جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۳
۵۰
نوبخت:

هر خانه ۳ بیکار دارد؛ برای ایجاد شغل باید سوخت را گران کنیم!

جمعه ۲۴ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۴۵
کد مطلب: 573304
سخنگوی دولت با اعلام اینکه سال آینده بطور قطع یارانه سه دهک افراد بی نیاز را قطع خواهیم کرد، گفت: برای ایجاد حدود یک میلیون فرصت شغلی نیاز به اصلاح قیمت حامل های انرژی در سال آینده است.
هر خانه ۳ بیکار دارد؛ برای ایجاد شغل باید سوخت را گران کنیم!
به گزارش جهان نيوز، محمد باقر نوبخت عصر پنجشنبه در گردهمایی دانشجویان و جوانان حزب اعتدال و توسعه، گفت: این روزها درباره بودجه حرف های زیادی می شنویم ولی باید به منتقدین بگویم اگر امروز بودجه کاملا شفاف نبود آیا می توانستید اجزای آن را تحلیل کنید؟

سخنگوی دولت افزود: البته قبول دارم بیماری مزمن اقتصادی در کشور وجود دارد که نمی توان آن را با دارو درمان کرد بلکه باید دست به جراحی بزرگی زد ولی راه حل دیگری وجود دارد که می توانیم دست بر روی دست بگذاریم و دو سه سال آینده را نیز بگذرانیم و همین بیماری مزمن را با رعایت امانت به دولت بعد بسپاریم.

نوبخت با تاکید بر اینکه حق نداریم جامعه را متشنج کنیم و باید با آرامش کار خود را پیش ببریم، گفت: از همه می خواهیم انتقاد کنند و هیچ کس در زمینه بودجه مسوول نیست بلکه خودم به عنوان محمد باقر نوبخت شخصا مسوول بودجه هستم و اگر اشتباه می کنم بگویید که برگردم.

وی، یکی از ویژگی های بودجه سال آینده را توجه به اشتغال دانست و اظهار داشت: در بودجه سال آینده پیش بینی 980 هزار فرصت جدید شغلی را کرده ایم زیرا در هر خانه ای که می روید حداقل سه بیکار تحصیل کرده وجود دارد.

وی  با بیان اینکه یکهزار و 194 هزار میلیارد تومان در کشور هزینه خواهد شد که ما فقط می توانیم 368 هزار میلیارد تومان از خزانه دولت برداشت کنیم، گفت: جامعه حق دارد که این سوال را بپرسد که مابقی این هزینه را از کجا می خواهید بیاورید؟

نوبخت گفت: در جدول بودجه سال های گذشته 59 ردیف و موسسه وجود داشت که از دولت کمک می گرفتند و حتی بسیاری از این موسسات را ما نمی شناختیم که در سال جاری این ردیف ها حذف شد، البته 194 هزار میلیارد تومان نیز از حقوق گمرکی و مالیات درآمد کسب خواهیم کرد که در عین حال 500 هزار میلیارد تومان نیز طرح و پروژه نیمه تمام در کشور داریم.

وی ادامه داد: پس باید چیزی بفروشیم تا بتوانیم این میزان را تامین کنیم که اولا ساختمان های دولتی است که پیش بینی کردیم یکهزارو 500 میلیارد تومان و فروش سهام شرکت های دولت که آن نیز حدود 106 هزار میلیارد تومان خواهد بود و برای تامین بقیه آن مجبور شدیم اوراق قرضه بفروشیم که آن نیز حدود 47 میلیارد تومان است.
سخنگوی دولت افزود: هزار میلیارد تومان نیز باید به بازنشستگان برای همسان سازی پرداخت کنیم که با این کسری بودجه مجبور شدیم 20 هزار میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی برای اتمام پروژه های نیمه تمام استفاده کنیم.

نوبخت با بیان اینکه برجام توانست برای دولت گشایش ایجاد کند، گفت: برخی می گویند برجام هیچ دستاوردی نداشته ولی من به عنوان رییس سازمان مدیریت می گویم حداقل گشایشی که داشته این بود که فروش نفت ما از حدود یک میلیون بشکه به دو میلیون و 410 هزار بشکه رسید که توانستیم با پول آن هزینه های جاری دولت و حقوق کارمندان را پرداخت کنیم البته ترامپ از اقدام و مذاکرات ما و به ثمر رسیدن برجام بسیار می سوزد و می داند که اگر برجام به ثمر نمی رسید مشکلات زیادی در کشور وجود داشت.

وی به بحث قبلی خود برگشت و ادامه داد: خلاصه برای طرح های عمرانی پول کافی نداریم و برای این کار مجبور شدیم سال گذشته 17 هزار میلیارد تومان از بانک ها پول بگیریم تا بتوانیم واحدهای متوقف و نیمه تعطیل را دوباره فعال کرده و فرصت شغلی ایجاد کنیم.

نوبخت خاطر نشان کرد: تصمیم گرفتیم اگر اصلاح قیمتی روی حامل های انرژی رخ دهد و مجلس مجوز آن را دهد 17 هزار و 500 میلیارد تومان درآمد داشته باشیم تا بتوان 83 هزار واحد صنفی نیمه کاره ای که باید کامل شود را تکمیل کنیم.

وی توضیح داد: در قانون هدفمندی یارانه ها قرار بود با اصلاح حامل های انرژی و منابع حاصل از آن نصف آن به مردم برای پرداخت نقدی یارانه ها و از نصف دیگر 30 درصد به واحدهای تولیدی و 20 درصد نیز در جیب دولت قرار گیرد ولی امروز نه فقط آن 30 درصد به واحدهای تولید داده نشد و 20 درصد نیز به جیب دولت نرفت بلکه 12 هزار میلیارد تومان نیز به مبلغ قبلی افزوده و به عنوان پرداخت نقدی یارانه به مردم دادیم.

رییس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه عده ای به این پول نیازمند هستند و نمی توانیم تحت هیچ شرایطی آن را قطع کنیم، گفت: بنده قسم می خورم ماهی حدود هشت میلیون و 700 هزار تومان حقوق می گیرم و هیچ پول دیگری از هیچ جای دیگر دریافت نمی کنم و دریافت این 45 هزار تومان هیچ تاثیری در زندگی من ندارد اما می توان با جمع این 45 هزار تومان مشکلات زیادی را حل کرد البته امسال یارانه تحت پوشش افراد کمیته امداد و بهزیستی3.4 برابر شده است و سعی داریم هر کسی که زیر خط فقر باشد پول دیگری به نام بیمه سلامت به آنها بدهیم و سال آینده بطور قطع سه دهک افراد بی نیاز از یارانه را قطع خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: برای ایجاد حدود یک میلیون فرصت شغلی نیاز به اصلاح قیمت حامل های انرژی در سال آینده است.
رییس سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: قیمت فوب خلیج فارس که مبنای قیمت گذاری حامل های انرژی در کشور است حدود 2200 تومان است که با قیمت کنونی بنزین 1200 ارزان تر است و حتی قیمت بنزین و گازوییل در ایران بسیار ارزان تر از افغانستان است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
برای اشتغال افراد دارای ژن خوب و اختلاس گران باید افزایش قیمت سوخت را داشته باشیم که امری طبیعی می باشد.
Iran, Islamic Republic of
کاش میشد ژن خوب را هم زیاد کرد.
Iran, Islamic Republic of
هروقت این نوبخت مصاحبه میکنه بعدش زلزله ای درامور اقتصادی و وضعیت معیشت خانواده ها اتفاق میفته
لامصبا مثل بختک افتادند روی سرنوشت ملت و بیچارمون کردند!
Iran, Islamic Republic of
یارانه عده ای بناحق قطع شده بدون اینکه معیاروملاک حذف رو تعریف کنند
حالا میخوان یارانه میلیونها نفردیگه رو قطع کنند
بالاخره باید جای اختلاس ها و حقوق های نجومی پربشه!
بیمه سلامت هم که به فنارفت
تورم و رکود هم که بیداد میکنه
مشکلات و معضلات اجتماعی و بیکاری هم که درحال افزایشه
تولیدی ها هم که درحال انقراض و تعطیلی هستند
............................
............................
حالا یک سئوال:
فقط دولت مقصره یا خودمون هم مقصریم؟!
Iran, Islamic Republic of
ایشان و همکاران ایشان خوب میدانند که با گران کردند حامل های انرژی مشکل حل نمی شود مگر در طول چهل سال گذشته که بنزین از لیتری ۱۰﷼به۱۰۰۰﷼ و قیمت دلار از ۷۰﷼به۴۰۰۰۰﷼ افزایش داشته توانسته اند مشکلی اساسی از کشور را حل کنند بلکه فقط توانسته اند آن را بزک کنند تنها چیزی که فرق کرده است بزرگ و بزرگتر شدند نیروهای نظامی و انتظامی کشوربوده است .و علت آن أین است که أین دولتها دولت های مردمی نیستند بلکه دولت اشخاص با نفوذ هستند و هرگز تا اینگونه است مشکلی حل نخواهد شد و فقط شاهد فاصله بیشتر طبقاتی در جامعه خواهیم بود
سرور
Iran, Islamic Republic of
مشکل ویرایشی دارید.فکر کنم زبان انگلیسی رار بهتر از فارسی می دانید.
گران کردن بنزین توسط دولتها فقط به خاطر بالابردن هزینه های نظامی نمی باشد.
Iran, Islamic Republic of
من مشکل ویرایش ندارم شما کمی مشکل درک مطالب را دارید دوست عزیز
سرور
Iran, Islamic Republic of
ادبیات و ادب شما شبیه انگلیسی هاست.درک این مطلب سخت نیست.
حسینی
Iran, Islamic Republic of
جناب اقای نوبخت بسیاری از کارمندان وفرهنگیان وکارگران با حداقل حقوق۲میلیون تومان و بازنشستگان با حداقل حقوق زیر یک میلیون تومان زندگی خودرا با سختی اداره می کنند این ملبغ ۴۵هزارتومان برای یک خانواده ۴ نفره ۱۸۲ هزارتومان در ماه می شود یعنی به اندازه حدود ۱۰ درصد حقوق- که روزهای آخر ماه را با آن سپری می کنند بله اگر بقیه مردم هم مثل شما درآمدداشتند این مبلغ به حساب نمی آمد جناب آقای نوبخت شما قسم دروغ می خورید حقوق شما فقط مبلغ مندرج درفیش نیست پاداش ها ودریافتی ها وحق ماموریت ها را حساب نگردید به والله قسم با ماهی ۸ میلیون تومان در آمد ثابت نمی شود دربهترین منطقه تهران زندگی اشرافی داشت.
Iran, Islamic Republic of
جای نگرانی نیست. مردم به جای بنزین، برجام توی خودروهایشان بریزند !!! خخخخخ
Iran, Islamic Republic of
میشه از ذخائر نظام هم بریزند .
Iran, Islamic Republic of
آره ذخائر نظام را به جای بنزین در ماشین میسوزونیم. بدک نیست.
Iran, Islamic Republic of
قیمت فوب خلیج فارس که مبنای قیمت گذاری حامل های انرژی در کشور است حدود 2200 تومان است که با قیمت کنونی بنزین 1200 ارزان تر است و حتی قیمت بنزین و گازوییل در ایران بسیار ارزان تر از افغانستان است.!!!!!!!!!
اقای نوبخت نظرتون در مورد دستمزد و حقوق کشورهای خلیج فارس چیست؟
نظرتون در مورد خدمات ارایه شده به جوان ها و مردم اون کشورها چیست؟
نظرتون در مورد فاصله طبقاتی در مقایسه با کشورهای دیگر چطور است؟
نظرتون در مورد تفاوت دستمزد پزشکان اینجا و اونجا چطور است؟
نگفتی که مهندس های ما یک میلیونی هستند یعنی اندازه یک ابدارچی حقوق میگیرند(البته ابدارچی قشر زحمتکش جامعه هستند)
اقای نوبخت مردم باسواد هستند و شما نمیتوانید با سفسطه بازی مردم را فریب بدهید. اگر مبنای مقایسه شما کشورهای خلیج فارس هستند همه رو با هم مقایسه کنید.
در امد متوسط یک ایرانی حدود 200 تا 250 دلار است ، در یک فرد در ان کشورها بالای 3000 دلار است.
رفتار شما بسیار ناراحت کننده است، از قانون هدفمندی یارانه به صورت یکطرفه و در جهت منتفع شدن دولت و ثروتمندان گام برمیدارید وگرنه چرا باید قسمت افزایش حامل های انرژی را دید اما قسمتی که باید قدرت خرید مردم را افزایش داد را سالهاست نمیبینید. ادعا میکنید که قانون دست شما را برای گرانی کاملا باز گذاشته....پیشنهاد میکنم قانون را نه به صورت گزینشی بلکه به صورت کامل برای مردم شرح دهید. در اون قسمت که قانون میگوید حامل های انرژی افزایش یابد لذت میبرید و از دولت قبل تشکر نمیکنید اما در قسمت که باید به مردم مابه تفاوت را پرداخت کنید وامصیبتا سرمیدهید و احمدی نژاد اخ میشود.
چرا شما تلاش میکینید که هزینه های ما شبیه کشورهای توسعه یافته شود ولی درامد مردم ما از کشورهای فقیر هم کمتر شود.
خداوند به اعمال شما آگاه است. رفتار شما در این چند سال باعث ناامیدی جوانان و سرخوردگی آنها شدید...پیشنهاد میکنم آماری از فرار جوانهای ما از کشور در این مدت اراِیه دهید....بهترین کار برای شما اینه که با ارایه مسایل حاشیه ای جوانان را از ازدواج منع کنید تا مجبور نباشد به انها وام دهید یا شغل ایجاد کنید یا برای فرزندانشان برنامه داشته باشید.
اصلا پیشنهاد میکنم که هر پنج شنبه دعا کنید که جوانان ما از بین بروند تا مشکلات شما از بین بروند و راحت بر صندلی قدرت بنشینید.
هر چه رهبری فریاد میزندد که از فرصت جوانان استفاده کنید شما نمیشنوید و با جوانان به شکل تهدید رفتار میکنید.
نسل قدیم
Iran, Islamic Republic of
بعنوان یک ایرانی مسلمان و ازنسل قدیم از شما تشکر میکنم
نظراتتان کاملا تایید میشه
Iran, Islamic Republic of
یعنی اقای سخنگو هنوزم داره یارانه میگیره. وای وای وای
حسین
Netherlands
مسئله چهل و پنج هزار تومان می توانست مهمتر این حرفها باشد. برای نمونه آمار جمعیت کشور دقیق نیست. آمار مهاجرت در داخل هم همچنین. بسیاری از مشکلات هم از بزرگی شهرها ست. حال تصور کنید که با شیوه ای حساب شده از طریق این یارانه به نسبت بالای نزدیک به صد، آمار تهیه می شد و کمک ها را ( البته غیر پولی از قبیل مسکن ،درمان ، تحصیل ...) در جهت معکوس کردن مهاجرت بشهرهای بزرگ هدایت می کردیم.
ایجاد شغل یعنی راهها و امکانات را پیشنهاد و بیکاران مشغول بتولید و از مالیات درآمد تواید ، دولت بچرخد. فروش ارث پدر که دردی دوا نمی کند. اگر ساختمانهای دولتی در اختیار انسانهای متخصص و با انگیزه قرار داده شود و با اندگی تغیر قسمتهائی از این ساختمان تبدیل به محل سکونت شود... تصور نتایج با شما. استاد دانشگاه مومن متعهد و دانا و پر کاری را می شناسم که همه روزه از شهر ری به دانشگاه تربیت مدرس می رود و باز می گردد!!!
گفتنی زیاد است اما : کوش اگر کوش منو ناله اگر ناله توست آنچه هرگز بجائی نرسد فریاد است.
موسوی اصفهان
Iran, Islamic Republic of
از بعد از جنگ :
قیمت بلیط قطار و هواپیما را بالا میبریم فقط برای کیفیت!
قیمت نان را گران میکنیم برای کیفیت !
قیمت عوارض فلان چیزا را زیاد میکنیم برای کمک به روستاها !
قیمت خودرو را بالا میبریم برا کیفیت!
قیمت سوخت را بالا میبریم برا اصلاح جاده ها!
...
....
....
قانون هدف مندی :
آقای قالیباف مجری خبر هر شب یه چهار تا نمودار نشون میداد و توش ثابت میکرد اگر مثلا این مقدار قیمت انرژی را بالا ببریم فلان مقدار حمل و نقل عمومی فلان تعداد هواپیما فلان تا مترو فلان تا مدرسه و .‌.‌. به کشور اضافه میشه!
اگر قیمت سوخت را اضافه کنیم پولشو میدیم به خودتون تا مدیریت کنید این حق شماست !
فلان مقدار به تولید کمک میشه !؟
اگه مثلا لامپهای پر مصرف را عوض کنید فلان مقدار صرفه جویی میشه این مثلا چقدر تو جیب شما میره !
و هزار تا از این حرفها !
پس چی شد !؟
همش دروغ؟!
همش نیرنگ ؟!
همه این صرفه جوییهای قبلی و درآمدهای بعدی ناشی از گرون شدن انرژی اگه دزدی و اختلاس و بخور و بخور اینارم فرض کنیم اصلا نداریم ! همش میره تو هزینه جاری دولت و پاداش و حقوق نجومی و سمینار و همایش و .... و ملت بیچاره ای که باید زیر فشار اقتصادی له بشه؟!
یا هر خونه ۳ تا بیکار داره ما میخوایم با این پول اشتغال درست کنیم با چه ضمانتی اگه این کارو کردید سال دیگه اشتغال ایجاد میشه کی ضمانت میده ؟!
Iran, Islamic Republic of
باسلام و تشکر از نظر جامع فوق .بنوعی این برادر محترم درددل و نظر حقیررانیزبیان کردند .بخاطر دارم آقای احمدینژاد بنوعی همین حرف ها را می زدند . ایشان می گفت یارانه کیفیت جنس ها را بالامی برد ضمن اینکه به تولید و همچنین اشتغال نیزکمک می کند . ایشان اضافه برآن می گفت با پرداخت یارانه به فلان و بهمان دلیل فشار تورمی ناشی از افزایش قیمت هانیز به مردم وارد نخواهد شد. اما ما دیدیم که چه شد.

آقای نوبخت بحث شایعه و یا پذیرفتن استدلال های بی پایه و عامیانه نیست . تفکر و سیستم فعلی دوستان در قوه مجریه حداقل به بنده هیچ گونه انگیزه ای برای پذیرش صحبت های شما نمی دهد . ایستادگی ، معنویت و ایثار گری در بخشی از انقلاب و افرادی مستتر است که قطعا با ذخیره های نظام شما متفاوتند . اگر نبود که من یکی حرف شما رابروی چشمم می گذاشتم . باورکنید نارضایتی تراشی هایی که دارید می کنید به کشور کمکی نخواهد کرد و باور کنید که حرف شما هیچ اعتماد و انگیزه ای را در بنده بوجود نمی آورد .البته صحبتم به کل نظام نیست بشما و دوستانتان است .
Iran, Islamic Republic of
هاشمی هم اون طور که من یادمه (اون زمان بچه بودیم) هر بلایی که سر مردم می آورد، آخر هفته می اومد تو خطبه های نماز جمعه ماست مالی می کرد و می رفت.
دوره ممد خاتمی هم اینقدر کشور و با جار و جنجال های سیاسی پر می کردند که صدایی از مشکلات اصلی مردم شنیده نشه. و با وجود اینکه اون زمان رسانه ها جز چند تا روزنامه کاغذی حق العمل کار دولت نبودند تا حقایق فضاحت های اقتصادیشون دریت حسابی رو بشه، حالا ادعا می کنند فاسد هم نبودند.

روحانی و تیمش در دولت و مجلس، هم تو همین دو تا سیستم کار می کنند؛ خودش توجیه می کنه، لیست امیدی ها جار و جنجال درست می کنند. فقط تفاوت با دوره های هاشمی-خاتمی اینه که با وجود سانسور شدید، هر از گاهی اسرار یکی از فسادهای بزرگ این ها به بیرون درز می کنه
Iran, Islamic Republic of
حرفات درست بود. فقط در مورد خیانتای احمدی نژاد نگفتی.
Iran, Islamic Republic of
اتفاقات دهه هفتاد با همان کابینه در حال تکرار است .
مهدی
Iran, Islamic Republic of
دولت روحانی و مدیرانش در اشرافیگری گرفتار شدن و هزینه انان زیاد است برای همین در جیب مردم فقیر دست دراز می کنند . ایا با گران کردن و تورمی کردن وضع بهتر خواهد شد . برگردید از دوره هاشمی به بعد را مطالعه کنید کدام برنامه اقتصادی نتابج دلخواه را داده . با این برنامه های کوتاه مدت سیستم اقتصادی بحرانی را بحرانی تر می کنید . یارانه صنابع را برداشتید رشد اقتصادی روب دهد برعکس شد و صنابع تعطیل . اولین کار دولت ها کاهش هزینه های هیت حاکمخ هر دولت است . حقوق و املاک نجومی . رانت ها . شفافیت مالی در هرم دولت ها بابد صورت گیرد بعدا از مردم انتظار همکاری باید داشت .
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
حاملهای انرژی گران کنید نورچشمی وژن خوب هر چه زودتر بروند توی ادرات وحقوقهای نجومی بگیرند شما خدا میداند به فکر توده ضعیف این مملکت نیستید.
مهدی
Australia
باسلام
آقای محمد باقرنوبخت خوب خود شما اعتراف میکنید که درهرخانه 3 سه نفر بیکاراست لطفاً زحمت بکشید واین خبر بیکاری را خصوصی به
آقای روحانی بدهید که خرید 630 واگن ازچین را لغو کند و داخل ایران
واگنها را درست کنند تا دیگه شما بزحمت نیفتید وبنزین را گران کنید
ومردم را ازدست خودتان بیشتر ناراحت نکنید..یادمان میاد که آقای
روحانی میگفت کاری میکنم که دولّت دستش را طرف مردم دراز کند:
ولی حالا دارد برای چینها کار درست میکند. درزمانی که ما موشک
درست میکنیم ساختن واگن برای مهندسین ایران مثل آب خوردن
است .نکنه شماهم مثل آقای ترکان فکر میکنید که آبگوشت بزباش
قرمه سبزی را پشرفت ملّت ایران میدانید؟ لابد بعداً هم تعمیرات واگنهارا هم به چینی ها خواهید داد
کاظم
Iran, Islamic Republic of
دوستان خیلی سخت نگیرید انشاالله خدا مسئولین را شفا میدهد واوضاع بهتر میگردد.!!
Iran, Islamic Republic of
هم شفا بدهد هم وجدان!
Iran, Islamic Republic of
دوستان عزیز بنده کاملا درک حال شما و سایر مردم را درک می کنم اما چرا حاضر نیستیم نتیجه انتخابمان را بپذیریم؛ به هر حال این دولت را خود ما انتخاب کردیم؛ آنها که نمی دانستند اینها سیاست باز و کم کار و چشم به دست دشمنان دوخته هستند، که باید خود را سرزنش کنند؛ این دولت اساسا درد مردم را نمیفهمد آخه کجای عالم کسی که در خانه 45 میلیاردی میشینه، میتواند درک کند که 45 هزار تومان برای مردم ما مهم است؟
Iran, Islamic Republic of
این فرد هنوز نمی دونه که سوخت گران بشه خیلی از تولیدی های کوچک فلج میشن و به دنبال ان چندین صد کارگر بیکار خواهد شد
عبدالرحمن
Iran, Islamic Republic of
شمادلتان برای خانوادههایی که جوان بیکاردارندنسوخته است باگران نمودن سوخت نه تنهاهمین خانواده هارابه فقروفلاکت بیشتری میرسانیدبلکه خانواده های زیادی راوادارمی کنیدکه جهت ارتزاق روزمره وسیرنمودن شکمهای خود به دزدی وفسادوفحشاوقاچاق وموادمخدرروآورده وناامنی زیادی رابه جامعه تحمیل نمایندگرانی آب وبرق تلفن وگازومالیات وارزاق عمومی که توان مردم راجهت گذران حداقل زندگی بریده بس نیست!!که دوباره میخواهیدبرای کسری بودجه وتامین حفوق های نجومی مدیران خودباگران نمودن سوخت دست به جیب ملت نمایید!مطمئن باشیدکه دراینده ای نه چندان دورآه ملت بی پناه گریبان شمارا خواهدگرفت وفردای قیامت نیز به سزای اعمال خود خواهید رسید
Iran, Islamic Republic of
اینا استدلال حالیشون نمیشه باید بامشت خوابوند تو دهنشون
Iran, Islamic Republic of
با گران کردن های بنزین وانرژی ومالیات مضاعف هزینه تولید باز هم بالاتر می رود واصلا صرف نمی کند ونه توان رقابت وتتمه خرده تولیدی ها هم جمع می شوند....کم کم همه دلال می شوند وقاچاقچی !!
Iran, Islamic Republic of
من خودم و نزدیک به ۲۰ نفر از فامیل و آشنایان رو بررسی کردم خبری از سه نفر بیکار در هر خانه نبود. بهتر است دروغ گفته نشود اگر در هر خانه سه نفر بیکار باشند نزدیک به ۵۰ تا ۶۰ میلیون بیکار داریم . دولت برای کشورهای دیگر اشتغال ایجاد نکند مشکل اشتغال داخلی هم تا حدودی برطرف می شود.
Iran, Islamic Republic of
دولت برای توجیه لایحه بودجه باید حرف از ایجاد اشتغال و جراحی بزرگ اقتصادی بزنه و بگه که برای این امر بایستی درآمد دولت افزایش پیدا کنه و این هم مستلزم افزایش نرخ حاملهای انرژی و حذف یارانه ها، عدم افزایش کف معافیت مالیاتی کارمندان و .... است لکن نمیگه که این کار باعث افزایش تورم و فشار به همین قشر متوسط به پایین و کاهش قدرت خرید مردم و بسته شدن واحدهای تولیدی و صنعتی خواهد شد.
دولت برای افزایش درآمد بایستی فکری برای تولید و صادرات کشور بکنه نه اینکه برای افزایش درآمد دست تو جیب مردم کنه
Iran, Islamic Republic of
خدا بسوزونتون که مردم را جز غاله کردید حالا پشت وروشون هم می کنید.!
Iran, Islamic Republic of
اول انقلاب می گفتند این بی نظمی وتعدد مراکز تصمیم گیری کار دست مملکت می دهد کسی گوش نکرد حالا کسی پیدا می شود بگوید که همین اقای نوبخت چرا با روش لیبرالیستی بودجه کشوررا بدون درنظر گرفتن شرایط مردم تهیه ومجلس با اندکی تغییر تصویب میکند خدا رحمت کند همه دلسوزان مملکت را که دیگر دربین ما نیستند
Iran, Islamic Republic of
اقای روحانی ممنون خواهیم شد اگر نوبخت را جابجا بفرماید چون ایشان هر موقع در تلویزن ظاهر شدند پیام اور گرانی - بیکاری ناامیدی هستند وملت با دیدن او ولحن گفتاز واقعا اذیت می شوند ادم را یاد عزراییل می اندازد
Iran, Islamic Republic of
اقای روحانی ممنون خواهیم شد اگر نوبخت را جابجا بفرماید چون ایشان هر موقع در تلویزن ظاهر شدند پیام اور گرانی - بیکاری ناامیدی هستند وملت با دیدن او ولحن گفتاز واقعا اذیت می شوند ادم را یاد عزراییل می اندازد
Iran, Islamic Republic of
خدا را شکر که بعد از چهارسال و نیم ی چیزی را متوجه شدید. لطفا برای روز قیامت برنامه ریزی کنید که بچه های ردم اونجا شاغل باشند!
Iran, Islamic Republic of
به همین دلیله که دلسوزان و عقلای مملکت میگن بهترین و موفق ترین دولت بعد از انقلاب تا کنون دولت م.خ که متاسفانه یه عده اراذل و اوباش عقده ای اجازه ندادند به همه اهدافش دست پیدا کنه و الخ !!( زنجیره ای ها یا اصلاح طلبان تندرو و برانداز؟)
United Arab Emirates
بنزین بشه لیتری ده هزار تومن، این مردم براشون فرقی نداره. ملت ایران نجیبن ازشون صدا درنمیاد. فقط اون چهلو پنج تومنو قطع نکنید بعدش هر کاری دلتون خواست بکنید. هر کاری!!!
امین
Iran, Islamic Republic of
بعضی خانه ها اصلا بیکار ندارند که هیچ فک فامیل درجه دو سه هم شاغلند

یعنی در خانه و خانواده و طایفه مرتضی بانک جهانگیری نهاوندیان خانکرمی حسام الدین آشنا نوبخت ترکان روحانی فریدون عمرانی و چند درجه چپ و راست این طایفه ها بیکار هست؟؟؟؟!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
عمرا .همه تو شرکت های معظم شیک مشغول اشتغال زایی برای امت همیشه در صحنه هستند!
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
شما با افزایش سوخت شاغلان را هم به درد سر می اندازید، فکر اقتصادی علم می خواهد، نه ماله کش.
Iran, Islamic Republic of
این ماله کشی موادش از یک جای دیگه تامین میشه . از جیب مردم.
Iran, Islamic Republic of
علی برکت الله به این همه ماله کشی .
Iran, Islamic Republic of
چنان جيغ و داد ميكنن انگار يادشان نيست كي بنزين رو از ١٠٠ رسوند به ١٠٠٠؟
بابا شما كلا تو كوچه علي چپ هستيد... اينا همه فلاكت احمدي نژاد و بردگان هست كه الان جرات حرف زدن بهش ندارن
Iran, Islamic Republic of
احمدی نژاد الان هم همین را می گوید(پول خود ملت است مابهالتفاوت گرانی بنزین وحقشونه ودولت روحانی منت نگذارد سر مردم ) بنزین گران شد (یکی از دلایل اون موقع جلوگیری از قاچاق به کشور های اطراف بود)ودرآمدش شد یارانه اما الان روحانی میگه نه یارانه ...بله به گرانی بنزین ...ملت از هردو طرف محروم شدن ضربه اساسی می خورند..
Iran, Islamic Republic of
واقعا کار شناس نیستید نو بخت نکن مردم را بد بخت
Iran, Islamic Republic of
با با روتون رو برم در زمان دکتر احمدی نژاد جیره بندی کردند تا صادر کننده شویم حالا گران میکنند که شغل ایجاد شود بابا ای والله