جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17 May 2024
 
۰
۳
خدمات پس از فروشی در کار نیست

سرگردانی خریداران خودروهای چینی

يکشنبه ۷ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۴۴
کد مطلب: 561289
رییس اتحادیه تعمیرکاران خودرو با بیان اینکه تکلیف خریداران خودروهای چینی در بازار معلوم نیست، گفت: خدمات پس از فروش خودروهای چینی خیلی ناقص است و حقوق مصرف کننده در این باره رعایت نمی شود.
سرگردانی خریداران خودروهای چینی
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، علیرضا نیک آیین با اشاره به اینکه سهم قطعه ساز داخلی در خودروهای چینی صفر درصد است، اظهار داشت: افزایش هزینه‌ها باعث می‌شود تا تولید قطعات چینی برای قطعه ساز داخلی به صرفه نباشد.

وی با بیان اینکه هر روز بازار کشور با مانور خودروهای متنوع چینی مواجه است، افزود: متأسفانه شرکتهایی که این خودروها را وارد می‌کنند اقدامی برای رعایت حقوق مصرف کننده و ارائه خدمات پس از فروش مناسب انجام نمی‌دهند. به این صورت که خریدار خودروی چینی اول برای تعمیر خودرو درگیر دوره گارانتی شده و بعد از مشقت فقط می‌تواند به صورت ناقص خودروی خود را تعمیر کند.

رییس اتحادیه تعمیرکاران خودرو با اعلام اینکه بعد از دوره گارانتی تکلیف خریداران خودروهای چینی در بازار معلوم نیست، گفت: در این رابطه هماهنگی های لازم برای آموزش تعمیر کاران کشور نیز انجام نشده ولی از طرف دیگر خود شرکت واردکننده در حوزه خدمات پس از فروش ناقص عمل می‌کند.

وی اضافه کرد: برای حل این مشکل باید وزارت صنعت یک کمیته ویژه تشکیل و این موضوع را بررسی کند. چرا که هر روز سهم خودروساز چینی در بازار افزایش پیدا می‌کند اما هیچ اقدامی برای رعایت حقوق مصرف کننده صورت نمی‌گیرد.

نیک آیین با اشاره به اینکه تعداد تعمیرگاه‌های کشور در مقایسه با حجم بالای خودروهای چینی بسیار اندک است، تصریح کرد: در این بازار بی سامان فقط حقوق مصرف‌کننده است که بدون توجه مسئولان مورد تضییع قرار می‌گیرد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
یکی بگه خدمات پس از فروش کدوم خودرو خوبه
خودرو ایرانی که تولیدش مالخودمونه اینه حال و روزش دیگه چه توقعیه از چینی ها !!!!!!!!!!!!!!!!
اصغر
Iran, Islamic Republic of
دروغ می گوید بنده یک ماشین چینی سال90خریدم ازاولین برخوردجهت مراجعه دیدن خودروتشکیل پرونده واریزپول تحویل ماشین برخوردهای بسیاربسیارمودبانه وعالی بابنده شددرطول مدت گارانتی بدون کوچکترین اخم وتخم پذیرش صورت می گرفت الان هم که گارانتی زمانش گذشته برای انجام هرکاری که به نمایندگی میروم مثل روزاول باروی بازپذیرش میکنندبرای انجام کارهای انجام شده فاکتوررسمی وتایپ شده وممهوربه مهرنمایندگی می دهندوکلیه خدمات وقطعات کارشده رابه مدت سه ماه گارانتی می کنندولی شمایکنفرراپیداکن ازنمایندگیهای داخلی وخدمات پس ازفروش راضی باشدفیلمها وگزارشهاخودبهترین سنداست آقای رییس اتحادیه تعمیرکاران حمایت ازتولیدداخلی راهش این نیست که به رقیب خودتهمت بزنی بهترین راهش این است که سطح خدمات ونحوه مراجعه مشتری رابالاببری
احمد
United States
شما به عنوان مسول اگر عیب کار را میدانی چرا جهت درست کردن امور اقدامی نمی کنی- نخریدن که راه حل درستی نیست- شما اگر قوانین درست وضع کنید و به خوبی نظارت کنید هرگر مصرف کننده متضرر نخواهد شد- شما عیب بزرگتر را ببین- در کشور ما نظارت ها نظریه- یعنی هر کس طبق نظر خورش با قوانین خودش نظارت میکند- الان ایران خودرو وسایپا مگر خدمات درستی ارایه میدهند- دریغ از گارانتی- دریغ از کیفیت- شما درستش کن ما هم تشویقتون میکنیم