شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰
همراه با شهدا؛

زندگی‌نامه شهید میکائیل رضایی

يکشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۳۳
کد مطلب: 570326
گوشه‌ای از زندگی‌نامه شهید رضایی از شهدای هشت سال دفاع مقدس را در اینجا بخوانید.
زندگی‌نامه شهید میکائیل رضایی
به گزارش جهان نيوز، حماسه دفاع مقدس روز به روز بالنده‌تر شد و جوانان ما چونان کوهی استوار در برابر تهاجم دشمن ایستادند. مقدس‌ترین و با ارزش‌ترین استقامت، دفاع از عقیده است و بدون شک دوران هشت ساله جنگ تحمیلی عراق علیه ایران از افتخارات بزرگ و بی‌نظیر ایران اسلامی است.

شهادت زندگانی جاودانه یافتن است؛ اوج و عروج تعالی است. شهادت تکامل ایمان و نهایت خلوص قلب‌هاست. شهادت مردن تحمیلی نیست، انتخاب آزادانه و آگاهانه است؛ خلوت عاشق و معشوق است.

شما می توانید در ادامه شرح کوتاه زندگی یکی از شهدای دفاع مقدس را در ادامه بخوانید:

شهید میکائیل رضایی در سال 1321 در شهر ماکو دیده به جهان گشود.

بعد از طی دوران طفولیت پدر و مادر خود را از دست داد و سرپرستی او را عمویش بر عهده گرفت. بعد از مدتی به خدمت سربازی رفت و سپس به شغل کارگری مشغول شد و ازدواج کرد. با شروع جنگ عازم جبهه شد و جانانه جنگید و از میهن خود دفاع کرد.

سرانجام در درگیری با دشمن بعثی عراق در منطقه جزیره مجنون طی عملیات خیبر به شهادت رسید.

 فرازی از وصیت نامه شهید رضایی
بسم الله الرحمن الرحیم
یا حسین؛
ای کربلا، ای خاک پاک حسین رزمندگان اسلام به پیش می روند، تا آن آرزوی دل ملت مسلمان که همان قبر مبارک شماست، از چنگال دشمنان بگیرند و پیروزی مستضعفان را بر کفار جهانی عرضه و با امامت خمینی عزیز، نماز جمعه را با خانواده های شهدای نور چشم ملت و رزمندگان جان بر کف ادا کنند.

منبع:باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *