دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 May 2024
 
۷
۱۹۵

رفع حصر موسوی، کروبی و رهنورد به زودی!

چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۰۷:۵۹
کد مطلب: 574678
خانم فاطمه کروبی، در آذرماه در کنگره انجمن مدرسین دانشگاه‌ها از مسوولان شورای امنیت ملی جمهوری اسلامی می‌خواهد درباره علت و مجوز اتخاذ چنین تصمیماتی نظیر حصر خانگی توضیح دهند. او گفته است: «من از بزرگان و مسوولان می‌خواهم یک بار هم که شده، شفاف توضیح دهند. حاشیه رفتن که درست نیست.»
رفع حصر موسوی، کروبی و رهنورد به زودی!
گروه سیاسی جهان نيوز: «گشایش تدریجی در وضعیت محصوران» جدیدترین خبری است که از سوی دبیر شورای عالی امنیت ملی مطرح شده است؛ خبری که صحت آن با دیدارهای برخی مسوولان با آقای کروبی مشخص می‌شود.
 
به گزارش صبح نو، از نیمه دوم سال 89 که آقایان میرحسین موسوی و مهدی کروبی، یک سال پس از فتنه انگیزی‌ها در سال 88 به دلیل تحریک افکار عمومی برای حضور در تظاهرات خیابانی به بهانه انقلاب‌های منطقه‌ای، بازداشت و روانه حصر شدند، افسانه‌های زیادی پیرامون نحوه زندگی این دو در رسانه‌های خود ساخته و پرداخته شد که عده‌ای را به قضاوت‌های بیجا و ناروا پیرامون رفتار نظام اسلامی واداشت و دلیل آن هم خودسانسوری رسانه‌های داخلی درباره حصر بود اما پرده برداری نشریه «رمز عبور» از زندگی واقعی موسوی، رهنورد و کروبی در حصر ماجرای دیگری را رقم زد و انتشار خبرها درباره دیدار «اسماعیل دوستی» از اعضای شورای مرکزی حزب اعتماد ملی با «مهدی کروبی» دبیرکل این حزب، در اواخر مهرماه ماجرای حصر را وارد جریان تازه‌ای کرد.

گشایش در وضعیت محصوران
جریان تازه و شرایط جدید حصر را می‌توان از سخنان آقای علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری فهمید. دوشنبه 27 آذرماه بود که دبیر شورای عالی امنیت ملی در جریان سفر یک روزه به کردستان با حضور در جمع دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های سنندج به سؤالات مختلف آنان پاسخ گفت. وی در خصوص آخرین وضعیت پرونده حصر اظهار داشت: «تصمیم اتخاذ شده در خصوص ایجاد گشایش در وضعیت آقایان کروبی، موسوی و خانم رهنورد به صورت تدریجی در حال انجام است.»

شمخانی با اشاره به برخی اظهار نظرها و موضع گیری‌هایی که با اغراض سیاسی و جناحی در خصوص این پرونده انجام می‌شود، افزود:«به طور قطع فضاسازی‌های رسانه‌ای کمکی به این روند نخواهد کرد و مراجع مسوول بر اساس تصمیمات اتخاذ شده این پرونده را مدیریت خواهند کرد.» دبیر شورای عالی امنیت ملی پیش از این نیز گفته بود :«آقایان مد نظر شما (کروبی و موسوی) در حصر نیستند و هر کسی را اراده کنند می‌توانند ببینند. کما اینکه آقای کروبی، آقای دوستی را درخواست کرد و دید.» بلافاصله پس از این «محمدحسین کروبی» فرزند مهدی کروبی به اظهارات شمخانی واکنش نشان داد.

آقای اسماعیلی دوستی یکی از اعضای حزب اعتماد ملی که به دیدار کروبی رفته بود در اظهاراتی ضمن تصدیق مواضع شمخانی اظهار کرد: «کاملاً صحبت‌های شمخانی درست است. کروبی دائماً با خانواده‌اش اعم از فرزندان، عروس‌ها و نوه‌هایش در حال رفت و آمد است و مشکلی وجود ندارد.» او همچنین تأکید کرد: «در منزل کروبی به مدت سه ساعت تنها و بدون حاشیه با او دیدار و در مورد تمام مسائل با خیال راحت باهم صحبت کردیم.»

همچنین بعد از ملاقات آقای دوستی، حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور، نماینده قم در مجلس نیز با کروبی دیدار کرده است. فرزند مهدی کروبی درباره دیدار ذوالنور با مهدی کروبی گفته بود: «آقای ذوالنور دراین ملاقات نقطه نظرات خود را مطرح کرده و حاج آقا هم به بیان دیدگاه‌های خود پرداخته است. این ملاقات دوستانه و مفید بود. ذوالنور از دوستان قدیمی پدر است و در جریان اتفاقات بعد از ۸۸ هم در مرحله‌ای به کمک پدر شتافته بود.»

نرمشی در مقامات عالیه در مسأله حصر
همچنین آقای علی مطهری، نایب رییس مجلس شورای اسلامی، 20 آذرماه در جمع دانشجویان دانشگاه خواجه‌نصیرالدین طوسی گفت: «در چند ماه، با پیگیری‌هایی که داشتیم به جایی رسیدیم که نرمشی در مقامات عالیه در مسأله حصر به وجود آمده و اراده‌ای برای حل پیدا شده است. برای آقای کروبی چهار دیدار گذاشتند و درباره آقای موسوی هم اقداماتی در حال انجام است اما از ما خواستند زیاد شلوغ نکنیم ما هم گوش می‌دهیم.»
او افزود:«اصل مسأله حصر در شرایط اضطراری در حوزه وظایف شورای عالی امنیت ملی است. در شرایطی که آشوبی شده برای اینکه فضا را آرام کنند، ممکن است رهبران آن جریان را مدتی از اطرافیانشان دور و محدودیت ایجاد کنند تا آرامش برگردد.»

آمادگی قوه قضاییه برای انجام اقدامات قانونی درباره حصر

در همان روز آقای محسنی اژه‌ای معاون اول قوه قضاییه در نشستی صمیمانه با دانشجویان در خصوص محاکمه سران فتنه هم گفت: من این مسأله را قبلاً بارها و بارها گفته‌ام. ما می‌گوییم شورای عالی امنیت ملی مصوب کرده است که الان محاکمه سران فتنه به مصلحت نیست و آنها را محصور کرده‌اند. قوه قضاییه آنچه را که در سال 88 پیش آمد، در مواردی که در خصوص اقدامات علیه مردم و جان آنها بود، وارد شد و برخورد کرد. البته در آن برخوردها هم اشکالاتی به وجود آمد که به آنها هم رسیدگی کردیم؛ اما درباره این افراد، شورای عالی امنیت ملی این تصمیم را گرفته است که اقدامی نشود و این اختیار را هم قانون اساسی به این شورا داده است؛ الان هم این مصوبه پابرجاست.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای گفت:
در خصوص محصور بودن این افراد باید گفت که اولاً قوه قضاییه آنها را محصور نکرده است؛ بلکه جزو مصوبات شورای عالی امنیت ملی است. البته ما آماده انجام اقدامات قانونی بوده و هستیم؛ اما تا زمانی‌که این مصوبه هست،
ما نمی‌توانیم اقدامی کنیم.

همسر مهدی کروبی خواستار توضیح شفاف درباره حصر شد

این ماجراها اما درحالی است که برخی تحرکات از سوی محصوران دیده می‌شود. خانم فاطمه کروبی، در آذرماه در کنگره انجمن مدرسین دانشگاه‌ها از مسوولان شورای امنیت ملی جمهوری اسلامی می‌خواهد درباره علت و مجوز اتخاذ چنین تصمیماتی نظیر حصر خانگی توضیح دهند. او گفته است: «من از بزرگان و مسوولان می‌خواهم یک بار هم که شده، شفاف توضیح دهند. حاشیه رفتن که درست نیست.»

همسر کروبی خبر مربوط به تغییر جدی شرایط حصر خانگی مهدی کروبی، میرحسین موسوی و زهرا رهنورد را تکذیب کرد و گفت: «البته تازگی‌ها بچه‌ها می‌توانند بروند و بیایند.»

 این سیاه نمایی‌های خانم کروبی در حالی است که شرایط زندگی محصوران رسانه‌ای شده و این سیاه نمایی‌ها دیگر تأثیری ندارند. حتی برخلاف اظهارات خانم کروبی درباره عدم استفاده از تریبون‌های ملی، در 27 آذرماه بود که آقای حمیدرضا جلایی‌پور در شبکه چهار سیما به راحتی از حصر سخن گفت و تأکید کرد: «رفع حصر در صدر مطالبات دانشجویان است و محمد خاتمی و میرحسین موسوی بانفوذترین چهره‌های سیاسی در میان دانشجویانند.»

از دیگر تحرکات محصوران می‌توان به مظلوم نمایی جدید خانم رهنورد اشاره کرد؛ او در 11 آذرماه در نامه‌ای به مسوولان نوشت: « از مسوولان می‌خواهم؛ هرچه زودتر مادران زندانی را آزاد کنند و من حاضرم باقی مانده محکومیت آنها را در حصر باقی بمانم و به عهده بگیرم حتی اگر رفع حصر شود. چرا که خود دیرزمانی در ایامی نه چندان دور، رنج فراق فرزندانم را به تلخی چشیده‌ام و درد دل آنان و کودکانشان را می‌شناسم.» این نامه از سوی رسانه‌های ضد انقلاب با عنوان اولین درخواست زهرا رهنورد طی ۷ سال حصر بازتاب یافته و حتی اردشیر امیرارجمند، مشاور ارشد میرحسین موسوی درباره آن با رادیو فردا گفت‌وگو کرده و نسبت به شرایط هشدار داده است!

این نامه واقعیت‌های زیادی را روشن می‌کند، چراکه هنوز عده‌ای در حال سیاه نمایی درباره وضعیت محصوران هستند حال آنکه آن‌ها نه تنها شرایط ملاقات با دیگران را دارند بلکه به راحتی با دنیای خارج از بن بست اخیر هم در ارتباطند همان‌گونه که در ملاقات خود از محتوای نامه نرگس محمدی آگاه می‌شود یا حتی زندانی‌ای که تازه آزاد شده، برای او نامه می‌نویسد.

به گفته رسانه‌های ضد انقلاب «وی حتی در این روزها تابلویی به نام «مادران زندانی» کشیده است با حال و هوای کارهای دوران دانشجویی و سال‌های قبل از انقلاب که در آن پیکره‌های زنان و فرزندانشان در آغوش یکدیگر به نمایش در آمده است.» درواقع آن‌قدر آزادی به آن‌ها داده شده که به‌راحتی با انتشار چنین نامه‌ای به سیاه نمایی علیه جمهوری اسلامی پرداخته و با بهانه‌های واهی درباره نقض حقوق بشر غرب دامن می‌زنند، آن هم در شرایطی که خبرها از بهبود شرایط محصوران است.

این سیاه نمایی‌ها و اعلام اینکه شرایط محصوران بدون تغییر مانده است، در حالی صورت می‌گیرد که در 19 آذرماه آقای غلامرضا حیدری عضو کمیته حصر فراکسیون امید مجلس در باره شرایط جدید محصوران به امتداد گفت: زمینه ملاقات‌ها فراهم شده و در مورد آقای کروبی تسهیلاتی در نظر گرفته شده‌است. گفته شد آقای کروبی لیست افرادی را که می‌خواهند ملاقات کنند بدهند که خود ایشان قبول نکرد و گفتند هرجور خودشان می‌خواهند. تا کنون چندین چند نفر از جمله آقایان دوستی و ذوالنور و عباسی فر به دیدن آقای کروبی رفته‌اند.

منتجب‌نیا: «حصر موسوی و کروبی» سه ماه دیگر و شاید زودتر تمام می‌شود!

چند روز بعد در 22 آذرماه نیز آقای رسول منتجب‌نیا،قائم مقام حزب اعتماد ملی طی سخنانی در یک میتینگ دانشجویی در بجنورد با اعلام اینکه حصر به زودی تمام می‌شود، گفته است:«با تلاش‌های مقامات و مسوولان امیدواریم تا پایان امسال حصر برطرف شود.»

میرزایی نیکو: ملاقات‌هایی با محصوران در حال انجام است ومشکلات منزل رفع شده

سراغ آقای قاسم میرزایی نیکو، عضو کمیته رفع حصر فراکسیون امید که به تازگی با کروبی و موسوی دیدار داشته رفتیم تا درباره شرایط محصوران با او گفت وگو کنیم. میرزایی نیکو در گفت وگو با روزنامه صبح نو گفت: ما تعهد دادیم تا درباره مسائل مربوط به رفع حصر مصاحبه و گفت‌وگویی نداشته باشیم البته مدت زمانی را برای این امر در نظر گرفتیم و به تعهداتمان عمل می‌کنیم.

وی ادامه داد: فراکسیون امید و حتی برخی دوستان خارج از فراکسیون امید کمیته‌ای را برای پیگیری موضوع حصر تشکیل دادند. در این کمیته ملاقات‌هایی با مسوولان مختلف، سران قوا و سپس شورای عالی امنیت ملی کشور و وزارت اطلاعات داشتیم و در این ملاقات‌ها پیگیری‌هایی انجام شد.

میرزایی نیکو ادامه داد: شاید ماجرای گشایش در حصر و ارائه تسهیلات به محصوران از برنامه‌های قبلی مسوولان بود که این کار بعد از این تشکیل جلسات انجام شد و نتایج آن فراهم شدن امکانات و تسهیلات و انجام دیدارها شد. ملاقات‌هایی با محصوران در حال انجام است. مشکلات منزل رفع شده، شرایط نسبت به گذشته تغییر کرده است و امیدواریم بهبود بیشتر را شاهد بوده و با کمک همه مسوولان به سمت رفع حصر برویم.

عضو کمیته رفع حصر همچنین درباره جزییات دیدار آقای ذوالنور گفت: قرار نیست جزییات این جلسات رسانه‌ای شود، البته مسوولان در حال تصمیم گیری درباره ماجرای حصرند و رییس جمهور هم کارهایی انجام می‌دهند اما با رسانه‌ای شدن آن، شرایط با مشکل روبه‌رو می‌شود و بهتر است کارها در آرامش انجام شود.

اما جاروجنجال برخی اصلاح طلبان و اعضای خانواده محصوران با توجه به سخنان دبیر کمیته حصر فراکسیون امید و همچنین سخنان روز گذشته شمخانی این طور برداشت می‌شود که موضوع حصر برایشان مستمسک فراهم آورده تا بتوانند با استفاده از آن، در بزنگاه‌های سیاسی از حاکمیت امتیاز گرفته و همچنین برای کسب کرسی‌های قدرت، پشتوانه بدنه اجتماعی را همراه خود بکشانند؛ مستمسکی که در صورت برطرف شدن، خلأ نظری و فلسفی جدی را برای جریان اصلاحات فراهم خواهد آورد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


اقبال مهدوی راد
Iran, Islamic Republic of
محصوران فتنه و خانواده های آنان و حامیانشان خوب بدانند سکوت انقلابی ما رسم ولایت پذیری ماست وگرنه تا امروز از آنها اثری نبود تا جولان دهند ونظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را که حاصل خون شهیدان بسیار است را اینگونه مورد هتاکی قراردهند
نانجیبان سیاسی از نجابت انقلاب در حال سوء استفاده هستند
سرباز
Iran, Islamic Republic of
از این دو جنازه سیاسی کاری دیگر ساخته نیست چون مرده ها دیگر در این دنیا زنده نمی شوند . ولی مواظب مزار غربیشان ! و نوحه سرایانشان باشید.
Iran, Islamic Republic of
خیمه شب بازی جدید دولت برای پرت کردن حواس مردم از شاهکارهاش: رفع حصر

کاش اینجا هم مثل ترکیه با کودتاچی ها رفتار میشد
Romania
نه طرفدار موسویم نه احمدی نژاد اما معتقدم همونقدری که احمدی نژاد بخاززر بی تدبیریش به کشور ضربه زد موسوی هم بخاطر اصرار بیجاش بر تقلب باعث شد فشارها و تحریمهای حقوق بشری به ایران وارد بشه اگر تا قبل از انتخایات 88 خیلیا میگفتن موسوی بازنشسته سیاسی و نمیتونه احمدی نژاد و شکست بده بعد از انتخابات با صف و صف کشی خیابانی به سبک شعببان بی مخ نشون داد واقعا بازنشسته سیاسیه .ضمن اینکه همین الان بعد چند ماه از انتخابات آراء روحانی ریخته هم خودم از رایم پشیمون شدم هم خیلیای دیگه که میبینم ابراز ندامت میکنن از رای به روحانی با این وضع 1400 دیگه عمرا جهانگیری رای بیاره موسوی رفع حصر بشه 1400 بازم ممکنه دبه شکست در انتخابات و ...را بیفته
Iran, Islamic Republic of
اولا اصلا فکر نمیکنم به روحانی رای داده باشی دوما کسی که به این زودی از رای دادنش پشیمونه معلوم نیست فردا هم حرفشو عوض میکنه یا نه.
Iran, Islamic Republic of
اولا به روحانی رای دادم همین الانم پشیمون نشدم همون لحظه انداختن برگ رای تو صندوق میدونستم رایم اشتباهست الان فقط پشیمونیم چند برابر شده مثل چند میلیونی که از ترس رئیسی به روحانی رای دادن بهش رای دادم وگرنه برای خود روحانی نبود رایم اگه رای تو و امثالت بخاطر خود روحانی بود این و بدون که چند میلیون نفر نه بخاطر روحانی که بخاطر رای نیاوردن رقیب روحانی به روحانی رای دادن اصلا روحانی و قبول نداشتن و ندارن خیلی دلت میخواد میدانی از کسانیکه به روحانی رای دادن سوال کن دوما چند میلیون نفر دیگه که روز انتخابات مثل من فکر میکردن تصمیم اونا رو نمیدونم ولی خودم و مطمئنم که دیگه امکان نداره به روحانی و جریانش رای بدم امکان نداره به جهانگیری که خودش منتقد احمدی نژاد بود با اون فساد برادرش رای بدم شما هم اگه هنوز باور نمیکنی به همفکران خودت (بازیگران و .‌‌...) که به روحانی رای دادن نگاه کن که با چند دوره حمایت از اصلاح طلبان اعلام پشیمونی میکنن از رای دادن به روحانی البته من و امثالم برخلاف شما و بازیگران و امثالتون به اون دلایلی که شماها رای دادید رای ندادیم پشیمونیمونم بخاطر افزایش عوارض خروج نیست مثل بازیگرا یعنی اصلا پول اونا رو نداریم که بخوایم برین خارج که افزایش عوارض برامون دردناک باشه همه حرف ما اینه کسانیکه به فسادهای دوره احمدی نژاد اعتراض داشتن چرا برادراشون تا خرخره غرق فسادن و انقدر دست مفسدان اقتصادی و باز گذاشتن باز خدا پدر احمدی نژاد و بیامرزه حداقل برادرش مفسد اقتصادی نبود
Iran, Islamic Republic of
خدا برادر احمدی نژادم بیامرزه که حاضر نشد با جریان غلطی که دور احمدی نژاد را گرفتن همراه و هماهنگ بشه.
Iran, Islamic Republic of
تنها چاره كار برگزاري يك دادگاه علني و آزاد است
Iran, Islamic Republic of
اگر دادگاه برگزار شود حداقل مجازات خیانت به کشور و تهییج مردم به بلوا و آشوب و تهدید امنیت ملی اعدام است نظام با سران فتنه رئوفانه برخورد کرده که حصر خانگی شدند.
Iran, Islamic Republic of
از نین اگر اگر گفتنتون حال آدم بد میشه اگر قدرتشو دارین بسم الله محاکمه کنین و اگر میترسین محاکمه کنین سکوت کنین خیلی براتون بهتره
Iran, Islamic Republic of
صبر کنید
محاکمه هم می شن!
البته فعلا در دادگاه های خصوصی اصلاح طلبان محاکمه شدن! و اونها رای به عدم تقلب و دروغگویی خودشون و فتنه گران دادن!
Iran, Islamic Republic of
چون قدرت دستتونه دلیل نمیشه بخواین همه رو بکشین
اینها حرف بی منطقی نمیزنن میگن علنی محاکممون کنین
Iran, Islamic Republic of
بعد شما حکم اعدام منطقی دادگاه رو می پذیرید یا با دستور ... دوباره می ریزید تو خیابونا
Iran, Islamic Republic of
وقتی جرات محاکمه رو ندارین دم از اعدام زدن یکم خنده داره
Iran, Islamic Republic of
جرات محاکمه رو دارن ولی عقلشون بیشتر از اونه که دستاویز حرفهای مزخرف شما بشن!

حاضر نیستن به دست فرصت طلبانی چون شما چاقو بدن!

از همین ناراحتین آره؟!
دنبال فرصتی برای آشوب و بلوا و پیراهن عثمان می گردین؟!!
Iran, Islamic Republic of
هم جرات محاکمه رو دارن هم جرات اعدام را!

اما شما فتنه گران را برای فتنه ای دیگر تغذیه نخواهند کرد!

دیدین که ابطحی و تاجزاده و بهزاد نبوی و فائزه و بقیه تون را محاکمه کردن و آب یخ زندان رو نوش جان کردن! و البته حسابی اعتراف به دروغ تقلب کردن!

اینایی که در حصرند خودشون راضی ترن در حصر باشن تا اینکه شماها ببریدشون بالای دار و بعد پیرهن عثمان بدست بگیرید!!
Iran, Islamic Republic of
عزیزم! خودتون رو بزرگ نبین.اگه میخواستند بکشن ،هشت سال لای پر قو ازشون نگه داری نمیکردند.میدونم همه ارزوت اینه که اعدامششون کنند وبعد بهانه ای برای مظلوم نمائی پیدا کنید!
Iran, Islamic Republic of
شما وبزرگتراتون حاضرید ایگونه لای پر قو نگهداری شوید.؟
Iran, Islamic Republic of
اگه جرمی مثل جرم سران فتنه مرتکب شویم چرا که نه؟
به جای اعدام بهمون برسند و ببرنمون شمال برای هواخوری و ...
Iran, Islamic Republic of
این جرم کجا ثابت با کدوم محاکمه در کدوم دادگاه ؟ برادر اتقوالله
Iran, Islamic Republic of
هه هه هه . خنده دارترین حرفی که دیدم بین متنا . از کجا معلومه ؟! .
شما خلافشو ثابت کن . وقتی شبه ، شما که مخافید باید اثبات کنید که شب نیست .
اتقوالله ؟ به ما میگید؟ اونوقت که ولی فقیه می گفت طرفداراتونو آروم کنید و اگر آروم نمی کنید ، نشورونید ، اتقوالله کجا بود ؟
وقتی کشور رو تا لبه پرتگاه پیش بردید و حاصل خون همه شهدا رو به خطر انداختند ، اتقوالله کجا بود ؟
اتقوالله یعنی اینکه حرف ولی فقیه رو زمین نذاشت
حاصل خون این همه شهید رو نادیده نگرفت .
کشور و امنیت مردم رو بخاطر منافع شخصی و حزبی و هوای نفس خود به خطر نینداخت و با دشمنان آن همپیمان نشد .
بله عزیزم . اتقوالله یعنی این ، نه آنچه شما گفتی
Iran, Islamic Republic of
منم هستم. از شر کارکردن راحت میشیم. غذا سر وقت . حفاظت در حد لالیگا. دست به سیاه و سفید هم نمیزنی. برنامه استخر و ... هم هست.
Iran, Islamic Republic of
قفس قفسه حتی اگه از طلا باشه. اگه این معادله ساده رو نفهمین دیگه حرجی بهتون نیست
Iran, Islamic Republic of
قفس طلا بهتر از چاقویی است که سرتو ببرند!
اینو نمی فهمی حرجی بر تونیست!!
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
چی بهتر از قفس طلا در ازای جرم محاربه با نظام!!!
Iran, Islamic Republic of
کدوم قفس؟!!

اونارو تو حصر کردن از دست شماها که خودتون حجاریان را زدین بعد از نظام طلبکار شدین!

همه میدونن برای حفظ جان اونها از دست اصلاح طلبان هست که حصرشون کردن!
Iran, Islamic Republic of
اگر کسانی مثل این فتنه گران غلطی کرده باشن که مستحق اعدام باشن ولی لای پرقو بزارنشون خیلی هم باید راضی باشن!
اونا که تو حصرند راضی اند تو چرا خودتو می کشی؟!!
Iran, Islamic Republic of
مگه تا حالا بر اساس قدرت کشتند !؟
اغتشاش یعنی تخریب اموال عمومی و تظاهرات بی پشتوانه فکری و احتمال بوقوع پیوستن هر اتفاقی ، حتی کشته شدن.
آنهایی که در حوادث سال 88 در خیابان کشته شدند مقصر خودشان بودند.
Iran, Islamic Republic of
شکنجه وکشتار در کهریزک اسمش چیه؟
Iran, Islamic Republic of
شکنجه و کشتار در کهریزک !!! خیلی بزرگش کردی ! تا جایی که میدانم یک وبلاگ نویس توسط شکنجه زیاد کشته شد که مسولش هم محاکمه شد.
دیگه چی ؟
Iran, Islamic Republic of
برادر جان اطلاعاتت خیلی کمه اون وبلاگ نویس مال جای دیگه ایه. کهریزک یه جای دیگه
علی
Iran, Islamic Republic of
یک وبلاگ نویس بود فقط؟؟؟ خود حکومت که چهار نفرش را پذیرفت من جمله پسر اقای روح الامینی. اگر منظورت از وبلاگ نویس ستار بهشتی است اون داستانش چیز دیگری است.
Iran, Islamic Republic of
حکومت هشدار داده بود که اگر فتنه گران به فتنه هاشون ادامه بدن مسئول خونهای ریخته شده خواهند بود.
پس فتنه کران مسئولیت این خونها را قبول کردند که این جنایت و خیانت بزرگ را علیه مردم ترتیب دادند.
Iran, Islamic Republic of
حتی اگر همان یک وبلاگ نویس هم باشه بازم خیلی زیاده
Iran, Islamic Republic of
کاش مادر تو زیر شکنجه بمیره تو هم دیه اش رو بگیری حال کنی
Iran, Islamic Republic of
اسمش نتیجه دروغ تقلبه!
علی
Iran, Islamic Republic of
این داستان حصر بدون محاکمه دیگر چیه صیغه ای است که در جمهوری اسلامی رواج داره. کجای قوانین حقوقی این پدیده حصر خانگی وجود دارد. لطفا نشان دهید که مثلا که در فلان بند یا تبصره حقوقی چنین چیزی امده باشد. آخه فقط این دو نفر هم نبودند. از اول انقلاب این داستان بوده تا الان. این قضیه حصر اونقدر بی پایه و اساسه که برا توجیهش چندین ساله حکومت اصلی و رسانه هاش و تریبونهای نزدیک به اون انواع و اقسام توجیه ها را کردند. توجیه های مغالطه آمیز عجیب غریب. همین سایت جهاننیوز چند ماه پیش از جدید ترین توجیه رونمایی کرد. سایت جهان نیوز رفته بود تاریخ را زیر و رو کرده بود ببینه میتونه یه چیزی از 1400 سال پیش شبه جزیره عربستان پیدا کند و در توجیه بیاورد. توجیه این بود که امام علی هم حصر خانگی میکرد. حالا این داستان را از کجا دراورد معلوم نیست. توجیه یا بهتر بگم مغالطه رایج دیگر هم این لست که این ها را اگر حصر نمیکردند باید محاکمه میشدند و در محاکمه حکام اعدام براشون صادر میشد!!!!. اگر یه موضوعی پایه و اساس مستدل و مدون حقوقی و عقلانی داشته باشد که دیگر نیاز به این همه توجیه نیست. پس پیداست خودتون هم نتوانستید این قضیه را کامل هضم کنید. نمیدونم چرا ما از تاریخ هیچ درسی نمیگیریم. الان روی سخنم با اونهایی است که از این فرایند غیرقانونی و غیر منطقی و غیر انسانی حصر خانگی بدون محاکمه پشتیبانی میکنند فقط به این خاطر که از موسوی و کروبی خوششون نمیاد و مخالفشون هستند. اگر چنین چیزهایی نهادینه بشود (که شده است) دیر نیست زمانی که همین بلا سر خودتون بیاد. این یک درس بزرگ تاریخی است و اون موقع دیگه نباید کسی را ملامت کنید جز خودتان. همین اقایان موسوی و کروبی اگر در دورانی که در قدرت بودند، علیه حصرهای خانگی که برای دیگران (مثلا برای شخصیت هایی مثل ایت الله شریعمتداری یا منتظری) اتفاق می افتاد موضع میگرفتند حالا این بلا سر خودشان نمیامد. اینها هم دقیقا مثل الان شماهایی بودند که از این داستان خوشحالید و پشتیبانی میکنید. الان شماها هم فکر نکنید چنین بلایی سر شما نمیاد. الان صحبت از حصر خانگی احمدی نژاد است. شما فکرش را بکنید. این یک افعی خواهد شد که نمیشود تصورش را کرد که بعدا چه کسانی را خواهد بلعید. ما اگر جامعه اگاه و قوی و توانمندی داشتیم، چنین روندهایی در کشور نهادینه نمیشد. و الا هر حکومتی خیلی تمایل به بی قانونی هایی از این دست داره. یک حکومت را اگر ازاد بگذاریم، در هر زمینه ای تمایل خودبخودی دارد که به این سمت کشیده شود. این جامعه است که باید اگاه و قدرتمند باشد و حکومت را مجبور به رعایت قانون نماید. شاید خیلی ها اون داستان مشهوری که نسبت داده میشود به دوران هیتلر و بلایی که سر مردم المان امد را شنیده باشند. هیتلر اول شروع کرد به قلع و قمع کمونیست ها. بقیه مردم گفتند به ما چه. ما که کمونیست نیستیم. میخواستند کمونیست نباشند. بعد نوبت یهودی ها شد. در حقیقت شاید اینها همون هایی بودند که برای کومنیست ها بی تفاوت بودند. باز بقیه مردم گفتند به ما چه. میخواستند یهودی نباشند. ما که یهودی نیستیم. و بعد کم کم این اژدها گریبان گیر بقیه مردم شد.
Iran, Islamic Republic of
شما اول توضیح بدین در کجای قانون آمده که آقایان اگر رای نیاوردند به شیوه گرجستان ادعای تقلب کنند و مردم را فریب بدهند؟؟؟
هیچ وقت هم نتوانند اثبات کنند که تقلبی بوده!
تازه مدعیان تقلب خودشان اذعان کنند که از نظر ما که سالها مسئول در رای گیری و وزارت کشور بوده ایم تقلی 13 میلیونی غیرممکن است!

شما به جای انشا نویسی! اول قانونی را که این فتنه گران براساس آن می توانند هشت ماه کشور را به آشوب بکشانند به ما نشان دهید. تا به حصر برسیم.
علی
Iran, Islamic Republic of
عزیز، من هم دارم همین را میگویم. شما میگویی انها کار غیر قانونی کردند؟ جرم کردند؟ اوکی خوب پس باید محاکمه شوند. پاسخ کار غیر قانونی را که با یک کار غیر قانونی دیگه نمیدهند. اگر کسی را مثلا به ظن دزدی یا قتل یا جرمی دیگر دستگیر کنند برایش چیکار میکنند؟؟ دادگاه تشکیل می دهند. ممکن است دادگاهش دهها جلسه نیز طول بکشد. بدون محاکمه که نمیتوان کسی را حبس کرد. پاسخ این موضوع را بدهید.
حقیقت طلب
Iran, Islamic Republic of
حرف حق جواب نداره!!!
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
به همین خیال باشن که احمدی نژاد رو بتونن حصر خانگی کنند...
اولا به چه جرمی؟!! به جرم پیدا کردن لانه فساد؟!! به جرم دلسوزی برای نظام؟!! به جرم هرس کردن شاخ و برگ نظام و انقلاب و تنومند کردن این شجره طیبه؟!! به جرم مردمی بودن و حرف دل مردم رو زدن؟!! به جرم شناساندن چهره ی مفسدان و خیانت کاران و فرعونیان زمان؟!! به جرم خدمت به مردم و پابرهنگان نظام؟!! به جرم احیا کردن شعارهای انقلابی و ارزشی؟!! به جرم زد و بند نکردن و بده بستون نکردن با احزاب زالوصفت چپ و راست؟!! به جرم ساده زیستی و سالم زیستی؟!!
دوما مقبولیت و محبوبیت عمومی احمدی نژاد اینقدر زیاد هست که معادله ی آقایون چپ و راست و خودسران نظام را به هم بریزه و رسواشون کنه!!!
Iran, Islamic Republic of
خیر مقصر خودشون نبودند.
اکثرا بی گناه بودند.
مقصر به فرمایش رهبری، کسانی بودند که این غائله ها و شورش ها را راه انداختند.
همشون مقصرند. چه سران ممنوع التصویر یا محصور فتنه، چه کسانی که در هر رده ای پیاده نظام اینها بودند. همه در این خونهای ریخته شده سهیمند.
Iran, Islamic Republic of
برای پوشاندن ضعف وناتوانی وبی برنامه گی اش ،دولت حتما بازی رفع حصر رو شروع میکنه .حالا انگار اینها که حصر نیستند چه گُلی به سر ملت زدن! خدا خودش تقاص دنیا دوستی یه عده رو توی کاسه شون بزاره.
Iran, Islamic Republic of
خب یا محاکمه کنید یا آزادشون کنید تا این بهونه رو ازشون بگیرن
Iran, Islamic Republic of
شما برای کسی تعیین تکلیف نکنید!
راه سوم هم وجود داره که به امثال تو اصلا محل ندهند تا دوباره پیرهن عثمان دستتون نگیرید!
مثل اینکه شما به مرگ این محصورین مشتاق ترید تا دیگران!!
کور خوندید!
Iran, Islamic Republic of
خخخخع حالا معجزه این حصر شده ها چیه که اینقدر برای رفع حصرشون دست وپا میزنند ؟! جز فتنه گری وچسبیدن به کدخدا ومجری ویپاده نظام کدخد بودن در کشور.
کاظمی
Iran, Islamic Republic of
خانم فاطمه کروبی! توضیح شفاف در مورد حصر می خواهی؟
از شوهرت بپرسی شفاف از خیانت هایش و همدستی با آن خائن بزرگ ( میر حسین ) علیه کشور و منافع ملی سخنا خواهد گفت!
او به شما خواهد گفت که حصر مجازات نیست ! بلکه حفظ جان آنها تا قبل از دادگاه از خشم مردم رنجدیده از خیانت و خباثت است...
او به شما خواهد گفت که معنی مجموع آراء کسی از آراء باطله هم کمتر باشد ولی توهم او را احاطه کند یعنی چه!!!
او به شما خواهد گفت منافقانی که روز عاشورای امام مظلوممان پای کوبی و هلهله کنند و محسجد و بانک و حسینیه و داروخانه و...را آتش بزنند و در مقابل آنها را مردم خدا جوی بنامد یعنی چه!
او از مظلومیت بسیجیانی که مقابل فتنه گران مردانه ایستادند و جانشان را تقدیم کردند و در مظلومیت و گمنامی بسر می برند بیشتر برای شما خواهند گفت!
از او در خصوص حمایت همه جانبه آمریکا و اسرائیل از خیانتگران هم سئوال کنید!
از او در خصوص گفتگوهای مخفیانه با دوستانش که اعتراف به عدم تقلب نموده هم سئوال کنید!
....خیلی تلاش می کنید که مردم خیانتهای خیانکاران را فراموش کنند ولی «ما فراموش نمی کنیم»
ما هم خواستار رفع حصر هستیم! ولی جهت رسیدگی در دادگاه عادلانه در حق این خائنان
Iran, Islamic Republic of
این جماعت فتنه گر دنبال حقیقت نیست. دنبال جدالی است که اساس و پایه شروع این جدال بر مبنای دروغ بود. دروغی بزرگ به اسم "تقلب در انتخابات".
ریشه های پیدایش این دروغ ، هم گسترده و هم فنی و هم اینکه خارج از تخصص من است. فقط همین بس که بگویم کسانی بودند که ادعای تقلب کردند و بعد از مدتی خودشان گفتند که دروغ گفتیم.
متاسفانه هنوز هم عده ای هستند که نمیخواهند باور کنند بازی خورده اند. برایشان قبول کردن سخت است.
Iran, Islamic Republic of
خفته را نتوان بیدار کرد
بخواب عزیزم بخواب

لا لا لا لا

بعد از این همه خسارتی که با کلمه فتنه و بصیرت به کشور زدید هنوز هم بیدار نشدی

پس بخواب عزیزم بخواب
Iran, Islamic Republic of
کلمه فتنه و بصیرت به کشور خسارت نزد بلکه اصل فتنه 88 بود که به گفته هیلاری کلینتون باعث تحریمهای بانکی و نفتی بر علیه جمهوری اسلامی ایران شد.
Iran, Islamic Republic of
یعنی حرفای هیلاری برا شما سنده؟
Iran, Islamic Republic of
فقط حرف نبود بلکه مستنداتی بود که در کتاب خودش آورده و به عنوان موفقیت خودش در ضربه زدن به ایران بیان کرده.

ضمنا اگر برای ما سند نباشه برای شما که سند هست!
شماهایی که آمریکا قبله آمالتون هست با مستندات خودتون باید بحث کرد!
Iran, Islamic Republic of
همچی با پررویی جواب میده که انگار ما بودیم 8 ماه کشور را به آشوب کشانده بودیم و باعث تحریمهای بیشتر دشمن و امیدوار شدن دشمن شدیم!

این اصلاح طلبان بودند که شیمون پرز گفت اصلاح طلبان، امید ما در ایران هستند و به نیابت از ما دارند با نظام ایران می جنگند و ما از اونا همه جوره حمایت می کنیم. این خسارت نبود؟! ننگ بر اصلاح طلبان مفسد که شیمون پرز جنایتکار، آنها را سرمایه خود در ایران نامید. چه جور آب و صابون بیاریم این ننگ را از صورتتون بشوریم؟؟؟؟
نجفی
Iran, Islamic Republic of
آقای بیدار! !!؟
الان مثلاً شما ادای روشنفکرنماهایی که فکر می کنند از همه بیشتر می فهمند را در می آوری؟؟
ارباباتون توی آمریکا و اسرائیل اعتراف به توطئه بزرگ براندازی در سال 88 داشتند ولی افرادی مانند تو ! که جوجه روشنفکر هم نیستید مردم را به خواب متهم می کنید.
همین اداها را درآوردید که با چشم بسته دارایی خود را ریختید پای درختی که 4 سال ثمر نداد و با دروغ و دغل و اتهام های ناجوانمردانه به رقیب 4 سال دیگر کاری برای کشور نخواهد کرد....
پس لالایی را برای خودت بخوان!!!
Iran, Islamic Republic of
اینان باید در دادگاه محاکمه شوند و تکلیفشان روشن شود نمی شود اینان را چندین سال حبس کرد و بعد انتظار داشت آزاد شوند
Iran, Islamic Republic of
مشكل شماييد كه از محاكمه واهمه داريد و الا آنا سالهست كه منتظر يك محاكمه آزاد و علني هستند
Iran, Islamic Republic of
حالا میبینیم.دوست من .
Iran, Islamic Republic of
ديدم دوست عزيز همه ديدن مگه چشات مشكلي داره كه نميبيني؟
Iran, Islamic Republic of
البته ادب مخصوص شماهاست.یعنی اینقدر درکش برات سخته که این استعاره ای برای پیش بینی آینده است!؟
Iran, Islamic Republic of
دوست خوب من ناراحت نشو این استعاره برای آینده نامعلوم یکم سخته باورش شک نکن صدرصد نشدنیه که اگر میخواست بشود تا حالا شده بود
Iran, Islamic Republic of
نظام هیچ مشکلی برای محاکمه اینان ندارد .
Iran, Islamic Republic of
پس مشكل كجاست؟
Iran, Islamic Republic of
رافت اسلامی .........که میخواد با اخرین توان وصبر ،بازم فرصت برگشت را به اینا بده.
Iran, Islamic Republic of
رافت اسلامی زوری؟ مگه میشه برادر یه چیزی نگو باعث خنده بشین
Iran, Islamic Republic of
واقعا دوست داری محاکمه علنی شود ؟ خیانت کردن به منافع کشور و اقدامات ضد امنیتی دیگر همچین چیز جالبی برای علنی شدن نیست ها!
Iran, Islamic Republic of
واقعا اگه توانشو دارين محاكمه علني كنين و قضاوتو بسپارين به مردم
Iran, Islamic Republic of
مگه قاضی نداریم ؟!!! اون اشخاص محترمی که در بند حصر هستند اگر جرات دارند خودشان بدون هیچ محافظی بیایند داخل مردم.
Iran, Islamic Republic of
همونقدر که رای مردم رو سال88قبول کردید ،اینجا هم ظرفیت دارید نظر مردم رو قبول کنید.
Iran, Islamic Republic of
ما که واهمه ای نداریم از خدامونه!
منتها هر سخن جایی و هر نکته مکانی داره!
موقعش که برسه محاکمه هم می کنن!

شما خودتو نکش!
برو ببین رایی که به توصیه سران فتنه به روحانی دادین چه غوغایی کرده!
پشیمانید پشیمانید پشیمان!!!
Iran, Islamic Republic of
هم اینها که در حصر هستند وهم اونها که دنبال رفع حصر هستند ،جز هزینه تراشی برای مردم ونظام چه هنری دارند که اینقدر وقت مردم رو به خود اختصاص میدهند؟
Iran, Islamic Republic of
سلام گرگ بی طمع نیست.اینها که سینه چاک رفع حصر هستند ،فقط میخواهند با موج سواری بر روی سروکله این فسیلهای ماقبل تاریخ ،خودشون رو برای انتخابات بعدی بالا بکشند! هدف قدت ومکنت است واین فتنه گران وسیله رسیدن به آن!
Iran, Islamic Republic of
افساد طلبان دیدن رحم اجاره ایِ دولت روحانی ،اون نیمه جونی هم که داشتند ازشون گرفته ،دنبال رحم دیگه ای میگردند بلکم هر طور شده دو رو ز دیگه هم با مکیدن خون آن ،سرپا بمانند.غافلند ازاینکه خونهای به ناحق ریخته شده در فتنه 88 هرگز اجازه حیات دوباره را به انها نمیدهد. خون مظلوم انها را نابود میکند.
Iran, Islamic Republic of
بابا سنگ پا ! بالاخره قبول کردید خونهايی هم به ناحق ریخته شده در ۸۸ ؟!
Iran, Islamic Republic of
مسئول خون های به ناحق ریخته سال 88 سران فتنه هستند و در روز قیامت باید پاسخگو باشند.
Iran, Islamic Republic of
شماها تو کهریزک شکنجه و کشتار کردین اونوقت جوابشو کس دیگه ای بده؟ عجب رویی دارین
Iran, Islamic Republic of
هرکی خربزه میخوره باید پای لرزش هم بنشینه .
Iran, Islamic Republic of
تو کهریزک 4 نفر فقط بودند اما تو شورشهای خیابونی، اغتشاشگران چندین بسیجی و نیروی انتظامی و مردم عادی را به شکل فجیعی به قتل رساندند؟؟
از آنها و خانواده شان خبر دارید؟
کهریزک هم اشتباه بود ولی شما روی کهریزک زوم می کنید و از شهدای خیابان تغافل می کنید.
براستی بابت تقلبی که نشده بود چرا اعلام دروغ کردند و مردم را فریب دادند؟ آیا این دروغگویان در حصر یا ممنوع التصویر، مسئول خونهای به ناحق ریخته نیستند؟؟
Iran, Islamic Republic of
تو کهریزک 4 نفر فقط بودند اما تو شورشهای خیابونی، اغتشاشگران چندین بسیجی و نیروی انتظامی و مردم عادی را به شکل فجیعی به قتل رساندند؟؟
از آنها و خانواده شان خبر دارید؟
کهریزک هم اشتباه بود ولی شما روی کهریزک زوم می کنید و از شهدای خیابان تغافل می کنید.
براستی بابت تقلبی که نشده بود چرا اعلام دروغ کردند و مردم را فریب دادند؟ آیا این دروغگویان در حصر یا ممنوع التصویر، مسئول خونهای به ناحق ریخته نیستند؟؟
Iran, Islamic Republic of
سنگ پای وارداتی!
شما باید قبول می کردین که اصلا براتون مهم نیست!
چسبیدین به دوتا فسیل که از دست شما در عذابند و از اینکه روزی نظام بخواد محاکمه شون کنه وحشت دارن!
ولی شما نون آغشته به خون اونا را می خوای بخوری....
دنبال پیرهن عثمان می گردین؟!
علی علیه السلام برخلاف معاویه، شدیدا از عثمان محافظت می کرد و جان حسنین هم به خطر افتاد چون میدانست اگر عثمان کشته شود، معاویه این قتل را به گردن او خواهد انداخت... اما سرانجام معاویه موفق به قتل عثمان شد و از پیراهن عثمان نهایت استفاده را برد، ضمن اینکه علی علیه السلام را بعنوان قاتل عثمان معرفی و تبلیغ کرد.

دست شماها رو شده
تلاش نکنید!
Iran, Islamic Republic of
بريز و آشوب كن، اگر موفق نشدي نهايتا چندسال فقط با رسانه ها مصاحيه نمي كني و بعد دوباره روز از بازگشت و آشوب !!!!
بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
حالا که فتنه گران مخفی شده زیر عبای روحانیت همانند دم خروس بیرون آمده پس چرا اونهائی که جای فتنه گر را با اصلاح خواهان اشتباه گرفته بودند واونها را نزدیک به ده سال از زندگی شخصی هم محرووم نموده بودند چرا استغفار نمیکنند واز مردم غذرخواهی نمیکنند.
Iran, Islamic Republic of
هنوز هیچی نشده ،تقاضای جبران خسارت هم میکنید ! برای ادعای دروغ تقلب کردن وبعد به کشتن دادن مردم ،یه چیزی هم دستی میخواهید! واقعا رو رو برم !
Iran, Islamic Republic of
یعنی اون محرومیت از زندگی شخصیت منو کشت! رفتن به استخر و محافظت در حد بالاترین داشتن و...هم شد از دست رفتن زندگی شخصی! اینطوریه بیا من زندگیمو با اونهاعوض میکنم!
Iran, Islamic Republic of
بدبخت ! نذار دروغ به خوردت بدن ! استخر کدومه ؟!
Iran, Islamic Republic of
عکساش هست
Iran, Islamic Republic of
هول نشو داداش من! مابیشتر ازشما میخواهیم این فتنه گران از حصر ازاد شوند.هم بهانه ننه من غریبم بازی از دست شماها درمیاد وهم اندک مردمی هم که هنوز منتظر معجزه شما هستند ،با دیدن بی ثمری شما برای مردم وپرثمری برای خودتون ،از دورتون پراکنده میشوند.نمونه اش این همه کسانی که از رای به روحانی پشیمان شده اند.
Iran, Islamic Republic of
اصلاح خواه!= کسیکه قلبش مملو از عشقِ کدخدا وغرب است وهمه قبله امیدش هم به التفات کدخدا بسته است.برای مردم خودش هم جز افاده های روشنفکری ونیزدماغ خود را بالا گرفتن ،نتیجه ای نداشته.تازه برای این سوار شدن بر نتایج زحمات مردم وسینه زدن برای کدخدا ،انتظار حلوا حلوا شدن ؛توسط مردم را نیز دارد!
Iran, Islamic Republic of
یه بار دیگه برو مناظره های 88 رو ببین.ببین اینها اونوقت چطوری حتی نمیتونستند از خودشون قاطع دفاع کنند وجز ننه جون من و""چیز ،چیز "" گفتن ،هنری نداشتند.حالا مثلا برای مردم میخواهند چه فایده ای داشته باشند.
Iran, Islamic Republic of
وقتی فتنه گران کاری کردند که اوباما و نتانیاهو برایشان کف و سوت می زدند یعنی آب در آسیاب دشمن ریختن و حصر خانگی حداقل مجازات شون بود.
Iran, Islamic Republic of
مجازات بئون محاکمه در هیج جای شرع و قانون وجود نداره
Iran, Islamic Republic of
لطفا پاسخ دهید
1- دادستان کل کشور می گوید احمدی نزاد به خلاف گویی و خلاف قانون عادت کرده است.
2- معاون قوه قضایی می گوید احمدی نزاد یک لات سیاسی دروغ گو خلاف کار است.
3- ریس دستگاه قضا می گوید او و اطرافیانش انحرافی و فتنه گر هستند و به همین دلیل احمدی نزاد برای او اولتیماتوم 48 ساعته داده است.
4- انتخابات 88 برگزار شد و نتیجه ارای در عرض چند ساعت برخلاف تمام انتخابات کشور تا ان تاریخ اعلام شد.
5- مردم به نتیجه انتخابات اعتراض کردند و حوادث سال 88 ایجاد شد.
6- سوال این است که وقتی بقول آقایان یک لات سیاسی خلاف کار و دروغگو و متخلف از قانون یک انتخابات را برگزار می کند که خودش هم بقول اقایان دستگاه قضا دارای عطش قدرت است چگونه می توان به چنین فردی اعتماد داشت که انتخابات را درسلامت برگزار کرده باشد. نتایج ارا را درست اعلام کرده باشد و شمارش ارا را هم با امنتداری انجام داده باشد. فردی که با پخش پول بقول رفیقدوست اصولگرا رای جمع کرده چگونه نمی تواند با کمک یاران و همدستانش در ارا دست برده باشد. و تقلب انتخاباتی انجام نداده باشد. شما برای ما ثابت کنید که چنین ادم با چنین خصوصیاتی که خود دوستان سابقش و دستگاه قضایی می گویند این ادم سلامت نفس و اخلاق و قانون گرایی ندارد چگونه نباید باور کرد که در انتخابات و نتیجه ان دست برده باشد؟
7- چگونه است که این لات سیاسی و خلاف کار و بقول رهبری خلاف شرع و قانون و مصلحت انجام ده ( در واکنش به حوادث یکشنبه مجلس که احمدی نزاد انجا فیلم نشان داد ) هیچگونه پاسخگویی درمورد ان حوادث نمی دهد و راست راست می گردد و برای دستگاه قضا و ریسش شاخ و شانه هم می کشد اما مردم معترض و کاندیداهای معترض باید درحبس و حصر بروند و دچار انواع و اقسام اسیبها شوند؟
8- با فتنه فتنه کردن هیچ مشکلی حل نخواهد شد . پاسخ اعتراضات مردمی و فعالان سیاسی با زندان و حبس و حصر حل نخواهد شد . باید یک دادگاه عادلانه و بی طرف تشکیل شود و نقش افراد و جریاناتی که در ان دست داشتند از هرطرف که باشند رسیدگی شود و بسزای اعمالشان برسند. اینکه یک طرف ماجرا را در حبس و حصر زندان بیاندازیم و طرف دیگر را که خود قبول داریم هزار و یک جور مسیله دارند ازاد بگذاریم و به ریش همه بخندند و برای همه هم شاخ و شانه بکشند واقعا جای تاسف دارد. ایا این است عدالت علی؟ ایا حضرت علی در فبال ظلم به جامعه اینگونه رفتار می کردند؟
9- مردم معترض را فتنه گر و امریکایی و اسراییلی خطاب کردن تنها مشکل را حل نشده باقی می گذارد و عمق کینه و نفرت و جدایی و انشقاق را تشدید می کند. بدان باشید فتنه فتنه کردن اگر می خواست جواب دهد تا بحال جواب می داد
Iran, Islamic Republic of
نتیجه ارای در عرض چند ساعت برخلاف تمام انتخابات کشور تا ان تاریخ اعلام شد.........
قاطی کردی داداش من! اونیکه هنوز مردم در حوزه های رای گیری مشغول رای دادن بودند ،محاصبه مطبوعاتی تشکیل داد وگفت ،من با اکثریت آرا! رئیس جمهورم ،اقای موسوی =آقای چیز ،چیز گو بود!
در ضمن انتخابات امسال که آقازاده ها وجهانگیری ساعت سه صبح (مردم تا ساعت 12 شب هنوز داشتن رای میدادند ! ) در توئیتر وتلگرام گفتند روحانی یا 23میلیون انتخاب شد !
اگه خیلی برای حقیقت سینه میزنی چرا اینجا دردت نیومد.
Iran, Islamic Republic of
ادب مرد به زدولت اوست.
در حرف زدن ادب داشته باشی بد نیست
در روز انتخابات 22 خرداد در غروب انتخابات به ستاد قیطیریه موسوی حمله کردند و بسیاری از فعالان سیاسی را بازداشت کردند هنوز انتخابات ادامه داشت اما خبرگزاری فارس درهمان ساعات غروب اعلام پیروزی احمدی نزاد با 63 درصد ارا کرد. اتفاقا موسوی حرف درستی زد او گفت بناب ه گزارشهای رسیده تا این لحظه بنده پیروز انتخابات هستم. اما موسوی یادش رفته بود که بقول اقایان یک لات سیاسی دروغگو و خلاف قانون و مصلحت و شرع عمل کن مجری انتخابات است و به هیچ چیزی جز قدرت پایبندی ندارد. موسوی خواست با این مصاحبه جلوی صحنه ارایی های بعدی را بگیرد اما متاسفانه نتوانست و اقایان در ساعت 3 صبح اعلام پیروزی کردند. 30 میلیون ارا را اعلام کردند بدون حتی یک رای باطله. داستان برای همه مشخص بود. حالا دوستان چون احمدی نزاد از انها بود و بیشترین حمایت را از او کردند حالا همه چیز اورا زیر سوال می برند جز برگزاری انتخاباتش وگرنه اگر از او حمایت نمی کردند تا الان صدها بار انتخابات 88 را زیر سوال می بردند.
Iran, Islamic Republic of
جرقه فتنه 88 و تهمت دروغ تقلب از ماه ها قبل از انتخابات زده شده بود و عده ای جلوی وزارت کشور تجمع کرده بودند و شعار میدادند اگر تقلب بشه ایران قیامت میشه !
Iran, Islamic Republic of
دروغ بزرگ عادت شماها شده ! راست میگی لینک خبر پیروزی فارس رو بزار.اعلام نتایج نظر سنجیها =اعلام نتیجه انتخابات نیست.نظر سنجیهای خارجی هم همین درصد رو اعلام کرده بود.
Iran, Islamic Republic of
ههههه اینکه چیزی نیست.روحانی این دوره با کلی کشت وکشتار حاضر شد ،نتایج شهر به شهر را یه ماه بعد از انتخابات اعلام کند وعلاوه بر 5میلیون تعرفه غیرماخوذه اعلام شده اش ،مهندس رحمانی فضلی گفت ،یه میلیون نتونستند رای بدن ،انصاری گفت 4میلیون وروحانی گفت 3میلیون !
Iran, Islamic Republic of
عزیزم ستاد قیطریه رو میگی که توش دستگاههای ارسال مستقیم خبر به بی بی سی بود؟!
Iran, Islamic Republic of
چرا دروغ می گویید خبرقطعی پیروزی احمدی نژاد ساعت چهار وده دقیقه شنبه ۲۳خرداد اعلام شد نه عصر جمعه . واقعا شرم آوره دروغ گویی شما ...
Iran, Islamic Republic of
اين كه يك واقعيته و قابل كتمان نيست كه نتيجه آن انتخابات همان شب اعلام شد بر خلاف تمام انتخاباتهاي قبلي و حتي انتخابات بعدي. اين هم يك سواله كه اميدوارم يه جواب قانع كننده اينجا ببينم
Iran, Islamic Republic of
حتی سازمان های نظر سنجی امریکا صحت انتخابات سال 88 را تایید کردند.
United States
یه نفر اگه جواب بده خوبه چون واسه منم سواله
Iran, Islamic Republic of
ساعت ۴ وده دقیقه عصر شنبه خبرقطعی اعلام شد نه جمعه شب این را شما علنا دارید کتمان می کنید و فکر می کنید با تکرار دروغ می توانید آن را جا بیندازید
Iran, Islamic Republic of
نتایج اولیه همان شب اعلام شد قبل از اینکه صبح شود حالا چرا این واقعیتو کتمان میکنی نمیدونم چرا
Iran, Islamic Republic of
نخیر اونی که هنوز شمارش آرا تمام نشده و نتایج مشخص نشده خود را پیروز میداند جای سوال است !!!
سوال اصلی اینه که کدام احمقی میاد به این سرعت نتیجه را اعلام کند!؟؟ هر کسی هم همچین کاری کرد طرف مقابلش یا از خودش احمق تره یا دیوانه است.
Iran, Islamic Republic of
چرا یک واقعیت آشکارو انکار میکنی؟ عزیزم برای اولین بار در تاریخ انتخابات نتایج اولیه انتخابات در همان شب قبل از اینکه صبح شود از صدا و سیما اعلام شد. من یک خواهش دارم اگر کسی جواب دارد لطفا در این مورد توضیح بدهد
Iran, Islamic Republic of
ما هم در مورد تعرفه های فاقد مهر(باطله)در انتخابات 96 سوال داریم لطفا"پاسخ بدهید.
Iran, Islamic Republic of
احمدی نژاد عوض شد ،همونطور که زبیری که از طرف پیامبر عزیزمان لقب سیف الاسلام گرفته بود یا طلحه ای که از طرف ایشان لقب طلحه الخیر گرفته بود ،عوض شد ودر مقابل امیرالمومنینی که پیامبر او را حق مجسم لقب دادند ،ایستادند.
درکت رو از طبیعت بشر بالاتر ببر.دلیلی نمیشه که خوب بودن کار طلحه وزبیر در صدر اسلام ،به دلیل کاری که مقابل علی علیه السلام انجام دادند ،زیرسوال برود.
الانم روحانی طرفدارنش هنوز ششماه از انتخابت گذشته ،ازش برائت میجویند ،حالا روحانی قبلی خوب بودیا بد؟!
Iran, Islamic Republic of
خیلی خوبه هر کاری میخواین انجام میدین با سرنوشت مردم بازی میکنین بعد که گندش درمیاد داستان طلحه وزبیر رو پیش میکشین خودتونو پشت اون قایم کنید .طلحه وزبیر سرباز جنگ بودن وپست حکومتی نداشتن وبیت المال رو با ندونم کاری به هدر ندادن
Iran, Islamic Republic of
طلحه وزیبر هیچوقت پست حکومتی نداشتند؟! تاریخ رو بخون داداش من .
Iran, Islamic Republic of
در مثال مناقشه نیست دوست عزیز منظور اینه که انسان خوب می تونه بد بشه انسان بد هم می تونه خوب بشه ولی شما هر مثالی که براتون بزنند که شاید از اشتباه بیرون آیید گویا قصد ندارید با ذکر مثال بیدار شوید متاسفم .طلحه و زبیر هم یه روز تو جبهه حق بودن ولی خب دنیاست دیگه فریب میده عمر سعد و شریح قاضی و دیگران هم همینطور از اون طرف هم حر اول با یزید بود بعد اومد طرف امام حسین در طول تاریخ از این نمونه ها زیاد بوده و در آینده هم تا هزاران سال دیگر زیاد اتفاق خواهد افتاد
Iran, Islamic Republic of
تو که تاریخ رو خوندی بگو طلحه و زبیر کدوم پست حکومتی رو داشتند ؟! دروغ که حناق نیست ! من به دوستان حق طلبی که پیرامون انتخابات رسوای سال ۸۸ سوال و شبهه دارند توصیه صمیمانه میکنم که وقت عزیزشون رو هدر ندن ، این جماعت تا صبح قیامت هم حاضر نیستند حقیقت را ببینند ، چنین رفتاری قبل از هر چیز نتیجه مال حرام و باد آورده ایست که در زمان اوس محموت نصیب این جماعت شده ! بیشترین ظلم و قانون شکنی را این جماعت در قضایای ۸۸ نسبت به ملت و جوانان حق طلب داشتند حالا چطور تن به حق میدن ؟!
Iran, Islamic Republic of
فتنه گران 88 که اموال عمومی و خصوصی را تخریب کردند و بانک و اتوبوس و سطل زباله را به آتش کشیدند و به عزاداران امام حسین(ع) بی حرمتی کردند تخریب گر و اغتشاش گر بودند نه حق طلب !
Iran, Islamic Republic of
هدر دادن بیت المال یعنی کرسنت با خسارت 50 میلیارد دلاری یعنی صادرات گاز مجانی به ترکیه و نروژ یعنی نابود کردن صنعت 30 میلیارد دلاری هسته ای و غیره .
Iran, Islamic Republic of
اگه اینطوره انتخاباتی که امسال روحانی انجام داد هم زیر سواله !
Iran, Islamic Republic of
اگر روحانی هم دست در انتخابات برده باشد بله اوهم زیر سوال خواهد بود. وقتی در جامعه به ارکان دمکراسی که همان انتخابات است به دیده حق مردم نگاه نمی شود بلکه به عنوان حق حاکمیت شناخته می شود هر اتفاقی ممکن است. هرکس از هر گروه و جناحی باشد و به اعتماد مرد خیانت کند خاین است.
Iran, Islamic Republic of
اگر یکی از تخلفات انتخاباتی دولت دوازدهم را دولت های هشتم و نهم کرده بودند جنگ جهانی سوم تو خیابانهای تهران راه مینداختند.
برای دروغ تقلب اینهمه خسارت مالی و جانی زدند از رو هم نمی روند.
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلبان هر وقت بازنده انتخابات باشند میگن تقلب شده !!! یعنی اصول و قواعد دموکراسی و رای مردم را نمی دانند.
Iran, Islamic Republic of
پس چرا برای این حق تازه ضایع شده حرفی نمیزنید؟!
Iran, Islamic Republic of
فتنه گران 88 وحق مردم ودموکراسی؟جوک نگو داداش من!
Iran, Islamic Republic of
فتنه گران در سال 88 کاری کردند که نتانیاهو گفت اصلاح طلبان بزرگترین سرمایه ما در ایران هستند .
Iran, Islamic Republic of
قبول کنید که سیستم انتخابات در ایران به شکلی است که امکان تقلب 11 میلیونی اصلا"وجود ندارد طرفداران موسوی باید رای اکثریت را می پذیرفتند و به قانون تمکین می کردند همان طور که امسال طرفداران رئیسی رای اکثریت را پذیرفتند اگر چه میدانستن که تخلفاتی صورت گرفته است .
Iran, Islamic Republic of
فتنه 88 کار کاندیدای بازنده سال 84 و فرزندانش بود موسوی و کروبی آلت دست راس فتنه شدند و بازی خوردند.
Iran, Islamic Republic of
فکر مریضت بیشتر از این درک نداره فقط باید بهت خندید
Iran, Islamic Republic of
جرقه فتنه 88 با نامه بی سلام والسلام به رهبر معظم انقلاب زده شد اما درک این واقعیت برای ذهن بیمار شما سخت است .
Iran, Islamic Republic of
عقل تو هم با توهمات و دروغها پر شده و باید برات متاسف بود.
Iran, Islamic Republic of
فیلم قلاده های طلا را ببینید تا واقعیت فتنه را بیشتر درک کنید.
Iran, Islamic Republic of
وقتی خانم عفت مرعشی گفت اگر موسوی رای نیاورد یعنی تقلب شده !! بریزید توی خیابانها !! یعنی استارت زدن فتنه با رمز دروغ تقلب .
Iran, Islamic Republic of
انتخابات سال ۸۸ را نظام برگزار کرد یعنی دولت قسمتی از آن بود فتنه گران هم فقط مخالفتشان با احمدی نژاد و دولت او نبود کلا زیر میز زدند و برعلیه نظام دست به آشوب و قشون کشی کردند انتخابات خوب برگزار شد ولی موسوی از اول که کاندید شد آمده بود تا قدرت را از دست نظام بگیرد والا چرا به نصایح درد مندانه رهبری در ۲۹ خرداد در نماز جمعه گوش نکرد واقعا این فتنه گران حقشان حصر نبود بلکه بارها اعدام حقشان بود ولی مشمول رافت اسلامی رهبر و شورای عالی امنیت ملی شدند اصلا بحث فتنه ۸۸ بحث تقلب در انتخابات نبود به قول خودشون که شعار دادند انتخابات بهانه است اصل نظام نشانه است یا شعار مرگ بر اصل ولایت فقیه دادند چرا موسوی یکبار این شعارها را محکوم نکرد چون با آنها موافق بود والا انتخابات ۹۲ هم به دست همان دولت و همان نظام برگزار شد و روحانی ۷/درصد بیش از نصف آرا را آورد چرا دولت احمدی نژاد و نظام به اندازه کمی بیش از ۷/تقلب نکرد و روحانی را برنده اعلام کرد اونوقت شما مدعی تقلب بیش از ۱۱ میلیونی هستید انصاف انصاف انصاف ...دوست عزیز هرچه حالا بگوییم در قبر و قیامت باید جواب بدهیم
Iran, Islamic Republic of
انتخابات سال 88 صحیح بود.
Iran, Islamic Republic of
اگر آزاد شدند احتمال ترور آنها زیاد است.
مرگ بر کروبی
مرگ بر موسوی
مومن
Iran, Islamic Republic of
خطاب به نویسندگان کامنت ها
1. آیا می دانید برخلاف مقررات حبس و محصور و مخفی کردن افراد در یک جا خلاف عرف و شرع است
2. آیا می دانید دستور حصر منتظری و موسوی و کروبی از یک جا صادر شده است
3. آیا می دانید که حصر مهندس موسوی ناشی از ترس از به قدرت رسیدن این فرد و کنار گذاشتن احمدی نژاد بوده است
4. آیا می دانید که اعتراض موسوی و کروبی به چه بود
5. آیا می دانید بدیهی ترین روش های اخلاقی مایل به محروم کردن آدم ها از حقوق اولیه شان نیست
6. آیا می دانید اگر یک نفر مثل موسوی از چشم ارباب قدرت - ثروت بیفتد یک نفر دیگر مثل احمدی نژاد نیز از چشم ارباب قدرت - ثروت خواهد افتاد
7. آیا می دانید وقایع گذشته در 4 دهه گذشته نه آیه قران بوده اند و نه روایت معصو م که ما برای انان چندین نفر را در حصر نگه داشتیم
8. آیا می دانید که نه فقط در ایران بلکه در کره زمین یک نفر عاری از خطای انسانی (معصوم) وجود دارد و بقیه ممکن الخطا هستند و منصفانه باید درباره عملکرد فرزندان آدم قضاوت کنیم
9. آیا می دانید که ممکن است سرنوشت شریعتمداری و منتظری و هاشمی و سید احمد خمینی در انتظار دیگران باشد
10. آیا می دانید که واژه سازی و غلو و مقدس سازی و تکفیر و ... ساخته ذهن بشر است و هیچ پدیده ای بجز احکام خدا ابدی و ثابت و خالی از عیب نیستند
پس در گفتارتان درباره آدم ها مخصوصا در جماعت سیاست پیشه کاسب چند وجهی کشورمان خیلی احتیاط کنید تا برای حرف هایتان به سراشیبی دوزخ وارد نشوید
Iran, Islamic Republic of
۱.ایا میدانید امیرالمومنین در زمان حکومت خودشان اینکار را کردند؟
۲.ایا میدانید که اصولا هر فتنه گری طبق قران کارش از کشتن بدتر است؟ایا میدانید این افراد ریاست طلب ودنیا دوست برای حرص خودشان به دنیا ومقام ،مملکتی را به آشوب کشیدند وهرگز مدعای خود را طبق قانون پی نگرفتند وچون دستشان خالی بود به شیوه قمار بازان پاک باخته زیر میز زدند.به قول امام عزیزمان تو غلط میکنی قانون را قبول نداری ،قانون تو را قبول ندارد.کسیکه طبق قانون میخواهد ریاست را بگیرد ولی وقتی نشد ،همان قانون را زیرپای هوای نفسش له میکند.
۳.ایا میدانید نتانیاهو این افراد را کسانی دانست که در داخل ایران به نفع انها میجنگند؟
۴.ایا میدانید شیطان بزرگ امریکا حامی این افراد بود ؟
۵.آیا میدانید مرگ شتری است که در خانه همه ما میخوابد چه منصب داشته باشیم وچه نه ؟
۶.ایا خودت میدونی لحن کامنتت عین منافقین است؟وهرکس که از چیزی طرفداری کرد با ان محشور میشود؟
۷.ایا میدانید که خون کشته شده های ناحق در فتنه ۸۸ دامن فتنه گران را گرفته وروانه جهنمشان میکند؟
۸.ایا میدانید میزان حال فعلی افراد است وانسان تا دم مگر قابل عوض شدن است وبرای همین پیامبر گرامی ُبهترین دعا را برای عاقبت به خیری فرموده اند.پس بد شدن احمدی نژاد فعلی ُربطی به احمدی نژاد قبلی که خود من دوبار به او رای دادم ندارد.الان از او برائت میجویم ُ.
همانطور که الان سیل پشیمانی کسانی را میبینیم که همین پنج ماه قبل به روحانی رای داده اند.
Iran, Islamic Republic of
2. آیا می دانید دستور حصر منتظری و موسوی و کروبی از یک جا صادر شده است.........
عزیزم! مطلع باش که ،حصرموسوی وکروبی رو همین شورای امنیت ملی که روحانی هم عضوش بود ،صادر کرده است.
Iran, Islamic Republic of
لطفا قانون اساسی را مطالعه کنید و اصلی اختیارات شورای عالی امنیت ملی را بخوانید و بدانید که تمام تصمیمات این شورا فقط با تایید رهبری قابل اجرا است
Iran, Islamic Republic of
اینقدر به قانون واردی ! کجای رفتار این فتنه گران قانونی بود؟شماها فقط قبیله تون براتون مهمه نه قانون.
Iran, Islamic Republic of
هر تظاهرات و راهپیمایی بدون مجوز وزارت کشور غیر قانونی است آشوب گران ۸۸ لابد از اسرائیل و انگلیس و آمریکا مجوز راهپیمائی و آشوب می گرفتند!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
وظیفه حکومت است که به اینگونه راهپیماییها مجوز بدهد و امنیت آنرا نیز تامین کند
Iran, Islamic Republic of
راهپیمایی با اغتشاش و آشوب و به آتش کشیدن اموال عمومی و خصوصی فرق می کند حکومت وظیفه ندارد برای فتنه گران آشوبگر مجوز آشوب و بی نظمی صادر نماید.
Iran, Islamic Republic of
از کجا میدانستید قرار بود آشوب بشود؟ قصاص قبل از جنایت که نمیشود کرد
Iran, Islamic Republic of
:)) خودت چقدر در گفتار بالات در مورد جماعت سیاست پیشه چندوجهی کشورمان !احتیاط کردی ؟! همینطور سیل وار به هر کس رسیدی حکم دادی و خودت رو دستی دستی روانه جهنم کردی!
Iran, Islamic Republic of
8. آیا می دانید که نه فقط در ایران بلکه در کره زمین یک نفر عاری از خطای انسانی (معصوم) وجود دارد و بقیه ممکن الخطا هستند........پس خودت هم ممکنه خطا کنی ونیز منصفانه قضاوت نکرده باشی.پس کل اعلامیه ات زیر سواله.چطور خودت رو مومن لقب دادی ،وقتی که جایز الخطائی؟!
Iran, Islamic Republic of
آیا می دانید در تمام دنیا اگر یک نفر قبل از اعلام رسمی نتبجه بگوید من برنده شده ام و تجمع راه بیندازد و بگوید روال قانونی را قبول ندارم و فقط راضی به ابطال هستم با او چه برخوردی می کنند؟ آیا می دانید؟ این همه مقدسات سرهم نکنید لطفا.
Iran, Islamic Republic of
روال قانوني تشكيل يك هيئت بي طرف بود چون با حمايت علني تعدادي از اعضاي شوراي از يك كانديدا اين شورا نميتوانست شرعا و قانونا به شكايات رسيدگي كند
Iran, Islamic Republic of
این قانون رو از کجا دراوردی ؟مگه اینجا افغانستان است که لویه جرگه تشکیل بدیم؟!خدائیش روز قیامت حرفی برای این دفاع بازیت داری؟!
Iran, Islamic Republic of
اگر به قیامت ایمان داری باید قبول کنی که داور بی طرف حق قضاوت ندارد و اگر هم نداری لطفا دم از قیامت نزن
Iran, Islamic Republic of
اینکه قاضی بی طرف حق قضاوت ندارد از قوانین شناخته شده در همه دنیا و حتی شرع مقدس ما هم میباشد
Iran, Islamic Republic of
کسانی که بزرگترین قانون شکنی کشور را رقم زدند و مملکت را به اغتشاش کشیدند حق ندارند دم از قانون بزنند.
Iran, Islamic Republic of
اونوقت تنها راه حل عمل به نسخه های رادیو اسرائیل و بی بی سی لندن بود خب بیچاره ها مرجع معتبر دیگری سراغ نداشتند که بتونه در فتنه گری کمکشون کنه ناچار شدن دیگه امان از نفس اماره !!!!!!
Iran, Islamic Republic of
قانون شکنان فتنه گر سال 88 دم از قانون می زنند !! خخخ.
Iran, Islamic Republic of
1-آیا میدانی اراجیف سر هم کردی و بجای واقعیت ها سعی در خوراندن آن به ملت خوانند این خبر میکنی ؟
2-آیا میدانی مقررات حبس و محصور کردن حتی در کشور کدخدا هم اجرا میشود(اگر کدخدا برات سمبل نجات و آزادی است)
3-آیا میدانی دستور حصر از طرف شورای عالی امنیت ملی صادر شده و نه یک جای خاص که من و تو و همه میدانیم منظورت چیه!
4-آیا میدانی دکتر احمدی نژاد سابق داعیه قدرت نداشت و خود را خادم ملت مینامید؟ آنهایی که دروغ تقلب راه انداختند داعیه قدرت داشتند. قدرت مطلوب آزادی و نه قدرت مطلوب عدالت.
5-آیا میدانی همه هم و غم و اعتراض موسوی و کروبی رسیدن به قدرت تحت هر شرایطی بود و برای همین دروغ تقلب را راه انداختند؟
6-آیا میدانی محصور کردن و حبس اگر وجود نداشته باشد چه اتفاقاتی میافتد ؟ از بدیهی ترین معادلات اجتماعی و سیاسی در همه کشورها است .
7-آیا میدانی امام علی (ع) هم عمل محصور کردن را انجام داده اند؟ (البته شما مومن تر از من هستی و حتما آگاه تری)
8-آیا میدانی حمایت از دروغ ها و فتنه ها چه حکمی در آخرت دارد ؟ این رو من هم نمیدانم چون مثل شما مومن نیستم و احتمال قریب به یقین در سراشیبی دوزخ خواهم افتاد.
اللهم عجل لولیک الفرج. عاجزانه از خداوند بزرگ تقاضای ظهور امام زمان (عج) را دارم تا نوع بشر را از دست فتنه ها ، مکرها ، بی دینی ها ، کدخدا و همه کافرانی حربی و غیر حربی نجات دهد.
علی
Iran, Islamic Republic of
شما داری مغلطه میکنی و فکر میکنی همه بی اطلاع هستند. همه حرف سر این است که حبس خانگی بدون محاکمه و حکم دادگاه، غیر قانونی است. غیر انسانی است. حالا جواب بده ایا در همون امریکایی که خودت مثال زدی اصلا جرات میکنند کسی را بدون محاکمه و دادگاه، برای چند سال حبس خانگی کنند؟؟ شمایی که مدعی هستی همچین چیزی هست، اگر هست یک نمونه فقط یک نمونه اش را مثال بزن تا من همه حرفهام را پس بگیرم. این نوع رفتار فقط درکشورهایی مثل کره شمالی شوروی کوبا و امثال اینها اتفاق می افتد. چرا میخوای اینطور وانمود کنی که حبس خانگی بدون برگزاری دادگاه یک قانون و رویهه ی حقوقی و قضایی است. برای صدام جنایتکار که جنایاتش واضح واضح بود هم فقط برای یک فقره از جنایاتش تقریبا 80 جلسه دادگاه برگزار شد. ما همینجوری بدون هیچ دادگاهی و وکیلی دادستان و قاضی و هیات منصفه ای همینجوری سه نفر را سالهاست حبس خانگی کردیم. خجالت اوره. اگر واقعا جرم کردند که اتفاقا اگر محاکمه و دادگاه برگزار نشود عدالت اجرا نشده. دقیقا مثل این میمونه که یکی را مثلا به جرم قتل، به جای اینکه دادگاه برگزار بشود همینجوری چند سال حبسش کنیم و در توجیه بگوییم اگر دادگاه برگزار بشود حکمش اعدام خواهد بود. اول باید در دادگاه مسجل بشود که او جرم کرده حالا بعدش اگر حکمی مطابق قانون اجرا بشه لااقل عدالت برقرار شده.
Iran, Islamic Republic of
چه مومنی ؟واقعا که !!!!!!تحلیلهاش دقیقا مثل رادیو بی بی سی و اسرائیله شاید اونها هم مومنند ما سوادمون کمه چی بگم تازه برای کامنت نویس ها هم منبر میره
داود
Iran, Islamic Republic of
جای نگرانی برای رفع حصر نيست اين رفع آغاز محاکمه آنهاست. خداوند به قوه قضائيه قوت قلب دهد.
سرور
Iran, Islamic Republic of
به قول ژاپنی ها: زپلشک!
Iran, Islamic Republic of
ادبتون به رئیستون رفته .تعجب برانگیز نیست.
Iran, Islamic Republic of
هیچ محاکمه ای صورت نخواهد گرفت
Iran, Islamic Republic of
قوه قضاییه موقع امتحان است .
Iran, Islamic Republic of
يك محاكمه آزاد و علني همه را راضي خواهد كرد
Iran, Islamic Republic of
مگه چه نوشتم که سانسورش کردی؟!؟!؟! خورشید برای همیشه پشت ابر نمی ماند.
Iran, Islamic Republic of
مملکت رو به آشوب کشیدن حالا هم باید آزاد بشن!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
مطمئن باش اگر آزاد بشوند بدست مردم اعدام خواهند شد.
Iran, Islamic Republic of
از کجا مطمئن باشیم؟ خودتونو لو ندید لطفا
Iran, Islamic Republic of
رفع حصر یعنی محاکمه
اگه نشه مردم بدین میشن
Iran, Islamic Republic of
مشکل اینه که از محاکمه بدجور وحشت دارن
Canada
انشالله
الان ديگه نوبت احمدى نژاد و رفقا هست كه ٦ سال برن هلفدونى
Iran, Islamic Republic of
تو قاضی القضات هستی ؟
Iran, Islamic Republic of
دکتر احمدی نژاد خائن نبود خائنین باید بروند زندان ان شاءالله .
Iran, Islamic Republic of
مطمئنم به یمن و برکت آزادی این سران فتنه، زلزله اصلی تهران هم خواهد آمد
Iran, Islamic Republic of
دقیقا درسته بد زلزله ای میاد
Iran, Islamic Republic of
من نميفهمم كسايي كه سبب بدبختي اسلام و كشور شدند و همه جوره اسلام رو ذليل كردند نبايد بعنوان مفسد في الارض اعدام بشن؟ نبايد حداقل زندان ابد بشن؟ حصر كه براشون كويته چرا اينا نبايد اعدام بشن؟!
Iran, Islamic Republic of
هیچ مجازاتی بدون محاکمه نمیتواند صورت بگیرد یک محاکمه آزاد و علنی دوای درده
Iran, Islamic Republic of
ظاهرا حالا مسئولین متوجه شده اند صحبتهای چه کسی در مناظرات انتخاباتی موجب روشن شدن آتش فتنه گردیده است.
Iran, Islamic Republic of
مناظرات امسال تندتر بود چرا فتنه ایجاد نشد ؟ مردم باید تمرین دموکراسی بکنند و بدانند هر انتخاباتی یک برنده دارد و یک بازنده باید به برنده تبریک بگویند و قواعد دموکراسی را بپذیرند.
علی
Iran, Islamic Republic of
مماشات با خاینین مملکت دودش به چشم همه خواهد رفت
Iran, Islamic Republic of
جهان جون ! خودت هم میدونی هیچ دیّاری جرات محاکمه یاران امام خمینی رو نداره بیخودی بلوف نزن !
Iran, Islamic Republic of
یاران واقعی امام خمینی (ره) هرگز فتنه نمیکردند و اگر هم کسی فتنه ایی میکرد ، خیلی خیلی راحت به کارش رسیدگی میشد.
هیچکس تافته جدابافته نیست. بیخودی توهم نزن جرات ندارند و نمیتوانند و ... هم جراتش هست و هم میتوانیم.
ملت صاحب حق است . حق در مقابل فتنه ایی که ایجاد شد اما حکم در ید قدرت دستگاه قضایی است. امیدوارم هرچه زودتر محاکمه شوند.
Iran, Islamic Republic of
بله ملت صاحب حق است ،اگه در بین مردم هستی ببین نظر مردم راجع به آنهایی که شما آنها را فتنه گر می دانید چیست،چشمه ای از نظر مردم در انتخابات ریاست جمهوری معلوم شد.
Iran, Islamic Republic of
در سال 88 هم نظر اکثریت مردم با دکتر احمدی نژاد بود بله ملت صاحب حق است اما فتنه گران می خواستند عدد 13 را به زور بزرگتر از 24 جلوه دهند و منتخب ملت را کنار بزنند.
Iran, Islamic Republic of
در سالهای 92 و 96 چی نظر مردم با کی بود؟
علی
Iran, Islamic Republic of
عزیز من اگر نظر اکثر مطلق مردم انطور که شما میگویی یا احمدی نژاد بوده است و یعنی نتیجه انتخابات منطبق با نظر مردم بوده که اون همه التهاب و داستان ایجاد نمیشد. چرا در انتخابات های قبلی این اتفاق نیفتاد؟ مثلا در سال 84 چرا این اتفاق نیفتاد. با اینکه اون سال هم ادعاهای تخلفات زیاد بود. اما چرا اون موقع چنین اتفاقی نیفتاد. برای اینکه حس عمومی جامعه با نتیجه انتخابات تقریبا در تطابق بود. یعنی حس عمومی جامعه ارضا شده بود. جامعه به حالت تعادل سیاسی منتج از انتخابات رسیده بود. حالا هر چی هم یکی میومد میگفت تقلب شده جامعه برانگیخته نمیشد. چون انرژی برانگیختگی وجود نداشت. ممکن بود خیلی ها مثل من از چنین انتخابی ناراضی هم بوده باشیم. داستان اینجاست که شما نمیتوانی با حس عمومی جامعه بازی کنی و توقع داشته باشی جامعه هم نفهمد و هیچ اتفاقی هم نمیافته. اصولا انتخابات یکی از روش های رساندن جامعه به سمت تعادل سیاسی است. شما هر چه جامعه را از حالت تعادل خارج کنی اختلاف این حالت غیر تعادلی و برانگیخته با حالت تعادلی، تبدیل به یک انرژی برانگیختگی میشود. حالا هر چه این اختلاف بیشتر باشد انرژی برانگیختگی بیشتری به وجود می اید تا جایی که اگر از حدی بیشتر شود به صورت خودبخود فوران میکند و انقلاب ها هم ناشی از همین مساله است. در یک انتخابات اگر نتیجه انتخابات حس عمومی جامعه را ارضا کند در نتیجه هیچ انرژی برانگیختگی وجود نخواهد داشت. جامعه به سطح تعادل خواهد رسید. در انتخابات 88 انچه که مشهود بود این بود که جامعه بعد از انتخابات هنوز در سطح بالای التهاب قرار داشت. یعنی نتیجه انتخابات اختلاف فاحشی با حس عمومی داشت. اصلا قضیه سر پذیرفتن یا نپذیرفتن موسوی نبود. برای همین هم بود که به صورت خود بخود درست روز بعد از انتخابات این سطح بالای انرژی برانگیختگی بیرون زد و خیلی ها ریختند توی خیابون ها. شما ببینید همون عده از معترضین با علم به اینکه این تظاهرات ها مورد پسند و حمایت حکومت نیست، پلیس حمایت نمیکند و سرکوب میشوند ولی بازبه خیابان ها ریختند. خوب چرا؟؟؟ در 25 خرداد 88 هم که دیگه نزدیک 2.5 تا 3 میلیون ادم در تهران ریختند بیرون. بازهم میگویم اون تظاهرات مثل تظاهرات 22 بهمن یا روز قدس و .... نبود که از حمایت کامل مالی و امنیتی حکومت برخوردار باشد. شما تا وقتی نخواهید تحلیل عمیق علمی از روند و دینامیک تحولات اجتماعی داشته باشید مدام به اشتباه بر خواهیم خورد و ریشه هیچ مشکلی حل نخواهد شد.
Iran, Islamic Republic of
تهران ملاک نیست رای بیشتر مردم در شهرستان ها دکتر احمدی نژاد بود و متشنج کردن جو عمومی تهران در سال 88 کار باند قدرت و ثروت 4 درصدی ها بود که دست شان از بیت المال کوتاه شده بود.
علی
Sweden
اقا من اصفهانیم. به من دیگه نگو این حرفها را. اصفهان هم که شلوغ بود. من که خودم بودم اون زمان. چرا میخوای بگی فقط تهران بوده. خوب معلومه تهران به دلیل جمعیت زیادش و اصلا نوع تفکر مرومش کاملا متفاوته. معلومه تهران نمود بیشتری داره. اگر به حرف شما باشه،تظاهرات هایی که در دوره انقلاب میشد فکر میکنید در کجاها بود؟؟ اون موقع هم اکثرا در تهران بود. شهرهای دیگه هم بود. اما تک و توک. نه مثل تهران. اصولا مردم شهرستانها اون جسارت و جرات مردم تهران را ندرند.

در ثانی شما انگار عادت دارید هر تظاهراتی که به مذاقتون خوش نیاید را تخریب و تحقیر کنید. انگار برای هر تظاهراتی که مردم برای خواسته هایی جز خواسته حکومت انجام دهند هیچ اصالتی قائل نیستید. یعنی اون جمعیت که درست روز بعد انتخابات خود بخود ریختند توی خیابون ها گوش به حرف به قول شما اربابان قدرت و ثروت بودند؟؟ اصلا اربابان قدرت و ثروتی که شما میگویید چه کسانی هستند؟؟ مگه رسانه دارند. تنها رسانه صوتی تصویری که در این مملکت وجود دارد صدا و سیماست. یعنی اونها گوش به حرف بی بی سی و صدای امریکا بودند؟؟؟ بابا دستخوش. پس ببین این حکومت چقدر بی اعتبار بوده که اون ملت دنبال حرف چهارتا رسانه خارجی بودند. چرا هیچ اصالتی برای مردمی که خواسته هایی غیر از خواسته های حکومت دارند قائل نیستید. از نظر شما تظاهرات مردمی یعنی 22 بهمن، روز قدس 13 ابان و تظاراتهایی که به درخواست حکومت باشد. مثلا برای مردم میانمار. اما اگر هر تظاهراتی غیر از اینها انجام بشه اونوقت اسمش تظاهرات نیست. اسمش را میگذارید اغتشاش.اشوب. فتنه. و تظاهرکنندگان را هم متشکل از سلطنت طلب، همجنس گرایان و منافقین و مزدوران خارجی و مرفهین و ... میدونید. یعنی هیچ گونه اصالت و حقیقتی برای معترضین قائل نیستید. خوب عزیز من شاه هم که همین حرفها را به تظاهرات زمان انقلاب میزد. او هم میگفت اینها عوامل بیگانه اند. میگفت توده ایها هستند. او هم برای خواست مردم هیچ اصالتی و حقیقتی قائل نشد و چوبش را خورد.
Iran, Islamic Republic of
حکم مفسد فی الارض اعدام است.
Iran, Islamic Republic of
اینها فتنه گر هستند. خائن به کشور و امنیت ملی هستند.
بهروز
Iran, Islamic Republic of
فتنه میکنند مردم به خیابان میکشند مشکل بوجود می آورند حالا رفع حصر پایان می یابد بیچاره اون خانواده های که فرزندانشون کشته شدند یا مجروح کی جواب اونها را میدهد
Iran, Islamic Republic of
همه مردم در مقابل قانون یکسانند؛ پس سران فتنه 88 نیز بایست به دلیل خسارتهایی که به نظام زدند در دادگاه حاظر شوند وطبق مقررات با آنها رفتار شود ؛ و همه بایست به قانون گردن نهاده ونتیجه را بپذیریم؛ والسلام
مهدی
انشاءا... که به رای دادگاه احترام بزارید افراد باصطلاح روشنفکر.....
Iran, Islamic Republic of
هیچ گاه محاکمه انجام نخواهد شد چون اگر دادگاه علنی نباشد هیچکس قبول نمیکند و اگر علنی باشد حرفهای زده خواهد شد که به نفع هیچکس نخواهد بود
Iran, Islamic Republic of
مرگ بر کروبی ؛ مرگ بر موسوی
مرگ بر آمریکا ؛ مرگ بر اسرائیل
Iran, Islamic Republic of
گشایش!!! عجب!!!
آقای شمخانی از طرف کی صحبت میکرده؟ شورای عالی امنیت جدیدا مشکلی پیدا کرده؟!
مومن
Iran, Islamic Republic of
بسمه تعالی
از سایت محترم جهان به جهت درج دیدگاههای متفاوت که نقش مهمی در رشد فکری خوانندگان دارد ؛ تشکر می کنم
چند روز پیش من با عنوان کاربری «مومن» مطالبی را در قالب سوالات 10 تایی با آغاز «آیا می دانید» ذیل مطلب «رفع حصر موسوی، کروبی رهنورد به زودی!» ارسال نمودم. الحمدلله مسول این صفحه از درایت سیاسی قابل توجهی برخوردار است و با توجه به بار سنگین برخی از این سوالات 10 گانه آنرا بطور کامل بازنشر داده است. از برخی از خوانندگان هم که تفسیر و انتقاد خود بر مطلب بنده را نوشته اند هم تشکر می کنم.
فقط 3 نکته طلایی بر عرایض قبلی ام اضافه می کنم که اگر صلاح بود درج بشود :
1. دنیای سیاست یک دنیای سیال است یعنی شما در مقوله دستیابی به قدرت از ابزارهای موجود بطور هوشمندانه بهره برداری می کنی و اگر این ابزارها کارایی لازم را نداشتند آنرا به کناری می گذاری و اگر مزاحم بودند آنرا بایکوت می کنید. پس حصر در جمهوری اسلامی چیز عجیب و غریبی نیست.
2. در عالم سیاست انقلابی – ایرانی – اسلامی برخی کنش ها از نظر اخلاقی مذموم هستند و برخی غیر خداپسندانه ؛ پس ما شهروندان مسلمان – ایرانی در مقابل دعواهای اصحاب قدرت – ثروت در کشورمان باید جانب حق (آنچه از ناحیه خدای متعال امر به اطاعت شده ایم و نهی از نافرمانی شده ایم) را بگیریم خواه مقام رهبری ذی مدخل باشد خواه مهندس موسوی.
3. با حرکات قاطعانه آقای احمدی نژاد در آذر ماه سال 1396 دیگر بر همگان معلوم گردید که ایشان برای حفظ بقایای روحیات و اعمال و سیاست ها و آدم های انقلابی در کشور دست به چنین حرکات محیرالعقول زده است. نمی دانیم این حرکات برای ایشان و حامیان «زنده نگهداران مشی انقلابی گری در سیاست و ارکان حکومت» فایده خواهد داشت یا نه؟ ولی این سوال باقیست که این آقای احمدی نژاد که نماینده مشی انقلابی گری در سالیان اخیر بوده است و حتی ریاست جمهوری کشور ایران را برای 8 سال متوالی برعهده داشتند چرا در زمان ریاست جمهوری اش مصون از پاسخ گویی به خاطر تحمیل هزینه های کلان و بعضا جبران ناپذیر بر مملکت بوده است و هیچ پاسخ گویی بر تخریب سرمایه های مادی و معنوی ناشی از سیاست های باصطلاح انقلابی گری ندارد ولی کاندیداهای معترض که نمایندگی خواست سیاسی بخش قابل توجهی از رای دهندگان در سال 88 را برعهده داشتند در حصر 2500 روزه هستند. آیا عقل تایید می کند که خسارات احمدی نژاد و موسوی بر کشور با حساب 3-0 به نفع احمدی نژاد مختومه بشود. باشد که بر اصرار بر ادامه روش انقلابی بدون اصلاح کارکرد خودداری بشود تا بیش ازین مملکت در مدار عقب گرد دچار تسلسل و دور باطل نشود.
Iran, Islamic Republic of
بابا این حصر رو بردارن و اعدامشون کنن بره ما هم از این فیلم ها خسته شدیم.به بهانه حصر اینا پرو تر شدن والا .خیانت کار رو باید گردن بزنی نه بذاری راست راست راه بره و حرف الکی هم بزنه.
کاظم
Spain
شتر در خواب بیند پنبه دانه گهی لب لب زند گهی ..
مهدی
دم از محاکمه می زنیدموسوی و کروبی قاتل هم هستند چون خیلیهارو با حرفای چرتی که زدن ،به کشتن دادن، وحکم قاتل بی شک اعدام است ، این حکم اگر صادر شود می پذیری؟ بسم اله..............
United States
با اینهمه خسارت ، تنها مجازات عادلانه ، اعدام کردنشان است.