی را روا می‌شمارد، شیوه‌های چندی را به کار بسته است؛

1 - تلاش برای یافتن سوژه‌های مختلف و اولویت‌بندی‌های جعلی و تبلیغ بمباردمانی آن. مثلا پرداختن به مبحث حصر چند نفر که در جریان فتنه 88 موجب ورود خسارت‌های جانی، مادی و معنوی غیر قابل جبران به ملت، میهن و نظام شدند. به پیش کشیدن مبحث ورود زنان به استادیوم‌ها و مواردی از این قبیل که هر چه باشد در قبال مقوله بیکاری، آسیب‌های اجتماعی، رکود اقتصادی، فساد و تبعیض و.. از هیچ اولویتی برخوردار نیست.

2 - ایجاد تقویم رسانه‌ای جعلی برای مقابله با ارزش‌های ملی و دینی. مثلا طرح روز کوروش، روز عشاق ( والنتاین ) چهارشنبه سفید و ..

3 - موج سواری بر روی حوادثی که چه در عرصه طبیعی رخ می‌دهد مثل سیل، زلزله، خشکسالی و غیره و چه در فرایند مسائل جاری سیاسی اجتماعی اقتصادی و فرهنگی اتفاق می‌افتد.

در موضوع زلزله اخیر کرمانشاه نهایت تلاش ضد انقلاب بر روی ایجاد شکاف بین حاکمیت و مردم و سلب اعتماد به ارگان‌های رسمی و در نتیجه بروز بحران مشروعیت متمرکز شد و شایعه‌پراکنی را تا جایی پیش برد که منکر حضور رهبر معظم انقلاب در مناطق حادثه دیده شد و دروغ مضحک حضور فردی بدل ایشان را ترویج داد.

بر کسی پوشیده نیست که فرو رفتن بخشی از موسسات مالی و اعتباری در کام ورشکستگی بسیاری از سپرده‌گذاران را که به خاطر تبلیغ رسانه‌های رسمی و اعتماد به ارگان‌های نظارتی دسترنج عمر خود را به آن‌ها سپرده‌اند دچار عسر و حرج و بدحالی نموده است به طوری که بسیاری از آنان در عین غنا، مبتلا به فقر و ناداری شده‌اند و به همین دلیل هم چه‌بسا همچون چند میلیون کارگر ساختمانی، میلیون‌ها جوان و غیر جوان بیکار و.. برای رسیدن به حق خود به تجمع و تظلم‌خواهی مبادرت کنند. اقشاری که دیدن فساد و تبعیض و مانور اشرافیت در جامعه سوز دل و فشار زندگی را برایشان دوچندان کرده است.

آنان می‌گویند ما از نظام اسلامی و مسئولان و متولیان امور بر اساس اهداف و آرمان‌های انقلاب انتظار دیگری داشتیم و داریم. تمام تلاششان آن است که دست اندرکاران بیدار شوند و چشم و گوش خود را بر روی این واقعیت که نااهلان و نامحرمان در حال تاراج‌بردن دستاوردهای یک ملت و یک انقلاب و نظام مقدس هستند، بگشایند.

اما دیدیم که دشمن ابلیس صفت چگونه در کمین نشسته بود و سوء استفاده حداکثری را در پیش گرفت و مسیر خواسته‌های مشروع و اعتراض‌های مقبول آنان را به انحراف کشید. تخریب و ناامنی و قتل و خونریزی برای این سرسپردگان شیطان و شرف‌فروختگان به پول و مقام، مرز محسوب نمی‌شود. این جاست که همانها که گلایه و اعتراض داشتند در برابر این جنایات در کنار سایر مردم به میدان آمدند و با صدای رسا در کران تا کران این خاک سرمه‌گون " نه " بزرگ و قاطعی به مستکبران و ایادی داخلی و منطقه‌ای آنان گفتند و حرکت مذبوحانه آنان را عقیم کردند.

سوال مهم این است که سرمایه این نظام چیست که اردوگاه شیطان برای نابودی‌اش بارها با همه عده و عده‌اش به میدان آمده است اما به خاک هزیمت و مذلت نشسته است ؟

* مردم خود این نظام را ایجاد کرده‌اند و خود نیز نگاهبان آنند.

" این نظام بر مبنای خواست دینی و برآورده شدن همه خواسته‌های دنیایی آنان در چارچوب شرع مقدس شکل گرفته است که قسط و عدالت اجتماعی سرلوحه همه آنان است .

* این نظام از رهبری حکیم و دارای نفوذ معنوی برخوردار است.

* این نظام پشتوانه مردمی دارد. آن هم مردمی آگاه و در همه اوقات پا به رکاب برای صیانت از اصول انقلاب و میراث ماندگار امام و شهیدان.

* هر چند دسیسه‌ها و توطئه های دشمنان در طی این چهل سال هزینه جانی و مادی و معنوی زیادی در پی داشت اما تجربه متراکم صلابت و حکمت و مدیریت بحران و مقاومت در برابر بوران حوادث را نیز به همراه داشته است.

بنابراین حرکات مذبوحانه، نظیر آن چه در روزهای اخیر شاهد بودیم گر چه زحمت ملت را در پی داشت اما سفاهت بیش از اندازه فتنه‌گران و فتنه‌زدگان را نمایان کرد. وابستگان کاخ سیای امریکا اعتراف کردند؛ در سال 88 به رغم وجود زمینه‌هایی بیشتر چون به چالش کشیدن بحران مشروعیت نظام، ساختن رهبری واحد از سران فتنه برای پیشبرد اهداف معارضان و معاندان نظام، ایجاد شکاف بین نخبگان در بستر شعار دروغین تقلب در انتخابات راه به جایی نبردند چه رسد به این فتنه عقیم در شرایطی که مردم طعم شیرین صلابت و صداقت فرزندانشان و رهروان ولایت در نابودی داعش و حفظ امنیت کشور را با همه قدرشناسی احساس می‌کنند.»

منبع:فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *