شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰
یونیسف:

یک چهارم کودکان روهینجا از سوءتغذیه رنج ‌می‌برند

شنبه ۲ دی ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۵۷
کد مطلب: 575377
سازمان ملل در گزارشی اعلام کرد یک چهارم کودکان زیر پنج سال آوارگان روهینجا که در بنگلادش هستند، از سوءتغذیه رنج می‌برند.
یک چهارم کودکان روهینجا از سوءتغذیه رنج ‌می‌برند
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، صندوق کودکان سازمان ملل (یونیسف) اعلام کرد که طی سه پژوهش بهداشتی انجام شده درباره تغذیه آوارگان روهینجایی که بین تاریخ ۲۲ اکتبر تا ۲۷ نوامبر صورت گرفت، مشخص شده ۲۵ درصد از کودکان کم و سن و سال موجود در اردوگاه‌های آوارگان در بنگلادش از سوءتغذیه حاد و برخی بیماری‌های دیگر رنج می‌برند.

سخنگوی این سازمان به خبرنگاران در ژنو گفت: نیمی از کودکانی که موضوع این تحقیقات بودند از کم خونی رنج می‌برند و ۴۰ درصد از آنها دچار بیماری اسهال و حدود ۶۰ درصد دچار التهاب ریوی شدید هستند.

از اوت گذشته در پی حملات وحشیانه نیروهای ارتش میانمار حدود ۶۵۵ هزار تن از مسلمانان روهینجا به خاطر خشونت‌ها از ایالت راخین به بنگلادش گریختند که حدود نیمی از این آوارگان را کودکان تشکیل می‌دهند.

رئیس دفتر یونیسف در بنگلادش نیز اعلام کرد که بدترین ترس ما اتفاق افتاده است. کودکان آواره‌ای که در رنج و سختی زندگی می‌کنند در حال حاضر با بحران بهداشتی جدی روبرو هستند.

در سوم نوامبر یونیسف اعلام کرد که براساس آمار اولیه ۷.۵ درصد از کودکان روهینجا در یکی از اردوگاه‌های منطقه کوکس‌بازار در بنگلادش به خاطر سوءتغذیه شدید با خطر مرگ مواجهند.یونیسف اعلام کرد که کمتر از ۱۶ درصد از کودکان حداقل غذای مقبول را دریافت می‌کنند.روز دوشنبه نیز رعد الحسین، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل اعلام کرد: میانمار به شکل واضح برای حملات خشونت آمیز علیه اقلیت روهینجا برنامه ریزی کرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *