پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 16 May 2024
 
۰
۱

فقط یک سوم پوشاک کشور در داخل تولید می شود

دوشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۳۸
کد مطلب: 578149
معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران، مساله اصلی صنعت پوشاک کشور را کمبود تولید برشمرد و گفت: تولید داخلی فقط پاسخگوی یک سوم نیاز داخلی است و باقی مانده آن از خارج یا به صورت قاچاق تامین می شود.
فقط یک سوم پوشاک کشور در داخل تولید می شود
به گزارش جهان نيوز، «غلامرضا سلیمانی» امروز (دوشنبه) در نشست خبری در محل وزارت صنعت، معدن و تجارت درخصوص طرح سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران برای صنعت پوشاک کشور، افزود: سند راهبردی پوشاک کشور از یک سال پیش تهیه و تدوین شده و 20 برنامه ملی در آن در نظر گرفته شده است.
 
به گفته این مقام مسئول، پنج استان گیلان، اردبیل، کرمانشاه، چهارمحال و بختیاری و همدان در این طرح به عنوان استان های مجری طرح در نظر گرفته شده اند که مقرر است هر استان تولید نوع خاصی از پوشاک را بر عهده گرفته و یک شرکت توسعه پوشاک در آنها شکل بگیرد که متولی تامین مواد اولیه، ارائه آموزش ها و ... به فعالان صنف پوشاک خواهند بود.

وی یادآوری کرد: در راستای همین طرح، کارگاه های دوزندگی و تولیدی در برخی روستاهای این استان ها شکل گرفته و تسهیلات با نرخ سود 18 درصد در اختیار مردم قرار خواهد گرفت که در صورت محقق شدن تولید، تا 9 درصد یارانه به آنها اعطا می شود.

سلیمانی پیش بینی کرد که در هر کارگاه صنعتی دوزندگی و تولیدی در شهرهای کوچک و روستاها بین 66 تا یکصد نفر مشغول به کار شوند.

وی ادامه داد: انجمن پوشاک ایران 65 شرکت زیرمجموعه دارد که شرکت های صادراتی یا تولیدی اند؛ این شرکت ها بازاریابی برای صادرات انجام خواهند داد و طراحی های داخلی آنها نیز بر اساس نوع پارچه و بافتی است که طبقه متوسط کشور تقاضا دارند.

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران تصریح کرد: در بین شرکت های یاد شده، برخی شرکت ها با برندهای مشهور خارجی همکاری دارند یا در طراحی، آموزش و سایر موارد از تجارب آنها بهره مند می شوند.

،پیشتر رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، گردش مالی صنعت پوشاک را سالانه 400 هزار میلیارد ریال عنوان کرده و گفته بود: صنعت پوشاک با کمترین هزینه می تواند اشتغال و درآمد فراوان ایجاد کند و در این زمینه برترین صنعت است.

منبع:ایرنا
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
بهتر بود اینجوری میگفتید دو سوم پوشاک کشور واردات است که از این دوسوم هم بیشترش قاچاقِ .