جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

برگزاری اجلاس جهانی آب با حضور 110 کشور جهان

دوشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۳۴
کد مطلب: 578120
قائم مقام وزیر نیرو گفت: اجلاس جهانی آب در تاریخ ۲۵ دی‌ماه با حضور بیش از ۱۱۰ کشور جهان به مدت دو روز و به همت بنیاد جهانی انرژی در سالن اجلاس سران برگزار می‌شود.
برگزاری اجلاس جهانی آب با حضور 110 کشور جهان
به گزارش جهان نيوز، علیرضا دائمی در نشست خبری هجدهمین دوره اجلاس جهانی آب خاطرنشان کرد: این دوره از اجلاس ۲۵ دی‌ماه با حضور بیش از ۱۱۰ کشور جهان به مدت دو روز و به همت بنیاد جهانی انرژی در سالن اجلاس سران برگزار می‌شود.
 
وی افزود: بنیاد جهانی انرژی در حوزه‌های آب، خاک، هوا، انرژی، پروژه‌های اجتماعی و پلاستیک پایدار در حال فعالیت است و اجلاس‌های سالیانه را با تمرکز بر موضوعات ذکر شده در کشور‌های مختلف جهان برگزار می‌کند.

قائم مقام وزیر نیرو با بیان اینکه این بنیاد طرح‌های مرتبط ۱۷۸ کشور عضو خود در این ۶ حوزه را که در جهت رفاه و سلامت مردم است گردآوری کرده عنوان کرد: شعاری که برای هجدهمین دوره این رویداد بین‌المللی در نظر گرفته شده به موضوع آب اختصاص دارد.

در ادامه محمدحسن امامی، دبیر انجمن مدیریت سبز ایران، بنیاد جهانی انرژی را یک سازمان مردم نهاد دانست و گفت: این مجموعه در تلاش برای توسعه مسئولیت پذیری زیست محیطی در دنیا است و هر ساله پروژه‌های برتر کشور‌های عضو در زمینه‌های آب، خاک، هوا، انرژی، پروژه‌های اجتماعی و پلاستیک پایدار گردآوری می‌کند و طرح‌های برتر را به عنوان ایده‌های جدید به دنیا معرفی می‌کند.

وی افزود: بدین منظور برای این دوره از اجلاس ۷۸ پروژه از کشور ایران نیز برای ارزیابی به بنیاد جهانی انرژی ارسال شده است.

دبیر انجمن مدیریت سبز ایران با بیان اینکه ایران از منظر تاریخی و فرهنگی دارای ظرفیت پاسخگویی به چالش‌های زیست محیطی است، ادامه داد: براساس برنامه ریزی صورت گرفته مقرر شده است تا دفتر بین‌المللی آب در تهران تشکیل و هر ساله نشست‌های بین‌المللی برای بررسی راهکار‌های خروج از بحران‌های زیست محیطی برگزار شود.

وی ادامه داد: تاکنون بیش از ۱۱۰ کشور عضو بنیاد جهانی انرژی برای حضور در این رویداد بین‌المللی اعلام آمادگی کرده‌اند.

امامی تصریح کرد: در سال ۲۰۱۴ نیز که کشور ایران برای نخستین بار میزبان این رویداد بین‌المللی شده بود تصفیه خانه فاضلاب تهران به عنوان طرح برتر در این اجلاس انتخاب شده و به عنوان ایده‌ای جدید به دنیا معرفی شده بود.

منبع:میزان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *