پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 16 May 2024
 
۰

کشته شدن ۸۱ خبرنگار در سال ۲۰۱۷ میلادی

يکشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۲۴
کد مطلب: 577698
بزرگترین سازمان جهانی خبرنگاران و روزنامه نگاران از کشته شدن حداقل ۸۱ خبرنگار و گزارشگر در سال ۲۰۱ میلادی خبر داده است.
کشته شدن ۸۱ خبرنگار در سال ۲۰۱۷ میلادی
به گزارش جهان نيوز به نقل از  تسنیم ، فدراسیون بین المللی روزنامه نگاران در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد: حداقل 81 خبرنگار و روزنامه نگار در سال 2017 میلادی در حال انجام وظیفه کشته شدند.

این گزارش افزود: میزان تهدیدات و خشونت ها علیه کارکنان رسانه‌ای طی سال 2017 میلادی به شدت افزایش یافته است.
در این گزارش آمده است: خبرنگاران و روزنامه نگاران جان خود را در بمب گذاری ها، آتش سوزی ها و قتل و کشتارها در سراسر جهان از دست داده اند.

این گزارش نشان می دهد که بیش از 250 روزنامه نگار و خبرنگار در سال 2017 میلادی در زندان هستند.تعداد مرگ و میر خبرنگاران در سال 2017 میلادی پایین ترین رقم در دهه اخیر بوده است. در سال 2016 میلادی بیش از 93 خبرنگار جان خود را از دست دادند. بیشترین میزان تلفات خبرنگاران در مکزیک، افغانستان، عراق و سوریه بوده است.

فیلیپه لروس رئیس فدراسیون بین المللی روزنامه نگاران تاکید کرد: گرچه میزان مرگ و میر خبرنگاران و روزنامه نگاران نشانگر یک روند نزولی است ولی سطح خشونت ها در حرفه روزنامه نگاری و خبرنگاری به طور غیرقابل قبولی هنوز بالاست.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *