جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
میرفخرایی:

اجازه ندهیم کسی با پول وارد سینما شود

شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۴۴
کد مطلب: 569784
میرفخرایی گفت: باید سکان سینمای ما را یک قدرت اجرایی واحد به دست گیرد تا هر کسی با پول وارد سینما نشود.
اجازه ندهیم کسی با پول وارد سینما شود
به گزارش جهان نيوز، مجید میرفخرایی طراح صحنه و لباس سینما، در خصوص تغییرات در حوزه سینما و فیلم سازی حرفه‌ای گفت: این روزها شاهد آن هستیم که نوع نگاه و عملکرد سینما در قرن اخیر دچار دگرگونی شده و محاسبات گذشته در تولید و نمایش فیلم دیگر جایی ندارد. وجود شبکه ها و سایت های اینترنتی برای نمایش فیلم به حدی زیاد شده که‌گاهی بینندگان آن از‌ تماشاگران سالن های سینما بیشتر هستند و ساخت فیلم با دوربین های کوچک حتی با موبایل، به جایی رسیده که با تولید فیلم در استودیوهای بزرگ رقابت می کند.

وی افزود: این دگرگونی ها باعث شد، سینمای حرفه ای آمریکا به فیلم سازی با تکنولوژی های جدید پناه‌ ببرد تا تصاحب این صنعت در جهان را از دست ندهد ‌و قابل رقابت نباشد. در این نوع نگرش فیلم سازی برای جذب تماشاگر، تکنیک از محتوا مهمتر است. جوانان پر شور هم بر خلاف قرن گذشته که به دنبال سوژه و محتوا بودند، متاسفانه از این ژانر استقبال کرده و در شرایط فعلی تکنیک به جای محتوا بازار سینما را گرفته است و همین باعث شکست اقتصادی فیلم سازی در اروپا و دیگر نقاط جهان شده است.

میرفخرایی ادامه داد: ما دوران پیچیده ای را در سینما گذرانده ایم. در این سردرگمی جهانی، دلسوزان سینمای ما راه خود را پیدا کرده و پیش می روند. به قول یک منتقد‌ سینمایی زمانی ایران با شعر دنیا را تسخیر کرده بود و اکنون با سینما این کار را کرده است. اما متاسفانه با دست خودمان به نابودی کوشش‌های سالیان گذشته مشغولیم.

وی عنوان کرد: خودباوری بیش از حد و نداشتن نقشه راه آینده سینما، باعث شده دست به خودکشی جمعی در این رشته بزنیم. در این راه صبر و تحمل و تحلیل لازم است و برخوردهای احساسی می تواند همه چیز را به آسانی نابود کند.

این طراح صحنه و لباس تصریح کرد: چرا از بزرگان سینمای خودمان که تجربیات زیادی دارند، برای راه آینده کمک نمی گیریم؟! یک همایش بزرگ در خصوص آینده سینمای ایران در حوزه اقتصاد، هنر، صنعت و آسیب شناسی سینما در این چند دهه می تواند نقشه راه آینده آن باشد.

میرفخرایی گفت: بیایید از حاشیه ها دور شویم. منم منم ها را کنار بگذاریم و از خود انتقاد کنیم. سکان سینما را یک قدرت اجرایی واحد به دست گیرد تا یک سیستم مشخص فارغ از هر گونه کوته بینی ومنافع شخصی پایه گذاری شود. ‌همه باید به یک سیستم قانونی واحد متعهد شویم تا‌ در شرایط فعلی هر کسی به خود اجازه ندهد با یک گونی پول وارد سینما شود و تجربیات چندین ساله ما را به تاراج ببرد.
 
منبع:باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *