سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۱
در کنگره محافظه‌کاران آمریکا

نگرانی ترامپ از شعار "مرگ بر آمریکا"

جمعه ۴ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۴۲
کد مطلب: 593533
دونالد ترامپ در کنگره محافظه‌کاران آمریکا ضمن تکرار ادعاهای ضد ایرانی، دلخوری خودش را از اینکه ایرانی‌ها، «مرگ بر آمریکا» می‌گویند، ابراز کرد.
نگرانی ترامپ از شعار "مرگ بر آمریکا"
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس؛  رئیس‌جمهور آمریکا در نشست کمیته محافظه کاران آمریکایی حاضر شد.

دونالد ترامپ در ابتدای سخنرانی خود از دستاوردهای دولتش در مدت زمان حضور در کاخ سفید سخن گفت و به «محافظه کار» بودن خود و دولتش افتخار کرد.

او سپس به موضوع اصلاح قانون مالیات و «تولید مشاغل بسیار زیاد» در آمریکا پرداخت.

در همین بین بود که سر و صدای زیادی در محل کنفرانس محافظه کاران برپا شد. سپس مشخص شد که فردی در مخالفت با مواضع دونالد ترامپ شروع به سر و صدا کرد.

مقام‌های برگزار کننده این نشست، فرد مذکور را از سالن بیرون بردند.

ترامپ در واکنش به این حاشیه، خطاب به رئیس کمیته برگزار کننده گفت که «این فرد جطور خود را به نشست رسانده است؟»

رئیس‌جمهور آمریکا خطاب به این فرد معترض، او را «وابسته به رسانه‌های اخبار جعلی» خواند.

او با اشاره به انتخابات آتی کنگره آمریکا، از همه هواداران جمهوریخواه و محافظه کاران خواست با حرارت و شوق زیاد وارد صحنه انتخابات شوند چرا که اگر این کار را نکنند، مخالفان «متمم دوم قانون اساسی آمریکا»، این حق را از شما خواهند گرفت.

اشاره او به قانون آزادی حمل سلاح در آمریکا بود و در واقع بار دیگر مخالفت خود را با اصلاح قانون آزادی سلاح تکرار کرد.

حمایت او از متمم دوم قانون اساسی آمریکا در حالی مطرح شده که به دنبال حمله مسلحانه مرگبار در فلوریدا، درخواست‌های زیادی در آمریکا برای اصلاح قانون حمل سلاح مطرح شده است.

ترامپ در ادامه با دفاع از موضع دولتش در خروج از توافق بین‌المللی آب و هوایی پاریس، این توافق را «فاجعه بار» و «کُشنده اشتغال در آمریکا» خواند.

رئیس‌جمهور آمریکا با دفاع از مواضع اقتصادی دولتش و تاثیر خروج واشنگتن از توافق پاریس مدعی شد که از زمان آغاز به کار دولت او، «سرمایه‌گذاری‌ها در آمریکا به شدت افزایش یافته و مشاغل زیادی ایجاد شده است».

ترامپ به موضوع ایران هم اشاره کرد و ادعاهایی علیه ایران و توافق هسته‌ای ایران مطرح کرد.

او گفت: «ما توافق فاجعه‌بار و یک‌جانبه هسته‌ای با ایران را تایید نکردیم. ایران مرگ بر آمریکا می‌گوید. چطور پایبندی آنها را (به برجام) تایید کنم؟»

وی افزود که «ما این وضع در هم و برهم(درباره برجام) را تایید نکردیم. آنها با ما رفتار بدی می‌کنند».

رئیس‌جمهور آمریکا افزود: (جان) کری شاید بدترین مذاکره کننده باشد و البته خود شخص اوباما».

ترامپ در ادامه سخنرانیش درباره دستاوردهای دولتش، به موضوع «انتقال سفارت امریکا به اورشلیم(بیت المقدس)» اشاره کرد.

رئیس‌جمهور آمریکا در این سخنرانی بارها از «دستاوردهای خیره کننده» دولتش در مسائل داخلی و خارجی سخن گفت.

وی در ادامه این سخنرانی مفصل، به موضوع تیراندازی اخیر در دبیرستان فلوریدا اشاره کرد.

ترامپ به دیدار اخیرش با خانواده های قربانیان تیراندازیها در مدارس آمریکا اشاره کرد و باز هم موضع خودش درباره لزوم «محافظت از مدارس» را تکرار کرد.

از نظر او باید به معلمان در آمریکا آموزش‌های لازم برای مقابله با تیرانداز و فرد مسلح داده شود؛ اقدامی که به گفته او «اقدام بازدارنده» خواهد بود.

وی سپس با دفاع از «انجمن ملی سلاح»(NRA) و «میهن پرست» خواندن اعضای این گروه، تاکید کرد که باید سیستم بررسی پیشینه افراد خواهان خرید سلاح تقویت شود.

ترامپ گفت : ببینید دوستان باید این کار را بکنیم، برعکس کنگره که فقط حرف می‌زنند من کسی هستم که کار را انجام می‌دهم. این را به شما بگویم که من یکی از سرسختترین حامیان متمم دوم قانون اساسی(قانون آزادی حمل سلاح) هستم. مساله حمایت از این متمم نیست بلکه موضوع مقابله با خشونت و تیراندازی‌ها است».

رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه به موضوع مهاجرت و لزوم مقابله با گروههای خلافکار و باندهای خلافکار پرداخت و این افراد را «حیوانات» خواند.

وی سپس از مواضع دموکرات‌ها به شدت انتقاد کرد و آنها را حامی گروه‌های تبهکار و خلافکار خواند.

ترامپ به شدت از جذب مهاجران از طریق  قرعه‌کشی لاتاری به آمریکا انتقاد کرد و گفت از کنگره خواسته که این روند را تغییر دهد؛ به گفته او این روند باید پایان یابد و ورود مهاجران بر اساس صلاحیت و شایستگی باشد نه لاتاری.

وی در بخشی دیگری از سخنرانی خود با حمله لفظی به «نانسی پلوسی» رهبر اقلیت دموکراتهای مجلس نمایندگان آمریکا، خطاب به حاضران گفت که «شما باید با او مقابله کنید چرا که او می‌خواهد متمم دوم قانون اساسی(قانون آزادی حمل سلاح) را از شما بگیرد».

وی در بخش پایانی سخنرانی خود به موضوع کره شمالی اشاره کرد و گفت که «ما سخت ترین تحریمهارا علیه کره شمالی اعمال کردیم و امیدوارم که نتیجه خوبی از دل آن بیرون بیاید».

ترامپ پس از یک ساعت و 15 دقیقه سخنرانی، به اظهاراتش در این نشست پایان داد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *