پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۳
۱۰
یک چهارم عمر شورا و شهرداری با سیاسی کاری گذشت

​اصلاح طلبان مشغول سیاسی بازی هستند/ مردم این وسط چه می شوند؟

پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۴۴
کد مطلب: 607251
شورای شهر تهران تنها در یکسال از عمر کاری خود دچار بحران ناکارآمدی شده است، اما هنوز به سنت اصلاح‌طلبانه که سیاست و سیاست بازی را ارجح بر هر کاری قرار می‌دهد، وفادار است.
​اصلاح طلبان مشغول سیاسی بازی هستند/ مردم این وسط چه می شوند؟
گروه سیاسی جهان، امیر حمزه نژاد: اصلاح طلبان این روزها آنچنان سخت گرفتار بازی سیاسی خود شدند که گویی فراموش کرده‌اند که برای شهر تهران و یک کار اجرایی عظیم در حال تصمیم گیری هستند. اختلافات گروه‌های سیاسی جریان اصلاحات بر سر شهرداری تهران از زمان استعفای «محمد علی نجفی» تا امروز ادامه داشته و درواقع هر روز شاهد مباحثی از این دست در محافل رسانه‌ای این جریان هستیم.

به گزارش جهان نيوز، شورای شهر پنجم تهران که در آستانه یکسالگی خود قرار دارد، با انتخاب شهرداری که فقط هفت ماه دوام آورد کارنامه ضعیفی از خود به نمایش گذاشت. البته در موارد دیگر از جمله طرح ترافیک شهر تهران که شورای شهرها مجبور شدند طرح سال گذشته را تا پایان اردیبهشت ماه تمدید کنند، نیز این ضعف به وضوح دیده می شود.

به نظر می رسد شورای شهر تهران تنها در یکسال از عمر کاری خود دچار بحران ناکارآمدی شده است، اما هنوز به سنت اصلاح‌طلبانه که سیاست و سیاست بازی را ارجح بر هر کاری قرار می‌دهد، وفادار است و در این میان سر نخ اصلی که بیشتر کار اجرایی و حقوق مردم و شهروندان است، گم می شود. شورای شهری که در کارهای نمایشی به دنبال تغییر نام معابر اصلی شهر تهران بود اما تاکنون نتوانسته به وظیفه اصلی خود یعنی تدوین صحیح طرح ترافیک عمل کند.

«محمد عطریانفر» عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران که حزب متبوعش یک سر دعوای سیاسی در شوراست، با هشدار به اصلاح طلبان شورای شهر که «تجربه ما را در شورای شهر اول تجربه نکنید و فاتحه اصلاحات را نخوانید» می گوید: «سابقه دموکراتیک اصلاح‌طلبان نشان می‌دهد اصلاح‌طلبان در اداره ساختارهای دموکراتیک سیاسی بی‌کفایت هستند و این نهادها را به‌دلیل اختلافات سیاسی میان خودشان منحل می‌کنند.»

اتفاقاتی که در اردوگاه اصلاحات درباره انتخاب شهردار در حال رخ دادن است، نشان می دهد مشکلات و منفعت مردم در این بازی سیاسی جایگاهی ندارند. «محمدرضا عارف» رئیس شورای عالی سیاستگذاری اصلاحات چندی پیش در خصوص انتخاب شهردار توئیتی منتشر کرد که دغدغه اصلی اصلاح‌طلبان را نشان می داد. عارف نوشت: « روز گذشته در جلسه مشترک هیات رئیسه شورای عالی اصلاح طلبان و شورای شهر تهران، همه اعضا بر ضرورت حفظ انسجام اصلاح طلبان تاکید کردند.انتخاب شهردار جدید تهران نباید به محلی برای گسست همبستگی اصلاح طلبان تبدیل شود. شخصا برای تقویت این انسجام تمام تلاشم را خواهم کرد.»

در سخنان عارف تنها موضوعی که دیده نمی شود دغدغه مردم و شهر تهران است که بدون شهردار به قول «غلامحسین کرباسچی»، دبیر کل حزب گارگزاران بین زمین و آسمان مانده است.

الیاس حضرتی، نماینده اصلاح طلب تهران نیز در راستای منفعت جناحی خود تاکید می کند: «  شهردار تهران قطعا بايد يك نيروي اصلاح‌طلب باشد. قطعا از شوراي ۲۱ نفره اصلاح‌طلب تهران انتظار نمي‌رود كه فرد غيراصلاح‌طلبي را به عنوان گزينه شهرداري معرفي كند، در عين حال سابقه كار، نوع تحصيلات، عملكرد گذشته و تجارب مديريتي اين فرد بايد نشان دهد كه كشش اين‌بار مسووليت سنگين را دارد.»

اما از گوشه و کنار جریان اصلاحات صدای دلواپسان سیاست بازی شورای شهر به گوش می‌رسد. «اکبر منتجبی»، یکی از فعالان رسانه‌ای اصلاح طلب نیز در این باره می نویسد: «هشت ماه پیش به نظر می رسید که اصلاح‌طلبان یک دست هستند و هدفشان برطرف کردن مشکلات شهر تهران است. هشت ماه بعد برخی از اعضای شورای شهر تهران تصویر دیگری از خودشان نشان دادند. وضعیت امروز شورای شهر تهران وضعیت نگران کننده ای است که اگر اصلاح نشود، پاشنه آشیل اصلاح‌طلبان خواهد شد.»

در این حیطه بیشتر از آنکه اعضای شورای شهر تهران و دیگران اصلاح طلبان بر روی برنامه افراد تاکید کنند، واکنش‌های جناحی از خود بروز می دهند.

اصلاح طلبان که همواره در لفظ بر حقوق شهروندی تاکید بسیاری دارند اینک در بازی‌های سیاسی خود آنچه نادیده می گیرند حقوق مردم تهران است که هر روز بایستی مشکلات زیادی را تحمل کنند. شهر تهران درحالی با سرپرست اداره می شود که بایستی در آن تصمیمات بنیادی و برنامه‌های مدون اتخاذ شود تا بتواند مانند کلانشهرهای دیگر سرپا بماند. اینکه تصور شود شهردار بالاخره انتخاب می شود و فردی بر مسند این پست حیاتی بهشت تکیه می زند، تصور غلطی است که با مدیریت پیچیده شهر تهران و همچنین اندیشه و تفکر مدیریتی روز دنیا نمی خواند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
مردم هم همین بازی ها رو دوست دارند. مگه نه؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
شورای شهری که بیشتر ورزشکار واصلاح طلب داشته باشه بهتر از این نمیشه مردم باید بدونن ضرری که جناح چپ به ملت میزنه جناح راست نمیزنه
Iran, Islamic Republic of
جناح چپ و راستی وجود نداره
دو گروه داریم
کسانی که اعتماد به نفس و اعتقاد به نیروی داخلی دارند
کسانی که واقعا به نیرو و توان داخلی باور ندارند
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
مردم می خواستن رأی ندن!
Iran, Islamic Republic of
حالا هم مشکلی نیست که بازم رای میدیم
Iran, Islamic Republic of
شما افول گراها هم فقط منتظر سوتى طرف مقابليد تا فوراً مچ شو بگيريد ! واقعاً خسته نباشيد !
محمد
Iran, Islamic Republic of
سلام
دندانپزشک ماهشهری دختر شکنجه شده ماه شهری را مجانی معالجه کرد....
دکتر جان....
گلی به گوشه ی جمالت.....
دست مریزاد...........
الهی همنشین امیر المومنین بشی .....
بی خیال دعوای زرگری اصلاح طلبان بر سر جیفه متعفن قدرت....
فدای شیفتگان خدمت ......
لعنت برتشنگان قدرت........
Iran, Islamic Republic of
کدام مردم؟ ... آن مردمی را ببرد که به اینان رای دادند. آن چه کاشتند را درو می کنند.
Iran, Islamic Republic of
مردم باید تحمل کنند تا این چند سال بگذره. خود کرده را تدبیر نیست. منم یکی که رای داد به اینا. این ها باید خودشان ظرفیت داشته باشند.
Iran, Islamic Republic of
شورای شهر فله ای ... همینه .