جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

طاهری حیف کرده اما میل نکرده است

چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۲۹
کد مطلب: 574749
مدیرعامل سابق پرسپولیس گفت: معتقدم طاهری شاید با اشتباه مدیریتی‌اش حیف کرده باشد ولی چیزی میل نکرده است.
طاهری حیف کرده اما میل نکرده است
به گزارش جهان نيوز، امیرعابدینی درخصوص مدیریت علی‌اکبر طاهری در پرسپولیس و اینکه وی طاهری را مدیری سالم می‌دانست اما در برنامه نود صحبت‌هایی مطرح شد که سلامت کاری وی را زیر سوال بردگفت: «دوشنبه شب در یک برنامه تلویزیونی حرف‌هایی زده شد که به نظرم از روی آن نمی‌توان عملکرد مدیرعامل سابق پرسپولیس را مورد بررسی قرار داد.حملات مختلفی به طاهری شد و اصلا این فرصت مهیا نشد که او از خودش دفاع کند. آنچه ما دیدیم پراکنده‌گویی‌هایی بود که از سوی طاهری صورت گرفت.»
 
وی افزود: «فردوسی‌پور در برنامه‌اش مواضع هدایتی را به رخ طاهری کشید. این سبک برخورد نه مناظره، نه گفت‌وگوی چالشی،‌ نه تجزیه و نه تحلیل کارشناسانه بود ،بلکه یک پراکنده‌گویی برای تخریب دو طرف بود که اجازه نداد افکار عمومی بتواند درست را از غلط تشخیص دهد. بعد از برنامه عده‌ای حق را به طاهری، برخی به هدایتی، عده‌ای به مجری برنامه و برخی هم علیه همه آنها شدند.»

مدیرعامل سابق پرسپولیس خاطرنشان کرد: «ورود علی دایی به برنامه 90 هم پیچیدگی کار را زیاد کرد.چون دایی مسئله شخصی‌اش را بیان کرد و طاهری هم در جواب او دچار اشتباه شد و غلط جواب داد. مگر می‌شود نامه طلب دایی به دست طاهری نرسیده باشد. او مدیرعامل باشگاه بوده و تمامی نامه‌ها اول به دست وی می‌رسیده و سپس به زیرمجموعه‌ها ارجاع می‌شده است.

شاید طاهری به خاطر اینکه تمام تمرکزش را معطوف به پاسخ سوالات عادل فردوسی پور درباره هدایتی و دیگر سوال‌ها کرده بود پاسخ اشتباه به موضوع علی دایی داد.»

وی با بیان این نکته که مدیری بدون دشمن اصلا مدیریت نکرده است، بیان کرد: «من چندین بار در جلسات مختلف با طاهری حضور داشتم و آنجا به او گفتم که اگر در قالب مدیریت تنه‌ات به کسی خورده که ناحق بوده دلیلی بر ناحق بودن تو نیست.

بارها در جلسات طاهری حرف زور می‌زد ولی منافع پرسپولیس را در اولویت قرار می‌داد، به رغم اینکه در جلسه با او دعوایم می‌شد ولی در پایان از او خوشم می‌آمد چون پرسپولیس برای او اهمیت داشت.»

عابدینی تاکید کرد: «طاهری در برنامه نود از پرسپولیس دفاع نکرد بلکه این بار در وسط معرکه از مواضع خودش دفاع کرد.البته این دفاع او مرا با تجربه مدیریتی که دارم به این باور رساند طاهری دست‌پری دارد تا ثابت کند ناحق کار نکرده است. من معتقدم طاهری شاید با اشتباه مدیریتی‌اش حیف کرده باشد ولی چیزی میل نکرده است. ما باید عملکرد مدیرعامل سابق پرسپولیس را براساس کارنامه مدیریتی‌اش بررسی کنیم.

باید عملکرد طاهری را بر اساس چهار شاخص فنی و تخصصی،اقتصادی و جذب پول،امور مالی و دخل و خرج و توسعه باشگاه مورد بررسی قرار دهیم.»

وی ادامه داد: «پرسپولیس در زمان مدیریت طاهری قهرمان لیگ برتر شد و به جمع 4 تیم برتر آسیا راه پیدا کرد.

اینکه هدایتی پول داده و طاهری خرج کرده ایرادی ندارد به شرطی که اشتباه خرج نشده باشد. هدایتی اگر می‌خواسته صورت هزینه پولی که به طاهری داده را بداند، باید به حسابرسی باشگاه نامه می‌داد. اگر این کار را نکرده نباید در زمینه خاصی مدعی باشد.

شرکت‌های دولتی دو امضا در خصوص مسائل مالی دارند که در اختیار مدیریت و ذی‌حساب است. حالا هم بررسی پول‌هایی که هدایتی به باشگاه داده یا از منابع دیگر آمده برعهده سازمان بازرسی کل کشور و وزارت ورزش است. حتی مجلس هم می‌تواند در این زمینه ورود کند.»

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس با انتقاد از حسین هدایتی ادامه داد: «اینکه فردی سال‌هاست به پرسپولیس کمک مالی می‌کند موضوعی است که خودش خواسته ولی نباید فراموش کنیم که دو برابر این پول هم برای خودش شهرت به دست آورده است. من با هدایتی پدرکشتگی ندارم ولی مگر همین آدمی که در برنامه تلویزیونی از پول‌هایی که به پرسپولیس و در راس آن طاهری داده حرف زد، پس از آنکه پرسپولیس قهرمان لیگ برتر شد با طاهری دور افتخار در ورزشگاه نزد حالا چه شده که امروز علیه طاهری صحبت می‌کند.»

وی ادامه داد: «هدایتی همان آدمی است که اعلام کرد مگر او مرده‌است که پرسپولیس نتواند بازیکنان موردنظرش را بگیرد. او با این قبیل کارها خودش را در اذهان عمومی جا کرد. در نقطه مقابل فردی به نام انصاری برای استقلال وجود دارد که هر بار آمده کمک مالی‌اش را به باشگاه استقلال انجام داده و بعد هم به کار اصلی‌اش پرداخته است.

خداوکیلی چند درصد مردم و هواداران استقلال انصاری را می‌شناسند آن هم در حالی که بارها به داد استقلال رسیده است. آن وقت این طرف هدایتی را همه پرسپولیسی‌ها می‌شناسند. پس پولی که او برای پرسپولیس خرج کرد به درآمدش کمک کرده است.»

عابدینی تاکید کرد: «اگر هدایتی پولش را برای پرسپولیس گذاشت، طاهری هم عمرش را گذاشته است. بهتر است فرصت بدهیم تا طاهری از خودش دفاع کند و شفاف‌سازی لازم انجام شود چون در برنامه تلویزیونی نمی‌توان حق را از ناحق تشخیص داد.»

منبع:انا نیوز
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *