جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۱
۲۶
روزنامه لبنانی مطرح کرد:

طرح آمریکایی - سعودی برای ترور سردار سلیمانی

ماجرای سفر محرمانه داماد ترامپ و «اندرو پیک» به عربستان چه بود؟
پنجشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۴۶
کد مطلب: 579486
انتصاب «اندرو پیک» از سوی واشنگتن برای برنامه‌ریزی جهت عملیات ترور شخصیت‌های ایرانی مهم و تأثیرگذار از جمله سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس و تعدادی از معاونان وی در عراق و سوریه انجام شده است.
طرح آمریکایی - سعودی برای ترور سردار سلیمانی
به گزارش جهان نيوز به نقل از مشرق؛ محمد صادق الحسینی در مطلبی در روزنامه البناء لبنان نوشت که واشنگتن و ریاض و تل آویو که طی روزهای اخیر دور جدیدی از شکست را از تهران متحمل شدند، هنوز خود را بازنده این میدان نمی‌دانند. با وجود شکست نظریه غافلگیری و انتقال درگیری‌ها به داخل جمهوری اسلامی ایران ، اما اطلاعات موجود نشان می‌دهد که مثلث متجاوز دست از توطئه چینی ضد انقلاب اسلامی برنداشته و به دنبال اجرای سناریوهای جدید ضد این کشور است که احتمالاً قهرمان این سناریو «مایک دی آندریا» یا شاهزاده مشهور تاریکی‌ها نخواهد بود، بلکه یک افسر اطلاعاتی پشت پرده و در عین حال مجرب است که اندرو لوئیس پیک نام دارد.
 
دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در تاریخ 6 دسامبر گذشته و در چارچوب آمادگی‌ها برای ایجاد هرج‌ومرج و فراهم کردن بستر مناسب جهت توجیه مداخله نظامی آینده خود در ایران اندرو لوئیس پیک را به عنوان جانشین معاون وزیر خارجه در امور ایران و عراق انتخاب کرد . انتخاب وی به عنوان جانشین معاون وزیر و نه خود معاون وزیر برای دور زدن برخی پیچیدگی‌های اداری بود، چرا که این پست نیازمند دستور ریاست جمهوری یا موافقت مجلس سنا نیست و به سهولت قابل انجام است.
 

اندرو لوئیس پیک

تا قبل از انتخاب پیک، کریس بکمایر جانشین معاون وزیر خارجه در امور ایران بود و به صورت جدا از عراق فعالیت می‌کرد. جوزف بینینگتون نیز جانشین معاون وزیر خارجه در امور عراق بود.

تصدی اندرو پیک در این سمت به این معنا است که این پست به عنوان یکی از اولویت‌دارترین سمت ها در خدمت سیاست‌های خصمانه آمریکا در قبال ایران و محور مقاومت خواهد بود.

اندرو پیک قبل از رسیدن به این پست با همراهی جارد کوشنر داماد ترامپ در سفری اعلام نشده به عربستان رفت. این سفر 4 روز طول کشید و آنها در ریاض با محمد بن سلمان دیدار کرده و در رابطه با جزییات سرمایه گذاری و راه‌اندازی اتاق عملیات در هرات افغانستان و اربیل عراق با هم به توافق رسیدند. این دو اتاق عملیات مختص مدیریت روند کشتار و تخریب در جمهوری اسلامی ایران بود که یکی از نتایج آن طی روزهای اخیر در اغتشاشات صورت گرفته در شهرهای  ایران خود را نشان داد.

یکی از شخصیت‌های تندرو در دولت آمریکا که بیشترین دشمنی را با جمهوری اسلامی ایران دارد، الیوت آبرامز یهودی از نو محافظه‌کاران آمریکایی است. او متن مربوط به تحریم‌های ضد ایرانی و ضد سوری و ضد لبنانی را تدوین کرد که کنگره آمریکا در دهمین دوره خود طی سالهای 2007 تا 2009 آنها را بررسی کرد. او تهیه ‌کننده تئوری محمد بن سلمان در رابطه با ضرورت انتقال درگیری‌ها به عمق ایران است. وی در تاریخ 16 مارس 2016 مقاله‌ای را در مجله فارین آفرز نوشت با این مضمون که آمریکا معتقد است عربستان نیازمند ایجاد بحرانی بزرگ با ایران است تا بتواند موقعیت خود را در منطقه بهبود بخشد.
 

جارد کوشنر داماد ترامپ

منابع پیگیری‌کننده این تحولات معتقدند که این انتصاب از سوی واشنگتن برای برنامه‌ریزی جهت عملیات ترور شخصیت‌های ایرانی مهم و تأثیرگذار از جمله سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس و تعدادی از معاونان فعال وی در عراق و سوریه انجام شده است.

بنا بر اعلام منابع مذکور واشنگتن و ریاض برای رسیدن به این هدف از اسرائیلی‌ها نیز کمک گرفته‌اند ، چرا که آنها بیشترین نزدیکی را با عرصه سوریه دارند و به صورت تخصصی در این عرصه فعالیت کرده‌اند. بنا به اعلام این منابع تلاش می شود شخصیت‌های قوی نیروی قدس سپاه پاسداران در حال حاضر تحت کنترل و نظارت قرار گیرند تا آنها را در دام موساد و سی آی ای گرفتار کنند.  
صادق الحسینی با این وجود به نقل از منابع مطلع تأکید کرد که ایرانی‌ها و متحدانش بیش از پیش نسبت به این توطئه‌ها آگاهی پیدا کرده‌اند و با دقت و استمرار، فعالیت جریان‌های متخاصم با خود را پیگیری کرده و لحظه‌ای از آن غافل نیستند.

منبع:مشرق
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


سعید110
Iran, Islamic Republic of
فراموش نکرده اند که شهید حججی بساط داعش را جمع کرد.یک مو از سر سردار سلیمانی کم شود، نه تنها بساط غده سرطانی از منطقه کم می شود، بلکه کل منطقه از هر چه آلودگی ناشی از این غده سرطانی بوده است، نیز پاک خواهد شد.. بعید می دانم این جوانک به سن میان سالی برسد. شاید بد نباشد که یکی از شاهزاده های زندانی شده، شر او را از سر منطقه کم کند!
فکه تا ریاض
Iran, Islamic Republic of
جانوران انسان نمای یانکی بدانند : یادگاران دو کوهه حتی در لفظ هم اهل تست نیستند ! و دشداشه پوش اهل حجاز بفهمد ما مشتاق خطای محاسباتی ایشانیم .
Iran, Islamic Republic of
مگر دفعه اول تهدیدات است؟ سالهاست که دشمنان بدنبال ترور شخص اگر نشد شخصیت بزرگان ما هستند؛ شنونده باید عاقل باشد!
على
United Kingdom
يه پنجاه - شصت محافظ هم برا ايشون بذاريد !
بحمد الله اين همه پول كه هست !
حسین
Netherlands
علی آقای عزیز ، نظر هر کسی محترم ، اما از شما بیشتر انتظار داشتم.
یا علی
هاشمی
Iran, Islamic Republic of
حسین آقای عزیز باسلام همه علی ها یکی نیستند و نباید آنها را با هم اشتباه گرفت
هاشمی
Iran, Islamic Republic of
یکی دو سال قبل رهبرمعظم در پاسخ تهدید ایران از طرف اسرائیل فرمودند اگر غلطی بکنید ما حیفا و تل آویو را با خاک یکسان خواهیم کرد . به دنبال این تشر رهبر اسراییل لحن خود را ۱۸۰ درجه تغییر داد
حسین
Netherlands
خدمت برادر عزیزم سلام عرض می کنم.
با تشکر از توجه جنابعالی ، درک من از فرمان جذب حداکثری این استکه:
درس معلم ار بود زمزمه محبتی جمعه بمکتب آورد طفل گریز پای را
نهایتا ما خوب ، بد ، فقیر ، حلال خور، و مسئول ... همه در یک قایق هستیم و اشتباه است که همدیگر را برنجانیم یا بهم فخر خانه و ماشین بفروشیم یا کم کاری کنیم الخ . تازه هر که بالا تر نشیند ، ار بیفتد استخوانش سخت تر خواهد شکست. یعنی بالائی ها باید بیشتر حواسشون جمع باشه که متاسفانه نیست.
یا حق تا دیداری دیگر
Iran, Islamic Republic of
سلیمانی محافظ ناموس ملته، چه عیبی داره ۵۰ ۶۰ تا محافظ داشته باشه
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
برو خودت رو مسخره کن مرد حسابی.
Iran, Islamic Republic of
چشت کور خائن کثیف
Iran, Islamic Republic of
اگر عیله سردار توطئه ای انجام بشه باید همزمان چاه های نفت عربستان و تمام نقاط اسرائیل ، از ایران هدف باران موشک قرار بگیره
رگ غیرت
Iran, Islamic Republic of
سردار سلیمانی رگ غیرت ماست
من تا الان بسیج نرفتم ولی از همین الان اقدام می کنم
این طراحی هرگز بدون پاسخ نخواهد ماند
Iran, Islamic Republic of
این سوسول ها امروز وودکا شون و خوردند؟
Iran, Islamic Republic of
رهبر انقلاب فرمودند دوران بزن و در رو تمام شده و انتقام موشکی سپاه تایید عملی این موضع جمهوری اسلامی بود. اخیرا هم مجددا به عوامل ایجاد اغتشاشات در ایران وعده انتقام داده شد که یقینا اتفاق خواهد افتاد. بنابراین دشمنان ایران به خاطر خودشونم شده دست از خباثت‌ بردارن، چراکه بعد از شرایط جدید منطقه و دست برتر ایران آماده فتح‌الفتوح‌های آینده هستیم
Iran, Islamic Republic of
اينو كه تازه صدا آمريكا دو هفته پيش نشون داد تا اسمشو ياد گرفتيد يه داستان هم براي اين درست كرديد؟؟
دمتون گرم با اين ذهن متوهم بايد هري پاتر بنويسيد
Iran, Islamic Republic of
متوهم تویی شک نکن. در خواب هستی.
Iran, Islamic Republic of
مرگ برمنافق
Iran, Islamic Republic of
اگر از خود سردار سلیمانی نظرش را بپرسی میخنده و میگه دشتها و کوهها برای شهادت زیر پا گذاشته.
این احمق ها فکر میکنند اگر سردار سلیمانی و دیگر عزیزان ترور شوند انقلاب نابود میشود.
احمق های کوردل.
هاشمی
Iran, Islamic Republic of
اگر از این منفی زن ها چند کلمه را بگیرید چیزی برای گفتن ندارند ۱-متوهم ۲-تفسیر به رای نکن۳-طعنه بصیرت ...بقیه را لطفا دوستان بگویند
Iran, Islamic Republic of
با سلام؛
انشاءالله خداوند ایشان ومومنین را در پناه خودش حفظ کند.
تا ما همه در مذهب ودین داریم
تا غزه،جنین و دیریاسین داریم
ننگ است سلاح خود زمین بگذاریم
تا داغ تجاوز به فلسطین داریم.
Iran, Islamic Republic of
آن سفرکرده که صد قافله دل همره اوست
هر کجا هست خدایا به سلامت دارش

سردار سلیمانی شناسنامه ملت ایران است
چه بخواهی چه نخواهی
Iran, Islamic Republic of
یه شیر مرد هم بگه یه مو از سردار کم بشه فلانی وفلانی به جهنم خواهند رفت .چرا اسرائیلی ها اینقدر علنی ما را تهدید می کنندویا بعدش اعلام می کنند ما بودیم چرا ما فقط شعار می دهیم انتقام شهدای هسته ایی چی شد؟باید مثا مقر داعشی ها یه چند تا موشک اقتدار بهشون بزنیم تا بفهمند یه من ماست چقدر کره داره ؟
هاشمی
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز انشالله همانطور که رهبر عزیزمان و نور چشممان در سخنرانی ۱۹ دی فرمودند تقاص آشوبگریهای اخیر را از آمریکا می گیریم همگی منتظر انتقام رهبر از آمریکا و اسراییل هستیم
Iran, Islamic Republic of
غلط می کنن بخوان این راد مرد بزرگ را ترور کنند تا ریاض و تل اویو را با خاک یکسان کنیم
ممد
Iran, Islamic Republic of
توطئه چینی ننویسید..... چون با توطئه ی چینی اشتباه میشود... چین در طرح ترور شخصیتها نقشی ندارد... چین فقط اجناس مختلف تولید میکند و چینی ها فقط شب و روز کار میکنند.!!!