جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۱

کدام ایستادگی مقدّس است؟

پنجشنبه ۲ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۲۰
کد مطلب: 567741
استقامتی مقدّس است که بر مبنای قوانین و دستورات الهی انجام شود.
جهان نيوز - دکتر محمد لطفی زاده: اقتصاد مقاومتی، مقاومت حزب‎ الله لبنان، مقاومت 8 ساله در دفاع مقدس، مقاومت در برابر نظام استکباری و آمریکا. اینها همه مصادیقی از مقاومت هستند که با ایستادگی در اعتقادات پیوند خورده‎اند. سؤال اینجاست که امروز در مواجهه با جهان غرب و نظام استکباری چگونه باید استقامت ورزید؟
 
اهل باطل و کافران هم در عقیده خود اهل استقامت و ایستادگی هستند و به همین دلیل آمریکا و اروپای امروز صاحب ایدئولوژی مشخص است و بر سر آن در مذاکرات بین‎المللی و موضع‌گیری‌ها و مُهم‎تر از آن در سبک زندگی پایداری به خرج می‌دهد. آیا این ایستادگی مقدّس است؟
 
پاسخ این است که بر اساس آیه 30 سوره مبارکه فصّلت، استقامت و پایداری زمانی مقدّس است که با ایمان به خدای سبحان همراه باشد. در این آیه، اول سخن از مؤمن بودن است (الذینَ قالُوا رَبُّنَا الله) و بعد به استقامت اشاره می‌شود (ثُمَّ استَقامُوا) و چه بسا استقامتی به ثمر می‎رسد که با ایمان به خدای متعال بارور شده باشد.
 
از سویی استقامتی مقدّس است که بر مبنای قوانین و دستورات الهی انجام شود. قرآن کریم در آیه 112 سوره مبارکه هود می‎فرماید: (فَاستَقِم کَما اُمِرت) یعنی اگر قرار است ایستادگی روی عقاید و در برابر نظام استکباری داشته باشیم باید این مقاومت، کَما اُمِرت (آنطور که خدای سبحان فرموده) باشد.
 
امروز هم در برابر نظام استکباری غرب و فرهنگ مهاجم بیگانه باید مبنای مقاومت، سبک زندگی مبتنی بر اسلام و نظام الهی باشد. این مقاومت است که اجازه نمی‎دهد یونسکو با سندی نظیر 2030، اساس تربیت اسلامی را هدف قرار دهد. اینچنین مقاومتی راه ما را از دنیای غرب که امروز به جاهلیت بازگشته و با رسمی کردن ازدواج همجنسگرایان، روی قوم لوط را سفید کرده جدا می‎کند.
 
و صلی الله علی محمد و آله الطاهرین
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *