يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۶
۲۸
حذف آلودگی هوا از صفحه اول روزنامه های اصلاح‌طلب

اصلاح طلبان امسال با آب‌شش نفس می کشند!/ نمیرید تا باد بیاد!

دوشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۱۱
کد مطلب: 574286
در میان تیترها و صفحات نخست روزنامه های اصلاح طلب همه چیز به چشم می خورد، به جز بحث آلودگی هوا و شهرداری تهران!
اصلاح طلبان امسال با آب‌شش نفس می کشند!/ نمیرید تا باد بیاد!
گروه سیاست جهان نيوز: از پاییز سال قبل که شهردار تهران قالیباف بود تا پاییز امسال که شهردارش محمد علی نجفی است، آلودگی هوا هرچند در آسمان تهران چنبره انداخته ولی خبری از آن در میان روزنامه های اصلاح طلب نیست.

به گزارش جهان نيوز، از آلودگی هوا تا لیز خوردن چند خودرو در خیابان های شمال شهر تهران همگی سوژه های بکری برای روزنامه های اصلاح طلب جهت متهم کردن شهرداری تهران به کم کاری یا بی برنامگی بودند.

روزنامه دولتی ایران با تیتر «اقدامات شهرداران جهان برای مهار آلودگی هوا»، مستقیم، شهردار تهران را مخاطب قرار می داد که اختیارات لازم را برای کاهش آلودگی هوا دارد ولی از آن استفاده نمی کند! هرچند با نگاهی به اختیارات شهردار تهران مشخص می شد که 17 سازمان و نهاد دولتی و عمومی در این امر دخیل و مسئولند و سازمان حفاظت محیط زیست مسئول اصلی برای رفع آلودگی هاست. در این میان محمدباقر قالیباف از طرحی برای مقابله با آلودگی هوا خبر داده بود که با عدم همکاری و موافقت دولت وقت هیچ گاه عملی نشد.


قالیباف در آخرین اظهارنظرهای خود در مقام شهردار تهران در برنامه نگاه یک درباره آلودگی هوا گفته بود: «گفتم در مدت شش ماه می توانیم شرایط را از حالت بحرانی نجات دهیم اما مسئولیت این کار با دولت است و با شهرداری ها نیست. این به خاطر همان تمرکز گرایی و نبود یکپارچگی مدیریت شهری است. دولت عکس العمل نشان داد و گفتند اگر شهرداری این را می گوید مگر طرحی دارد. ما در سال 94 این طرح را دادیم و کارشناسی های متعددی شد. ما معتقد بودیم اجرای طرح را شهرداری بهتر از دولت می تواند انجام دهد نه اینکه دولت ضعیف است اما دولت انقدر موضوعات ملی و اساسی دیگری دارد که وقت لازم را برای این کار پیدا نخواهد کرد.


این کار موضوع مهمی برای شهر تهران است اما الزاما موضوع اول دولت نیست چرا که دولت بحران آب، رشد اقتصادی و مسایل سیاست خارجی و ... دارد که باید به آن آنها بپردازد. اما به هر حال دوستان تصمیم گرفتند خودشان عمل کنند.» به اذعان قالیباف هیچ گاه این طرح عملی نشد.

اما نکته قابل تامل، نحوه نگاه و کنش رسانه های اصلاح طلب با وجود مسئولیتی بود که دولت و سازمان محیط زیست در زمینه آلودگی هوا بر عهده داشت، بود. درست در همین ایامی که تهران با بدترین بحران آلودگی هوا در سال های اخیر روبه روست و این موج هر ساله تکرار می شود، در پاییز و زمستان 95، متهم ردیف اول در زمان آلودگی و وارونگی هوا، شهرداری تهران بود و مسئولان شهری بیشترین همت را به کار بردند تا به شفاف سازی درباره وظایف و اختیارات شهرداری بپردازند.


با این وجود، شاهد تیترها و خط سیر تخریبی علیه مدیریت شهری تهران بودیم. برای نمونه روزنامه شهروند در یکی از شماره های خود تیتر،«به همین سادگی می‌میریم» را انتخاب کرده بود و به نقل قول‌هایی درباره افزایش مرگ و میر، و البته انتقاد از شهرداری پرداخته بود که به نقل از یکی از اعضای شورا اشاره داشت که در اجرای مصوبات شورا برای کاهش آلودگی هوا کوتاهی کرده است.

سیاسی شدن بحث آلودگی هوا و مقصر جلوه دادن مدیران شهری خط سیر ثابت آن ایام بود. اگر صداقت روزنامه های اصلاح طلب و حامی دولت را در نیت شفاف سازی بحث آلودگی هوا پذیرا باشیم، بایستی چنین رویکردی در سال جدید و همزمان با روی کار آمدن شهردار جدید تهران که از طیف اصلاح طلبان است، دنبال شود اما در میان تیترها و صفحات نخست این روزنامه ها همه چیز به چشم می خورد، به جز بحث آلودگی هوا و شهرداری تهران!


نکته جالب در زمینه بحث آلودگی هوا و ترافیک در سال جدید این است که در سال قبل توهم ترافیک سازی قالیباف در شهر تهران برای ایجاد آلودگی و تحت فشار قرار دادن دولت از سوی رسانه های اصلاح طلب دنبال می شد و ترافیک سیاسی به کلیدواژه مرسوم فعالین و رسانه های اصلاح طلب بدل شده بود. موضوعی که پای فرماندهان راهنمایی و رانندگی را به میان کشیده بود و از نفوذ شهردار برای تغییرات در این سازمان با ایجاد ترافیک پرده برداری کرده بود. این گونه بود که خط سیر رسانه های اصلاح طلب موضوعات تخصصی و شهری را با رنگ و لعاب سیاسی به مخاطبان خود عرضه می کرد و با مسموم سازی فضا مانع از ایجاد شفافیت در حوزه مسئولان واقعی بحران های اجتماعی می شد. حال با حذف شدن موضوع آلودگی هوا و ترافیک از رویکرد رسانه ای اصلاح طلبان با بر روی کار آمدن شهردار اصلاح طلب می توان به راحتی به نیت ها و مقاصد سیاسی آنها در برخورد با رقبای خود پی برد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
خخخخخ آب شش. چشم منتظریم ی باد تکراری بیاد
Iran, Islamic Republic of
شهردار جدید تازه چن ماه هست که مشغول بکار شده. فکر کنم جهان نیوز یکم عجله کردی
دود شش
Iran, Islamic Republic of
دوستان با دود شش تنفس می کنن نه آب شش
Iran, Islamic Republic of
به زودی متوجه می شوی که نجفی در حد و اندازه شهرداری تهران نیست و توان اداره کلانشهر تهران را ندارد.
Iran, Islamic Republic of
مخالفان اصلاحات چجوری نفس میکشن؟
Iran, Islamic Republic of
با دستگاه تنفس مصنوعي
Iran, Islamic Republic of
نفس مصنوعی هم دیگه نمیتونه نجاتشون بده کارشون تمومه
Iran, Islamic Republic of
برای خرید تبلت وماشین که زمان کافی داشته!
Iran, Islamic Republic of
اصولگرایان قدیمی زورشان به اصلاح طلبان نمیرسه با اهرام های قدرتی که دارند فشارش را بر مردم می آورند تا نشان دهند اصلاح طلبان بی عرضه هستند
Iran, Islamic Republic of
یعنی فقط برا رای آوردن برنامه داشتن نه برای شهرداری و مشکلاتش؟؟؟؟؟
چند سال لازم دارید آیا؟؟؟
دولت هم تازه آمده سر کار؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
شرف وناموس و غیرت وانسانیت باید درذاتمون باشه و الا در مورد هر چی چشم را میبندیم هر سمتی که نفعمون باشه حرف میزنیم عمل میکنیم.غافل از این که انسان در خسران است مگر تقوا الهی داشته باشه و صبوری کنه در برابر ناملایمات روزگار. مهم نیست که این روزنامه ها تیتر روزنامه هاشون را اختصاص به وضعیت هوای تهران نمیدند و مغرضانه سکوت میکنند .خدواند مکرش بالترین مکر هاست
Iran, Islamic Republic of
از قدیم خوب گفتند که :چه خوش است تا محک تجربه آید به میان ،تا سیه روی شود هر که در او غش باشد.
افساد طلبان نشان دادند از مردم فقط استفاده ابزاری برای رسیدن به قدرت میکنند برسانند وبس! هر چند مردم هم دستشون رو خوندن ،برای همینه که آویزون این وان میشوند ومحتاج رحم اجاره ای میشوند!
ببینیم جناب نجفی چه گُلی به سر تهرانیها میزنه! بنزین وارداتی شوهر ابتکار که کمکی به رفع آلودگی هوا نکرد!
Iran, Islamic Republic of
به قدرت میکنند برسانند و بس ؟!! خخخخخخ !
بابا جناب علامه ! اصلاً خودت فهمیدی چی گفتی ؟!
حالا جهان یه عقده قدیمی داره تو چرا غلغل میزنی؟
Iran, Islamic Republic of
این چه کینه قدیمی و بغض شتریه که از اصلاح طلبها در دل تون دارید ؟! یهو انفاکتوس نکنید ؟«
Canada
والا نمیدونم به ما میگفتن بنزین های تولیدی احمدی نژاد باعث آلودگی هواست و خانم ابتکار بنزین خارجی وارده کرده و این حرفا ولی نتیجه تغییری نکرده!
راستی از همین جا درود میفرستم بر خانم لیلا اوتادی این شیرزن بد جور فردوسی پور را ضربه کرد. امیدوارم ملت بیدار بشن جلو این نوع دزدی ها از بیت المال را بگیرن نه اینکه حمایت کنن...
سیاوش
Iran, Islamic Republic of
بخدا که اصول گرایان و اصلاح طلبان هر دو سر و ته یک کرباسند.آنها مثل تیغه های قیچی هستند که بظاهر خلاف هم حرکت میکنند اما در عمل یک کار را انجام میدهند
Iran, Islamic Republic of
پس روزنامه شرق در چه موردی نوشته؟!!!
Iran, Islamic Republic of
تارخش مال کیه؟!
سرباز
Iran, Islamic Republic of
راستی انهایی که خانه های از هزار متر به بالا دربهترین بالای شهر دارند و به حرامخواری معروفند ! هوای منطقه انها هم الوده است . عزیزی اطاع رسانی کند.
نشناس
Iran, Islamic Republic of
خفه خون گرفته اند
نیلوفر کلاریان
Iran, Islamic Republic of
اوه اوه اینجا رو ببین
تیترها رو بخون
چقدر غوغاهای سیاسی
چقدر تیتر روزنامه دولتی ایران خجالت آوره پس اگه آلودگی هوا تقصیر شهرداریه پس سازمان دولتی حفاظت از محیط زیست این وسط لابد نخودی میباشد
رفع آلودگی هوا وظیفه دولت است یعنی باید بگوییم وظیفه سازمان دولتی حفاظت از محیط زیست که رئیسش سرکار خانم ابتکار بود که حالا عوض شده و در حال حاضر آقای کلانتری حامی محصولات تراریخته رئیس این سازمان است تنها بخشی وظیفه شهرداری که آن هم کاملا باید با دولت هماهنگ باشند خود دکترقالیباف هم گفت ما برای رفع آلودگی هوا پیشنهاداتی به دولت داده بودیم اما آنها حرفهایمان را گوش نکردن . هنوز که هنوزه طرحی که دکتر قالیباف برای رفع آلودگی هوا داده بودن تو کشوی میز جهانگیری خاک میخورد . دکتر قالیباف عزیزم حقا که مظلوم واقع شدی دلم میگیرد اینهمه تخریب و تهمت از سوی اصلاحات را دیدم و نمونه اش همین بحث آلودگی هوا وظیفه اصلی رفع آن با دولت یعنی سازمان دولتی حفاظت از محیط زیست است و هیچ اصولگرایی حاضر نشد قاطعانه بگوید پس وظیفه سازمان دولتی حفاظت از محیط زیست چیست پس ابتکار چکاره است آری هیچ اصولگرایی حتی نویسنده این مقاله بالا هم حاضر نشده به وظیفه سازمان دولتی حفاظت از محیط زیست اشاره کند و تو در اوج تهمتها و دروغ ها در حال خدمت بودی . . .
Iran, Islamic Republic of
کاملا موافقم
Iran, Islamic Republic of
آبشش نه خاکشش
Iran, Islamic Republic of
الان شهرهای دیگر چون تبریز که از تهران هم هوایش آلوده تره و هوایش آلوده ترین شهر ایران محسوب میشه همچنین اصفهان و ارومیه
آنوقت اصلاح طلبها فقط برای تهران زبون دارن
البته به دلایلی دیگر آن هم دلایل سیاسی
الان دیگه شهردار هم حزبی خودشونه دیگه باید هم ساکت باشن
من جدی جدی موندم این وسط پس وظیفه سازمان دولتی حفاظت از
محیط زیست چیه پس ابتکار چکاره بود . . .
Iran, Islamic Republic of
آلودگی شهرهای دیگه هم تقصیر نجفیه
Iran, Islamic Republic of
ساعاتی چند تا پایان ضرب العجل دکتر احمدی نژاد باقی نمانده است


فصل رسوایی
Iran, Islamic Republic of
توی زاکانی اصولگرا از هر چی اصلاح طلبه بدتری
مسعود
Iran, Islamic Republic of
باسلام تا چندین سال پیش دولت واردکنندگان خودرو را ملزم کرده بود که در ازای وارد کردن خودرو سقف چند خودروی فرسوده را بزنند وبا بسته های تشویقی جایگزینی و وام های مدت دار ، انگیزه خوبی برای اسقاط خودرو بوجود آورده بود ولی متاسفانه الان چند سالی است که دولت برای خودروهای شخصی طرح جایگزینی و پیشنهاد مناسبی ارایه نکرده و بجای سقف زدن فقط پولش را از وارد کنندگان خودرو میگیرد !
بنده خودم و خیلی از دوستانم را میشناسم که خودوی قدیمی دارند ولیکن با توجه به اینکه سایپا و ایران خودرو مدتهاست طرح جایگزینی خودرو ارایه نداده اند لذا همچنان مجبوریم با این خودوی فرسوده تردد نمائیم ودولت هم دست رو ی دست برای این هوای آلوده ، منتظر دعای باد و باران !!!!