سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۰
۱

تمهیدات جدید راهور تهران برای رانندگان متخلف

جمعه ۲۸ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۴۹
کد مطلب: 558951
رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از استفاده از تجهیزات جدید در این پلیس خبر داد و گفت: رانندگانی که به هر دلیل نسبت به ثبت تخلف خود معترض باشند، می‌توانند با مراجعه به سایت راهور و وارد کردن شماره پلاک خود تصویر خودروی خود حین تخلف که توسط دوربین‌ها ثبت شده را مشاهده کنند.
تمهیدات جدید راهور تهران برای رانندگان متخلف
به گزارش جهان نيوز، سرهنگ علی شریفی در گفت‌وگو با ایسنا درباره استفاده از تجهیزات جدید پلیسی در پلیس راهور اظهار کرد: استفاده از تجهیزات و امکانات کنترلی هوشمند در کاهش تخلفات رانندگی و همچنین حوادث تاثیر به‌سزایی دارد. در همین راستا پلیس نیز همواره به دنبال استفاده از این امکانات و تجهیزات است که نمونه آن نصب دوربین‌های هوشمند کنترلی و ثبت تخلفات آن در معابر، بزرگراه‌ها و تقاطع‌های پایتخت است.

وی با اشاره به استفاده از تجهیزات بیشتر در این پلیس افزود: همچنین از مدتی قبل باسکول‌های توزین خودروهای سنگین در پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ به کار گرفته شده است که با استفاده از آن، وزن وارد بر هر محور خودروهای سنگین اندازه‌گیری شده و در نهایت با جمع‌بندی، وزن نهایی کامیون به دست می‌آید.

وی با بیان اینکه این باسکول‌ها سیستم جدیدی است که کار پلیس را در بسیاری موارد راحت کرده و دیگر نیازی به استفاده از باسکول‌های چند تنی نیست، گفت: کامیون‌ها با بار بیش از حد مجاز خود سبب وارد شدن خسارات به برخی از ابنیه و معابر می‌شود و علاوه بر آن وزن زیاد کامیون سبب بروز حوادث جبران‌ناپذیری می‌شود به همین دلیل ما با استفاده از این باسکول‌ها که قابلیت جابجایی و نصب سریع دارند در ورودی‌های شهر همچون بزرگراه بابایی، بزرگراه شهید خرازی، بزرگراه شهید یاسینی، بزرگراه آزادگان و ... اقدام به وزن کردن کامیون‌ها کرده و چنانچه وزن بیش از حد مجاز داشته باشند، نسبت به توقیف و جریمه آنها اقدام خواهد شد.

شریفی سامانه دیگری که در پلیس راهور نهایی شده و به زودی بکارگیری خواهد شد را سامانه نشان دادن تصویر پلاک خودروها حین تخلف اعلام کرد و گفت: با استفاده از این سامانه رانندگانی که ممکن است به هر دلیل نسبت به ثبت تخلف خود معترض باشند، می‌توانند با مراجعه به سایت راهور و وارد کردن شماره پلاک خود تصویر خودروی خود حین تخلف که توسط دوربین‌ها ثبت شده را مشاهده کنند.

به گفته رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهبر این سامانه به زودی رونمایی خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
راهور ناجا برخلاف بخش انتظامیش که کوشا و مفید است، مفتضح و مزاحم و موجب راهبندان است