جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۳
۳۰
کریمی قدوسی مطرح کرد

ناگفته هایی از برجام و جاسوسان هسته ای

پنجشنبه ۹ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۳۲
کد مطلب: 569483
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از برخی ناگفته‌های برجام و اسامی جاسوسان هسته‌ای در تیم مذاکره کننده پرده برداشت.
ناگفته هایی از برجام و جاسوسان هسته ای
گروه سیاسی جهان نيوز، جواد کریمی قدوسی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از ناگفته‌ها در تیم مذاکرات هسته‌ای و حضور جاسوسان هسته‌ای پرده برداشت.

خبرهایی در رسانه‌ها و فضای مجازی مبنی برحضور دری اصفهانی و چند جاسوس هسته‌ای دیگر منتشر شد. آیا اطلاعات دقیقتری از حضور جاسوسان هسته ای در اختیار دارید؟

بنده به صورت دقیق آدرس و کد دارم که مسئولیت این افراد در تیم هسته‌ای چه بوده، در حال حاضر کجا هستند و چرا برجام به این روز افتاد.قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه به توصیه‌های ظریف زمانی که خبر جاسوسی دری اصفهانی پخش شد این خبر را کذب معرفی کرد، این موضوع را زیر سوال برد و محاکمه و اتهامات دری اصفهانی را رد کرد.

پیشتر بیانیه نهاد ریاست جمهوری نسبت به مواضع بنده در تیم مذاکره کننده و نفوذی‌ها را وهن مجلس و مایه شرم سازی تلقی می‌کردند، اما امروز پذیرفته اند که این فرد محاکمه شده و حکمش صادر شده است. هرچند می‌گویند این اتهامات به دری اصفهانی نمی‌چسبد و طبق نظراتشان مرجع تشخیص این اتهامات را، دستگاه قضایی و دادگاه می‌دانند. آنقدر بار این موضوع سنگین است که نمی‌خواهند آن را بپذیرند تا همیشه دستاویزی برای عده‌ای باشد که بگویند دولت این اتهامات را تایید نکرده است. وزارت اطلاعات هم آن را قبول ندارد پس قوه قضاییه سیاسی‌کاری کرده است. این در حالی است که حکم صادر شده و آقای اژه‌ای و آقای دولت آبادی درباره آن موضع گیری کرده اند.
روزی که اعترافات دری اصفهانی پخش شود آن روز، روز خاصی در کشور خواهد بود.

دلیل بروز چنین اتفاقی چه بود؟
علت این است که آقای ظریف در مذاکرات به بدنه وزارت خارجه اعتماد نداشت همانطور که به نمایندگان هم اعتماد نداشت. اصل را بر محرمانه ماندن مذاکرات گذاشته بودند. حتی ظریف از معاونانش نیز در مذاکرات لوزان، ژنو و نیویورک هیچ درخواستی برای مشورت نداشت. تا این حد فضای محرمانه ای ایجاد می‌کرد. تیم محدود و بسته‌ای متشکل از ظریف، عراقچی و تخت‌روانچی برای موضوع هسته‌ای تشکیل داده بودند که بعدها این سه چهار نفر به آن‌ها پیوستند. مذاکرات میان این افراد دست به دست می‌شد و در نهایت جمع بندی می‌کردند. زودتر از همه دری اصفهانی خبر می‌داد که ظریف در دستانش چه دارد.

زمانی که بحث تعداد سانتریفیوژها مطرح بود دری اصفهانی خبر داده بود که ایرانی‌ها می‌خواهند بر سر 6 هزار سانتریفیوژ با شما چانه بزنند که همان میزان سانتریفیوژ بماند. در همان جلسه زمانی که قرار بود که تعداد سانتریفیوژها مشخص شود، ظریف از 23 هزار سانتریفیوژ شروع می‌کند و در مقابل جان کری می‌گوید سه هزار سانتریفیوژ. آنقدر این مذاکرات ادامه پیدا می‌کند که ظریف به 6 هزار سانتریفیوژ می‌رسد. چرا جان کری چانه می زند؟ چون دری اصفهانی به آنها خبر داده بود که این‌ها کفِ تنازلشان 6 هزار تاست. تو به مرگ بگیر تا آن‌ها به تب راضی می شوند.

این 4 نفر پایه تیم مذاکره کننده بودند. در راس آن‌ها سیروس ناصری قرار داشت که هفته‌ای یک بار از لندن وارد ایران می شد و مستقیم به نهاد ریاست جمهوری می‌آمد و با نهاوندیان تشکیل جلسه می‌داد. به دنبال آن، 3 نفر دیگر نیز می‌آمدند. نهاوندیان کل تیم را مدیریت می کرد. البته ناصری هنوز هم در جلسات موجود یکی از افرادی است که حضور دارد. هر چه سرویس‌های امریکایی انگلیس از دری اصفهانی خواستند ناصری در برجام جاسازی کرده و به خورد امضای ما داده است.

دری اصفهانی مسئولیت حوزه پولی و بانکی را برعهده داشت. وی قبلا در وزارت دفاع کارشناس بود. در مذاکرات بین ایران و امریکا بر سر دعاوی شرکت می‌کرد. وزارت دفاع که می‌دید هرجا او مذاکره می‌کند به ضررش تمام می‌شود، عزلش کرد.

پیشتر آقای سیف نظر ویژه‌ای بر روی دری اصفهانی داشت. زمانی که با او صحبت می‌کردم، می‌گفت، نمی‌دانید دری اصفهانی چه تحفه‌ای است و چقدر به نفع اقتصاد کشور است، اما زمانی که اعترافات دری اصفهانی را مقابل سیف قرار دادند دستانش را بالا برد.

ظریف و عراقچی اصلا تخصص پولی و بانکی ندارند. تخصص ظریف در مذاکرات چند جانبه است، به خوبی بلد است با سازمان‌های بین المللی بحث کند، اما در مذاکرات دو جانبه کم می اورد حتی در کمیسیون زمانی که با ظریف مذاکرات دو جانبه‌ای داشتیم او سریع به هم ریخت.

آقای «م» با تابعیت مضاعف فرانسه نیز در تیم هسته ای حضور داشت. در فرانسه کار می کرد. وی متخصص حقوق بین الملل در تیم مذاکره کننده بود تا نحوه تطابق حقوق بین الملل با برجام را بررسی کند. آقای «ر» نیز عضو دیگری بود که متخصص عملیات روانی و تیم رسانه‌ای مذاکرات بود. فارغ‌التحصیل دانشگاهی در انگلیس که به تربیت نفوذی و جاسوس مشهور است. متاسفانه ما امروز از این تربیت یافتگان که در جمهوری اسلامی سمت دارند، داریم.

برخی فضاسازی های رسانه‌ای که در جریان برجام به وجود آمد از جمله بیرون آمدن آقای ظریف در هتل کوبورگ که کاغذی در دست داشت و آن را تکان می‌داد و اثرگذاری این اقدام در داخل کشور و همچنین مطرح کردن موضوعاتی از قبیل اینکه چه زمانی دود سفید مذاکرات بیرون می‌آید، همه شگردهایی بود که «ر» به کار گرفته بود. وی متخصص تولید کلید واژه‌های این چنینی در فضای گفت و گو و مذاکرات بود.

چند وقت پیش که ظریف به مجلس آمده بود از وی به دلیل مواضع انقلابی چند هفته گذشته اش در نیویورک تشکر کردم. خیلی خوشحال شد باورش نمی‌شد که از او تعریف کرده باشم. دستانش را به آسمان بلند کرد و گفت: چه روزی است که آقای قدوسی از من تشکر می‌کند. گفتم آقای ظریف بنده آدم منصفی هستم. آن روزی که به شما نقد داشتیم حرفمان این بود که نباید در روز آغاز مذاکرات بر روی ویلچر می‌نشستید و با این کار مردم غیور و انقلابی را تحقیر کنید. چراکه نشستن بر روی ویلچر نشان از فلج شدن کمر و پا در مقابل دشمن است.

همان شب بنده به مراسمی در تهران که جمعی از جانبازان 70 درصدی تهران در آنجا حضور داشتند، دعوت بودم. آقای شاکری و دیگر جانبازان عزیز کشور در آن جمع حضور داشتند. در آن جلسه آن‌ها اعتراض کردند که چرا این آقا روی ویلچر نشسته و مذاکره کرده است. بسیاری از این جانبازان، نابینا بودند، نزدیک بود که اشکشان دربیاید و دل قهرمانانه شان شکست، اما خدا نخواست این تحقیر ادامه پیدا کند ظریف روز اول روی ویلچر نشست و روز آخر خدا دو عصا به زیر بغل جان کری داد و او را به روی سن فرستاد.

اما خوشبختانه امروز دولتی ها به این جمع بندی رسیده اند که هیچ امیدی به برجام و آینده اش نیست. هیچ امیدی به اینکه ترامپ به برجام گوشه چشمی داشته باشد و از مواضعش کوتاه بیاید. ندارند. ناامید هستند و کار برجام را یک سره می‌دانند. در حال حاضر هم پوسته برجام را تنها بر روی کاغذ حفظ کرده اند تا ببینند چه اتفاقی می‌افتد.

ناگفته‌های برجام زیاد است. آقای ظریف در حال حاضر در جلسات خصوصی پذیرفته است که بستن مراکز هسته ای خیانت بود. امروز هم دنبال زخم زبان علیه آقای ظریف و تیم هسته‌ای نیستیم امروز شرایط خوبی به لحاظ وحدت در کشور ایجاد شده است، اما مشروط بر این که این شرایط حفظ شود نگران هستیم که ترامپ فردا روزی چراغ سبز نشان دهد و این‌ها بگویند که مواضع انقلابی آقای روحانی باعث نشان دادن این چراغ سبز شده است. پس وضع تغییر کرده حال اجازه دهید ما با امریکایی‌ها مذاکره کنیم حواسشان باید باشد این اتفاق نیفتد خطرناک‌تر از جنگی که حضرت آقا فرمودند ممکن است پیش بیاید این موضوع است.

باید مراقب باشیم وگرنه فردا به همین موشک برد 2 هزارکیلومتری ایراد می گیرند و می گویند باید آن را متوقف کنید. اگر حواسمان نباشد می‌بینیم همان طور که در بحث هسته‌ای ما را به عقب برگردانند در بحث موشکی نیز ما را به عقب می‌رانند.

از پرونده مهدی جهانگیری خبر جدیدی در دست ندارید؟
مهدی جهانگیری تنها نبوده است. گروهی تحت عنوان اشراق بود که مشایی، شریف ملک زاده، بقایی، اسحاق جهانگیری و مهدی جهانگیری در آن حضور داشتند. در آن دولت تشکیل شد و در این دولت ادامه پیدا کرد. پروژه شان هم سرمایه گذاری در خارج از کشور برای مسائل امنیت غذایی بوده است. پول هنگفتی از خارج کردند. در داخل گزارش دادند که مجتمع‌های بزرگ پرورش گوسفند احداث کردیم. اما زمانی که تیم برای انجام تحقیقات به آنجا رفت حتی یک گوسفند مشاهده نمی کند.

فکر می کنید واکنش مردم نسبت به علنی بیان کردن فساد اقتصادی از سوی مسئولان چیست؟
ممکن است از شنیدن چنین موضوعاتی ناراحت شوند، اما معتقدم هیچ راهی برای مبارزه با فساد، جز ایجاد چنین فضایی وجود ندارد. مردم باید آنقدر به مسئولین سخت بگیرند که همه به این نتیجه برسند دولت و مجلس تجارت خانه نیست.

اگر دنبال سرمایه هستیم برویم شرکت بزنیم آن زمان اگر هم موفق شویم به عنوان تولید کننده ملی به ما جایزه هم می‌دهند، اما اگر در دولت و مجلس چنین اقداماتی انجام دهیم، زیرپای مردم له می‌شویم.

هر چه نظارت عمومی در این بخش بیشتر شود فساد ریشه کن می‌شود. خوشبختانه مجلس نیز تصویب کرد که جلسات محاکمه مفسدین اقتصادی به صورت مستقیم از تلویزیون پخش شود، گرچه عده‌ای گفتند با این کار آبروی نظام می‌رود، اما رهبری فرمودند مردم از این کار خوشحال هم می‌شوند.

فامیل‌های ثروت و قدرت به دنبال این هستند که مردم را از چرخه اظهارنظر و نظارت حذف کنند. دولت 14 شکایت از بنده و بالغ بر صد شکایت از نمایندگان مجلس دوره قبل و دوره فعلی انجام داده است. دولتی که منشور حقوق شهروندی نوشته و قانون دسترسی آزاد به اطلاعات را تصویب کرده و فریاد حقوق شهروندی سر می‌دهد.

حق مسلم من نماینده است که در برابر فساد بایستم، اما همین که موضوع فساد اقتصادی برادر رئیس جمهور را مطرح کردیم دولت از همه 40 نفری که خطاب به حسین فریدون تذکر کتبی امضا کرده ایم، شکایت می‌کنند هرچند زمانی که دادگاه اسناد بنده را دید منع تعقیب صادر و طرف مقابل را محکوم کرد.


منبع: خبرگزاری دانشجو
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


حسین
Iran, Islamic Republic of
این نشستن روی ویلچرش را فکر کنم ادای مصدق السلطنه را در می آورد چون اگر عکس های مصدق را در دوران خودش ببینید اغلب روی تختخواب است. می خواست این را منتقل کند که من هم مثل مصدق هستم و دارم مثلا برای منافع کشور خودم را می کشم. اگر یادتان باشد همان موقع خیلی عکس ایندوتا را در کنار هم نمایش می دادند. در ضمن طبق گفته جناب قدوسی خوبه که این سردار!!! اعتراف کرده که در مورد بستن صنعت هسته ای... کرده است. البته این هم از عجایب نظام است که از این نوع سردار تندیس ساختند و مدال دادند و هنوز سرکار است! من فکر کنم دو سه سال دیگه مطالب دیگری از این برجام بیرون بیاید که شاید این افراد دیگه تو ایران دیده نشوند.
Iran, Islamic Republic of
این بداخلاق های اصلاحاتچی اگر کاری دستشون بدی همیشه تو حال غش و ضعف و مظلوم نمایی اند
Iran, Islamic Republic of
آقای قدوسی حرف حق و نا حق و یا حداقل ثابت نشده و مشکوک را با هم قاطی نکنید. چرا که حرف های حقتان هم شهید میشود.
در بدر دنبال خلاف بعضی ها میگردند و چیزی را نمیتوانند پیدا و ثابت کنند و شما بی مهابا و خلاف قانون چند تا اسم ردیف میکنی و بعد هم گله میکنی که چرا ازت شکایت شده. خوب عزیز یک کم با تامل حرف بزن تا باور پذیر شوی. اینطوری مردم قاطی میکنن که به نفع کشور نیست.
Iran, Islamic Republic of
چقدر سخنان آقاي كريمي قدوسي دقيق و قابل استناد است؟ ابتدا نگاهي به سوابق:
1-"عليخاني: آقای کریمی قدوسی، نماینده مجلس مدعی شد که اینجانب از آیت ا... هاشمی رفسنجانی سخنی را علیه دولت،نقل کرده ام. اگرچه بنده این خبر کذب را در همان زمان تکذیب کردم و حتی چندی بعد که آقای کریمی قدوسی در مجلس در مورد این خبر پرسید تاکید کردم که این خبر دروغ است اما ظاهرا ایشان اصرار داشتند که به کذب بودن آن توجهی نکنند"
2-کریمی قدوسی خطاب به وزیر اطلاعات، گفت: آقای علوی ای کاش شما نیز همانند آقای انصاری که در مصاحبه ای از جریان فتنه اعلام برائت و دوری کرده بود، شما نیز از جریان فتنه اعلام برائت می کردید.پس از پایان جلسه انصاری با عصبانیت به سمت کریمی قدوسی رفت و خطاب به وی گفت که حرف هایی که در رابطه با مصاحبه من و اعلام برائتم از فتنه زده اید را از کجا آورده اید؟ من که در مصاحبه با خبرگزاری فارس درباره فتنه اصلا بحثی نکرده ام و تمام بحث ها پیرامون تعامل دولت و مجلس بوده است. هیچ کدام از این حرف ها در مصاحبه من مطرح نشده است و یک کلمه از حرف هایی که درباره من زدی درست نیست.
3-روابط عمومی معاونت امور زنان و خانواده: «نظر به گفتگوی خبرگزاری دانشجو با آقای کریمی قدوسی، نماینده مردم مشهد و کلات مبنی بر ماجرای عجیب تقلید صدای رییس جمهور و ممانعت از انجام سفر معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده، این معاونت جهت تنویر افکار عمومی ضمن تکذیب این ادعای خلاف واقع، با یادآوری سوگند موضوع اصل ۶۷ قانون اساسی، انتظار می رود این نماینده مردم شریف مشهد و کلات در اظهار نظرات و انجام وظایف وکالت امانت و تقوا را رعایت نمایند»
4-امروز گزارشی در رسانه‌ها منتشر شد، مبنی بر اینکه طرح سه فوریتی دفاع اسلامی و انقلابی از عزت و اقتدار ملت ایران در طول ادامه مذاکرات هسته‌ای در دستور کار قرار خواهد گرفت. برخی ‌نمایندگان مجلس در اعتراض به این طرح، دور کریمی قدوسی جمع شدند و به وی برای کاری که کرده بود، گلایه داشتند؛ اعتراض نمایندگان به این ‌بود که چرا کریمی قدوسی، نام طرحی را ‌که نمایندگان امضا کرده بودند، ‌تغییر داده است. علیرضا سلیمی در خصوص این موضوع گفت: ما چیز دیگری امضا کرده بودیم. من‌ به آقای کریمی قدوسی هم گفتم، ‌کار خلاف اخلاقی انجام داده، ولی او چیز دیگری را به مجلس داده است. طرحی در مجلس مطرح شد و ما و برخی ‌نمایندگان دیگر آن را امضا نمودیم؛ از جمله من، موسوی‌نژاد‌ و چند نماینده دیگر که گلایه هم کردیم، به او گفتیم ‌ما نامه سه فوریتی امضا نکرده‌ایم و شما نباید این کار را انجام می‌دادی. این کار خلاف اخلاق است که ما چیزی را امضا کنیم و عده‌ای دیگر چیز دیگری را به هیأت رئیسه بدهند و یا عنوان دیگری ‌روی آن بگذارند و پخش کنند. این اسامی هم که اعلام شده‌اند، رسمی نیستند و باید خود سایت مجلس آنها را منتشر کند. نماینده سقز و بانه نیز امضایش پای طرح سه فوریتی توقف مذاکرات هسته‌ای را «جعلی» خواند و گفت: طراح این طرح با جملاتی متفاوت با متن آن از نمایندگان امضا گرفته است؛ طراح طرح توقف مذاکرات هسته‌ای، جواد کریمی قدوسی نماینده مشهد است. این متن و امضاهای پیوست آن کذب محض است. بیشتر نمایندگان امضای خود پای این طرح را تکذیب می‌کنند و نسبت به آن معترض‌اند. همچنین محمدحسین فرهنگی با تأید این مسأله گفت: تعدادی از نمایندگان امروز به هیأت رئیسه مراجعه کرده و تذکر کتبی خود را نسبت به این اقدام نماینده مردم مشهد اعلام کردند و نسبت به آن اعتراض داشتند. ما نیز برای بررسی بیشتر موضوع، آن را به اداره قوانین مجلس ارجاع دادیم.
5- جواد کریمی قدوسی در گفت وگو با یکی از خبرگزاری ها، با انتقاد از عدم بررسی پرونده های حقوق های نجومی در کمیسیون اصل نود گفت: دیوان محاسبات نیز در پرونده حقوق های نجومی قصور داشته است. دیوان محاسبات در یک مورد نسبت به آقای نوبخت و طیب نیا اقدام کرده و حکم سنگین انفصال از خدمت برای این دو نفر صادر شده بود؛ اما لابی های پشت پرده، فشار زیادی به دادستان دیوان و صادرکننده رأی وارد آورده بودند و حتی از طرف آقای لاریجانی هم رایزنی هایی شده بود تا این رأی تعدیل شود؛ این فاجعه است. در پرونده حقوق های نجومی این دو نفر محکوم شدند، ولی رأی سنگین انفصال از خدمت برای این دو نفر اجرا نشد. این در حالی است که فیاض شجاعی، دادستان دیوان محاسبات مجلس شورای اسلامی ضمن رد این خبر اظهار داشت: درباره این موضوع باید بگویم، این خبر از اساس تکذیب می شود و چنین چیزی صحت نداشته است. تا کنون اتفاقی مبنی بر اینکه تخلفی رخ داده باشد و بعد از رایزنی اعلام کنند که موضوع را رسیدگی نکنید، به هیچ عنوان درست نیست. دادستانی می تواند مستقل کار دادرسی را انجام دهد و هیچ نهاد دیگری نمی تواند در این زمینه ورود کند. اساسا گزارشی در خصوص این دو فرد یعنی نوبخت، سخنگوی دولت و طیب نیا وزیر اقتصاد به دادسرا نیامده است.
6- روابط عمومی وزارت امور خارجه در خصوص ادعاهای جدید آقای کریمی قدوسی درباره " توافقات به اصطلاح هفت گانه تیم مذاکره کننده هسته‌ای با طرف‌های آمریکایی " ضمن تکذیب این ادعا، آن را کاملا بی اساس، مضحک و نمونه دیگری از افتراهای کذب همیشگی شخص ایشان نسبت به دستگاه دیپلماسی و وزیر امور خارجه کشور می‌داند که مصداق بارز عمل مجرمانه و قابل پیگرد است.
7- جواد کریمی قدوسی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت که وزارت خارجه ایران نامه ای محرمانه به وزیر امور خارجه آمریکا نوشته و در آن درخواست دیداری محرمانه داشته است. محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران اما درباره ادعای جواد کریمی قدوسی اعلام كرد: "صد در صد دروغ است. نه نامه نه پیام نه تلفن نه ایمیل نه پیامک نه پیغام نه پسغام. فقط خیالبافی." در همين رابطه، در بیانیه روابط عمومی وزارت امور خارجه نيز آمده است: «ادعای نادرست، بی اساس و باز هم جدید آقای کریمی قدوسی، مبنی بر نگارش نامه از سوی آقای دکتر ظریف وزیر محترم امور خارجه به وزیر امور خارجه آمریکا قویاً تکذیب و رد می شود. وزارت امور خارجه ضمن ابراز شگفتی همراه با تاسف از اینگونه بداندیشی های وهم آمیز آقای کریمی قدوسی، نسبت به آثار و تبعات ناشی از اصرار و لجاجت ایشان در ادامه طرح ادعاهای کذب و بی پایه علیه عالی ترین مقام دستگاه دیپلماسی کشور که به نظر می رسد با هدف تشویش افکار عمومی و خودنمایی صورت می گیرد، اعلام می دارد این ادعاها همچون گذشته حاصلی برای اهداف خاص ایشان در بر نخواهد داشت".
البته شايان ذكر است در مواردي كه راست و دروغ به هم مي آميزد كار كمي مشكل تر مي شود. هنگامي كه فردي بدليل وابستگي جناحي خود و در ضمن ارتباط با برخي كانالهاي اطلاعاتي، به اخباري دست مي يابد و سپس در بيان آن موضوعات آنچنان آن خبرها را با بعضي تعابير خاص و بعضاً اخبار كذب مخلوط مي كند كه تشخيص صحت و سقم جزئيات بيان شده براي همگان ساده نخواهد بود.
Iran, Islamic Republic of
چه حوصله ای داشتی این هجویات و نوشتی
United States
مگه خوندی؟
Iran, Islamic Republic of
از جای پیدا کرده
M.sh
Iran, Islamic Republic of
این همه چرت وپرت رو باند شما(افسادطلبان) انشا نویسی کرده و امثال شماهم طوطی وار انتشار میدین! اما دریغ ازینکه دونه دونه حرفهای اقای کریمی قدوسی در حال اثبات هست البته با گذشت زمان! پس رو سیاهی همیشه برای ذغال(تو وباند تو) میماند.
Iran, Islamic Republic of
فعلا که خبر جاسوسان هسته ای و برادر جهانگیری و روحانی درست از کار در آمده و نهایتا روسیاهی به اصلاحطلبان می ماند وبس
Iran, Islamic Republic of
اخوي، قرار نيست هميشه به شما دروغ بگويند. يك بار به سخنان آقاي عليرضا نوري زاده گوش كنيد تا به حرف من برسيد. آقاي نوري زاده اطلاعات بسيار دقيقي از برخي اتفاقات داخل كشور به شما مي دهد. اما آن را با دروغهاي شاخدار مخلوط مي كند و تشخيص ان براي افراد معمولي بسيار بسيار دشوار است. هر وقت هم كه صحت قسمتهايي از سخنانش مشخص مي شود همان را مستمسك قرار ميدهد و به مخاطب مي گويد: "ديدي گفته بودم!" آقاي حداد عادل تعبير خوبي براي آقاي نوري زاده (و امثال وي) به كار مي برد. وي مي گويد آقاي نوري زاده، با يك قاشق "راست"، يك تغار "دروغ" درست مي كند. اما فكر كنم كساني در جناحهاي سياسي داخل كشور هستند كه آقاي نوري زاده را به شاگردي هم قبول نمي كنند.
Iran, Islamic Republic of
مسئول یعنی کسی که مورد سوال قرار میگیرد.
ای کاش مردم ما جایگاه خود را بدانند و مسئولین را به خاطر عملکردشان مورد سوال و خطاب قرار دهند تا ایشان حد خود را بدانند.
محمدباقر
Iran, Islamic Republic of
از شما اقای کریمی متشکریم حداقل یک کور سویی امید در،دل ماایجاد میشود،دولتی ها وبستگانش مثل خبرگیری جهانگیری از آن زلزله زده هموطن مارا دارن زیرکفشایشان خرد وله میکنند،
Iran, Islamic Republic of
کریمی قدوسی دمت گرم
Iran, Islamic Republic of
عده ای در داخل بیشتر از آمریکاییها و اسرائیلی ها برای شکست برجام فعالیت کردند و همه ملت ایران اینان را میشناسند و جالب آنجاست که خوب هم میشناسند
Iran, Islamic Republic of
اسرائیلی ها که الان علنا از برجام حمایت می کنند
M.sh
Iran, Islamic Republic of
برجام از اول شکست خورده بود. از اونجا که رهبری عزیز بارها وبارها فرمودند خوشبین نیستند،خوشبین نیستند ودر پایان فرمودند بلکه بدبین هم هستند. وجایی فرمودند که امریکاییها وقتی خرشان از پل گذشت برمیگردند به ریش شما می خندند! پس از اول هم خیانتنامه برجام شکست خورده متولد شد! وجالب تر اینکه امثال تو، کیدو کینه ومکر شیطان اکبر وهم پیاله های ان را به پای دلسوزان نظام می نویسین! لابد زدن هواپیمای مسافربری هم دلیلش دلواپسان!! بودند ویا تقویت صدام برای جنگ تحمیلی با ایران ویا ترور دانشمندان هسته ای ویا فتنه ۸۸ امریکایی انگلیسی واینهمه تحریم بر علیه نظام جمهوری اسلامی ایران وهزاران مکرو کید این شیاطین بر علیه جمهوری اسلامی ایران همه وهمه مقصرش مخالفان برجام بودند !!!(البته از دید افساد طلبان). والبته این رو هم یاداوری کنم که دلیل شکست برجام بی تدبیری شدید وعدم داشتن گوش شنوا در قبال نصیحتها وراهکارهای رهبری عزیز ودلسوزان ومهمتر از همه دلگرم بودن واعتماد به شیطان اکبر بوده وبس . راه رفتنها ودست دادنها وعکس گرفتنها با شیاطین را تا وقتی که زنده ایم از یاد نخواهیم برد. والبته ....
پس به جای متهم کردن این وان ، این را به یاد داشته باشید که رژیمی که تشنه به خون ملت عزیز ایران واز بین رفتن نظام جمهوری اسلامی ایران میباشد، هرگز قابل اعتماد برای مذاکره نیست وهرگز بدنبال دادن امتیازی به ایران اسلامی نخواهد بود وجز به نابودی جمهوری اسلامی فکر وبرای رسیدن به ان از هیچ تلاشی دریغ نمیکند. مثل برجام هسته ای وپشتبندش زمزمه برای برجام موشکی!!!! و...تا محو کامل جمهوری اسلامی ایران البته در خواب!
Iran, Islamic Republic of
در مورد برجام دو نظريه وجود دارد:
نظريه اول: برجام قرار بود به دشمنيهاي آمريكا و اذنابش خاتمه دهد. قرار بود بعد از برجام آنها با ما دوست شوند و براي آباداني ايران بكوشند. قرار بود ديگر با ما دشمني نكنند و در آينده تحت هيچ شرايطي و به هيچ بهانه اي ما و شهروندان ما را در هيچ زمينه اي تحريم نكنند. بر اين اساس دستاورد برجام "هيچ" يا "نزديك به هيچ" برآورد مي گردد.
نظريه دوم: آمريكا براي اولين بار بعد از انقلاب موفق شده بود يك "اجماع جهاني" عليه ايران ايجاد كند. يك اجماع رسمي و متكي به سازمان ملل كه حتي رأي مثبت دوستان ما (مانند چين، روسيه و هند) را نيز با خود همراه كرده بود. "برجام"وظيفه داشت اين اجماع را بشكند و شكست. با شكست اجماع جهاني، ما موفق شديم فروش نفت را افزايش دهيم، در اوپك از فريزينگ عبور كنيم. نرخ ارز را تثبيت كنيم. تورم لجام گسيخته را مهار كنيم. به نرخ رشد دو رقمي دست يابيم. شرايط را براي توسعه توريسم و جذب سرمايه خارجي بهبود دهيم و ... (البته بدون اينكه اثري بر دشمني جبهه استكبار با ايران داشته باشد)
محسن
Iran, Islamic Republic of
بسم الله
بنده به دولت کنونی ارادت ندارم اما فکر می کنم بعضی ویژگی هایی که درباره ی آقای ظریف بیان شد، مناسب درج در خبرگزاری عمومی نبوده و مصداق غیبت است
Iran, Islamic Republic of
منم مثل شما هستم و اما با نظر شما موافق نیستم
به محسن
Iran, Islamic Republic of
نظر پایینترو من دادم (برجام قراردادی بود که امضا شد الان به فکر مذاکراتی باشید که ماکرون رییس جمهور فرانسه با پولهای خرج کرده عربستان دنبالشه (مذاکره بر سر موشکها ) )
در عین حال با نظر شما هم موافقم بخاطر نظر پایینم مثبت گرفتم و لابد بخاطر موافقت با نظر شما که به نظرم اصلا در شان یه سایت خبری نیست این مطلب حتما منفی میگیرم متاسفانه همین روحیه بعضی اصولگراها باعث چند شکست پی در پی در انتخابات شده براشون (انتخابات ریاست جمهوری و شوراها و مجلس )
Iran, Islamic Republic of
برجام قراردادی بود که امضا شد الان به فکر مذاکراتی باشید که ماکرون رییس جمهور فرانسه با پولهای خرج کرده عربستان دنبالشه (مذاکره بر سر موشکها ) فعلا مواظب باشید بخاطر موشکها کلاه گشادتری سرمون نره برجام و بیخیال شید تعهدی بود که دادیم و کاریش نمیشه کرد دراومدن از این توافق با امضاهایی که وزیرخارجه خودمون زیربرجام زده برای ایران هزینه بیشتری داره
United States
بیخیال شید یعنی چی؟ اگه تمام جزئیات این واقعه برای ملت خط به خط تشریح نشه پس اون بصیرتی که تا حدی جبران کننده خسارت محض برجام و بیمه کننده کشور در آزمونهای بعدی باشه قراره از کجا بیاد؟ جسارت نباشه ولی ما نباید مثل ابوموسی اشعری ها ادای بچه مثبتها و روشنفکرها و کسانی که دلسوز کشور هستند و هر گونه نقد و بازخوانی برجام رو به بهانه های واهی مذمت میکنند را در بیاریم.
Iran, Islamic Republic of
پرچم آمریکا جان شما قدرتمند از موشکها حمایت کن در مورد برجام (اتفاقی که افتاده )دیگه نمیتونی کاری کنی تو ابوموسی اشعری نباش و نذار برجام تو رو از نقشه جدید غرب که موشکهاست غافل کنه پرونده برجام عملا بسته شده در تمام دنیا و اوناییکه میخواستن بهره ببرن بردن سر ایرانم کلاه رفت سعی کن کلاه گنده تری نره سرمون برای برجام دیگه نمیشه کاری کرد ولی میشه کاری کرد که حداقل موشکها و نیروی دفاعی به وضع هسته ای نیفتن
Iran, Islamic Republic of
جناب زاکانی و جناب سروری !
آیا حضرات به قیامت و محشر اعتقاد دارند ؟!
جناب زاکانی که از نزدیک با ایشون دمخور بوده هم در سپاه و هم در مجلس و خوب میدونه که ایشون اظهاراتش چقدر راسته و چقدر دروغ ! آیا بینی و بین الله در قیامت چه جوابی دارید ؟! شماچرا بخاطر مسائل جناحی بی تقوائی میکنید ؟! هنوز که هموزه وزارت اطلاعات از این اصفهانی دفاع میکنه و جاسوسی اش را صراحتاً نفی کرده بعد این بابا میگه اعترافاتش ! کدام اعتراف برادر ؟! اگر شما را هم که بحمد الله از یلان جبهه نبرد بوده اید چهار روز مثل ایشون در هتل اوین نگهداری کنند چه اعترافاتی که نکنی ؟! بترس از خدا برادر کیفر دروغگو در همین دنیاست !
Iran, Islamic Republic of
اقای کریمی قدوسی به جز خودش وتعدادی اصولگرا همه را جاسوس وعامل دشمن می داند.
Iran, Islamic Republic of
اینا فقط دق دقه جیب خود را دارند از امورات دولتی ارتزاق میکنند
Iran, Islamic Republic of
سلام پس چرا جلوی یاوه گویی احمدی نژاد ساکتی
Iran, Islamic Republic of
ممنونم جهان نيوز
United Arab Emirates
آقاي كريمي قدوس دائي جان ناپلئون هزاره سومه ... زياد جديش نگيريم تشويقش كنيم ديكته ان پي تي رو ياد بگيره آبروريزي نكنه.
يه آدم رانتي و نماينده سفارشي
بيش از اين انتظاري نيست
چنان هم ميگه جاسوس غربو صيهونيست انگار خودشون براي روسيه و چين مجيزگويي خوبه!
آزادگي بهترين چيزه اما اگر قراره مستعمره بشيم ترجيح ميدم نايك پام كنم تا من ليفان سوار شم بچه هاي اين آقايان پورشه
Iran, Islamic Republic of
آقای قدوسی دلسوز نظام هست ودرست میگه