دوشنبه ۷ خرداد ۱۴۰۳ - 27 May 2024
 
۰

مدیر بانک ترکیه‌ای برای کمک به ایران مجرم شد

جمعه ۱۵ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۳۹
کد مطلب: 579125
یکی از مدیران سابق هالک بانک ترکیه‌ در پنج مورد از شش‌ مورد اتهام مطرح شده در دادگاه فدرال ایالات متحده، از جمله تقلب بانکی و کمک به ایران در نقض تحریم‌‌های آمریکا توسط هیات منصفه مجرم شناخته شد.
مدیر بانک ترکیه‌ای برای کمک به ایران مجرم شد
به گزارش جهان نيوز؛ آنکارا تصمیم دادگاه ایالات متحده مبنی بر مجرم شناختن یکی از بانکداران ترکیه‌ای به اتهام کمک به ایران در دور زدن تحریم‌های آمریکا را ناعادلانه و غیرمنصفانه خواند و آن را دخالت بی سابقه در امور داخلی ترکیه دانست.
 
بکر بوزداغ، معاون نخست وزیر ترکیه روز پنجشنبه اعلام کرد که حکم هیات منصفه دادگاه آمریکا در مورد مدیر بانک ترکیه‌ای «هالک بانک» در کشورش هیچگونه ارزش قانونی ندارد.
 
هالک بانک نیز ضمن درخواست تجدید نظر به دادگاه اعلام کرد که وجوه مالی انتقال یافته توسط این بانک به روش قانونی و شفاف و صورت گرفته است.
 
محمد هاکان آتیلا، یکی از مدیران سابق این بانک ترکیه‌ای در پنج مورد از شش اتهام مطرح شده در این دادگاه از جمله تقلب بانکی و کمک به ایران در نقض تحریم‌‌های ایالات متحده مجرم شناخته شد.
 
رای صادر شده در این دادگاه روابط میان آنکارا و واشنگتن را وارد مرحله تازه‌ای از تنش دپلماتیک خواهد کرد. وزارت امورخارجه ترکیه در بیانیه‌ای با تاسف‌بار خواندن اعلام مجرمیت محمد هاکان آتیلا، معاون هالک‌ بانک ضمن جعلی خواندن مدارک اعلام کرد: «دادگاه ایالات متحده در فرآیند رسیدگی به پرونده با استناد به آنچه مدارک می خواند، استناد کرده است؛ مدارکی جعلی که برای بهره‌برداری سیاسی مطرح شدند و این دخالتی بی‌سابقه در امور داخلی ترکیه است.»
 
یورونیوز
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *