يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 5 May 2024
 
۰
۲

شرط عجیب فرانسه برای ثبات در منطقه

دوشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۳۳
کد مطلب: 565256
وزارت خارجه فرانسه با متهم کردن ایران به دخالت در امور لبنان مدعی شده که شرط اصلی در ایجاد ثبات در منطقه، «عدم مداخله ایران در امور لبنان است».
شرط عجیب فرانسه برای ثبات در منطقه
به گزارش جهان نيوز؛ وزارت خارجه فرانسه امروز دوشنبه مدعی شد، «عدم دخالت ایران در امور لبنان، شرطی مهم برای ثبات در منطقه است».
بنا بر گزارش شبکه خبری «دویچه وله» آلمان، وزارت خارجه ایران امروز دوشنبه بیانیه‌ای منتشر کرده و تأکید داشته که هیچ دخالتی در امور داخلی لبنان ندارد.
بنا بر این گزارش، اما تقریبا همزمان با این بیانیه، وزارت خارجه فرانسه خواستار عدم مداخله ایران در امور لبنان شده است.
«ژان ایو لودریان» وزیر امور خارجه فرانسه که برای شرکت در نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا به بروکسل رفته است، گفت که راه‌حل سیاسی در لبنان نیازمند عدم مداخله است و «آزادی اقدام کامل برای تمام رهبران سیاسی» در این کشور نیز شرط آن است.
«سعد الحریری» نخست‌وزیر لبنان که هفته گذشته استعفای خود را اعلام کرده بود، در مصاحبه تلویزیونی شب گذشته شایعات درباره بازداشت خانگی خود در عربستان را رد کرد و گفت که خیلی زود و ظرف دو یا سه روز آینده به لبنان باز خواهد گشت.
منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


111
Iran, Islamic Republic of
روحانی مچکریم .
Iran, Islamic Republic of
دریغ از رعایت ذره‌ای احترام دیپلماتیک.. به لطف عزت‌آفرینی بی‌نظیری که دولت فخیمه ۴ ساله ملت رو دچارش کرده، این غربی‌های وحشی دارن عادت میکنن همیشه قبل از سفر به ایران علیه کشورمون وراجی کنن، چون مطمئنن قاجارالدوله‌های وطنی اینقدر که آرزوی حضور یه مسئول اروپایی در ایران رو دارن، هر حرف بیخودی هم بزنن سفرشون لغو نمیشه!