جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

حسینی: شهردار تهران زمان زلزله ناپدید شد

چهارشنبه ۶ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۵۳
کد مطلب: 576862
وزیر اسبق ارشد گفت: ما می‌بینیم در زمان زلزله‌ای که اتفاق افتاد آقای شهردار مفقود بود، وزیر مسکن هم در حادثه دیگری یک هفته ناپدید شد و وقتی آب‌ها از آسیاب افتاد کم کم پیدا شدند.
حسینی: شهردار تهران زمان زلزله ناپدید شد
به گزارش جهان نيوز، 8 سال پیش در چنین روزهایی بود که یک عده با این بهانه که در انتخابات ریاست جمهوری تقلب شده، تعدادی از مردم را به خیابان کشاندند و فتنه‌ای تلخ را برای کشور رقم زدند. فتنه‌ای که به گفته مسئولان امنیتی وقت ریشه خارجی داشت و نظام سلطه مدتها برای آن برنامه‌ریزی کرده بود.

اگرچه حضور گسترده مردمی که از اقدامات بی شرمانه فتنه‌گران خشمگین شده بودند،  باعث شد آتش فتنه 88 خاموش شود ولی فراموش کردن اتفاقاتی که به دست سران فتنه و حامیان داخلی و خارجی آنها رقم خورد، باعث خواهد شد که بتوانیم از ایجاد فتنه های جدید جلوگیری کرده و اگر در آینده فتنه دیگری ایجاد شد بتوانیم بهترین مواجهه را با آن داشته باشیم.

به همین دلیل اخیرا جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران که در رابطه با روایت فتنه برنامه های مختلفی را برگزار کرده، این بار با هماهنگی با تعدادی از اساتید انقلابی اقدام به برگزاری کلاس‌های روایت فتنه با عنوان « زنگ‌ فتنه» کرده است. کلاس‌هایی که در آن اساتید انقلابی برای دانشجویان از فتنه 88 و حماسه 9 دی روایت می‌کنند و ابعاد مختلف این موضوع را روشن می‌سازند.

زنگ «روایت فتنه» به این صورت است که اساتید انقلابی یکی از کلاس‌های خود را به بازخوانی حوادث فتنه 88 و گرامیداشت حماسه 9 دی اختصاص می‌دهند و درس فتنه شناسی و بصیرت افزایی می‌دهند. این کلاس تاکنون توسط برخی از اساتید دانشگاه تهران برگزار شده و در روزهای آینده نیز توسط اساتید دیگر برپا خواهد شد. 

بنابر براهمیت موضوع، ما نیز در یکی از این کلاس‌ها حاضر شدیم و پای سخنان سیدمحمد حسینی  استادی نام آشنای دانشگاه تهران و وزیر اسبق ارشاد نشستیم.

کلاس سیدمحمد حسینی در دانشکده الهیات دانشگاه تهران برگزار شد، دانشجویان، مشتاقانه به مباحثی که مطرح می‌شد گوش می‌دادند، گاهی سوالی می‌پرسیدند و نظرات خود را می‌گفتند و آقای استاد با حوصله به سوالات و نظرات دانشجویان گوش می‌داد. در ادامه به مشروح سخنان سیدمحمد حسینی در جمع دانشجویان آمده است:

* بازخوانی فتنه 88 باعث می‌شود در آینده بتوانیم با چنین مسائلی درست عمل کنیم
حسینی در ابتدای کلاس بر لزوم بازخوانی فتنه 88 تاکید کرد و گفت: بازخوانی فتنه 88 و 9 دی باعث می‌شود که در آینده بتوانیم در مواجهه با چنین مسائلی درست عمل کنیم.

وی در ادامه با اشاره به حوادث تلخی که بعد از انتخابات سال 88 ایجاد شد، افزود: فتنه‌گران چندین ماه کشور را به آشوب کشاندند و به مقدسات ملت توهین و بی احترامی کردند، مردم هم تا یک مدت این رفتارهای هنجارشکنانه را تحمل کردند ولی وقتی دیدند که اینها هدف‌شان چیز دیگری است و انتخابات و اعتراض به آن بهانه‌ای بیش نیست به خیابان‌ها آمدند و در 9 دی یک حماسه بزرگ آفریدند.

وزیر پیشین ارشاد با اشاره به چگونگی انتخاب عنوان  «بصیرت و میثاق امت با ولایت»  برای حماسه 9 دی، تصریح کرد: حضور گسترده مردم مؤمن و متدین در حماسه 9 دی باعث شد که کشور تقریبا آرام شود و کسانی که در داخل و خارج فکر می‌کردند که کار نظام تمام است آرزوهای خود را نقش بر آب دیدند.

دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی در ادامه یادآور شد: در فتنه 88 سیاستمداران و رسانه‌های غربی با تمام قوا تلاش می‌کردند تا بتوانند از آب گل‌آلود ماهی بگیرند. یک عده در داخل به اسم تقلب در انتخابات به خیابان آمدند ولی بعد از مدتی به سراغ اصل نظام رفتند و مردم متوجه هدف اصلی آنها شدند.

* فتنه 88 با برنامه ریزی قبلی انجام شد
وی یادآور شد: این افراد چون گمان می‌کردند مردم با آنها هستند یکسری اقداماتی را انجام دادند ولی در کل مردم هیچ زمان با آنها همراهی نکردند. در مجلس ششم هم چنین اتفاقی رخ داد و برخی نمایندگان با این گمان که حمایت مردم را دارند دست به تحصن زدند، ولی مردم با آنها همراهی نکردند.

حسینی تصریح کرد: در انتخابات سال 84 هم عده‌ای یکسری اقدامات را انجام دادند تا به مردم بگویند روند انتخابات مشکل داشته است ولی چون آن زمان خودشان انتخابات را برگزار کرده بودند خیلی نمی‌توانستند روی موضوع تقلب کار کنند. اما در سال 88 با یک برنامه‌ریزی از قبل فتنه 88 را ایجاد کردند. یک عده در این رابطه در خارج از کشور آموزش دیده بودند و خیلی حساب شده سعی داشتند علیه نظام اقدام کنند.

این استاد دانشگاه اضافه کرد: البته در روزهای ابتدایی فتنه با توجه به اقداماتی که فتنه‌گران انجام داده بودند، برای برخی از مردم ابهام ایجاد شده بود و عده‌ای از مردم احساس  می‌کردند که اظهارات سران فتنه درست است ولی در نهایت چهره واقعی این جریان مشخص شد و مردم راه خود را جدا کردند.

* حضور میلیونی مردم مانند آب سردی آتش فتنه را خاموش کرد
وی گفت: اوج رفتارهای بی‌شرمانه فتنه‌گران در عاشورا بود در روزی که همه عزادار هستند یک عده با رفتارهای زشت خود به این روز بی‌حرمتی کردند این باعث شد عواطف و احساسات مردم جریحه‌دار شود و در روز 9 دی شاهد یک جمعیت میلیونی از مردم بودیم که در مخالفت با فتنه‌گران به خیابان‌ها آمده بودند.
وزیر اسبق ارشد اظهار داشت: حضور میلیونی مردم مانند آب سردی بود که آتش فتنه را خاموش کرد. البته بعد از آن جسته گریخته اقداماتی انجام شد ولی خیلی کاری از پیش نبردند.

حسینی گفت: اگرچه از سال 88 یک تجربه تلخ برای مردم به جای ماند ولی این تجربه باعث می‌شود که از پس مراقب باشند و فریب چنین اقداماتی را نخورند.

* فتنه‌گران باعث شدند اجماع قدرت‌ها علیه ما شکل بگیرد 
وی اظهار داشت: پایگاه مستحکم مردمی در انقلاب اسلامی باعث شد دشمنان این کشور نتوانند کاری از پیش ببرند. در صورتی که در برخی از کشورها با امکانات و تعداد افراد کمتر به نتیجه رسیده بودند.
عضو هیات علمی دانشگاه تهران ادامه داد: فتنه‌گران باعث شدند که به جمهوریت که نقطه قوت ما بود لطمه بخورد و از آن زمان به بعد فشارهای خارجی روی ما زیاد شد و اجماع قدرت‌ها علیه ما شکل گرفت شاهد تحریم‌ها و تهدیدها بودیم.

* با بازخوانی فتنه نگذاریم جای قاضی و متهم عوض شود
حسینی خاطرنشان کرد: یادآوری حماسه 9 دی باعث می‌شود مردم اقدامات فتنه‌گران را فراموش نکنند. اگر ما نتوانیم ماجرای فتنه و 9 دی را درست تبیین کنیم یک عده جای قاضی و متهم را عوض کرده و خودشان را تطهیر می‌کنند، به همین دلیل باید با بازخوانی درست فتنه اجازه ندهیم جای متهم و شاکی عوض شود.
وی تصریح کرد: نظام در برخورد با فتنه‌گران واقعا بردباری از خودش نشان داد. شما در ترکیه دیدید یک کودتای نافرجام انجام شد و خیلی برخورد.

سختی با آنها شد ولی در کشور ما می‌بینیم نفرات اصلی حصر شدند و مابقی هم بعد از اینکه یک مدت زندان رفتند آزاد شدند و الان هم برگشتند و دارند حرف‌های خودشان را می‌زنند.
وزیر اسبق ارشاد در ادامه در پاسخ به یکی از دانشجویانش، گفت: مقام معظم رهبری با ستادهای نامزدهای معترض جلسه گذاشتند و از آنها خواستند هر اعتراضی دارند را از طریق قانونی پیگیری کنند تا اگر آنگونه که آنها می‌گویید تقلبی شده مشخص شود ولی چون هدف فتنه‌گران چیز دیگری بود توجه کردند و کار خود را ادامه دادند.

حسینی در ادامه در خصوص سوال یکی دیگر از دانشجویان که پرسید چرا احمدی‌نژاد مردم را به خس و خاشاک تعبیر کرد هم افزود: من در روزی که آقای احمدی‌نژاد موضوع خس و خاشاک را مطرح کرد در آنجا حضور داشتیم، وی در ابتدا از 40 میلیون نفری که پای صندوق‌های رای حاضر شده بودند تشکر کرد و تنها کسانی که دست به اغتشاش زده بودند را خس و خاشاک نامید. تلویزیون هم اینها را نشان داد ولی یک نمی‌خواهند قبول کنند.

وی در ادامه گفت: اصلا به فرض که این حرفها درست باشد که واقعا نیست ولی در انتخابات گذشته هم شاهد بودیم که رئیس‌جمهور با استفاده از برخی واژه‌ها به تخریب برخی جناح‌ها و نهادها پرداخت آیا این دلیل می‌شود یک عده بیرون بریزند و دست به تخریب اموال عمومی بزنند؟

در ادامه بحث یکی از دانشجویان پرسید که  چرا در دولت احمدی‌نژاد بین مردم سیب‌زمینی توزیع کردید؟ حسینی در پاسخ به این سؤال، تاکید کرد: سیب‌زمینی‌ها در حال خراب شدن بود و ما آنها را به مردم دادیم، به نظر شما باید آنها را دور می‌ریختیم؟ در همین دولت سال 96 قبل از انتخابات شما ببینید چقدر پول میان مردم توزیع کردند وزارت نفت پاداش‌های میلیونی داد، و اتفاقات دیگری که فقط برای آن یک هفته انتخاب بود، در نهایت انواع و اقسام کارها انجام شد ولی آیا چنین مسائلی دلیل می‌شود که کشور را به هم بریزیم؟
حسینی خاطرنشان کرد: دشمنان ما می‌دانند که ایران امروز قدرت اول در منطقه است و حرف اول را در منطقه می‌زند به همین دلیل می‌خواستند یک جوری ما را سرگرم کند تا نتوانیم در منطقه حضور داشته باشیم و قدرت بگیریم تا بتوانند راحت‌تر با ما روبرو شوند.

دبیرکل کانون دانشگاهیان در پاسخ به سؤال دانشجوی دیگری که پرسید چرا جریان انقلابی از قدرت رسانه‌ای بالایی برخوردار نیست؟ هم گفت: متاسفانه جریان مقابل از هر روش مشروع و نامشروع برای پیشبرد اهداف خود استفاده می‌کنند ولی ما نمی‌خواهیم چنین کاری انجام دهیم. از طرفی هم شبکه‌های رسانه‌ای غرب برای ضربه زدن به انقلاب از این جریان مقابل حمایت می‌کنند.

*  شهردار تهران زمان زلزله ناپدید شد
وی در ادامه اظهار داشت: در زمانی که جریان انقلابی مسئولیت‌هایی را بر عهده داشت جریان مقابل از هر اقدامی برای تخریب استفاده می‌کرد. در صورتی که ما می‌بینیم در زمان زلزله‌ای که اتفاق افتاد آقای شهردار مفقود بود، وزیر مسکن هم  در حادثه دیگری یک هفته ناپدید شد و وقتی آب‌ها از آسیاب افتاد کم کم پیدا شدند.

حسینی ضمن انتقاد از برخورد بعضی از مسئولان با مردم گفت: شب زلزله پیامک‌ها طنز متعددی دست به دست می‌شد که می‌گفت اگر در چادر بودید و یکی با کفش وارد شد نترسیدید. این نشان می‌دهد مردم به مسائل حساس بوده و از چنین رفتارهایی ناراضی هستند.

* طیفی که حقوق‌های نجومی می‌گیرد در حوادث اخیر کشور کجا بود؟
یکی از دانشجویان پرسید، اگر آنگونه که شما می‌گوئید عملکرد دولت در دور قبل خوب نبود پس چرا مردم باز به روحانی رای دادند؟ حسینی در پاسخ به این سوال گفت: مسلما مردم در 4 سال ابتدایی ضعف دولت تدبیر و امید را پذیرفته بودند ولی در انتخابات گذشته اینها طوری شایعه‌سازی و القا کردند که مردم ترسیدند و نگران این بودند که نکند اگر دولت عوض شود، جنگ به وجود آید یا اتفاقات بدتری رخ دهد به همین دلیل چنین اتفاقی رخ داد.

وی گفت: نیروهای ارزشی و انقلابی همواره در سختی‌ها پای کار بودند نمونه‌اش همین زلزله‌ کرمانشاه است ولی طیفی که حقوق‌های نجومی می‌گیرد و در رفاه است در این حوادث کجا بود؟ مسلما اگر این مسائل درست تبیین شود مردم افرادی را انتخاب می‌کنند که پای کار باشند و برای رفع مشکلات تلاش کنند.

وی گفت: اینکه اینها در درازمدت از نگاه مردم خواهند افتاد شکی نیست، همین الان برخی از سلبریتی‌ها می‌گویند از رای خود پشیمان هستیم. مردم اگر بدانند افرادی هستند که به فکر مشکلات و به فکر دین و دنیای مردم هستند، مسلما حمایت می‌کنند؟ ما باید تلاش کنیم تا فعالیت‌های نیروهای انقلابی به درستی منعکس شود.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *