جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۱
۳۶
هذیان گویی روزنامه زنجیره‌ای:

موفقیت قاسم سلیمانی مدیون برجام است!

يکشنبه ۵ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۴۱
کد مطلب: 568549
برجام آنقدر بی دستاورد است که بزک کنندگان این توافق را واداشته تا هر اتفاقی را به آن نسبت دهند.
موفقیت قاسم سلیمانی مدیون برجام است!
به گزارش جهان نيوز، روزنامه بهار در گزارشی با عنوان «دیپلماسی هم مقاومت است» نوشت:
«تا پیش از برجام تصویری که از ایران در جامعه جهانی ساخته شده بود، کشوری مخل امنیت و در تقابل با نظامات بین الملل بود که پس از برجام این تصویر به شکل اساسی تغییر کرده است. این تغییر جایگاه که مشخصاً بر اثر به ثمر نشستن توافق اتمی میان ایران و کشورهای ۱+۵ بود تأثیر ملموسی بر کنشگری منطقه‌ای ایران نیز داشته است. حضور ایران در سوریه در صورتی که این تغییر جایگاه رخ نداده بود قطعاً نمی‌توانست همراهی امروز را برانگیزد».

برجام آنقدر بی دستاورد است که بزک کنندگان این توافق را واداشته تا هر اتفاقی را به آن نسبت دهند.

اصلاح طلبان در سالهای اخیر و در برهه‌ای که محور مقاومت با مرکزیت سپاه قدس به مبارزه با داعش می‌پرداخت، آیه یأس می‌خواندند و تاکید داشتند که حضور نظامی ایران در سوریه منطقی و قابل قبول نیست! و تنها راه شکست داعش، دیپلماسی و مذاکره است.

در همان برهه، کارشناسان تاکید داشتند که هدف اصلاح طلبان از مطرح کردن مذاکره منطقه‌ای درخصوص داعش- یا همان برجام منطقه‌ای- نه راهکاری برای شکست داعش، بلکه تنها و تنها یک بهانه برای نشست و برخاست با کدخداست! همانطور که پیش از آن نیز مسأله تحریم‌ها برای اصلاح طلبان موضوعیت نداشت و این جماعت صرفاً به دنبال نشست و برخاست با آمریکا و کوتاه کردن دیوار استکبارستیزی و در یک کلام، به دنبال بزک چهره کریه آمریکا بود.

در زمانیکه هر ایرانی از خبر نابودی داعش توسط محور مقاومت، خوشحال و مسرور بود، اصلاح طلبان با کم اهمیت جلوه دادن این موفقیت بزرگ، مدعی بودند که باید پرونده منطقه از سپاه قدس به وزارت خارجه تحویل داده شود.

متاسفانه عزت و منافع ملی هیچ جایگاهی در تحلیل‌های روزنامه‌های اصلاح طلب ندارد. چندی پیش «محمود سریع القلم»-از معلمان فکری روزنامه‌های زنجیره‌ای- تاکید کرده بود که «برای داشتن سیاست خارجی موفق، ایران باید از کانون مدارهای حساسیت آمریکا خارج شود». این در حالی است که این سهل اندیشی باعث عقب نشینی کشور از بسیاری از مؤلفه‌های قدرت ساز می‌شود.

در حال حاضر برجام به عنوان یک تجربه مهم و البته پرهزینه پیش روی ماست. بزرگ‌ترین دستاورد برجام، اثبات چندین بارهٔ غیرقابل اعتماد بودن آمریکاست. اثبات اینکه باید برای پیشرفت کشور به نقطه‌های حقیقی چشم دوخت و از امید بستن به نقطه‌های خیالی پرهیز کرد
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


فضای گفت‌و‌گو
Iran, Islamic Republic of
حالا اینکه به برجام خداییش خیلی بی‌ربطه و این نمی‌تونه دستگیره‌ای برای خسارت محض باشه، اما کاش این آقا و دوستاش خودشون رو در شکست‌ها و اتفاقاتی که در اون نقش دارند، سهیم بدونه!
Iran, Islamic Republic of
الان دیگه داعش نابود شده دیگه . شما که نمیدونی حرف مفت نزنید مذاکره با گروهی مردمی ضد دولت سوریه هست نه با داعش . الان هم مذاکرات داره انجام میشه .
سرور
Iran, Islamic Republic of
لطفا در گوگل سرچ کنید در مورد ذبح پسر مریض فلسطینی و ببینید "گروه مردمی" مورد نظر شما چقدر وحشی هستند.فیلم را کامل ببینید و ببینید کی حرف مفت زد.
United Kingdom
اگر برجام نبود با کدوم پول باید می جنگیدیم؟ با پول دوران تحریم ؟
Iran, Islamic Republic of
بقول گوبلز از امیران دولت هیتلر ، دروغ هر چه بزرگتر باشه باورش راحت تره ولی نمیدونم چرا این دروغ در عین شاخدار بودن کمی خنده آور و در نهایت تهوع آوره
Iran, Islamic Republic of
واقعا باید گریه کرد برای فهم این رسانه ها
Iran, Islamic Republic of
اگر شهیدان مدافع حرم واگر شهید گرانقدر تهرانی مقدم واگر سردار دلاور که حفظش کند (قاسم سلیمانی) وغرشهای موشکها نبود روزنامه بهار از ترس عکس ابوبکر بغدادی تیتر اول روزنامش بود
Iran, Islamic Republic of
فهم چیه!!!!!
عباس
Iran, Islamic Republic of
درست گفته قبل از برجام سوریه در حال سقوط بود اما بعد ازآن باکمک روسیه برمحور پیروزی قرار گرفت
Iran, Islamic Republic of
چه ربطی داره جناب عباس؟!
اگه قبل از برجام، برف میومده و بعد از برجام، هنوز برف نیومده، یعنی علتش برجامه؟!
قبل از برجام، سوریه تازه تصرف شده بود. تا نیروهای مقاومت آماده شوند، دشمن را بشناسند، و به مرور از بین ببرندش، چند سالی زمان برد تا رسید به اینجا. این نیاز به زمان، ربطی به برجام نافرجام داره؟!
مجبور نیستی ثابت کنی طرفدار افسادطلبانی
Iran, Islamic Republic of
آره دقیقا بعد از برجام وقت ظریف آزاد شد و با بازوکاهای آمریکایی مواضع داعش و منهدم می کرد
دم ظریف گرم چه مجاهدت ها که نکرد
Iran, Islamic Republic of
آره من خودم دیدم ظریف تو خان طومان با مفاد برجام داعشی های وحشی را به عقب راند
تو رقه هم ظریف بود با برجام چنان داعش را نابود کرد که بیا و ببین.

خدا همه را به راه راست هدایت کند . اول هم من.
Iran, Islamic Republic of
وبعدش هم جنان با جام کوبید کله ابوبکر بغدادی که فکر کنم جام ترک برداشت یا شکست
البته دقیق نمیدانم اینو واگذار میکنم به متخصصین برجام
Iran, Islamic Republic of
البته با فشار تویتتری و ایمیلی
عمار
Iran, Islamic Republic of
ایکاش این به اصطلاح فرهیختگان فرهنگی(ژورنالیستها)کمی به شعور خوانندگان ومخاطبان خودشان احترام میگذاشتند.که اگر اینگونه بود .قبل از قلم فرسایی کمی دقت میکردند.وهرحرف ناراست وکجی را تحویل مردم نمیدادند .باعث تاسف است هزینه ای بشود روزنامه ای چاپ شود ،وقتی صرف شود برای خواندن مطالبی که هیچ اطلاعاتی به دانسته های مخاطب اضافه نمیکند.بلکه سعی دارد ذهن اورا منحرف گرداند......
Iran, Islamic Republic of
باید تاسف خورد که عده ای خوش بینانه بگیم غافل و بد بینانه شده اند صحنه گردان سیاست در جامعه و هیچگونه پاسخگویی در قبال این رفتارشان ندارند و مواخذه هم نمی شوندو دارند بر تمامی ارزش و اعتبار کشور می تازند. متاسفم.....
کاظم
Romania
خیلی دلم میخواد بدونم به فرض مذاکره با تکفیری ها اینا چی میخوان بگن.!
راجع به جهاد نکاح.
در مورد نوع سر بریدن.
درباره خریدوفروش زنان به عنوان کنیز.
درموضوع خوردن قلب وجگر شهدا.
درباره مثله کردن اجساد.
و ......
والا به خدا هرکس به مذاکره با اینها فکر کنه !
Iran, Islamic Republic of
آخه آدم ساده ! كدوم اصلاح طلب گفته با داعش مذاكره بشه ؟! چرا خودتون رو به خواب خرگوشى ميزنيد ؟! مگه داعش بى صاحبه ؟!
Iran, Islamic Republic of
اگر شل بگیرن این مذاکرات هم مطرح میشود. تو کجای کاری ؟
Iran, Islamic Republic of
اخه ادم خیلی پیچیده افساد طلبها اینطور می خواستند
Iran, Islamic Republic of
تو که آدم ساده نیستی چطور خبر نداری که کرباسچی گفت باید با داعش مذاکره کرد آدم ساده کیه تو یا ما؟
Iran, Islamic Republic of
حواست کجاست؟ الان حسن آخر آب برجام رو می نوشه و البته اصحاب ایشون نون برجام را می خورن
Iran, Islamic Republic of
برجام که همه چی رو درست کرد!!!
کاش سوراخ های نون سنگک هم درست کنه
Iran, Islamic Republic of
برجام بی خاصیت و ذلت بار با چسبیدن با سردار سیلمانی و شهدای سرافراز مقاومت ارزش و اعتبار پیدا نمی کند.
Iran, Islamic Republic of
اگر درایت و نظرات رهبری نباشد برجام را هم به رهبری میچسبانند. اگر هم یک در میلیارد یک ذره برجام موفق بود به خودشان میچسبانند.
Iran, Islamic Republic of
ببين عمو جان ! هم روزنامه بهار درست گفته و هم دكتر سريع القلم كه اگر ايران بخواد به جايگاهى كه حقش هست برسه بايد از حوزه حساسيتهاى عمو سام ما و كدخداى شما اصوليون خارج شه ، اما شما جماعت تندرو تا شرى براى ما درست نكنيد از پا نخواهيد نشست، اينو مطمئنم، مثل ديروز و امروز كه دو تن از فرماندهان رسماً و علناً اروپا رو تهديد كردند و همچنين اعلام اين نكته كه مدتيست جهت كمك به برادران حوثى به يمن تشريف برده اند ! بسيار خوب ! اين يعنى چه بنظر شما ؟! يعنى ممكنه اتحاديه اروپا بخاطر صداقت ! به ما جايزه بدن ؟!!
Iran, Islamic Republic of
آقا یا خانمی که از بی خاصیت خواندن برجام ناراحت شده اید! انقلاب اسلامی و بسیج و سپاه قهرمان هیچگاه جنگ طلب نبوده است اما در مقابل کسانی که با فروش عزت این کشور و ابراز ارادت به غرب راه دشمن را برای ورود به کشور هموار کند خواهد ایستاد.ببینید در روزهای اخیر پیوستن به کدام کنوانسیونها در دولت تصویب و برای مجلس فرستاده شده است. اگر کسی مستعمره اروپا بودن را می پذیرد بداند که نیروهای انقلاب مقابلش خواهند ایستاد.
Iran, Islamic Republic of
عموجان اولا نظام سلطه باما اختلاف مبنای دارد دوما غرب برسرموجودیت نظام اسلامی که مخالف سلطه به هرشکلی میباشد مخالف است (همه این داستانهابهانه ای بیش نیست )سوما اگر برفرض محال الان نظام تصمیم بگیرد که تمام خواسته های غرب را بدون کم وکاست قبول کند باز هم انها راضی نمی شود ونابودی نظام وبعد خواری کشور را در دستور کار قرار مید هند(نمونه بارزآن عراق ولیبی است ).عموجان جمله آخر اینکه ما پیرو همان امامی هستیم که تمام هستی خود را داد که زیر بار ظلم نرود.
Iran, Islamic Republic of
نه اینکه در برابر عمو سام از ترس زانو زدید و هر چه خواست بله قربان گفتید مملت شد گل و بلبل
واقعا که عجب پر رویی هستید شماها
Iran, Islamic Republic of
اینرا میدانیم که جواب ابلهان خاموشی است ولی ماندیم که جواب نفهمهای پررو چیست
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
شما هذیان می گویید.
چنین تفکری در سوریه و عراق نسبت به شما وجود ندارد.
جنگ را مردم عراق و سوریه به پیروزی رساندند.
از یک طرف می گویید مستشاری می کنید و از طرف دیگر می گویید پیروز شدیم.
به میان مردم بروید مردم می گویند مدافعتن حرم اسد که خانواده اش بی حجاب هستند این چه جنگ اعتقادی است که شما از یک رژیم بی دین حمایت می کنید.
Iran, Islamic Republic of
هذیان را افساد طلبان میگویند چون نیتهایشان غیر الهی است در هر مساله ای وارد می شوند شکست می خورند به همین دلیل افتاده اند به هذیان مانند همین اقا
Iran, Islamic Republic of
مرحوم حافظ اسد و دولت سوریه تنها حامی ما در 8 سال جنگ تحمیلی با عراق بودند و نمک نشناسی بود اگر امروز ما از آنها حمایت نمی کردیم .
Iran, Islamic Republic of
باید تیتر ميزد دیپلماسی هم نوعی فروختن کشور به آمریکایی هاست.
Iran, Islamic Republic of
هسته اصلی و تئوریسین های جریانی که به دروغ خود را اصلاح طلب می خواند دنبال استحاله انقلاب اسلامی و کدخداپسند کردن رفتار جمهوری اسلامی است.عزت و استقلال کشور را با کدخدا و دنباله روان اروپائی اش معامله می کند و آن را معامله برد-برد می نامند.اینان بعد از برجام نافرجام و تحریم های پسابرجامی fatf را اجرا کردند اما کدخدا راضی نشد و اخیرا در گرماگرم زلزله کرمانشاه پیوستن به چند کنوانسیون دیگر را با توجیه مبارزه با کمک مالی به تروریست ها به مجلس فرستاده اند.اگر مجلس به وظیفه اش عمل نکند و مصوبه دولت را بلااشکال بداند منبعد کدخدا و نوکرانش می توانند ایران بخاطر کمک به حزب الله لبنان و سپاه پاسداران محکوم کنند! امریکا که داعش را به وجود آورد رسما به داعش تروریست کمک مالی می کند اما ما دست خودمان را در کمک به مقاومت منطقه ای و حتی سپاه رسمی کشورمان می بندیم!
Iran, Islamic Republic of
خیلی معامله خوبی بود این برجام
راکتور هسته ای با بتن پر کردید به جاش رنو ساندرو به شما دادن
کلی خوشحال هستید
ما مدیون مدافعان حرم هستیم نه برجام