جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۱
۱۹

پزشکیان: مجلس عزمی برای مبارزه با فساد ندارد!

شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۵۳
کد مطلب: 571327
جماران گزارش داد: مسعود پزشکیان، وزیر بهداشت دولت اصلاحات و نایب رئیس مجلس دهم شورای اسلامی، طی سخنانی در یکی از مراسم روز دانشجو در پاسخ به سوالی درباره این‌که عزمی در مجلس برای مبارزه با مفاسد وجود دارد؟ هنگامی که با درخواست مجری برنامه مبنی بر این‌که کوتاه پاسخ دهد روبرو شد، در یک کلام گفت: خیر! عزمی وجود ندارد. اگر بخواهید موضوع را شرح می دهم اما اگر پاسخ کوتاه میخواهید باید بگویم خیر!
پزشکیان: مجلس عزمی برای مبارزه با فساد ندارد!
به گزارش جهان نيوز، لازم به توضیح است که در بحث فساد و اظهار نظر عجیب آقای پزشکیان مبنی بر اینکه عزمی برای مبارزه با فساد وجود ندارد باید اشاره کرد که این حرف غلط است و اتفاقا افتخار نظام اسلامی جمهوری اسلامی ایران این است که عزم جدی برای مبارزه با فساد دارد.

حکما آقای پزشکیان در جریان هستند که مفاسدی مثل بازداشتگاه کهریزک، فساد ۳ هزار میلیاردی، رانت ۶۵۰ میلیون یورویی در دولت آقای روحانی، فساد صندوق ذخیره فرهنگیان، فساد ۱۲۳ میلیاردی در دهه ۷۰ و پرونده رشوه هایی که شهرام جزایری به مهدی کروبی و برخی دیگر داد را تماما نظام اسلامی بود که مورد رصد قرار داد و در مقابل چشم مردم زیر ضربه برد.

از طرفی، همه می دانند که فساد از آنجا که امری نفسانی است یک مقوله ممکن الوقوع در همه زمان ها و حتی در دولت امام معصوم است. به سخن دیگر اینکه گناه اصلی در زمینه فساد عدم برخورد با آن است نه وقوع آن!

بر پایه گزارش جوان، مفهومی که متأسفانه آقای پزشکیان به هر دلیلی نه تنها در مقابل دانشجویان به آن اشاره نکرده بلکه تأکید کرده که لااقل قوه مقننه نظام مرتکب همان گناه اصلی است و عزمی برای مبارزه با فساد ندارد...
گفتنیست، مقام معظم رهبری چند سال قبل، طی بیاناتی درباره تأکید نظام اسلامی بر مبارزه با فساد فرمودند:

«ما گفتیم با فساد مبارزه میکنیم - این یک نقطه روشن در نظام است - اما عدّه‌ای میخواهند این را به نقطه تاریک تبدیل کنند و بگویند فساد همه جا را گرفته است. نه آقا! فساد همه جا را نگرفته است. باید با فسادِ کم هم - هر جا بود - مبارزه کرد. ممکن است روزنامه‌ای بردارد یک مورد فساد را درشت کند؛ مگر همه جا فساد هست؟ فساد در گوشه‌هایی وجود دارد. انسانها لغزش دارند و دچار گناه میشوند؛ باید با این گناه مبارزه کرد. ما وقتی گناهکاریم که با فساد - ولو کمِ آن - مبارزه نکنیم؛ چون گسترش پیدا خواهد کرد. مبارزه با فساد لازم است؛ اما ناامید کردن مردم که بگوییم فساد همه جا را گرفته، یک خطای واضح و ناشی از نادانی و فریب‌خوردگیِ کسانی است که آدم میداند خودشان آدمهای مغرضی نیستند؛ مغرضان که جای خود دارند.»
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
آقای پزشکیان اگر بخواهند مفسدین را بگیرند همه از دوستان شما هستند
Iran, Islamic Republic of
تیغ بر دست خودت چون باشد ... عزم تحقیق خیالیست همین
امین
Iran, Islamic Republic of
قروبن این بیت برم

تا وقتی پول حرف اول و اخر رو در تمام ادارات ایران میزنه وضع همینه پزکشیان!!

پول میتونه تو نتیجه انتخابات تاثیر مستقیم بزاره


پول میتونه در مزایده ها اثر داشته باشه

پول همه کار میکنه. یاد وجدانهای 35 سال پیش مردم اون زمان بخیر.

جالب اینه کسایی دم از مبارزه با مفسدین میزنند که دستشون تو همون کاسه هاس. مردم با لشکری از معاویه ها طرفند و مختاری هم نیست
Iran, Islamic Republic of
عزمی برای مقابله با زنگنه چی دارد یا نه خبر جدید اینکه ترکمنستان از ایران به دادگاه لاهه شکایت کردبه میزان 2میلیارد دلارم که گاز رایگان به ترکیه باید بدیم که نمیدونم دادیم یا نه
Iran, Islamic Republic of
مجلسی که شماها رئیسش هستید معلومه چیزی تویش در نمی اید فقط شاهکار شما تصویب 20 دقیقه ای برجام بود که یک رکورد جهانی نیست باید به شما خسته نباشید گفت
حسین
Netherlands
حداقل ایشان به وجود فساد اعتراف می کند ، دیگران که قبیله ئی منکر فساد و در تعقیب هرکس اند که این لغت از دهانش خارج شود. و در این فرقی است.
همچنان که بعضی هنوز از بیست دقیقه دفاع می کنند. حدس بزنید نام آن مدافع حرم بیست دقیقه را؟
کاظم
Iran, Islamic Republic of
این مجلس عزم چی داره که عزم مبارزه با فساد داشته باشه.؟!
سرور
Iran, Islamic Republic of
عزم موگرینی.
Iran, Islamic Republic of
آقای پزشکیان در هیچ مجلسی این عزم وجود نداشته است چیز تازه ایی نیست ببینید فاصله طبقاتی را در اجتماع که فاصله ها چقدر زیاد شدن است که همه میگویند صد رحمت به زمان شاه پس خواهشن سر خود را از زیر برف بیرون بیاورید
Iran, Islamic Republic of
جهان نیوزسلام منظورتون ازنظام حضرت اقاست علی عینی حرفتان قبول اماخداوکیلی همه مردم درحیرتندچرابرای گرفتن ۵میلیون این همه ضمانت وسفته وسختگیری بعدمیگن فلانی پانصدمیلیاردگرفته وصدمیلیاردوثیقه گذاشته چرامن که یک طلبه ام ودوقسط معوقه داشتم بانک پیام دادوتماس گرفت وتهدیدکردامافلان اقاکه برادررئیس جمهوریابرادرمعاون اول هست هزارمیلیاردی وام سفارشی میگیرندبااینکه باپزشکیان مخالفم اماحرف درستی زده کی عزم جدی داره ؟؟؟روحانی یاجهانگیری ؟؟اینهاکه درمقابل قوه قضاییه برای برادرانشون شاخ وشونه وشیدند
حسین
Netherlands
پرسیدید : کی عزم جدی دارد؟
احتراما عرض می کنم """آقا فاضل"""
یا حق
Iran, Islamic Republic of
وقتی هم یک ا صلاح طلب داره اعتراف میکنه مبارزه با فساد جدی نیست شما تکذیب می کنید؟!
نباید مثل کبک سررا زیربرف کرد بلکه باید واقعیت را دید و گفت بلی فساد وجود دارد و متاسفانه همه گیرشده است
دراین مورد انتقادی به قوه قضایه نیست بلکه ما هنوز پس از 40 سال نتوانسته ا یم سیستمی ایجاد کنیم که قبل از وقوع فساد را مانع شویم و متاسفانه مسئولینی راهم که سرکار می گذاریم کنترل نمی کنیم تا اغلب آنها بساط فساد را پهن کنند
به میان مردم بروید و درمورد فساد صحبت کنید آنها به هیچ مسئولی اعتماد ندارند و این یعنی یک آسیب جدی به نظام
حسین
Netherlands
بخدا اسلامی که می شناسم مسئولش یا انجام وظیفه می کند و یا عذر می خواهد و می رود. دیگر جای بهانه تراشی و آمار غلط دادن و دیگران را مقصر قلمداد کردن نیست.
در دین ما فکر بدی به ذهن می رسد فورا استغفار ، حالا مسئولی به اسلام و امت و تاریخ جفا می کند ( نگوئیم خیانت) بعد هر چه از دهنش در میاد میگه احتمالا با این نیت که چرا گفتی!!!؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
قطعا نمی توان گفت فساد همه جا را گرفته است اما با همین مقدار فساد زیبنده جمهوری اسلامی نیست. باید بدون توجه به اینکه فساد مربوط به کدام جناح و دسته سیاسی است بی رحمانه برخورد کرد.اگر عزم جدی وجود داشت و ضمن برخورد قاطع و موثر ریشه های فساد شناسایی و خشکانده می شد و نیز هزینه فساد افزایش می یافت موارد بعدی شکل نمی گرفت.باید سازمانی فراتر از سه قوه برای برخورد فراگیر با فساد تشکیل شود.
Iran, Islamic Republic of
معلومه که ندارد چون اگر داشت اول باید برادر لاریجانی (فاضل)رو بجرم اختلاس دستگیر و محاکمه می کردند .اما شما اگر عرضه و بخار دارید و از حقوق مردم مثلا دارید دفاع می کنید باید توی مجلس انقدر داد بزنید تا بلکه فرجی بشه .
Iran, Islamic Republic of
تو اگر نمایند تبریز هستی باید در مقابل کشته شدگان سانحه قطار که عمدتا تبریزی بودند باید ....
Iran, Islamic Republic of
از فراکسیون فله ای امید فقط عکس گرفتن با موگرینی برمی اید و هیچ خاصیت دیگری ندارند .
ممد چاخان خاتمی باعث تمام بدبختی های کشور است
Iran, Islamic Republic of
جناب مسعود پزشکیان هر وقت خاتمی را زیر پا له کردین ، مطمئن باشین که مبارزه با فساد که انجام خواهد شد.
Iran, Islamic Republic of
چاقو دسته خود را نخواهد بريد ولي صبر پايان رفته با اين روش كتمان و انكار و تهديد ادامه راه غير ممكن است