جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 10 May 2024
 
۰
قربانی:

دارو‌های مورد نیاز کشور از لیست بیمه حذف نشده‌اند

شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۲۸
کد مطلب: 579180
عضو هیئت رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان، توضیحاتی درباره علت حذف ۱۶۰ قلم دارو از لیست بیمه ارائه کرد.
دارو‌های مورد نیاز کشور از لیست بیمه حذف نشده‌اند
به گزارش جهان نيوز، محمدحسین قربانی عضو هیئت رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان با اشاره به حذف 160 قلم دارو از لیست بیمه گفت: در وهله اول این تصمیم بر اساس شرایط حمایت از تولید داخلی اتخاذ شد چرا که استفاده از دارو‌های خارجی که مشابه آن‌ها در داخل تولید می‌شود، باید ممنوع شود.

وی با بیان اینکه از سوی دیگر ممکن است دارو‌های غیرضروری از لیست بیمه حذف شده باشند، ادامه داد: قطعا دارو‌های مورد نیاز کشور از سیستم حمایتی دفترچه بیمه حذف نشده‌اند و حذف 160 قلم دارو از لیست بیمه هم در راستای مدیریت بهتر این فضا صورت گرفته و در پیشرفته‌ترین کشور‌های دنیا هم وجود دارد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان تصریح کرد: باید محدودیت‌ها و چارچوب‌هایی در این زمینه اتخاذ و سیاست‌هایی در نظر گرفته شود تا دارو‌های گران‌قیمت و تک نسخه‌ای راحت‌تر به دست بیماران نیازمند برسد.

قربانی با تاکید بر ضرورت اجرای طرح سطح‌بندی خدمات اظهار کرد: سیستم سطح‌بندی خدمات و یا همان نظام ارجاع به طور ویژه از هزینه‌های درمانی صرفه جویی می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: در چارچوب برنامه ششم توسعه، وزارت بهداشت و درمان را موظف کردیم که ارائه خدمات در حوزه سلامت در چارچوب نظام سطح‌بندی باشد چرا که در غیر این صورت دفترچه بیمه مثل یک چک سفید امضایی می‌شود که هر کسی می‌تواند به صورت دلخواه از آن استفاده کند اما با اجرای نظام ارجاع، بیماران نمی‌توانند برای درمان بیماری خود به هر پزشکی و با هر تخصصی مراجعه کنند.

منبع:باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *