جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 10 May 2024
 
۰
نجفی:

عده‌ای به اموال همشهریان تهرانی خسارت زدند

يکشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۵۳
کد مطلب: 577712
شهردار تهران با اشاره به حوادث شب گذشته پایتخت گفت: خسارت‌های اندکی به تاسیسات و امکانات شهرداری تهران وارد آمد و این نشان می‌دهد عده‌ای با یک حرکت کور این اقدامات را انجام دادند تا آنچه متعلق به همشهریان تهرانی است لطمه بزنند.
عده‌ای به اموال همشهریان تهرانی خسارت زدند
به گزارش جهان نيوز به نقل از  العالم، محمدعلی نجفی در صحن شورای شهر و در  سی و چهارمین جلسه شورا گفت: این حوادث برای ساعاتی خدمت رسانی به شهروندان تهرانی را کمی دچار اخلال کرد.

وی ادامه داد: در این حوادث خسارت‌های اندکی هم به تاسیسات و امکانات شهرداری تهران وارد آمد این نشان می‌دهد عده‌ای با یک حرکت کور این اقدامات را انجام دادند تا آنچه متعلق به همشهریان تهرانی است لطمه بزنند.نجفی افزود: در طول چهار ماه گذشته جلسات متعددی با اعضای شورای شهر به شکل‌های مختلف صبحانه کاری و ... داشتم این اولین جلسه‌ای است که در صحن علنی شورای شهر حضور دارم.

شهردار تهران گفت: از زمان زلزله اول تاکنون، سه جلسه مدیریت بحران داشتیم و در روز ۲۹ آذر و ششم دی ماه دو زلزله را در شهر تهران داشتیم که به دلایل خیلی روشنی در زلزله دوم هم عکس‌العمل مردم و هم اقدامات دستگاه‌های مذکور خیلی سازماندهی شده‌تر و مناسب‌تر بود.

وی افزود: زلزله اول هم بزرگ‌تر بود و هم در عمق کمتری از زمین اتفاق افتاد و هم آمادگی ۱۰۰ درصد برای مردم و دستگاه‌های اجرایی وجود نداشت؛ زلزله دوم شدت کمتری داشت و در عمق بیشتری بود. مردم نیز آمادگی نسبتی و تمرین داشتند. همچنین همه دستگاه‌های مسئول در آمادگی کامل به سر می‌بردند.

نجفی گفت:ساعت وقوع در زلزله دوم بعد از نیمه شب بود و خیلی از همشهریان خواب بودند حتی برخی زلزله را احساس نکردند.تعداد زیادی از مردم در پارک‌ها اسکان یافته بودند و شهرداری امکانات و تسهیلاتی در اختیار آنان قرار داده بود.در این مدت سه جلسه مدیریت بحران داشتیم. در جلسه آخر تصممیم گرفتیم شرایط قرمز و آمادگی ۱۰۰ درصد را به شرایط زرد آمادگی معمولی تبدیل کنیم.

وی گفت: جلسات متعدد با بخش‌ها و مدیران مختلف در وزارت کشور و سازمان‌های ذیربط برگزار شد.کارگروه‌های تخصصی شورای هماهنگی همه فعال شدند وبررسی‌های خود را در ارزیابی وضع و آمادگی برای اقدامات بعدی انجام دادند.سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران نیز اقداماتی را انجام داده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *