جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
شیخ‌الاسلام:

کار نخست وزیر لبنان شایسته ملت این کشور نبود

دوشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۰۵
کد مطلب: 563487
عضو جامعه اسلامی مهندسین گفت: استعفای سعدالحریری از عربستان دیکته شده بود البته عربستان هم از آمریکا خط گرفته بود.
کار نخست وزیر لبنان شایسته ملت این کشور نبود
به گزارش جهان نيوز، حسین شیخ‌الاسلام عضو جامعه اسلامی مهندسین با تأکید بر اینکه استعفای سعد حریری از عربستان دیکته شده بود البته عربستان هم از آمریکا خط گرفته بود، گفت: هدف از این کار برهم زدن ثبات و آرامش در منطقه بوده است.

وی با اشاره به اینکه آنچه بین عربستان و سعد حریری در میان بوده است، مجهول مانده، گفت: احتمال می‌رود  میان دستگیری‌ شاهزاده‌های عربستان با استعفای سعدالحریری ارتباطی وجود داشته باشد چرا که آنها ارتباطات تجاری نیز دارند.

عضو جامعه اسلامی مهندسین هدف اصلی از تحمیل استعفا به سعد حریری را متشنج کردن لبنان برشمرد که در طرح ترامپ به عربستان دیکته شده بود.

شیخ‌الاسلام با اشاره به نحوه استعفای حریری که در یک کشور دیگر صورت گرفت، این اقدام را خیلی زشت خواند و گفت: اگر قرار است نخست‌وزیری استعفا دهد، باید به رئیس‌جمهور کشورش مراجعه کند و استعفای خود را تقدیم کند، استعفا در یک کشور دیگر شایسته ملت لبنان نبود.

مشاور ظریف با تأکید بر اینکه اسرائیل هم در استعفای حریری نقش داشت، اظهار کرد: بعد از شکست داعش روند جهان اسلام به سمتی رفت که مجددا اسرائیل و نابودی آن در اولویت اول قرار گرفت، اما چون آنها نمی‌خواهند که جهان اسلام تمرکزش بر روی اسرائیل باشد، تلاش می‌کنند از این طریق آنرا به خودش مشغول کنند و تشنج ایجاد کنند.

شیخ‌الاسلام با تأکید بر اینکه ملت‌هایی مثل ایران، بحرین و یمن ثبات، آرامش و استقلال می‌خواهند تا در پرتو این مسائل به پیشرفت و رفاه برسند، خاطرنشان کرد: کشورهایی که منتخب مردم هستند، صلح و آرامش می‌خواهند اما برخی ها قصد دخالت در مسائل کشورهای منطقه دارند و یا پادشاهانی که به پشتوانه قدرت‌های خارجی برسر کار می‌آیند، نبود آرامش را دنبال می‌کنند، بنابراین ما آرامش می‌خواهیم و آنها تشنج می‌خواهند.

وی با اشاره به اینکه دولت لبنان دولتی موفق بود که توانست داعش را در شرق و شمال شرق لبنان از بین ببرد، اظهار کرد: این وضعیت برای دشمنان سیاسی لبنان سخت بود که در آنجا آرامش برقرار باشد، لذا از این جهت این پروژه را رقم زدند تا تشنج ایجاد کنند.

منبع:باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *