پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 9 May 2024
 
۱

واکنش‌توفانی‌دانشجویان توییترنشین به‌اظهارات ترامپ؛ برای‌دفن همه سربازهای‌آمریکایی جانداریم!

شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۵۰
کد مطلب: 557460
مسئولین دیپلماتیک و اقتصادی دولت در جریان برنامه آمریکا برای خروج از برجام (که عملا با سخنان شب گذشته ترامپ کلید خورد) گفته اند به رغم خروج آمریکا از برجام، اگر طرف‌های اروپایی بمانند ما هم هستیم!
واکنش‌توفانی‌دانشجویان توییترنشین به‌اظهارات ترامپ؛ برای‌دفن همه سربازهای‌آمریکایی جانداریم!
به گزارش جهان نيوز؛ سیدمهدی حاجی‌آبادی؛ روز قبل شاهد شوی سیاسی ترامپ بودیم. دونالد ترامپ عصر روز جمعه به وقت واشنگتن در کاخ سفید در سخنانی ضمن تکرار ادعاهای تاریخ مصرف گذشته و واهی اعلام کرد: ایران به تروریست هایی که در ۱۱ سپتامبر حضور داشتند کمک کرد از جمله پسر اسامه بن لادن.

وی با "دیکتاتور" خواندن ایران مدعی شد که این رفتار ایران هنوز ادامه دارد و ایران حامی اصلی تروریست در دنیاست و به طالبان، القاعده، حماس و حزب الله کمک می‌کند. امروز استراتژی جدید خودمان را در مورد ایران اعلام می‌کنم تا در مورد رفتارهای خصمانه ایران بایستیم تا ایران هرگز نتواند به سلاح هسته‌ای دست یابد.

رییس جمهور آمریکا در ادعاهای واهی خود علیه ایران و برجام با بیان این که ایران با سلاح‌های خود کشتیرانی آزاد را در خلیج ع. ر. ب.‌ی (فارس) مورد تهدید قرار می‌دهد، ادامه داد: ایران آمریکایی‌ها را در داخل ایران به اتهام واهی زندانی می‌کند و حملا ت. سایبری به زیرساخت‌های ما و ارتش ما کرده است.

وی با این ادعا که ایالات متحده تن‌ها هدف دیکتاتوری ایران نیست افزود: حکومت ایران شهروندان خود را به شدت سرکوب می‌کند و در جریان آنچه انقلاب سبز (فتنه ۸۸) نامید معترضان ایرانی را به گلوله بست.

وی گفت: در یمن و سوریه ایران باعث جنگ شده و در عراق نیز با دخالت هایش باعث ایجاد اختلافات قومی و مذهبی در این منطقه شده است.

اما سخنان ترامپ با واکنش گسترده کاربران فضای مجازی ایرانی همراه شد. در عرض کمتر از یک ساعت بیش از ۵۰۰ هزار کامنت زیر پست اینستاگرام ترامپ نقش بست. کاربران توییتر نیز به حملات موذیانه رئیس‌جمهور امریکا پاسخ درخوری دادند.
حدیث نریمانی از فعالین دانشجویی در پاسخ گزافه‌گویی ترامپ به زبان طنز نوشت: یه وقت #ترامپ نگه می‌خوایم به ایران حمله کنیم. داداچ ما واسه دفن اون همه سرباز آمریکایی جا نداریم. حواست هست؟
 
شوی سیاسی ترامپ

پرویز امینی پژوهشگر جامعه‌شناسی سیاسی و دبیر سابق اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل، سخنان ترامپ را بهترین دوره آمریکاشناسی دانست و گفت: حرف های#ترامپ یک دوره #آمریکاشناسی_پیشرفته بود که نظیرش در هیچ آکادمی علوم سیاسی دنیا ارائه نمی‌شود و نیز یک دوره #خمینی_و_خامنه_ای شناسی.
 
شوی سیاسی ترامپ

مادر تحریم‌ها عملا اجرا شد/ کاتسا چیست؟
شب قبل علی‌رغم عقب‌نشینی ترامپ از قرار دادن سپاه پاسداران در لیست سازمان‌های تروریستی به دلیل تهدید مقتدرانه فرمانده سپاه، تحریم کاتسا مشهور به مادر تحریم‌ها علیه ایران به اجرا گذاشته شد. قانون کاتسا قانون مقابله با دشمنان آمریکا از طریق تحریم است که براساس آن ایران، کره شمالی و روسیه هدف قرار گرفته شده اند. این قانون راهبرد منطقه‌ای مقابله با تهدیدهای متعارف و غیرمتوازن ایران در خاورمیانه و شمال آفریقا، اعمال تحریم‌های بیشتر در پاسخ به برنامه موشک‌های بالستیک ایران، اعمال تحریم‌های مرتبط با تروریسم در رابطه با سپاه پاسداران، اعمال تحریم‌های بیشتر در رابطه با اشخاص مسوول در نقض‌حقوق بشر، اعمال تحریم‌های تسلیحاتی، تداوم تاثیر تحریم‌های مرتبط با حمایت ایران از تروریسم، گزارش درباره هماهنگی تحریم‌ها میان ایالات‌متحده و اتحادیه اروپا و گزارش درباره شهروندان آمریکایی بازداشت شده در ایران را شامل می‌شود.

اما این مساله تعمدا یا از روی اشتباه توسط برخی مسوولین دولتی و مجلس نادیده گرفته شد. سیدمرتضی موسوی‌نژاد عضو اسبق شورای مرکزی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل نوشت: ملت ایران ملتی #تروریست خطاب شدن... خلیج فارس، خلیج ع. ر. ب.‌ی خطاب شد و دوباره تحریم شدیم و باز هم در #برجام ماندیم.
 
شوی سیاسی ترامپ

محمدجوادمحمدزاده از فعالین دانشجویی هم در مورد اعمال تحریم‌ها و تروریست خوانده شدن ملت ایران نوشت: اینقدری که به کلمات حساسید به عملکرد حساسیت ندارید؟ «ملت تروریست» و «خلیج عربی» گفتن پیش‌تون بدتر از تحریم و تقویت داعش و فشار اقتصادیه؟
 
 
شوی سیاسی ترامپ

تیم ایرانی سوی اروپا غش کرد/ موریانه جای گرگ را می‌گیرد؟!

مسئولین دیپلماتیک و اقتصادی دولت در جریان برنامه آمریکا برای خروج از برجام (که عملا با سخنان شب گذشته ترامپ کلید خورد) گفته اند به رغم خروج آمریکا از برجام، اگر طرف‌های اروپایی بمانند ما هم هستیم!

اولا تحریم‌های ثانویه (فراسرزمینی) آمریکا بر همه کشور‌ها سایه انداز است، چه اروپایی باشند و چه غیر اروپایی. این یعنی برای قطع رابطه نیم بند شرکت‌ها و بانک‌های اروپایی با ایران نیازی به تحریم‌های مجدد اروپایی وجود ندارد! مگر اینکه دوستان ما فراموش کرده باشند که در جریان تحریم ها، بانک‌های اروپایی قریب به ۲۰ میلیارد دلار توسط آمریکا جریمه شدند، بدون اینکه اتحادیه اروپا (که خودش هم تحریم کرده بود) یک سنت بخواهد آن‌ها را جریمه کند! بدین سبب با خروج آمریکا از برجام، باقی ماندن سایر طرف‌ها اثرش "تقریبا هیج" است!
دوم اینکه به لحاظ راهبردی، منافع بلندمدت کشورهای اروپایی طرف برجام بیش از ایران به آمریکا گره خورده است و لفاظی‌های آن‌ها در دفاع از برجام، پس از خروج آمریکا از این معاهده دیری نمی‌پاید!

ریحانه عسکری از فعالین دانشجویی با ذکر مثالی از وضعیت اروپا و امریکا در برجام و نقشه جدید آن‌ها نوشت: مدیر و ناظم تبانی میکردند یکی تهدید میکرد و اون یکی پناه میداد! حکایت عملکرد دیشبِ ترامپ و اروپاست. مباد برجام دیگری به خوردمان دهند.
 
شوی سیاسی ترامپ

محمدعلی کول از دانشجویان دانشگاه تهران، با ذکر خاطره تیم روحانی در مذاکرات سعدآباد از نقشه جدید غربگرا‌ها برای غش کردن سوی اروپا پرده برداشت و گفت: کیایادشونه رئیس دولت اصلاحات و روحانی بعد از چالش با بوش چکا کردن؟ درست حدس زدید، رفتن سراغ اروپاییا، آخرش؟ تحقیر وتحریم! مخان بازم‌همون راهو برن.
 
شوی سیاسی ترامپ

سند ادعای دانشجویان در سخنان سران اروپایی مشهود است. موگرینی در صحبت‌های خود کوچک‌ترین اشاره‌ای به نقض برجام توسط آمریکا نمی‌کند، ماکرون در گفت و گوی تلفنی با روحانی می‌گوید که با وجود تلاش‌های واشنگتن ایران همچنان به تعهدات خود پایبند باشد؛ تیلرسون هم گفته است که شرکای اروپایی آمریکا برای افزایش فشار بر روی ایران چراغ سبز نشان داده‌اند؛ با این وجود چرا دولت‌مردان اصراری دارند که اروپا را مخالف آمریکا و حامی ایران نشان دهند؟

دکتر حجت‌الله عبدالمالکی از اساتید اقتصاد دانشگاه امام صادق (ع) هم درمورد نقشه هماهنگ اروپا و امریکا گفت: #ترامپ به دنبال هول دادن ایران به مذاکره با #اروپا در مورد مسائل منطقه‌ای و نظامی است! پناه بردن به اروپا خطایی بزرگ‌تر است!
 
شوی سیاسی ترامپ

برجام تجربه‌ای به یادماندنی و عبرت‌آموز!
در صحنه اجرا، چیزی به نام برجام «تقریباً» وجود خارجی ندارد و تن‌ها به زینت‌المجالس سخنرانی برخی مقامات اجرایی تبدیل شده که همه‌روزه از دستاوردهای آن داد سخن دهند، اما مردم با واقعیت ماجرا آشنا شده‌اند. تن‌ها نکته عجیب و لاینحل آن است که ذوق‌زدگان سابق و مجامله‌کاران فعلی، با اینکه بی‌نتیجه بودن تعامل‌گرایی و غیرقابل‌اعتماد بودن سلطه‌گران ثابت شده است، چرا همچنان مصراً به دنبال تعمیم این مسیر غلط، پرهزینه و بی‌فایده در میدانی هستند که عرصه اقتدار و عزت ملت ایران است. آیا هزینه‌های گزافی که برای ناکارآمدی برجام پرداخت شد، برای بیدار شدن و برخورد عقلانی با دشمن کافی نبود که به دنبال معامله کردن امنیت ملی و اقتدار منطقه‌ای ایران اسلامی در ازای «تقریباً هیچ‌ها» هستند!

دل بستن به دشمن کوچک (اروپا) در این مسیر اشتباهی راهبردی است که تاریخ یک دهه گذشته را به نحو فاجعه‌بارتری تکرار خواهد کرد. تجربه به ما می‌گوید نه اهداف راهبردی اروپا با آمریکا چندان متفاوت است و نه اروپا اساسا در موقعیتی است که مقابل تحریم‌های ثانویه آمریکا مقاومت کند، لذا امید به اینکه می‌توان با اروپا برجام را ادامه داد در واقع به معنی خوردن چوب و پیاز با همدیگر است؛ هم محدودیت‌های برجام حفظ می‌شود و هم آمریکا با اعمال کامل تحریم‌ها، اروپا را نیز از پایبندی نصفه و نیمه فعلی به تحریم‌ها بازخواهد داشت. بدتر از آن، وقتی شما رسما اعلام می‌کنید بدون آمریکا، برجام را با اروپا ادامه خواهید داد، در واقع در حال ارسال این پیام برای آمریکا هستید که با خیال راحت تحریم‌های خود را اعمال کند و از هیچ واکنشی از ناحیه ایران هم بیم نداشته باشد.

اگر چنین اتفاقی رخ دهد، بیش از همه کسانی مقصر خواهند بود که آدرس ضعف، سستی و ناتوانی را از داخل کشور به دشمن ارسال کردند. اساسا در گذشته هم اینچنین بوده است که آمریکا با مشاهده ضعف داخلی یا آن هنگام که دریافته می‌تواند از طریق فشار از بیرون اختلاف‌های داخلی را تشدید کند، فشار‌ها بر کشور را تا سرحد ممکن تشدید کرده است.
محمود قائدی از فعالین دانشجویی در این باره نوشت: امشب #روحانی حرف‌های خوبی زد، اما این‌ها همان حرف‌های #آیت_الله_خامنه_ای در سال ۹۲ است؛ ۴ سال زمان کَمیست؟
 
شوی سیاسی ترامپ

سیدمصطفی قریشی هم با انتشار تصویری طنز در مورد برجام موشکی و منطقه‌ای نوشت: خداروشکر که ترامپ مثل اوباما مودب نیست وگرنه الان سر میزمذاکرات نشسته بودیم داشتیم بند‌های سیمان ریزی تو موشک و امضا میکردیم.
 
شوی سیاسی ترامپ
مرجع : دانشجو
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *