شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

چه کسی صاحب صندلی ریاست فدراسیون والیبال می‌شود؟

چهارشنبه ۶ دی ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۳۲
کد مطلب: 576592
این روز‌ها صحبت‌های زیادی درباره ریاست فدراسیون والیبال مطرح می‌شود، فدراسیونی که هفتم دی ماه رئیس جدیدش را می‌شناسد.
چه کسی صاحب صندلی ریاست فدراسیون والیبال می‌شود؟
به گزارش جهان نيوز، فدراسیون والیبال ایران این روزها شمارش معكوس خود را برای شناخت شانزدهمین رئیس خود آغاز رده است. هفتم دی ماه و با برگزاری مجمع انتخاباتی این فدراسیون در آكادمی ملی المپیك، انتظارها به سر خواهد رسید و تكلیف صندلی ریاست فدراسیون والیبال ایران بعد از یازده ماه مشخص می‌شود.
 
موفق‌ترین رشته تیمی این روزهای ورزش ایران قرار است رئیس جدیدی را روی صندلی ریاستش ببیند. بعد از سال 1336 كه اولین بار امیرعباس امین به عنوان اولین رئیس این فدراسیون به كرسی ریاست تكیه زد، این فدراسیون پانزده رئیس به خود دیده است. در سال 1324 و زمانی كه برای نخستین بار فدارسیون‌های ورزشی یه فعالیت‌های مستقیم روی آوردند، والیبال و بسكتبال یك فدراسیون مشترك داشتند، اما نزدیك به 12 سال بعد، والیبال و بسكتبال از هم تفكیك شدند  به طور مستقل آغازگر فعالیت‌های خود بودند.

امیرعباس امین اولین رئیس فدراسیون والیبال بود و مدتی بعد از وی در بازه زمانی نزدیك به 60 سال 15 فرد مختلف ریاست فدراسیون والیبال ایران را برعهده داشتند كه از این 60 سال 28 سال ، ریاست این فدراسیون بر عهده محمدرضا یزدانی خرم ( 17 سال) و محمدرضا داورزنی (11 سال) بود.

سال 1368 محمدرضا یزدانی خرم برای نخستین بار روی صندلی ریاست فدراسیون والیبال نشست و آغازگر تحولات عظیم و گستره در والیبال بود. اغلب اهالی والیبال یزدانی خرم را مردِ تحولات والیبال می‌دادند. مردی كه در دوره هفده ساله ریاستش، تغییراتی در روند این رشته ایجاد كرد. فعالیت‌های زیرساختی و سیاست‌های جدید در دستور كار فعالیت‌های یزدانی خرم قرار داشت. استفاده از مربیان خارجی، تجهیزات به روز و تمركز و توجه ویژه به بخش پایه موجب شد این رشته در سراشیبی رشد قرار بگیرد و رفته رفته در قاره آسیا خودش را به جمع چهار تیم برتر برساند.
 
حضور هفده ساله یزدانی خرم در والیبال سال 85 به پایان رسید و این مردِ والیبالی این بار راهی فدراسیون كشتی شد. مدتی بعد محمدرضا داورزنی سمت ریاست فدراسیون والیبال را بر عهده گرفت و جانشین یزدانی خرم شد. داورزنی پیش از حضور در ریاست فدراسیون والیبال، مدیرعامل باشگاه صنام و همچنین رئیس فدراسیون چوگان بود.

محمدرضا داورزنی نیز نزدیك به 11 سال سكان‌دار ریاست فداسیون والیبال بود. وی در همان روزها آغاز حضورش اهدافی را برای والیبال ترسیم كرد كه در این بین حضور در مسابقات جام جهانی، لیگ جهانی و المپیك سرفصل اهداف این رئیس خراسانی بود.

داورزنی در زمان حضورش در این فدراسیون به اهدافی كه ترسیم كرده بود رسید، هر چند گهگاه نیز از سوی منتقدان با انتقاداتی در عرصه مدیریتی مواجه بود اما در زمان حضور یازده‌ ساله اش توانست والیبال را به ورزش اول تیمی ایران تبدیل كرده و این رشته به سطح جهانی راه پیدا كند. سال گذشته  با روی كار آمدن مسعود سلطانی فر به عنوان وزیر ورزش و جوانان، محمدرضا داورزنی به عنوان معاون وزیر فعالیتش را آغاز كرد و ریاست فدراسیون والیبال را با سرپرستی این فدراسیون عوض كرد.

از اواخر مهر ماه امسال ثبت‌نام برای تصدی پست ریاست فدراسیون والیبال آغاز شد و 9 نفر برای حضور در این انتخابات اعلام آمادگی كرده و مدارك مورد نیاز را به وزارت ورزش ارسال كردند. در نهایت 5 نفر از این نفرات از سوی وزارت ورزش مورد تایید قرار گرفتد تا روز پنج ‌شنبه تلاش خود را برای كسب كرسی ریاست فدراسیون والیبال آغاز كنند.
امیرحسین منظمی (مدیر فعلی تیم‌های ملی والیبال) ، احمد ضیایی (نایب رئیس فعلی فدراسیون والیبال) محمدتقی حسن‌زاده  ، كریم فروزان و بهنام محمودی پنج نفری هستند كه تایید صلاحیت شدند و در مجمع انتخاباتی فدراسیون والیبال حضور خواهند داشت.

باید منتظر ماند و دید در پایان مجمع انتخاباتی فدراسیون والیبال كدامیك از این پنجح كاندیدا ریاست فدراسیون را بر عهده خواهند گرفت و سكان‌دار چهار سال آینده این رشته ورزشی خواهند شد.

منبع:باشگاه خبرنگاران
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *