شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

حسرت غیبت آمریکا در جام جهانی روسیه از آستین آدیداس بیرون زد

سه شنبه ۵ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۱۷
کد مطلب: 576494
اقدام آمریکا در تهدید آدیداس برای جلوگیری از عقد قرارداد با فدراسیون فوتبال ایران نوعی دیگر از دخالت سیاست در ورزش است.
حسرت غیبت آمریکا در جام جهانی روسیه از آستین آدیداس بیرون زد
به گزارش جهان نيوز، پس از اعلام توافق فدراسیون فوتبال کشورمان با شرکت آدیداس برای تامین لباس های تیم ملی و نه حمایت کننده مالی، قرار شده فدراسیون، لباس‌های تیم ملی را با 75 درصد تخفیف خریداری کند و این درحالی است  که ابتدا قرار بود آدیداس حامی مالی ایران برای تهیه لباس های تیم ملی شود اما به دلیل برخی اتفاقات این موضوع به شکل دیگری رقم خورد.
 
طبق اعلام صفی الله فغانپور، مسئول امور حقوقی فدراسیون فوتبال، شرکت آدیداس بیشترین فروش خود را در آمریکا دارد و با توجه به اینکه آدیداس پس از توافق با ایران احتمال داشت تحریم شود، این شرکت تصمیم گرفت لباس های تیم ملی را مانند فروش در بازارها به تیم ملی ایران دهد تا مشکلی پیش نیاید.

همچنین نکته مثبت آنجاست که اگر لباس های تیم ملی در جهان فروش زیادی داشته باشد، شرکت آدیداس موظف است، 15 درصد سود فروش لباس ها را به فدراسیون فوتبال ایران دهد که به نظر می رسد با حضور پررنگ ایرانی ها در خارج از کشور این اتفاق رخ دهد و سود یک میلیون یورویی نصیب کشورمان شود.

موضوع دیگری که به عنوان یک چالش در همکاری ایران و آدیداس وجود دارد بحث گمرکی های سنگین است که برای واردات محدودیت ایجاد می کند و آدیداس برای اینکه بتواند با ما قرارداد ببندد باید تولیدات خود را در کشور ایران انجام دهد و این موضوع هم از موارد و موانعی است که جلوی عقد قرارداد آدیداس با ایران را گرفته است. 

البته قرار است در اسفندماه پیراهن مخصوص ایران در جام جهانی2018 روسیه رونمایی شود و باید دید در آینده آیا فدراسیون فوتبال می تواند با شرکت آلمانی قرارداد ببندد یا خیر؟

منبع:باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *