جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
هیلی:

دربرابر آزمایش موشک‌های ایران ایستادگی می‌کنیم

شنبه ۶ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۰۳
کد مطلب: 561008
نماینده آمریکا در سازمان ملل مدعی شد که واشنگتن در برابر تلاش‌های ایران برای کنترل سوریه مقاومت خواهد کرد و این تلاش‌ها را به عقب بازخواهد گرداند.
دربرابر آزمایش موشک‌های ایران ایستادگی می‌کنیم
به گزارش جهان نيوزبه نقل از تسنیم، نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل در مصاحبه با سی ان ان، گفت: ایالات متحده تلاش های ایران برای کنترل سوریه را به عقب بازمی گرداند و مانع از آزمایش موشک های بالستیک توسط ایران خواهد شد.

وی در ادامه افزود: جامعه بین المللی آزمایش موشک های دوربرد کره شمالی را که قابلیت حمل کلاهک هسته ای دارد، قبول نکرده و برای ایران نیز باید همین استاندارد در نظر گرفته شود. به ایران اجازه نمی دهیم استاندارد آزمایش موشک های بالستیک را زیر پا بگذارد.

هیلی درباره تحولات کره شمالی نیز گفت: تلاش های دیپلماتیک به زودی موجب خواهد شد تا کره شمالی فشارهای بیشتری را به خاطر برنامه های هسته ای و موشکی اش احساس کند.

وی اظهار داشت: کره شمالی به زودی تاثیرات افزایش تحریم های بین المللی را احساس می کند و مجبور خواهد شد تا در مسیرش بازنگری کند. تنها در نظر بگیرید که 90 درصد تجارت شما و 30 درصد نفت شما قطع شود. سفر جیمز ماتیس وزیر دفاع آمریکا به شبه جزیره کره نشان می دهد که آمریکا اماده همه چیز است ولی واشنگتن به دنبال جنگ نیست.

وزیر خارجه نمی شوم
نماینده آمریکا در ادامه ضمن رد شایعات مربوط به تغییرات کابینه ترامپ و اینکه رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا احتمالا از این سمت کنار گذاشته می شود، گفت: هیچ علاقه ای برای آمدن به واشنگتن ندارم. من در نیویورک راضی هستم.
وی در پاسخ به این سئوال که آیا ترامپ پست وزیر خارجه را به وی پیشنهاد داده است، تاکید کرد: این اتفاق نخواهد افتاد و من این شغل را قبول نخواهم کرد. می خواهم جایی باشم که بیشترین تاثیر را دارم.
هیلی پیش از این به سی ان ان گفته بود که از گزینه های مورد نظر کاخ سفید برای احراز سمت وزیر خارجه آمریکا بوده ولی خودش را از رقابت برای دستیابی به این شغل خارج کرده است.

مشارکت در آفریقا
هیلی در شرایطی به کشورهای آفریقایی سفر کرده است که نقش نظامی آمریکا در آفریقا پس از کشته شدن چهار نظامی این کشور در نیجر به شدت زیر ذره بین قرار گرفته است.
هیلی درباره نقش آمریکا در آفریقا گفت: واشنگتن رویکردی به موازات خاورمیانه در آفریقا دارد. راهبرد آمریکا متمرکز بر مقابله با افراط گرایی در خارج از این کشور است تا افراط گرایی به تهدید مستقیمی در داخل آمریکا تبدیل نشود.
وی افزود: رهبران آفریقایی باید مراقب مردم خود باشند و جوامع دموکراتیکی را پایه گذاری کنند و در غیر این صورت با خطر افراط گر ایی و جنگ روبرو خواهند شد. حضور نیروهای نظامی آمریکایی در کشورهای آفریقایی نیز تنها با هدف حمایت از راهبرد واشنگتن خواهد بود.

وی در خصوص شرایط وخیم حقوق بشر در آفریقا نیز گفت: رهبران آفریقایی باید آموزش بهتر برای همه افراد را تضمین دهند تا ریشه افراط گرایی خشک شود. دختران بزرگ می شوند تا به نوجوانان و جوانانی تبدیل شوند که هدف تجاوز قرار می گیرند، پسران بزرگ می شوند تا ربوده شده و کودک سرباز شوند. اینها رهبران آینده این کشورها خواهند بود.

آمریکا به نقش خود در سوریه ادامه می دهد
هیلی در ادامه درباره تحولات سوریه نیز گفت: آمریکا پس از سقوط داعش نیز به ایفای نقش خود در سوریه ادامه خواهد داد. ما هنوز کار خود را انجام نداده ایم. وی بار دیگر مدعی شد که روزهای قدرت بشار اسد در سوریه به شماره افتاده است.

نماینده آمریکا در سازمان ملل اظهار داشت: این آن چیز نیست که ما به دنبال بیرون راندن بشار اسد باشیم. ولی نمی خواهیم اجازه دهیم استفاده از سلاح های شیمیایی بار دیگر اتفاق بیفتد. نمی خواهیم اجازه دهیم که ایران کنترل سوریه را در دست بگیرد.

وی در ادامه ضمن انتقاد از ادامه حمایت های روسیه از دولت بشار اسد، ادعا کرد: گزارش اخیر سازمان ملل نشان می دهد که نیروهای دولت سوریه مسئول حمله شیمیایی سارین در منطقه خان شیخون در اوایل امسال هستند. روسیه اکنون همدست بشار اسد است و می گوید، سلاح های شیمیایی خوب است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *