جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
۱

صحبت‌های‌جنجالی‌ابتکار در سفارت‌آمریکا درسال58

جمعه ۱۲ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۵۸
کد مطلب: 562624
در آستانه روز 13 آبان فیلمی از صحبت‌های جتجالی معصومه ابتکار را به زبان انگلیسی در سفارت آمریکا ببینید.
صحبت‌های‌جنجالی‌ابتکار در سفارت‌آمریکا درسال58
به گزارش جهان نيوز؛ روز 13 آبان 58 کشورمان دستخوش اتفاقاتی شده است که آن را در تقویم جمهوری اسلامی ایران روزی مهم قلمداد می کنند؛ تبعید امام خمینی (ره) به ترکیه در سال 43، به شهادت رسیدن دانش آموزان معترض به رژیم طاغوت در سال 57 و سرانجام تسخیر سفارت امریکا به دست دانشجویان پیرو خط امام در سال 58 هر سه واقعه ای بود که در 13 آبان رخ داده است.
 
هر یک از وقایع پیش آمده خود سرمنشا یک تحول بزرگ در انقلاب اسلامی بود اما آنچه پس از انقلاب بسیار مورد توجه قرار گرفت تسخیری سفارت امریکا موسوم به لانه جاسوسی از سوی دانشجویان پیرو خط امام بود، سخنگوی این گروه معصومه ابتکار یا همان خواهر مری بود که به دلیل تسلطش با زبان انگلیسی صحبت های جنجالی را در خصوص اقدامات دانشجویان داشته است.

در ویدئوی به یادگار مانده از آن زمان ابتکار می گوید: " گروگان ها دست ما هستند و ما سخت از آنها محافظت می کنیم، ما آماده ایم تا در صورت هرگونه اقدام نظامی آنها را بین ببریم، CIA ماموران مختلفی دارد و ماموران مخفی این سازمان در ایران تحت عنوان اعضای سفارت امریکا فعالیت می کردند تا ماهیت واقعی فعالیتشان فاش نشود، هیچ توضیحی نمی توان راجع به اقدامات امنیتی آنها بدهیم .... .

در ادامه فیلمی از صحبت های ابتکار در خصوص بازگرداندن شاه و محاکمه وی، جاسوسی های امریکا در ایران، برخورد با افراد دستگیر شده در سفارت و ... را ببینید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
اینا ازگذشته خودشون پیشمان و نادمند اما بازم طلبکار نظام و مردم هستند!