جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۶
۱۱۹
فتوای دوباره یک زن بازیگر؛

پریناز ایزدیار هم فتوا داد: سگ‌ها نجس نیستند!

يکشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۰۶:۱۵
کد مطلب: 566473
سگ‌ها از گونه خاصی در حوادث طبیعی و پلیسی همواره کاربرد بسیار بالایی داشته‌اند اما آنچه سگ را نجس می‌کند حکم خدا در قرآن و احادیث پیامبر اعظم و امامان معصوم است.
پریناز ایزدیار هم فتوا داد: سگ‌ها نجس نیستند!
به گزارش جهان نيوز؛ هنوز از اظهارنظر جنجالی ساره بیات بازیگر سریال عاشقانه درباره محرمیت زن با شوهر خواهر به خاطر شباهت با دستان پدرزن نگذشته بود (اینجا) که بازیگرسریال شهرزاد و فیلم ابد و یک روز  در صفحه اینستاگرام خود نوشته که از نظر او سگ‌ها نجس نیستند.
 
ایزدیار با دستاویز قرار دادن حوادث زلزله در کرمانشاه و همیاری سگ‌ها در یافتن افرادی که زیرآوار مانده‌اند در صفحه خودش نوشت:



همین دست و پاهایی که با سنگ و چوب میزنن.... اینقدر توی آوار برای نجات آدم‌ها تلاش کرده زخم شده. به کسی برنخوره ، این پست به معنای بی اهمیت بودن انسان‌ها نیست فقط یک یادآوری کوچیکه که یادمون نره سگ‌ها نه تنها نجس نیستن، بلکه خیلی هم خوب و به درد بخورن.

به گزارش مشرق، شایان ذکر است که نجس‌ بودن سگ‌ها استدلالی برای ناکارآمدی یا عدم استفاده از آنان در جای خود نیست. نکته قابل توجه این است که سگ‌ها از گونه خاصی در حوادث طبیعی و پلیسی و نگهبانی و ... همواره کاربرد بسیار بالایی داشته‌ و دارند و در مورد سگ‌هایی نظیر سگ‌ فتاوای مخصوصی نیز وجود دارد اما آنچه سگ را نجس می‌کند حکم خدا در قرآن و احادیث پیامبر اعظم و امامان معصوم است. (حکم نجاست سگ - اینجا)
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


سید رضا
Iran, Islamic Republic of
از نظر قرآنی هم سگ نجس نیست. شاید در زمان های قدیم این حیوان مزاحم یکی از علمای دین شده است.
خوب است همه مردم قرآن را به فارسی بخوانند تا بدانند خدا چه بر بندگانش نازل فرموده.
Iran, Islamic Republic of
سطح شعور شما مسلمان نماها در همین حده که در قرآن دنبال احکام جزئی میگردین. احتمالا بخاطر همین که در قرآن «مرگ بر آمریکا» نیامده اینطور کاسه لیسی اجانب رو میکنین.
شما برو شمع سفارت فرانسه رو روشن کن نمیخواد کامنت بگذاری.
Romania
اگر جزئیه پس چرا نجاست خوک اومده?!
Iran, Islamic Republic of
چند وقت دیگه با همین استدلالها خون و ادرار و ...رو هم میگن نجس نیست بگو تو رو چه به اظهار نظر در مورد نجس نبودن سگ .
Iran, Islamic Republic of
ممنون جهان که نظرم و سانسور کردی مگه دروغ نوشتم.؟!!!
سحر
Iran, Islamic Republic of
چون خوک .....خودشو میخوره و توی ..... حمام میکنه ....!!!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
مگه شما عالم دین هستی؟
مرجع پاسخ به این سئوالات علمای دین هستند همانطور که در موضوع کرونا به حرف پزشک مراجعه میکنیم
یک کلام هم از ....
Germany
از امثال این ها که به اسم هنرمند هر روز با یک مد و آرایش می چرخند، توقعی جز این نیست. شما نگاه کنید اکثر این افراد در برنامه هایی که دعوت میشوند اطلاعاتشون(حتی در مباحث هنری) در حد الفباست.
اگر اینها هنرمند هستند پس نسل طلایی هنرمندان ما مثل انتظامی، مشایخی، نصیریان و کشاورز و... که سال ها خاک تاتر و سینما را خوردند چی هستند؟؟؟ اینها چیزی جز مدلینگ نیستند که هر روز برای جذب مخاطب با آب و رنگ فراوان در فضای مجازی خودنمائی می کنند؟
آخه تو ار چه به حکم خدا؟
Iran, Islamic Republic of
اگر ایام عزا نمی بود حسابی می خندیدیم !!
طلبه
Iran, Islamic Republic of
با سلام.
خب در قرآن نیامده نوع خواندن نماز ... یا تعداد رکعات نماز... یا اسمی از ولایت اهل بیت به صورت نص گفته نشده یا درباره کسوف یا خسوف در قرآن نیامده... شما هم لطفا یک چند سالی درس حوزوی بخونید بعد فتوا بدهید به نظر من خیلی بهتر است... حدیث هست که در چیزی که علم نداری اظهار نظر نکن... اینو من نگفتم .. اهل بیت فرمودند...
دیدی برای خیلی از اینها جوابی در قرآن نیست... پس خوبه که فتوا هم شما ندین... ولی عمده دليل براي حکم به نجاست سگ، روايات مي باشند.
خواندن ترجمه قرآن خوب است ولی یک اثر فاخر رو کسانی که ارزش اون اثر رو میفهمند هیچ وقت از ترجمه نمیخوانند بلکه تلاش میکنند از منبع بخوانند... چه اثری فاخرتر از قرآن که هیچ همتایی در عالم نداره..
شما الان بشین دیوان حافظ و سعدی و مولوی و ... از ترجمه بخوان. آیا لذت خواندن آن اشعار رو به شما دست میدهد؟
Iran, Islamic Republic of
این طیف آدمها اگه در حوزه درس بخوانند آخرش می شوند علی محمد باب بگذارید با همین... بمانند و بمیرند
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز نجس بودن سگ در قرآن نیامده ولی این را هم بگم که همه دستورات دینی در قرآن نیست همانطور که دوستمون اشاره کردند آیا در قرآن گفته صبح چند رکعت نماز بخوانید ظهر چند رکعت و.... پیامبر گرامی اسلام در آخر عمر شریفشان فرمودند من در بین شما دو چیز گرانبها می گذارم که اگر به آن دو تمسک کنید گمراه نمی شوید ۱-کتاب خدا قرآن ۲-اهلبیت من .اهلبیت پیامبر قرآن ناطق هستند یعنی قرآن زنده و توانا در پاسخ دادن به مسائل جدید و مفسر قرآنند حکم نجاست سگ از روایات اهلبیت (امامان شیعه) فراوان است مگر ما‌می توانیم همه مسائل دین را از قرآن استخراج کنیم مگر جمله ای را که عاقد در عقد ازدواج دختر و پسر می خواند در قرآن نوشته مگر در قرآن نوشته به چه چیزهایی زکات تعلق می گیرد و مقدار آن چقدر است مگر در قران نوشته در نماز باید حمد وسوره بخوانیم یا تسبیحات اربعه در رکعتهای سوم و چهارم بخوانیم اصلا طریقه نماز خواندن مگر در قرآن نوشته مگر در قرآن مشخض شده کدام پرندگان حلال گوشت و کدام حرام گوشت است و کدام ماهی حلال و کدام حرام است آیا در قرآن مشخص شده میگو حلال است و قرباغه حرام پس برای دانستن همه اینها باید زانو بزنیم پای درس امامان که مفسر قرآنند و در زمانی که مثل الان دسترسی به آنها نداریم از مجتهدین دینی که سالها قران و احکام را زیر و رو کرده اند و کارشناس دین هستند باید بپرسیم البته امامن ما در زمان خودشان نیز در هر شهری نماینده ای که اسلام را از ایشان آموخته بود منصوب می کردند تا پاسخ گوی مسائل دینی مردم باشد
Iran, Islamic Republic of
طلبه ی عزیز این حرف ها با هم سنخیت ندارن،شما که با مولانا آشنایی دارین قیاسی که خنده آید خلق را نکنید،حافظ فارسی حرف زده و سخنش شعره،خب معلومه که اثر تاثیر گذاری احساسیش کم میشه،ولی اگه یه انگلیسی زبان حافظ را بدون ترجمه بخواند چه چیزی به عقلش اضافه میشود.من نمیدونم شما چطور قرآن میخوانید ک این همه آیه در مورد تفکر و تعقل را بشمار نمیاورید،در ضمن وقتی میتونیم بگیم قرآن اینجا کلی گفته که مثلا فرموده باشد چند چیز پلید و نجس است.اونوقت ما برای فهمیدنش باید بپرسیم ولی وقتی مستقیما در آیاتی مانند 145انعام اسامی را نام برده این دیگه کلی نمیشه اونوقت شما یه چیزی بهش اضافه میکنید میگین اون کلی بود!!!خنده داره
Iran, Islamic Republic of
..
یک مسلمون
Iran, Islamic Republic of
همون کسی که گفته سگ نجسه همونم گفته خون، ادارار و ... نجسه - پس همه اینا پاکن ما تا حالا خبر نداشتیم !
amir
United Kingdom
احسنت
Iran, Islamic Republic of
خوبی شما؟ دقیقا اتفاقا در قرآن مستقیم خوک و سگ را گفته بهتر شما خودت قرآن بخونی
Iran, Islamic Republic of
البته نجاست سگ در قرآن تصریح نشده
اما خود قرآن می فرماید
ما آتاکم الرسول فخذوه و مانهاکم عنه فانتهوه

یعنی به دستورهای پیامبر صلی الله علیه و آله عمل کنید

روایات فراوان در مورد نجاست سگ داریم
Romania
کدوم آیه?
Iran, Islamic Republic of
آیه ۷ سوره حشر که در قرآنهای ۶۰۴صفحه ای رسم الخط عثمان طهصفحه ۵۴۶ می باشد
Romania
بشدت موافق با سید رضا،فک میکنم از امام علی باشه:قرآن خواندنی که در آن تدبر نباشد هیچ خیری در آن نیست
رضا
Iran, Islamic Republic of
الان کی با تدبر در قرآن مخالفه؟!
کسی که حکم روشن و شفاف دینی رو منکر میشه یا کسی که به اعتقادات قرآنی یا و شرعی دینش پایبنده؟!!!
اتفاقا به جز دوست شما اینجا همه طرفدار تدبر در مسایل قرآنی و دینی هستن!
Iran, Islamic Republic of
از نظر قرآنی؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
عجب!!!!!! سگ از نظر قرآنی نجس نیست؟؟؟؟؟ چند سال توی قرآن و منابع فقهی اجتهاد کردی که به این نتیجه رسیدی؟؟؟؟؟ حکم فقیه و مجتهدی که برای یک فتوا بیش از 50 سال در حوزه تلاش کرده و کنکاش می کنه رو شما با چه استدلالی رد می کنی؟؟؟؟ و به این نتیجه می رسی که سگ از نظر قرآنی نجس نیست؟؟؟؟ خوب اینکه تو با درک و فهم و علمی که داری توی قرآن با این مسأله مواجه نشدی که دلیل بر صحت این گفته تو نمیشه!! می تونستی بگی من راجع به این موضوع چیزی در قرآن ندیدم.
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
راست میگه در قرآن نیامده بلکه در روایات آمده
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
عزیزانی که منفی دادند اصلا نمی دانند که در قرآن حکم نجس بودن سگ نیامده بلکه در احادیث از ائمه اطهار حکم نجاست سگ را داریم، خداوکیلی مطالعه کنیم، با تعصب الکی تصمیم نگیریم، در ضمن در مذهب شیعه قرآن، سنت، اجماع و عقل از منابع فقه شیعه می باشند
Iran, Islamic Republic of
شما رساله هم دارید ؟ کدوم حوره درس خوندید ؟باور کن کسانی یک عمر قران و روایات اهل بیت را زیر رو کرده اند به این راحتی فتوا نمی دهند میشه بپرسم شما از کجای قران فهمیدید سگ نجس نیست
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
کسی فتوا نداده، تعصب الکی نداشته باش، مطالعه کن بعد حرف بزن، بنده نگفتم سگ نجس نیست، گفتم حرف اون آقا در مورد اینکه نجس بودن سگ در قرآن نیامده درست است، شما که بهتر میدانی لطفا آیه قرآن را بیاور تا ماهم بدانیم، در ضمن محض اطلاع حضرتعالی منابع فقه در شیعه چهار چیز است، قرآن، سنت،اجماع و عقل
Iran, Islamic Republic of
چرا وقت مردم را تلف اراجیف این بچه ها... میکنید؟!
Iran, Islamic Republic of
...از خودت حرف دروًووکنی ! آهان اگه یه سگ برای یه عالم دینی دم تکان بده پاک می شود ... مگر احکام شل کن سفت کنه دست این و
آنه !!
Iran, Islamic Republic of
پسر نوح با بدان بنشست و خاندان نبوتش گم شد
ســـــــــــــــگ اصحاب کهف چند روزی پی مردم گرفت آدم شد
Iran, Islamic Republic of
این شعر سعدی را بعنوان تایید گذاشتی؟؟؟!!!!

خدایا عقل!
فقط یه جو!
Iran, Islamic Republic of
یعنی اینکه از این به بعد منتظر باشیم سگها آدم شوند و از حقوق انسانی برخوردار شوند.
بعید نیست چند وقت دیگه یک هنرپیشه دیگر فتوا بدهد کشتن سگ حکمش اعدام است والا در حق "بشریت سگی" جفا شده
Iran, Islamic Republic of
...
دین دوست
Iran, Islamic Republic of
جالبه هیچ کس تا حالا در مورد دستوراتی که تو دفترچه های راهنمای هزاران وسیله الکترونیکی و غیره نوشته شده اظهار نظر نمی کنه که مثلا بگه من از سازنده این تلویزیون بیشتر می فهمم باید این کار رو بکنین - اما در دفترچه راهنمای انسان که خالق کل هستی اونو نوشته و اسمش دینه این همه اظهار نظر و افاضات دارن
اداره دامپزشکی
Iran, Islamic Republic of
شما احتمالا صید رضا هستی تا سید رضا!
بدیهی ترین احکام شرعی را اهل بیت که اجداد مطهر سادات هستند فرموده اند و اما اینکه تو از اجدادت بی نصیبی، حکایت اسف باریست!
منابع فقه اسلامی، فقط کتاب قران نیست هر چند به زعم ما تو یکبار هم قران و معنایش را هم در عمرت نخوانده ای که اگر خوانده بودی، در تفسیر آیاتش به احکام طهارت و نجاست هم می رسیدی!
علی ایحال، ما برای هموطنان سگ و گربه باز ،آرزوی همسفرگی و نشر و حشر در عالم قیامت را داریم، باشد از مواهب سگی بهره وافی برگیرند!
لااقل این حضرات سگ و گربه باز، بخاطر فواید گاو و گوسفند و مرغ و جوجه که به جان میزنند، هم کمپینگی راه بیندازند!
تبعیض تا کجا؟!کباب برگ و جوجه سیخ میزند،بعد میشود حامی و مامان سگ!
ای اف بر این همه ناسپاسی!
حیف اون همه خدمات این حیوانات خوشمزه! و امان از این همه کج فهمی در سگ و گربه بازی!
انجمن حمایت از حلال گوشتان
:)
Iran, Islamic Republic of
در قرآن آمده: «ما آتاكُمُ الرَّسُولُ فَخُذُوهُ وَ ما نَهاكُمْ عَنْهُ فَانْتَهُوا؛ آنچه را پيامبر برايتان آورد، بگيريد و آنچه را از آن باز داشت، رها كنيد» (سوره حشر/آیه 7)
بر طبق این آیه آنچه پیامبر فرموده حکم خداست و در روایات پیامبر و اهل بیت، سگ نجس دانسته شده است. پس نجاست سگ ریشه قرآنی نیز دارد.

ضمنا نجاست چیزی منافات با منافع آن ندارد. در روایات نیز اجازه نگهداشتن برخی سگها را داده اند: مثل سگ گله، سگ نگهبان، سگ تعلیم دیده (مثل سگ زنده یاب یا تشخیص مواد و...).
جعفری
Iran, Islamic Republic of
انی تارکم فیکم الثقلین کتاب الله و عترتی
برای گمراه نشدن باید هم به ثقل اکبر یعنی قرآن مراجعه کرد هم به ثقل اصغر یعنی چهارده معصوم علیهم السلام گرفتن یکی و وانهادن دیگری گمراهیست
شاید در قرآن حکم نجاست سگ نیامده باشه ولی در احادیث مفسران واقعی قرآن آمده که سگ نجس است البته به استثنای بعضی از انواع سگها مثل سگ شکاری!
Iran, Islamic Republic of
به هر حال بسياري از احكام (به ويژه آنهايي كه مستند قرآني ندارد مانند نجاست سگ) تابع فلسفه اي است كه با تغييرات زماني و مكاني و ماهوي ممكن است دستخوش تغيير شود. مثلاً رواياتي داريم كه طبق آن خريد و فروش "عين نجاست" (مانند سگ) حرام اعلام شده است. در كنار آن رواياتي هست كه خريد و فروش عين نجاسات را منع كرده مگر سگ شكاري. بعد به احاديثي برخورد مي كنيم كه خريد و فروش سگ را منع كرده مگر سگ شكاري و شگ گله. من تنوانستم حديثي در مورد خريد و فروش سگهايي كه مردم را از زير آوار زلزله نجات مي دهند پيدا كنم اما فلسفه احكام قبلي نشان مي دهد كه چنانچه خريد و فروش عين نجاست مترتب بر فايده اي باشد حكم فرق خواهد كرد. بر اين اساس رهبر معظم انقلاب (بر خلاف بسياري از فقهاي عظام) نظرشان اين است كه خريد و فروش اعيان نجس "اگر داراى منفعت عقلايى حلال و قابل توجهى" باشد بلا اشكال است. عليهذا عناصر زمان، مكان،فلسفه احكام و ساير شرايط حاكم بر مصاديق، مي تواند در صدور احكام شرعي مؤثر باشد.
United States
هرچی در میاد از این ... تازه به دوران رسیده است.یعنی کاری میکنند غیر مسلملنها هم متحیر می مانند...!
Iran, Islamic Republic of
البته باید پذیرفت که نجاست سگ از اون کسیکه توی هرچیزی که تخصص نداره اظهار فضل میکنه کمتره.
amir
United Kingdom
آفرین بر شما.
Iran, Islamic Republic of
داداش شما تو كشةر شيطان بزرگ چيكار ميكني؟ اونجا نجس نيس يا نه با پول نفت و ماليات ما راحتي؟
خدا دزد و اطرافيانش را لعنت كند
Iran, Islamic Republic of
میگم بدیم رساله های مجتهدین را این خانم ایزدیار بازبینی کنه و ایرادات و اشتباهات را برطرف کنه.
نمیدانم خانواده ها کم کاری میکنند یا آموزش و پرورش؟
یعنی تا این حد هم نمیدانند ؟یا خودشان را عامدانه و یا جاهلانه به ندانستن میزنند ؟
یعنی نمیدانند احکام مواردی نیستند که مطابق سلیقه افراد وضع شود! واقعا که تعطیل هستند..
به علی
Iran, Islamic Republic of
خب خونم برای انسان مفیده ولی نجسه چه ربطی داره ایشون گویل خودش هم سگ بازه فکر کنم سگ اینم مثل گربه هانیه توسلی بمیره ایشونم مثل اوشون بشه
علی
Iran, Islamic Republic of
لطفا شماره ایه ونام سوره؟
Iran, Islamic Republic of
آیه ای در مورد نجس بودن سگ در قرآن نیست بلکه از روایات اهلبیت که مفسر قرآن هستند نجاست سگ محرز و قطعی است دوستان لطفا عصبی نشوید خب بنده که می گویم در قرآن آیه آن نیست با تحقیق می گویم ولی نجاست سگ طبق فرمایشات ائمه قطعی است قران هم یکی از دو منبع دین است پیامبر در آخر عمر سریفشان فرمودند دو چیز گرانبه برایتان می گذارم تا بعد از من گمراه نشوید قرآن و اهل بیتم و اینها از یکدیگر جدا نمی گردند لذا همچنانکه استفاده از کتاب درسی بدون دسترسی به معلم کافی نیست خواندن کتاب آموزش رانندگی بدون داشتن مربی کافی نیست در اینجا نیز پیامبرگرامی (تاکید می کنم پیامبرگرامی نه بنده و دیگران)اهلبیت را به عنوان مدرس و مفسر قرآن در کنار قرآن قرار داده اند ممکن است در سر یک چها راه چراع قرمز باشد ولی افسر می گوید عبور کن یا سبز باشد و بگوید بایست این موضوع همان طور که در مسائل اجتماعی در کل دنیا مورد قبول است در دین اسلام نیز پیش بینی شده و در زمان غیبت امام زمان این امر یعنی تشخیص حلال و حرام و تبیین دین به عهده ی مرجع تقلید است موفق باشید دوستان
Iran, Islamic Republic of
اگر دردت شماره آیه و سوره است من هم فتوا میدم سگ تمیز و پاک است ولی تو قرآن بخوان و همه آن را قبول داشته باش و عمل کن.
موافقی ؟
درد تو و امثال تو شماره سوره و آیه نیست. اگر قرآن آیه مستقیمی به نجاست سگ داشت یک چیز دیگر علم میکردید.
درد شما ضدیت با دین است و اگر مسیحی بودید با حضرت مسیح (ع) و انجیل مخالفت میکردید.
درد شما کفر است و بر آن خواهید ماند مگر آنکه تغییر کنید.
Iran, Islamic Republic of
وقتی از نظر دینی سگ و خوک نجس اعلام شد حکمت خاصی داشت امروز مشخص شده گوشت خوک در هر درجه حرارتی هم پخته بشه انگلهایی داره که از بین نمیره در مورد سگ هم حکمتی داره و مشخص میشه ضمنا زدن و آزار و اذیت حیوانات طبق احکام اسلام حرامه ایشون از چه مقدمه ای چه نتیجه ای گرفته از بازیگری که بخاطر عقده های فروخفته اش سگ بازی میکنه عکسهاش هست تو یکی از عکسهاش صورتش و نگه داشته و سگ و وادار کرده که سگ به صورتش به حالت بوسه نزدیک بشه سگ از نظر حکم فقهی نجسه هم سگ بازی به سبک پریناز ایزدیار و هم آزار و اذیتش هم حرامِ .
Iran, Islamic Republic of
حالا اگر شما سایت های در پیتی به این سنده توجه نکنین کسی خبر میشه که چه غلطی کرده؟
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
...
علی
Iran, Islamic Republic of
فقط خواهشا خواهشا یکی بیاد واژه نجس را برای من معنی کنه؟ نجس یعنی چه؟ یعنی میکروب داره؟ آلوده است؟ یعنی چی؟
Iran, Islamic Republic of
1400 سال پیش که اسلام احکامی درمورد حرمت شرابخواری، خوردن گوشت مردار، اهمیت مسواک زدن و ناخن گرفتن و استحمام، و .... صادر کرد، اعراب متعصب و جاهل آن زمان انتظار داشتند با آن سطح ناچیز علمی بتوانند حکمت همه مسائل را درک کنند. الان 1400 سال از آن زمان گذشته و با وجود پیشرفتهای بسیار، همچنان علم بشر نسبت به جهلش بسیار ناچیز است، اما انسانهای متعصب و جاهل همچنان انتظار دارند بتوانند حکمت همه مسائل را درک کنند.
روح اسلام، تسلیم بودن است، یعنی اگر کسی عقل سلیم داشته باشد، زمانی که ببیند درستی صدها دستور اسلام اثبات شده است، خواهد فهمید که قطعا هزاران دستور دیگر اسلام هم حکمتهایی دارند که در آینده درستی آنها اثبات خواهند شد.
شما مختارید مانند جاهلان 1400 سال پیش که مسواک نمیزدند و شراب و مردار میخوردند و دستانشان را نمیشستند و طهارت نمیگرفتند و ... رفتار کنید و سگ را نجس ندانید، و یا این که به دستورات الهی اعتماد کنید و یقین بدانید روزی خواهد رسید که مفهوم علمی نجاست مشخص خواهد شد و صدها بیماری به زندگی با سگ مرتبط خواهند شد.
Iran, Islamic Republic of
واژه «نـجـس» از نـظر لغت شناسان به معناى کثيفى، ناپاکى، ضدطهارت، ضد نظافت و به معناي پليدى آمده است.

بهترين تعريف لغوي از راغب اصفهانى است که نجس را به معناي پليدي ظاهري و باطني مي داند، او مى نويسد: « النجاسة القذارة و ذلک ضربان: ضرب يدرک بالحاسة وضرب يدرک بالبصيرة ... » نجاست، قذارت وکثيفى است که بردو نوع مي باشد:

1- آنکه با حواس انسان قابل درک است.

2- آنکه با ديده بصيرت درک مي شود.

يعني گاهي نجس دانستن چيزي بخاطر پليدي باطني آنست و تاثير منفي بر روح و روان انسان مي گذارد. راغب اصفهاني در ادامه براي معناي دوم، مصداقي را ذکر کرده و مي گويد: « والثاني : وصف الله تعالى به المشرکين فقال: (إِنَّمَا الْمُشْرِکُونَ نَجَسٌ) ... : خداوند تعالي مشرکان را به آن توصيف کرده و فرموده : (مشرکان نجس هستند) »

نجس در اصطلاح فقهي
در فقه اسلامي «نجس» به شيئي گفته مي شود که بخاطر شدّت پليدي بايد از آن دوري و اجتناب کرد، و نحوه اجتناب و دوري از آن را شرع بيان کرده است مثلا: آبي که با عين نجاست برخورد کرده، قابل نوشيدن نيست و نمي توان با آن، وضو و غسل گرفت؛ و با لباسي که نجس شده، نمي توان نماز خواند و ... .

پس نجس در فقه يعني: شيئي که داراي شدّت پليدي است که بايد به نحوي خاص، از آن دوري کرد؛ و نحوه اجتناب از آن را شرع مشخص مي کند. يا به عبارتي ديگر نجاست چيزي است که به کار بردن آن در نماز و طواف و تغذيه، به دو جهت حرام مي باشد: يکي شدّت پليدي که در آن هست و ديگري دستور به دوري و اجتناب از آن.

لفظ «نجس» با ظهور خود و تبادر، بر اين معنا دلالت دارد. شـيـخ طـوسى،(5) طبرسى،(6) آية اللّه حکيم،(7) راوندى،(8) ميرزا محمد مـشـهـدى(9) و فـخـر رازى (10) در تفسير «نجس» گفته اند: کلمه «نجس» نزد ما معناى روشنى دارد و آن نجاست فقهى است. (11)

عده اي نيز معتقدند پس از ظهور اسلام، کثرت استعمال لفظ نجس در اين معنا به گونه اي بوده که سبب ثبوت حقيقت شرعيه شده است، يعني هرگاه پس از اسلام اين لفظ بدون قرينه بکار رود همين معناي فقهي از آن برداشت مي شود نه معناي لغوي. (چنانکه واژه صلاة با اينکه قبل از اسلام به معناي دعا بود، پس از اسلام به معناي حرکات خاصي که نماز نام دارد، بکار مي رود.) لازم به ذکر است، علاوه بر ابن زهره(12) و راوندى(13) که مدعى حقيقت شرعيّه در اين باره هستند، شيخ انصارى نيز مى نويسد: در وجود معناى حقيقت شرعيه براي لفظ «نجس» جاى شک ندارد . حال که چنين است روشن مي شودکه، اگر واژه نجس در متن روايات آمد به کداميک از اين دو معنا خواهد بود:

- پليدي تنها (معناي لغوي) يا،

- پليدي خاصّي که بايد به نحوي خاص از آن دوري شود. (معناي فقهي)

علاوه بر اين، تعابير ديگري نيز هستند که شارع با آنها معناي نجاست فقهي را، قصد مي کند. بعضي از اين تعابير عبارتند از:

«لاتشرب منه، لاتتوضاء منه، لاتصل فيه، يجتنب عنه، اذا اصابه يدک مع الرطوبه فطهّره، صب عليه الماء و(14)... :

منوش از آن، وضو مگير از آن، در آن نماز مگذار، از آن اجتناب کن، هرگاه دست مرطوبت آن را لمس کرد تطهير کن، بر آن آب بريز و...»

نتيجه اينکه، هرگاه واژه «نجس» و «تعابير مرادف آن» در متون اسلامي بکار رفت، معناي فقهي نجاست مدّ نظر است.
Iran, Islamic Republic of
برو چهار تا کتاب دینی بخوان، برو از چند تا فقیه و عالِمِ
دینی بپرس. وقت مردم رو هم نگیر.
Iran, Islamic Republic of
یک کلام هم از زبان این فقیهه عالمه بشنوید. وای وای ما در چه گمراهی آشکاری بودیم و نمی‌دانستیم این حیوان پاک است و نجس نیست. فقط این خانوم بفرمایند بعد از اعلام حکم فقهی محرم بودن شوهر خواهر برای خواهر زن، که چندی پیش یکی از همپالکی‌های ایشون صادر کردند و نجس نبودن سگ، دیگر قرار است چه حکم فقهی مشعشعی از قوطی عطاری این قشر ..... دربیاید؟
amir
United States
این بدبختا عقده دیده شدن رفیق، زیاد سخت نگیر!
به خدا بیشتر اینها، حتی لایق دلسوزیند تا تحقیر و تخریب!
اگه دقت کنید اکثر هنر!پیشه ها یا فوتبالیستها، یا چه میدونم اکثر افراد کمی تا قسمتی مشهور! که همگی دلشون به اینستاگرام و فضاهای اجتماعی و فالوور و اینجور چیزا خوشه، عموما افرادی هستند بشدت تنها و فاقد ثبات شخصیتی و اخلاقی، که گاه مجبورند برای دیده و مطرح شدن، به قول اون دلقک سینما ر-ع ، حتی شلوارشون رو هم جلوی جمع پایین بکشند!
فتوای! پاک بودن سگ از طرف این خانم بیشتر به خاطر گدایی محبت و جلب نظر سگ بازای جامعه است، نه چیز دیگر.
Iran, Islamic Republic of
دوست گرامی در این مورد به رساله مراجع تقلید مراجعه کنید. نجس الزاما به معنای آلودگی انگلی، میکروبی، ویروسی و قارچی و سایر مواد بیولوژیک نیست. نهی دینی است که ممکن است دلایل علمی آن با پیشرفت علم روشن شود و یا نشود و رعایت آن نشانه پای بندی به احکام دین است. احکام دینی را با معیارهای بشدت قابل تغییر مادی نمی سنجند. نمی توان پرسید چرا نماز مغرب سه رکعت فرض شده است. کسی که اصول دین را با استدلال پذیرفت احکام فرعی آن را بطور قطعی پذیرفته است. اشکال معمولا از جایی شروع می شود که دین را بصورت ارثی قبول کرده ایم و راجع به اصول دین مستدل وارد نشده ایم و عقاید شخصی ما که مبتنی بر آرزوها است با تعالیم دینی ممکن است جور نیاید و دنبال دلایل نحاست و پاکی چیزی بگردیم که دوست داریم
amir
United States
درود بر شما
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
علی آقا؛
نجس یعنی ماده ای که برای خواندن نماز، باید پاک شود و روش خاصی برای پاک کردنش، باید استفاده شود.
بنابراین، نجاست، نوعی آلودگی است. اما با هر روشی پاک نمیشود، و هدف اط پاکی و طهارت، انجام نماز و پاکی بدن و جذب نعمت است.
Iran, Islamic Republic of
شما برو معنی انسان بودن را بفهم
معنی هستی و آفرینش انسان را بفهم
معنی عبد بودن و تسلیم بودن در مقابل خدا را بفهم

مطمئن باش اونوقت نیازی به این سوال نداری
Iran, Islamic Republic of
الان معنی همه چیزو فهمیدی همین یکی مونده؟!
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
منوچهر
Iran, Islamic Republic of
اگر منظور پرینازخانم از نجس، پست فطرت - بَد - بی خاصیت و اینجور معنیاست که اولا کسی نگفته این مخلوق خدا بَده همچنانیکه خون نجسه اما خیلی خیلی بیشتر از سگ مفیده و در ثانی نباید از کلمه نجس استفاده می کرد اما اگر منظورش از نجس از نظر فقهیه که ایشون در زمینه ای که تخصص ندارن نباید اظهار نظر کنن همونطوری که یک فوق تخصص مثلا قلب، نباید در مورد بازیگری، یا یک خیاط نباید درباره خرابی یک خودرو نظر بده . در مورد دین هم باید فقط دین شناس و فقیه اظهار نظر کنه
محمدرضا
Iran, Islamic Republic of
افسوس میخورم واسه حال خودمون که چه کس هایی شدن هنرمند و چقدر غریب واقع شده واژه ی هنر!!
کسانی که حتی توی ابتدایی ترین کارهاشون و رفتارهاشون لنگ هستن میان میشن مفسر دین!؟مفسر چیزی که آدم اگه یه عمر هم وقت بذاره باز نمیتونه به کنه و عمقش وارد بشه.آخه هنرمندنمایی که قدرت تجزیه و تحلیل نداری چرا اظهار نظر میکنی؟چرا بدون تخصص اظهار نظر میکنی؟
خون خودش بهترین و گرانقیمت ترین مایع بدن هستش که نبودش میکشه و بودنش زندگی میبخشه!با اهدای خوتت که نجسه میتونی زندگی ببخشی به همنوعت!...ولی نبودش باعث میشه نسل بشر منقرض بشه.نجس بودن سگ دال بر بی فایده بودن و طردش نمیشه که،معرفت این سگ از خیلی از این هنرمند نماها که با پول بیت المال کار میکنن و بر علیه اسلام حرف میزنن هستش!سگ نجسه به این معنی نیست که هرجا دیدیمش بکشیمش و چالش کنیم.نجس یعنی مدیریت اون چیز.چجوری باهاش برخورد کنیم.مثلا آب هم آبه بول هم آبه.ولی همون آب بول رو تمیز میکنه.خلاصه هر چقدر توضیح بدی باز جا داره ولی نمیشه کامل توضیح داد تو اینجا.ببخشید طولانی شد حرفهام.
آ
Iran, Islamic Republic of
حرف رایگان زده. با این وضعیت چند وقت دیگه این قشر مرفه بی درد ادعای خدایی هم خواهند کرد.
Iran, Islamic Republic of
هی هر چی میخوام هیچی نگم نمیشه آفا جان سینمای قبل از انقلاب که یادتونه وضع بازیگران زن و مرد چه جوری بود الانم بعضیا آب گیر نمیارن وگرنه شناگران قابلی ان از عکسهایی که منتشر میکنن میشه فهمید به برکت صدا سیما و برنامه های مسخره اش که بهترینهاشون شده دورهمی و خندوانه مدامم حضرات جوان و مدیری همکاران بازیگرشون و دعوت میکنن تا از بی پولی و کار سختشون بنالن از لحظه سال تحویل تا اعیاد مذهبی باید این حضرات بازیگر تو تلویزیون باشن و فرهنگ سازی کنن هروقتم که پاشون به جشنواره های خارجی میرسه نوع لباس پوشیدنشون و خودتون ببینید فقط تو کادر جستجوی اینترنت بنویسید پوشش بازیگران ایرانی در جشنواره های خارجی دیگه خودتون ببینید . اینام بخاطر توجه زیادی که بعد از انقلاب بهشون شد جوگیر شدن فکرمیکنن باید در مورد همه چیز اظهار فضل کنن
Iran, Islamic Republic of
منظورتون از حرف رایگان همون حرف مفت یا شکر است که بعضی‌ها می‌خورند دیگه؟
Iran, Islamic Republic of
منظورتون از حرف رایگان همون حرف مفت یا شکر است که بعضی‌ها می‌خوردند دیگه، نه غلام؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
اگر وزارت ارشاد یا صدا و سیما را دست من بدهند، چنان این قشر پررو رو از اعتبار می‌اندازم و سر جاشون می‌نشونم‌شون که دیگه جرأت نکنند بدون فکر و تحقیق و ملاحظه از این غلط‌های زیادی بکنند.
Iran, Islamic Republic of
نگذارید سینمای ما به دست نوکیسه های تهی مغز از خودراضی خودشیفته که هر و از بر تشخیص نمی دهند بیفتد(که افتاده )یه پاک سازی اساسی لازم است .کسی نیست یه کشیده آبدار به این جماعت فضول همه چیز بزند!!اگه راست می گی از همون ظرف سگ که آب می خوره آب بخوره تا ارادتش را به سگ ها نشان بدهد!!
Iran, Islamic Republic of
چه ربطی داره اینکه در اموری برای انسان مفیدند منافاتی با نجاست آنها ندارد در عین استفاده از اونها نباید آنها را وارد ماشین، خانه محل خواب و خوراک خودمون کنیم بالاخره خدا همه چیز رو خلق کرده اون می دونه چی به نفع مونه چی به ضررمونه
توی احکام هست مثلا ظرفی که سگ ازش چیز بخوره حتی تنها با یکبار شدن هم پاک نمی شود گویا باید هفت بار خاک مال شود ...
بالاخره نتایج علمی امراض خطرناک مشترک بین انسان و سگ را که نمی توان ندید گرفت
بنده گنهکار
Iran, Islamic Republic of
جالبه هیچ کس تا حالا در مورد دستوراتی که تو دفترچه های راهنمای هزاران وسیله الکترونیکی و غیره نوشته شده اظهار نظر نمی کنه که مثلا بگه من از سازنده این تلویزیون بیشتر می فهمم باید این کار رو بکنین - اما در دفترچه راهنمای انسان که خالق کل هستی اونو نوشته و اسمش دینه این همه اظهار نظر و افاضات دارن
amir
United States
آفرین.
هزار تا لایک داری.
Iran, Islamic Republic of
مگه کسی گفته سگ جاندار بی‌ارزش و به‌دردنخوره و دلیل نجس بودنش همین مسئله است، که اگر خلافش ثابت شد بشه نتیجه گرفت سگ نجس نیست؟! با این دست‌فرمونی که این ملاهای مکتب‌نرفته و آرایش‌کرده میرن، امروز فرداست حکم کنن همه نوع جانوری پاک هست الا آدمیزاد!
Iran, Islamic Republic of
اینها مشکلشان اینجاست که نه سواد دین دارند و نه فهم دین
پاسداران امنیت ملت
Iran, Islamic Republic of
درست گفتند،نجس آدمی ست که میلیاردها تومان پول بیت المال مسلمین را چپاول می‌کند،نجس کسانی هستند که ملت و کشور را صدهاسال به عقب انداختند،نجس کسانی هستند که با نام دین تجارت می‌کنند،بله سگ نجس نیست
Iran, Islamic Republic of
احسنت به شما برادران پاسدار و خصوصا ارتش
amir
United States
همه اینا درست، ولی در هر حال سگ نجسه!
Iran, Islamic Republic of
انشالله منافقان روز قیامت شکل سگ وخوک محشوربشوند!اون جا دیگه راه فرار ندارند!!
به پاسداران امنیت ملت
Iran, Islamic Republic of
خواهشا مسائل و با هم قاطی نکن هر بحثی پیش میاد پای اختلاس و میکشید وسط اوناییکه تو گفتی (اختلاسگران و ...) از نطر فقهی دزد و حرامخوار هستند مجازاتشونم مشخصه و سگ از نظر فقهی نجسِ سگ بخاطر نجاستش هیچ مجازاتی نداره و حتی آسیب رساندن بهش تقبیح شده و مستوجب عذاب .
amir
United States
دم شما هم گرم. مرسی.
اما واقعا من خودم شخصا حاضرم با سگ دست بدم ولی دستم به دست یک از این غارتگران بیت المال نخوره!
اینو جدی گفتم.
یا علی
United States
چیزی که باعث تاسف هست اینکه حرف های یک من سه غاز این افراد که عددی نیستند تا این حد بزرگنمائی میشود وروی ان بحث. فقط در ایران هنرپیشه ها نخود هر اش میشوند و مردم هم حرفاشون را حلوا حلوا میکنند.
Iran, Islamic Republic of
تلفظ کلمات بلد نیستن روشعنفکرا، میان فتوا هم میدن خخخخخخخ
Iran, Islamic Republic of
بجای بحت وجدل بیموقع به فکرپاهای این سگهای نجاتبخش وکارآمدکه براستی جزوخادمین بی ریاوباوفابشمارمیروندباشیدوراه حل مناسبی ارایه کنید،پای سگهای زنده یاب حوادث هنگام جستجودرمیان آواربراثربرخوردباقطعات تیزشیشه های شکسته ،آهن آلات تیزوبرنده وقطعات پاره آجروسنگ و.....گاهی بشدت زخمی میشود.بگمونم بهترین راه اینه که دراین گونه مواقع ازجوراب وکفشهای ویژه برای این حیوان باوفاونجات بخش استفاده کنندتاباسرعت بیشترانجام وظیفه نمایند.
amir
United States
مثبتی که دادم حلالت. ولی انصافا جای این پیشنهاد خوب اینجا نبود.
Iran, Islamic Republic of
یک دیوانه ای یک سنگی تو چاه انداخته 55 تا نظر ایجاد شده
علی
Iran, Islamic Republic of
در این مملکت که فعلا همه مرجع تقلید دوره ندیده شده اند مومن مسجد ندیده زیاد شده هر کسی جهت منافع خودش فتوا می دهد مگر بد است
Iran, Islamic Republic of
استدلال این خانم به صورت منطقی(مغالطه):
صغرای استدلال:
این سگ مفید و سودمند است(نجات جان انسان)
کبرای استدلال:
هر چیزی که مفید و سودمند است «نجس نیست»
نتیجه:
پس سگ نجس نیست...
جواب امثال این خانم:
مدفوع حیوانات مفید و سودمند است(ساخت کود)
پس...
کبرای استدلال این خانم مشکل داره(مغالطه در کبرا)
Iran, Islamic Republic of
خخخ
وقتی تو تلویزیون شب و روز این ها را میارن به عنوان الگو جوگیر می شن و ... می گن مشروب نجس نیست و خو ک و . . . میشه خرگوش خورد و . . .
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
نه سمیه تو برو بازی تو بکن تو رو چه به استخراج احکام ااهی
کی گفت نجس بودن سگ به معنی اینه که سگ کارایی نداره و به درد نمیخوره
اخه چی شده که سلبریتیها وهم برداشتند که میتونند در مورد همه چی نظر بدهند و اظهار فضل کنند.ادم خندش میگیره در ماه مبارکم خانم نظریه از اقای روحانی خواست حکم نجاست سگ را برداره !!!!!؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
يه زن ...گفته براي خودنمايي چراشماجدي مي گيريد
Iran, Islamic Republic of
مشکل این نوع افراد اینکه از پای منابر اهل البیت فراریند در نتیجه فتوا صادر می کنند.
Iran, Islamic Republic of
خیلی دعوا نکنید. آیه قران را بگذارید و در کدام سوره و ... هست.
Iran, Islamic Republic of
بروبشین احکام ثانویه را بخوان قرآن برای جرئیات نیست !!سریع برای هر چی آیه وقرآن می خواهید این ترفندها قدیمی شده ! تازه اگر هم بیاورند به قول همون قرآن منافقان وکافران دل مریض باز هم قبول نمی کنندویه بهانه جدید...لطفا در جهل مرکب خویش بمانید!!سنگین ترید!!
Iran, Islamic Republic of
مسئله نجاست سگ، يکي از مسائل قطعي فقهي اسلام است. با اينکه در قرآن اشاره اي به اين مسئله (همانند بسياري از مسائل ديگر) نشده است اما اين حکم در روايات معتبر از اهل بیت(ع) صريحاً بيان شده است.
در مورد فلسفه نجاست سگ روايات معصومين(ع) مطلق بوده و فلسفه حقيقي اين حکم هنوز بر ما پوشيده است و فلسفه نداشتن يک حکم، غير از ندانستن فلسفه آن است. و تبعیت از احکامی که منشاء آن اهل بیت هست
مولوی است نه ارشادی.....
مهدي
Iran, Islamic Republic of
سطح منطق و عقل را مشاهده كنيد چون خيلي بدرد ميخورند براي زلزله پس نجس نيستند!!!!!
محمد رضا
Iran, Islamic Republic of
با سلام
مسئله نجاست سگ، يکي از مسائل قطعي فقهي اسلام است. با اينکه در قرآن اشاره اي به اين مسئله (همانند بسياري از مسائل ديگر) نشده است اما اين حکم در روايات معتبر از معصومین که دومین رکن فقه ما هست ، صريحاً بيان شده است. و همچنین معامله سگهايي که فاقد منفعت عقلايي (مانند سگ گله سگهای زنده یاب و سگ شکاری )مي باشند، جايز نيست. امّا در مورد فلسفه نجاست سگ روايات معصومين(ع) مطلق بوده و فلسفه حقيقي اين حکم بر ما پوشيده است و لی ندانستن فلسفه یک حکم نافی انجام و یا ترک آن نیست بلکه حجت کلام الهی و بعد کلام معصوم است. البته راه تحقیقات علمی در خصوص مضررات حضور سگ و گربه در اتاق های خلق الله !! بسته نیست !
به محمد رضا
Iran, Islamic Republic of
چه انتظاری داری برادر حالا مگه پریناز ایزدیار بقیه احکام اسلام و بلده که این و بدونه فکرمیکنی از هالیوود به این پیشنهاد بازی بدن نمیره ؟
خیاوی
Iran, Islamic Republic of
فی نفسه سگ وهمه حیوانات رودوست دارم خصوصا سگ که وقتی یه لقمه بهش میدی حتی قصد کشتنش روهم بکنی بازم بهت وفاداری میکنه وقبول کنیم که درمقایسه با برخی انسانها بهتره ولی درمورد بجس بودن شرایط نگهداری وبهداشتی فرق میکنه ولی نگهداری بعنوان عضوخانواده غلطه چراکه درخلقت خداوند چنین چیزی نبوده ولی نگهداری درحیاط وفضای باز اشکالی نداره
سید
Iran, Islamic Republic of
انشالله روز قیامت با سگها شون محشور بشن !!!
Iran, Islamic Republic of
سگ شکاری که همون سگ خانگی ست ازنظردینی آیاپاکه یانجسه ؟اگه کسی میدونه لطفابادلایل خردپسندانه پاسخ بده
amir
Iran, Islamic Republic of
سگ از هر نوعی نجسه. سگ خانگی هم هیچ معنایی نداره چون تو فرهنگ دینی ما مسلمونا نیست.
سگ شکاری یا سگ نگهبان هم برای حفاظت بکار میره که باید بیرون از محل سکونت انسان با فاصله ای مناسب و جدا نگهداری بشه و هیچ رفت و آمدی را هم به حریم انسان نداشته باشه.
ضمنا حدیثی است از معصوم (ع) که فرشتگان خدا بر خانه ای که سگ در آن نگهداری شود، نازل نمیشوند.
Iran, Islamic Republic of
شگ شکاری همون سگ خونگی نییییییییییییییییییست
بلکه برای شکاره مثلا برخی وقت ها این سگ خودش می تونه مستقلا شکار کنه
خودش نجسه ولی شکارش پاکه البته شرایطی داره که خوبه یک کم وقت بذاریم بریم تو رساله راجع بخونیم
نه اینکه کلمون تو اینترنت باشه ببینیم نظرات سلبریتی ها چیه
به جماعت نظر دهنده
Iran, Islamic Republic of
با همین مطالب مشغول باشید تا باقیمانده ی بیت المال هم غارت کنند و شما هم برای تأیید کارشان در راهپیمایی های 22بهمن و....و تمام انتخابات حاضر شوید و بعد بیائید و نظر ن دهید
Iran, Islamic Republic of
آب که سربالا بره ...هم ابوعطا میخونه. تعجبی نیست الان همه فقیه، مجتهد، مفسر، جامعه شناس، انسان شناس و...شده اند. تو گویی وقتی بدنیا آمده اند با این علوم بدنیا آمده اند.
سلام
Iran, Islamic Republic of
عزيزم ليستريوز و توكسوپلاسموسيز از گربه و سگ به انسان سرايت و حتى موجب سقط جنين مى شود،هرچيز مفيد را كه بغل نمى كنند مثلاً زهر مار در پزشكى كاربرد دارد پس بغل كنيم بخوابيم!
Iran, Islamic Republic of
اینکه ادمها توزندگی اونها هم دخالت میکنن پس گناه حیوان چیست ؟؟؟
reza
Iran, Islamic Republic of
..
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
......
مم
Russian Federation
حالم بد میشه ک میبینم مردم کشورم هنوز یاد نگرفتن ب نظرات دیگران احترام بزارن...
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
سگ نجس است به گفته رسول الله ولی دلیل بر بد بودن ان حیوان ندارد همانگونه که امام علی میگوید هر که ده خصلت سگ را داشته باشد جایش در بهشت است ولی در کل ذات سگ نجس است
Europe
سلام می خواهم یک سگ نگهبان بگیرم یک دل دو دل هستم که چرا سگ نجس است خوب سک یک حیوان وفادر است.
Iran, Islamic Republic of
وقتی ما این هنر پیشه هارو دنبال مکنیم اونها هم باید برامون فتوا بدن