جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
پورمختار:

نیازهای زلزله‌زدگان عمدتاًتوسط مردم تأمین می‌شود

پنجشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۳۲
کد مطلب: 566023
عضو کمیسیون قضایی مجلس با بیان اینکه دولت اجازه گران‌فروشی اقلام اساسی را به سودجویان ندهد، گفت: متأسفانه سودجویان هیچ چیز حتی وضعیت بغرنج زلزله زدگان هم برایشان مهم نیست و اینها در زمان جنگ هم همینطور رفتار می‌کردند.
نیازهای زلزله‌زدگان عمدتاًتوسط مردم تأمین می‌شود
به گزارش جهان نيوز، محمدعلی پورمختار عضو کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش قیمت برخی از اقلام اساسی برای زلزله‌زدگان از سوی سودجویان اظهارداشت: بخشی از این اقلام چنانچه داخلی بوده، مربوط به تعزیرات است و باید بر آن نظارت شود و دولت نباید اجازه گران‌فروشی دهد.

پورمختار افزود: متأسفانه سودجویان هیچ چیز حتی وضعیت بغرنج زلزله زدگان هم برایشان مهم نیست و اینها در زمان جنگ هم همینطور رفتار می‌کردند.

عضو کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: با توجه به حساسیت شرایط جا دارد خود دولت بر قیمت اقلام نظارت داشته باشد و به این مسئله ورود کندتا قیمت کالاهایی مانند آب معدنی، پتو، نان، مواد خوراکی و کنسروجات افزایش قیمت نداشته باشد و از این اقلام سوء استفاده نشود.

وی در خصوص وضعیت مناطق زلزله زده نیز تصریح کرد: ما با کسانی که در منطقه هستند ارتباط داریم، کار کمک رسانی بیشتر توسط مردم در حال انجام است و گروه‌های مردمی به صورت خودجوش به روستاها و شهرهای زلزله زده رفته‌اند.

پورمختار از نقش ضعیف دولت در این حوزه انتقاد کرد و گفت: دولت بیشتر از طریق هلال احمر در آن مناطق فعالیت می‌کند اما نقش این نهاد در این حوزه ضعیف بوده است در حالیکه نقش سپاه و ارتش در کمک‌رسانی به مردم بسیار چشمگیر است.

این نماینده مجلس با اشاره به اظهارات وزیر کشور مبنی بر وصل شدن 80 درصد از آب و برق مناطق زلزله زده گفت: با توجه به اینکه اکثر ساختمان‌ها تخریب شده، آب و برق در این منطقه مفهومی ندارد و با توجه به اینکه تیرهای برق تخریب شده مشخص نیست چطور برق وصل شده است اما با این وجود نیاز اصلی مردم زلزله زده پتو، وسایل گرم کننده و انواع بخاری‌های نفتی است.

وی با بیان اینکه اکثر ساختمان‌ها از بین رفته و تخریب شده است، جایی برای اسکان مردم وجود ندارد، خاطرنشان کرد: مردم زلزله‌زده فقط باید در چادرها و در کنار ساختمان‌های تخریب شده خود استقرار داشته باشند و به نظر می‌رسد نیازهای زلزله‌زدگان عمدتاً توسط مردم تأمین می‌شود.

منبع:فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *