شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۵
۴۴
معاون سابق دبیر شورای عالی امنیت ملی:

توان هسته‌ای را نابود کردند اما از رو نمی‌روند

دوشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۴۴
کد مطلب: 572246
معاون سابق دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: اکنون‌ که قدرت هسته‌ای ایران از بین رفته، غرب‌گرایان بازهم از رو نرفته و تصریح دارند که ایران برای حفظ امنیت باید ...
توان هسته‌ای را نابود کردند اما از رو نمی‌روند
به گزارش جهان نيوز، علی باقری، معاون سابق دبیر شورای عالی امنیت ملی ظهر امروز در جمع دانشجویان دانشگاه اصفهان بابیان اینکه ماهیت تفکر غرب‌گرایان مبتنی بر نفی استقلال ملی و وابستگی به بیگانگان است، گفت: ازاین‌رو می‌توان با اطمینان گفت که روشنفکرنماهای امروزی دقیقاً به بینان‌های جریان غرب‌زدگان عهد قاجار و دوره‌ پهلوی پایبندند و استقلال را نه یک واقعیت، بلکه آرمان دست‌نیافتنی قلمداد کرده و در مقابل، وابستگی را یک واقعیت که باید آن را پذیرفت، جلوه می‌دهند. 

باقری افزود: بر همین اساس نیز انقلابی‌ها را آرمان‌گرا می‌دانند با این توجیه که "انقلابی گری" از "واقع‌گرایی" فاصله دارد و "استقلال‌طلبی" تن‌ها توهم و خیال‌بافی انقلابی‌ها است. روشنفکرنما‌ها مدعی‌اند که واقعیت همان چیزی است که آن‌ها قادرند درک کنند، و هر چیز غیرازآن واقعیت نیست و آرمان است.
 
عضو تیم مذاکره کننده هسته‌ای سابق تأکید کرد: غرب‌گرایان مدعی‌اند اصرار بر کسب و حفظ استقلال صرفاً موجب تحمیل هزینه‌های مختلف و متعدد بر کشور و ملت خواهد شد و آرمانی است که هیچ‌گاه به دست نخواهد آمد. بدیهی است با حذف استقلال، تن‌ها گزینه‌ پیشِ رو وابستگی است.
 
به گزارش خبرگزاری دانشجو، وی ادامه داد: بر اساس تفکر غرب‌گرایان، هرگاه کشور دچار ضعف در بنیان‌های قدرت ملی باشد و برای مثال قدرت دفاعی و نظامی کشور ضعیف باشد، برای رفع به‌اصطلاح تهدید جنگ، تن‌ها راه عقلایی، سازش با دشمن است. در صورت تهاجمِ دشمن نیز این افراد بازهم سازش را راهکار معقول جلوه می‌دهند و مقاومت را مصداق بارز رفتار غیر عقلایی معرفی می‌کنند، به همین جهت نیز در زمان تهاجم صدام به ایران و وجود اشغالگران در سرزمین عزیزمان، غرب‌گرایان پذیرش آتش‌بس را موجه و نشانه‌ی واقع‌گرایی قلمداد می‌کردند.
 
معاون سابق دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: در مقابل نیز چنانچه کشور از مؤلفه‌های قدرت ملی حتی در مقیاس جهانی نیز برخوردار باشد، غرب‌گرایان می‌گویند این قدرت و اقتدار موجب تحریک دشمنان شده و باعث می‌شود آن‌ها به سمت انتخاب گزینه‌ی نظامی بروند. در این شرایط، آن‌ها برای به‌اصطلاح رفع تهدید جنگ، توصیه می‌کنند تا کشور از مؤلفه‌های قدرت ملی صرف‌نظر کرده و حتی تعهداتی را بپذیرد که بیگانگان مطمئن شوند که عناصر قدرت ملی به‌طور کامل و تا ابد از دسترس ملت ایران خارج‌شده است. ازاین‌رو، غرب‌گرایان مقاومت در برابر دشمنان و عدم واگذاری مؤلفه‌های قدرت ملی را نشانه‌ی بی‌عقلی و مصداق هوچی گری، تندروی و افراطی‌گری جلوه می‌دهند.
 
باقری در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: برای غرب‌گرایان تفاوتی ندارد که کشور ضعیف باشد و یا قوی، بنیان‌های قدرت ملی شکل نگرفته باشد و یا مؤلفه‌های قدرت ملی در اوج باشد، درهرحال ازنظر آن‌ها تن‌ها راه پیشرو، فقط و فقط وابستگی است.
 
وی افزود: البته آن‌ها به‌صراحت به این باور خود اعتراف نمی‌کنند، بلکه ابتدا می‌گویند برای زنده‌بودن در جهان امروز باید تعامل داشت، سپس تحقق تعامل را منوط به پذیرش مطالبات بیگانگان و خواسته‌های دشمنان ملت ایران نموده و درنهایت بدون سروصدا در برابر بیگانگان سر تسلیم فرود می‌آورند و در ادامه نیز تسلیم در برابر دشمن را به‌عنوان تن‌ها راه عقلایی جلوه می‌دهند و تسلیم نشدن در برابر بیگانگان را خلاف عقل دانسته و آن را آرمان‌خواهی توصیف می‌کنند.
 
عضو تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای سابق تأکید کرد: غرب‌گرایان که هیچ تناسب فکری با استقلال ملی ندارند، این‌گونه القا می‌کنند که پیشرفت فقط در سایه‌ی وابستگی به بیگانگان میسر است. ازاین‌رو هر چیزی را که موجب نارضایتی بیگانگان شود، مخل پیشرفت ادعایی خود قلمداد کرده و هر کس را که در مقابل تعدی بیگانگان ایستادگی کند، تندرو، افراطی و هوچی گر می‌خوانند.
 
معاون سابق دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: اکنون‌که به برکت تفکر انقلابی، جمهوری اسلامی ایران برخوردار از مؤلفه‌های متعدد قدرت ملی است، غرب‌گرایان می‌گویند برای تأمین امنیت ملی، باید از عناصر قدرت ملی صرف‌نظر کرد و در موضوع هسته‌ای دقیقاً همین تفکر بود که ملت ایران را به مصیبت برجام گرفتار کرد. 
 
باقری ادامه داد: در شرایطی که کشور به توانمندی هسته‌ای در تراز جهانی دست‌یافته بود، غرب‌گرایان به‌دروغ با برجسته کردن تهدید جنگ، ادعا کردند برای رفع تهدید جنگ و جلب رضایت امریکا باید عناصر قدرت هسته‌ای را از بین برد تا دشمنان به ما لطف کرده و با برداشتن تحریم‌ها، چرخ اقتصاد به حرکت درآید. اما واقعیت آن چیزی نبود که در ذهن و خیال غرب‌گرایان وجود داشت. در برجام، ایران بسیاری از حقوق هسته‌ای خود را تا ابد از دست داد، با تعطیلی بسیاری از فعالیت‌های هسته‌ای برای چند دهه موافقت کرد و بسیاری از دستاوردهای هسته‌ای ملت ایران را نابود کرد، اما درنتیجه حتی نتوانست اجازه‌ی گشایش یک حساب بانکی در انگلیس را از امریکا بگیرد.
 
وی افزود: امروز همه واضعان و حامیان برجام اعتراف می‌کنند که ایران به همه‌ تعهداتش عمل کرد، ولی طرف مقابل از انجام تعهداتش سرباز زد. حرف ما با غرب‌گرایان این است که از برجام عبرت بگیرید و به خود متکی باشد و بیگانه اتکا نکنید.
 
عضو تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای سابق تأکید کرد: درس برجام این است که آنجا خودتان وارد عمل شدید به نتیجه رسیدید، ولی آنجا که به بیگانه اتکا کردید، دستاوردتان "تحقیقاً هیچ" بود. آنجا که موفق شدید، جایی بود که خودتان اقدام کردید و آن‌هم انهدام بسیاری از توانمندی‌های هسته‌ای کشور و پذیرش محرومیت‌ها و محدودیت‌های متعدد و بعضاً ابدی و در یک‌کلام توقف چرخش چرخ‌های قدرت هسته‌ای ایران بود. آنجا هم که موفق نشدید، جایی بود که چشم امید به بیگانه داشتید و خیال می‌کردید که بیگانگان چرخ‌های توسعه‌ی اقتصادی کشور را به حرکت درمی‌آورد، ولی آن‌ها اجازه ندادند، وهم و خیال شما رنگ واقعیت بگیرد.
 
معاون سابق دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: غرب‌گرایان بر این باورند که در دوگانه‌ "قدرت و امنیت"، ایران باید قدرت خود را واگذار کند تا امنیت به دست آورد، اما این افراد به این پرسش پاسخ نمی‌دهند که اگر مؤلفه‌های قدرت ملی را که زمینه‌ساز تأمین و تضمین امنیت ملی است واگذار کنیم، چگونه می‌توانیم امنیت خود را تضمین نماییم؟ چراکه با از بین رفتن عناصر قدرت ملی، ابزاری برای تضمین امنیت ملی در دست نخواهیم داشت.
 
باقری گفت: البته پاسخ پنهانی آن‌ها این است هنگامی‌که در برابر مطالبات بیگانگان تسلیم شویم و مؤلفه‌های قدرت خود را واگذار کنیم، نگرانی دشمنان از ما از بین خواهد رفت و خود آن‌ها امنیت ملی ما را تأمین خواهند کرد که این پاسخ برملا کننده‌ حقیقت تفکر غرب‌گرایان که وابستگی به بیگانگان و عدم اعتقاد به استقلال ملی است، خواهد بود. 
 
وی افزود: اکنون‌که قدرت هسته‌ای ایران از بین رفته و دستاورد ملت از نابودی بسیاری از حقوق، فعالیت‌ها و دستاوردهای هسته‌ای‌اش، "تحقیقاً هیچ" بوده، غرب‌گرایان بازهم از رو نرفته و تصریح دارند که ایران برای حفظ امنیت خود باید هم از قدرت موشکی خود دست برداشته و هم از حضور و نفوذ منطقه‌ای خود صرف‌نظر نماید تا دوباره جنگ پنجه‌های خود را به رخ ملت ایران نکشد!
 
معاون سابق دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: حال پرسش اساسی از روشنفکرنما‌ها این است که شما چگونه می‌خواهید با این نظریه که با هیچ عقل سلیمی جور در‌نمی‌آید، امنیت ملی را تأمین نمایید، چراکه با از دست دادن عناصر قدرت ملی تهدید‌ها علیه ملت ایران افزایش خواهد یافت. قاعدتاً پاسخ آن‌ها در این حقیقت نهفته است که ازنظر غرب‌گرایان تن‌ها راه پیشِ روی ملت ایران "وابستگی" است، چراکه واقع‌گرایی این را دیکته می‌کند.
 
عضو تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای سابق تأکید کرد: روشنفکرنما‌ها پس از تحقیر توانمندی‌های ملی در عرصه‌های اقتصادی، علمی و غیره اکنون پیشِ روی کرده و می‌خواهند عنصر اصلی استقلال یعنی امنیت ملی را هدف گرفته و "امنیت ملی" را نیز در "وابستگی" به بیگانگان تعریف نمایند و به افکار عمومی القا نمایند تضمین امنیت ملی صرفاً درگرو اطمینان دشمنان ملت ایران از نابودی مؤلفه‌های قدرت ملی است و لذا هر کس که به دنبال حفظ و تقویت عناصر قدرت ملی باشد، ماجراجو و تندرو است!
 
وی افزود: مشکل اصلی غرب‌گرایان در این است که مفهوم استقلال را که اصلی‌ترین و مهم‌ترین شعار ملت ایران در طول ۴۰ سال گذشته بوده و جان صد‌ها هزار جوان خود را برای کسب و حفظ آن فدا کرده‌اند، درک نکرده و تا ابد هم درک نخواهند کرد.
 
باقری در پایان اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین محورهای اختلاف انقلابی‌ها با غرب‌گرایان در مفهوم استقلال است. در همین چارچوب است که در جریان فتنه شاهد بودیم سران فتنه در قبال حمایت دشمنان ملت ایران از فتنه گران، سکوت کردند؛ چراکه وابستگی از منظر تفکر آن‌ها نه‌تن‌ها عیب و عار نیست بلکه آرزوی آن‌ها است، چراکه تا وابستگی محقق نشود، بیگانگان آن‌ها را نخواهند پذیرفت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
اقای باقری ما قدرت داریم سخترین کار ها مثل انرژی هسته ای را بومی سازی کنیم قویترین موشکهای بالستیک را بسازیم شما نگران نباش ولی حرف و نگرانی مردم اینست ما که چنین توانایهایی داریم چرا از حل معظل بیکاری فقر و فساد و ربای بانکی و ارمش اقتصادی عاجز هستیم .و هر سال دریغ از پارسال است . لطفا شما جواب دهید
سرور
Iran, Islamic Republic of
یک کلام.چون دولتها ومردم ما بسیار سیاست زده هستند.
Iran, Islamic Republic of
دقیقا
وقتی مردم در لجبازی ها به این گروه یا آن دسته رأی میدهند و با خودشان حساب نمی کنند که عواید این رأی برای خودشان چیست، تا ابد همین است که هست
4 سال مدیریت فاجعه بار و آزمون داده روحانی را فقط از روی لج تکرار کردند؛ که چه بشود؟ که پسرهایتان بیکار و دخترهایتان در فضای مجازی به آرزوهایشان فکر کنند؟
یعنی اینقدر روحانی مظلوم به نظر می آمد که هیچ انتقادی به او را نشنیدند؟
خود کرده را تدبیر نیست
32 سال از این 39 سال دست جناح چپ ها و موتلفین راستی آن ها بوده
اما مردم ما نیاز دارند که آزموده را 1000 بار دیگر هم بیازمایند
Iran, Islamic Republic of
دقیقا
وقتی مردم در لجبازی ها به این گروه یا آن دسته رأی میدهند و با خودشان حساب نمی کنند که عواید این رأی برای خودشان چیست، تا ابد همین است که هست
4 سال مدیریت فاجعه بار و آزمون داده روحانی را فقط از روی لج تکرار کردند؛ که چه بشود؟ که پسرهایتان بیکار و دخترهایتان در فضای مجازی به آرزوهایشان فکر کنند؟
یعنی اینقدر روحانی مظلوم به نظر می آمد که هیچ انتقادی به او را نشنیدند؟
خود کرده را تدبیر نیست
32 سال از این 39 سال دست جناح چپ ها و موتلفین راستی آن ها بوده
اما مردم ما نیاز دارند که آزموده را 1000 بار دیگر هم بیازمایند
Iran, Islamic Republic of
مردم سیاست زده نیستند مردم ما مهربان هستندولی دستانشان زیر سنگ عده ای نادان که فقط به فکر غارت کشور و نابودی تدریجی کشور است گرفتار شده اند . رمان که فقط به فکر انرژی هسته‌ای هستند و آنرا پیراهن عثمان کرده اند برای نابودی این کشور
Iran, Islamic Republic of
چون منافعشون تو همون ربای بانکیست چرا اختلاس بانکی تو ایران غوغا می کنه .اونجا (بانک ) سفره زهرآگین وپراز کرم وفساد گسترده تری باز شده که خیلی ها پاش نشستند.
دکتر طالقانی
Iran, Islamic Republic of
به هیچ وجه عاجز نیستید و نیستیم. ظرفیت تولید ملی و شکوفایی اقتصادی کشور ما بسیار بالاست؛ آنچنان که می توانیم به یک قدرت اقتصادی بزرگ منطقه ای؛ حتی با بقای تحریمها و افزایش آن تبدیل شویم؛ اما جریان نفوذ و غربگراها که اکنون قوه مجریه و مقننه را در اختیار دارند، مو به مو راهبرد دشمن را در تضعیف اقتصاد کشور و حتی فروپاشی آن دنبال می کنند. برادر عزیز! آیا تا حالا از خود پرسیده اید که چرا در کشوری که سخت ترین تحریمهای تاریخ جهان را تحمل می کند، سیاست افزایش سرسام آور واردات؛ آن هم واردات کالاهای غیر استراتژیک و کاملاً مصرفی، با جدیت دنبال می شود؟ آیا پرسیده اید که وقتی محصولات باغی ما؛ سیب اعلای ما، پرتقال مرغوب ما، برنج بی نظیر ما، منسوجات ما، انواع پوشاک ما، کفش ما، و غیره روی دست تولید کننده مانده و فاسد می شود و تاریخ مصرفش می گذرد، چرا دولت بی محابا و بسیار فراتر نیاز داخلی، این کالاها را وارد می کند؟ امسال بعد از چندین سال که همواره صادرات ما چند برابر واردات در کالاهای اساسی بود، برای اولین بار، واردات بر صادرات پیشی گرفت. کشاورزان، صنعتگران، باغداران، اصحاب کارگاههای کوچک و بزرگ صنعتی، پی در پی در حال ورشکست شدن هستند و دولت با هدف وابستگی بیشتر کشور و انهدام ساختار نظام اقتصادی، راهبرد دشمن را پیگیری می کند. مجلس هم که کاملاً هماهنگ با دولت است و سئوالات معدود نمایندگان دلسوز، به جایی نمی رسد و اکثریت نمایندگان، از پاسخ وزرا قانع می شوند!!! قبول کنیم که بد کردیم. به هشدارهای رهبر در مورد سیطره جریان نفوذ، توجه نکردیم؛ رهبر از ما خواست که نعمت فرصت تغییر را شاکر باشیم و از دست ندهیم؛ اما گوش نکردیم. روزهای بدی را خواهیم دید ... نفرین خدا بر غربگرایی و غربگرایان!
Iran, Islamic Republic of
اینانکه شما میفرمایید پنج سال است که قدرت را بدست گرفته اند آن سی و سه سال گذشته چه
Iran, Islamic Republic of
فقط شعار و شعار و توجیه کردند را خوب بلد هستید
Iran, Islamic Republic of
داداشم شورای نگهبان نباید تاییدشون می کرد.(برای اینکه جلوی غربی ها پز بدهند از همه طیف تو مجلس هستندودهن غربی هارا ببندند دارند دروازه های انقلاب را روبه دشمن شناسنامه دار باز می کنند)...اگر گوگوش ومریم رجوی هم بیایند تولیست امید باید تاییدشون کرد!!باید استوارنامه هاشونو تایید کرد؟!اصلا ول کردند همه چی را !!!!!سرمایه داری لیست می دهد کی برود تو کی نرود اون ها (صاحبان زر وزوروتزویر سوار برگرده انقلاب شدند.جریان راکفلر ها تو ایران یه جورایی راه اندازی شده .
Iran, Islamic Republic of
بیکاری و فساد و مشکلات اقتصادی هم دستاورد همان جریان 4 درصدی هاست که تاسیسات هسته ای را بتن ریختند.
سعید110
Iran, Islamic Republic of
دکتر کجای کارید؟! گفتن خزانه خالی و له له زدن برای پیاده روی، اساساً برای رساندن دشمن به چنین مولقفی صورت گرفت! حالا من بعد تا کجاها می خواهند بروند و در واقع برنامه های آتی چیست؟! خدا می داند!
Iran, Islamic Republic of
دیگه نایی برای شنیدن اشعار ایشان نمانده .
Iran, Islamic Republic of
شهر شلوغ شد بعدش چي شد آقاي باقري؟؟
دوستان
Iran, Islamic Republic of
بس کن بودی وچه کردی
Iran, Islamic Republic of
حداقل اینها توی تیم شون جاسوس نداشتن .
علی
Iran, Islamic Republic of
اونها می خواهند این مملکت خوار و زبون باشد و بدون اجازه کاری نکند روح برجام که دایما از ان حرف می زنند همین است وگرنه از هسته ای که دیگر چیزی نداریم انرا از بین بردند
Iran, Islamic Republic of
تحقیر توانمندی‌های ملی در عرصه‌های اقتصادی، علمی و غیره، پرایده برادر من. دلیل چسبیدن شما به اورانیوم و انرژی هسته ای سیاسی کارییه فقط
Iran, Islamic Republic of
پراید هم توسط کارگزارانی ها به ملت تحمیل شد درست مثل خسارت محض برجام .
Iran, Islamic Republic of
اینها 24 میلیون رای مردم دارند نه 4 میلیون ،چرا از رو بروند کسانی باید از رو بروند که تفکراتشون در بین مردم جایگاهی نداره
Iran, Islamic Republic of
الان دیگه از 4 میلیون حرف نزن
بزرگتراتون (مثل منتجب نیا) از 17 میلیون رأی حرف میزنند
یعنی در عرض 4 سال اون پایگاه رأیی که تو میگی 4 میلیون شده 17 تا
تا امروز هم کسی نمیدونه که چقدر دیگه از مردم از اصلاحات-اعتدال بیزار شدند و رأیشون تغییر کرده
شاید همین امروز حسن روحانی واقعا افتاده باشه
Iran, Islamic Republic of
الان دیگه از 4 میلیون حرف نزن
بزرگتراتون (مثل منتجب نیا) از 17 میلیون رأی حرف میزنند
یعنی در عرض 4 سال اون پایگاه رأیی که تو میگی 4 میلیون شده 17 تا
تا امروز هم کسی نمیدونه که چقدر دیگه از مردم از اصلاحات-اعتدال بیزار شدند و رأیشون تغییر کرده
شاید همین امروز حسن روحانی واقعا افتاده باشه
متعجب
United States
24 میلیون یا 240 میلیون رای دلیل خوبی یا بدی شخص انتخاب شده نیست. 24 میلیون رای نشاندهنده تعداد ایرانی هایی است که یا از ترس یا بعلت وطن فروشی یا بخاطر حفظ ثروت های انباشته و یا بخاطر بی اطلاعی کامل رای دادند. هر چه تعداد این نوع رای دهندگان بیشتر باشد باعث تاسف بیشتر است مخصوصا اگر دو بار پیاپی تکرار شود. این رای ها نباید برای یک ملت و جامعه مستقل باعث افتخار باشد.
Iran, Islamic Republic of
حق همیشه با اکثریت نیست مثتاق باز آن زمان اهل بیت است عمو جان ،اول انقلاب مردم به اقای ... رای داده اند
Iran, Islamic Republic of
این روزها همه از رای دادن به روحانی پشیمان هستن .
محسن
Iran, Islamic Republic of
یاران هم فکر شما اخلاق و انصاف و عدالت و بیت المال و خلاصه همه چیز رو نابود کردند اما از رو نرفتند. شما بهتره حرف نزنی که اگر قرار بر حرف زدن باشه خیلی حرف ها واسه گفتن هست که اگر شما نگویی تاریخ خواهد گفت.
Iran, Islamic Republic of
یاران و همفکران دکتر باقری داد زدند استدلال کردند که این ره که میروید و این قرارداد برجام به ترکستان است رهبری فرمودند تضمین بگیرید ولی وزیر محترم خارجه گفت امضای جان کری تضمین است .... خب حالا چی داریم ... اگه شما از اخلاق و انصاف و عدالت و بیت المال صحبت میکنید یاران و همفکران شما بودند که اخلاق را از بین بردند در انتخابات 96 دروغ هایی گفتند که الان سلبریتی هایی که حمایت کردند الان یکی یکی دارن ابراز پشیمانی میکنند.... بی انصافی رو کسانی کردند که ذره ای بخاطر منافع سیاسی خود منافع و منابع ملت رو از بین نبردند. 12 هزار میلیارد از دسترنج فرهنگیان زحمت کش و دردمند رو همفکران شما به تاراج و غارت بردند که هنوز ته این ماجرا معلوم نیست ....
بله ... درست فرموند جناب دکتر باقری ... خیلی رو دارید .... خیلی
Iran, Islamic Republic of
داداش ما ميگيم احمدی نژاد و اعوان و انصارش مملكت رو انداخته بودن تو سراشيبي سقوط، افزايش بيكاري، ركود اقتصادي، تورم رسمي 34.7 درصد (تورم نقطه به نقطه در خرداد 92 برابر 45.1 درصد!!!) رشد اقتصادي منفي 5.6%!!!! بيش از چهار برابر شدن نرخ دلار!!!! (نسبت به سال 84) و سقوط شديد ارزش پول ملي، بدهكاري 200 هزار ميلياردي!!! دولت و ... حالا چون اينو ميگيم يعني طرفدار روحاني هستيم؟!!! (خدايا توبه)
Iran, Islamic Republic of
اولاً وزير امور خارجه نگفت امضاء كري تضمين است. (آقاي عراقچي اينو گفت) ثانياً اين سخن در 30 آبان 1394 گفته شد در صورتيكه برجام 23 تير 94 (چهار ماه قبل از آن) امضاء شده بود و اين سخن تأثيري در قضيه نداشت و صرفاً براساس يك شگرد ديپلماتيك گفته شد. (بحثش مفصّل است) ثالثاً شما معتقديد كه ميشد ما جوري از آمريكا تضمين بگيريم كه نتواند دبه كند؟!! كسي كه اينگونه فكر كند هنوز ماهيت استكبار جهاني را نشناخته. ديپلماتهاي ما از روز اول مي دانستند كه آمريكا بدعهدي خواهد كرد اما اولاً ميخواستند "اجماع جهاني" عليه ايران شكسته شود. ثانياً ايران از ذيل مواد 40 و 41 فصل هفتم منشور سازمان ملل خارج و حقانيت و مظلوميت اين مردم و عهدشكني استكبار جهاني در نظر جهانيان آشكار شود. كما اينكه امام حسن(ع) از روز اول ميدانستند كه معاويه بدعهدي و پيمان شكني خواهد كرد اما باز هم با او قرارداد صلح امضاء كردند و در نهايت، همان عهدشكني معاويه موجب شد كه مردم بفهمند چه كسي ظالم و چه كسي مظلوم است.
Iran, Islamic Republic of
اگر از اول میدانستن که امریکا بدعهدی خواهد کرد و برجام را امضاء کردند باید به عقل شون و ایمان شون شک کرد.
ن
Iran, Islamic Republic of
هه دهنم باز موند ، دیپلمات های ما !! امام حسن(ع) ؟؟؟؟؟ هن ؟؟؟؟!!!( اون با کلی جاسوسکه الان دیگه گندش دراومده)
Iran, Islamic Republic of
تاریخ در مورد خسارت محض برجام و خسارت کرسنت و غیره نظر خواهد داد.
Iran, Islamic Republic of
وضعيت فعلي نتيجه دفاع بد زمان خود اين أقاست ... جالب است كه از رو هم نميرود !!!
Iran, Islamic Republic of
الله اكبر از اينهمه بى حيائى و زبون درازى ! ا
حيف كه اين خراب شده صاحب نداره والا توى روز روشن بايد مى خوابوندند اين آقا - آقا ؟! - رو و شلاق مى زدند، رسماً داره عليه نظام دروغ ميگه و نميفهمن با اين خزعبلات و مهملات تهوع آور قبل از هر چيز رهبرى رو زير سؤال ميبره ! اوف بر چنين دروغگويان زبان درازى !
Sweden
البته در زمان ایشان و دولت فخیمه معجزه هزاره سوم کل توان کشور در حال نابودی بود.
Iran, Islamic Republic of
در دولت نهم و دهم هم چرخ سانتریفیوژ میچرخید هم چرخ کارخانه ها اما حالا هیچکدام نمی چرخد .
Iran, Islamic Republic of
شما که توان اقتصادی را نابود کردید
اگر توان اقتصادی نباشه توان هسته ایی فایده ایی نداره
و مملکت میشه مثل کره
ایا مردم طاقت این همه فشار را دارند؟
Iran, Islamic Republic of
اخیرا"اعلام شده که درآمد سرانه مردم کره شمالی از ایران بیشتر است و جان کری هم گفته تحریمهای کره شمالی به قدر تحریمهای ایران شدید نیست و این یعنی استراتژی کره در مبارزه با استکبار درست است .
United States
توان هسته ای که سهل هست مملکت را دو دستی تقدیم میکنند اگر فرصت کنند شاید کدخدا یک تیکه استخوان براشون پرت کنه. تفکر فاسد لیبرالیسم عملکردش بهتر از این نیست.
Iran, Islamic Republic of
تو لينك ذيل به اندازه كافي در مورد نظرات اين آقا بحث كرديم (مخصوصاً با آقاي احمدي از ايلام) نيازي به ذكر مجدد نيست:
https://www.jahannews.com/news/570637/%D9%85%DB%8C-%D8%AE%D9%88%D8%A7%D9%87%D9%86%D8%AF-%D9%87%D9%85%D8%A7%D9%86-%D8%A8%D9%84%D8%A7%DB%8C-%D9%87%D8%B3%D8%AA%D9%87-%D8%A7%DB%8C-%D8%B3%D8%B1-%D9%85%D9%88%D8%B4%DA%A9%DB%8C-%D8%A8%DB%8C%D8%A7%D9%88%D8%B1%D9%86%D8%AF
Iran, Islamic Republic of
از اول انقلاب نهاده های که به فرمان امام تاسیس ونهاده های که در حال حاضر به فرمان رهبری کار می کنند عملکرد مناسب ومردمی تری داشته اند تا دولت ها ، پس می توان نتیجه گرفت که دولتها صدرصد تابع ولایت فقیه ومردم نیستند.در موضوع ولایت فقیه ما یک بحثی داریم به نام خیر وحق ،خیر همان است که رهبر با تمام وجود مانند پیامبران وامامان ومثال ملموس تر مانند پدر ومادر دلسوز مردم هستند .اما حق همان رجوع به نظر مردم است
دانا
Iran, Islamic Republic of
فقط کافی بود آقایان کمی ریاضی می دانستند 1+5؛یعنی 5تا امتیاز بده و برای یک امتیازت هم پنج نفر رو راضی کن و سوالی که هیچ وقت انگار هیچگاه پرسیده نشد چرا باید کالایی که خودمان ساخته ایم را به جای انتقال و فروش و صادرات به کشورهای دیگر دوباره خریداری کنیم در برجام عملا ما انرژی هسته ای بومی خود را دوباره خریداری کردیم کدام یک از کشورهای مذاکره کننده کالای خود را ان هم با امتیاز دادن فراوان و با اجازه این و آن دوباره می خرند و کدامیک از این کشورها حاضرند برای علوم خود مذاکره کنند مفهوم تسلیم شدن در برابر استکبار:عبارتست از اجازه استفاده از آنچه داری و یا قرارست داشته باشی از آنکه می دانی برای تصرف کشور و مال و جان و ناموس تو درحال برنامه ریزیست
حمید
Iran, Islamic Republic of
تا تفکرغربگرایی وغربزدگی(فلسفه اصلاح طلبی) و خوی خودخواهی و خودپسندی(احمدینژادی)در بدنه حکومت باشد هر روز گرفتار یک مشکل بزرگ خواهیم بود.
Iran, Islamic Republic of
این ها از رو نمی روند . پر رو تر از این حرفها هستند.