جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
سناتور روس:

آمریکا دیگر اعتبار خود را در جهان از دست داد

پنجشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۰۴
کد مطلب: 573088
سناتور بلندپایه روس تاکید کرد، تصمیمات اشتباه و سیاست مداخله جویانه آمریکا در خاورمیانه باعث شده تا کشورهای منطقه دیگر به واشنگتن اعتماد نداشته و آمریکا اعتبار خود را بطور کامل از دست بدهد.
آمریکا دیگر اعتبار خود را در جهان از دست داد
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، "ولادیمیر جباروف" نائب رئیس کمیته امور بین المللی شورای فدراسیون (سنای) روسیه در گفت‌وگو با خبرگزاری «نووستی» گفت، آمریکا با تصمیمات نادرست خود در عرصه بین المللی، دیگر اعتبار خود را در جهان از دست داده است.

به عقیده وی، تلاش آمریکا بر سلطه بر سیاست جهانی و تحکیم دیدگاه خود بر دیگران، در جهان امروز دیگر کارآمد و قابل اجرا نبوده و آمریکایی‌ها باید یاد بگیرند که منافع سایر کشورها را نیز در نظر بگیرند.
جباروف با ابراز تاسف از اینکه تصمیم آمریکا در مورد اعلام "قدس" بعنوان پایتخت اسرائیل منجر به تشدید بیش از پیش مناقشه فلسطین-اسرائیل شده، افزود: «فعلا اظهارات دو طرف این مناقشه دیرین، ابرازعقاید معمولی است که چندان مهم نیست. ولی واقعیت این است که وضعیت خاص شهر قدس در اسناد بین المللی مورد تاکید قرار گرفته وتصمیم واشنگتن نمی تواند آن را تغییر دهد.»

این سناتور روس با اشاره به اینکه این تصمیم نادرست واشنگتن از هم اکنون باعث وخامت اوضاع در فلسطین و در کل جهان اسلام شده و این مسئله قطعا موجب نگرانی است، یادآور شد: «مسئله این است که دیدگاه آمریکا در رابطه با حل و فصل مناقشه فلسطین-اسرائیل، چندین سال قبل رد شده و کارآمد نبوده است.»

جباروف در تفسیر بیانیه روز چهارشنبه سازمان همکاری اسلامی در مورد آمریکا، تاکید کرد: «آمریکایی‌ها اکنون ثمره سیاستی را می بینند که دهها سال قبل در برخورد با مسائل خاورمیانه، از جمله در عراق، سوریه، لیبی و مصر پیاده کرده اند. هر جایی که آنها دست به مداخله زدند، با هرج و مرج، غارت، خونریزی و به قدرت رسیدن برخی نیروهای تندرو، همراه بوده و طبیعی است که کشورهای منطقه از دست سیاستهای واشنگتن خسته شده باشند.»

لازم به یادآوری است که کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در پایان نشست فوری خود در آنکارا، از جامعه جهانی درخواست نمودند تا شهر قدس را بعنوان پایتخت فلسطین به رسمیت بشناسد. این سازمان همچنین تاکید کرده که آمریکا نمی تواند در حل و فصل مناقشه خاورمیانه، میانجی باشد.نشست سران سازمان همکاری اسلامی در واکنش به تصمیم "دونالد ترامپ" در مورد به رسمیت شناختن قدس بعنوان پایتخت اسرائیل برگزار شد.       
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *