شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - 1 Jun 2024
 
۱
۵

تبرئه احمد توكلي از يك اتهام جالب توجه

سه شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۶ ساعت ۰۲:۰۰
کد مطلب: 578202
به گزارش جهان نيوز؛ احمد توكلي، نماينده سابق مجلس و رئيس هيئت مديره ديده بان شفافيت و عدالت از شكايت محمدرضا نعمت زاده، وزير صنعت و معدن دولت اول حسن روحاني تبرئه شد. توكلي سال گذشته به عنوان رئيس هيئت مديره ديده بان شفافيت و عدالت طي نامه‌اي با عنوان «وزير ميلياردي ويژه خوار را عزل كنيد» از جهانگيري معاون اول رئيس جمهور درخواست كرده بود كه وزير صنعت وقت را به جرم رانت خواري بركنار كند. نعمت‌زاده به همين دليل از او شكايت كرده بود، اما دادگاه پس از شنيدن دفاعيت توكلي او را مجرم ندانست و شكايت نعمت‌زاده را رد كرد. احمد توكلي در دادگاه از هيئت منصفه پرسيد كه چطور ممكن است يك نفر ظرف چهار سال ميلياردر شود؟ ‌ 
 
ديده بان شفافيت و عدالت نهاد مردمي مبارزه با فساد اقتصادي است كه از سوي جمعي از فعالان سياسي و كارشناسان اقتصادي و جوانان عدالتخواه راه اندازي شده است. 
 
منبع: روزنامه جوان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
خب الان قوه قضاییه چکار کرد؟
وزیر کجاست؟
دقیقا داریم به کجا میریم؟؟؟
M.sh
Iran, Islamic Republic of
خب با توجه به اینکه توکلی تبرئه شده پس ادعاش در مورد نعمت زاده درست بود. با این اوصاف چرا این تیلیاردر ... شق شق واسه خودش میگرده تازه تو وزارت نفت هم پست داره!؟ این چه ترسی است که از رانت خواران ونجومی بگیران فتنه گران یه عده بر دل دارند. جای نیروهای انقلابی در این پستهای حساس خالی!
محمدرضا
Iran, Islamic Republic of
سلام. اگه آقای توکلی تبرئه شدند یعنی آقای نعمت‌زاده جرمی انجام دادند یا رانتی داشتند. این قضیه پی‌گیری نمی‌خواد یا همون قاضی نمی‌تونه علیه ایشون حکم صادر کنه؟ آدم یاد شکایت‌های آقای زنگنه از آقای مهدی نصیری در دهه 70 میفته که آقای نصیری تبرئه می‌شد و آقای زنگنه به سمت و پست بهتر می‌رسیدند. از وزارت جهاد به نیرو و از نیرو به نفت.
اثبات حق
Iran, Islamic Republic of
در واقع با نفوذی نعمت زاده ها بابت نان قرض دادنشان دارند، تبرئه احمد توکلی یعنی درست بودن رانت خواری و کسب مال با استفاده از رانت و موقعیت خود در مسوئلیتها که مصداقش نعمت زاده ها است!
و عدم حسابکشی از این جماعت توسط مدعی العموم در دستگاه قضا، یعنی سیستم نظارتی و بقوا حضرت آقا ، با دستمال کثیف نمی توان شیشه یا آیینه را تمییز کرد!
Iran, Islamic Republic of
...
کاربر محترم
با تشکر . کار قضا یعنی همین یا مدارک امکان اثبات جرمی را ندارند و یا اصولا مدرکی وجود ندارد در نتیجه حتی با دانشتن اینکه فرد متهم مجرم نیز می باشد امکان صدور حکم بر علیه او وجود ندارد و نمی شوذد با استدلالی مانند شما اصولا کاری انجام داد سیاه و سفید نبینید. منتظر نظرات بعدی شما هستیم . جهان نیوز