جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۸
۱۷
بازخوانی حملات جریان خاص؛

چه‌ کسانی شعر مطیعی را هتاکی و اهانت خواندند؟ +عکس

منبع: مشرق
يکشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۰۶:۲۱
کد مطلب: 555078
مسئولان دولت روحانی، بهانه انتقاد خود از اشعار میثم مطیعی را سخنان و فرامین مقام معظم رهبری مطرح می‌کردند.
چه‌ کسانی شعر مطیعی را هتاکی و اهانت خواندند؟ +عکس
به گزارش جهان نيوز؛ هفته گذشته نشریه خط حزب‌الله که توسط دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب اسلامی منتشر می‌شود، اجمالاً به مطالب محبت‌آمیز رهبر انقلاب خطاب به میثم مطیعی مداح عید فطر اشاره کرد.
 
پس از آن سیدکمیل باقرزاده به تفصیل سخنان رهبر معظم انقلاب را منتشر کرد:
بعد از مراسم شام غریبان بیت رهبری، آقا خطاب به میثم مطیعی نکات مهمی فرمودند که بیش از آنکه شخصی باشد بیانگر شاخص‌های مداحی انقلابی است.

 آقا فرمودند: می‌دانم بعد از عید فطر خیلی شما را اذیت کردند و فشار آوردند، هم به شما و هم به شعرا؛ اما مطلقا اعتنا نکنید.

شما یک حرف کاملا درست و محکمی زدید. تردید نکنید. من نظرم را همان موقع به اطرافیان هم گفتم. کار شما کاملا درست بود.

 اصلا محل نگذارید به این حمله‌ها و بدانید کار شما مؤثر است. شما روی این جوان‌ها تاثیر دارید. این جمعیتی که امشب آمده بود تاثیر می‌پذیرد از شما.

 در آن شعر هم هیچ اهانت نبود. مسؤولان رده بالای دولتی آمدند پیش من و گفتند توهین شده؛ من گفتم خیر، هیچ اهانتی نبوده.

 خود بنده هم صف اوّلی هستم. صف اوّل یک نفر نیست که؛ ما هم مدعی بودیم و هم صف اوّلی.

در آن شعر هم هست: "ما مدعیان صف اول بودیم"، ولی معلوم شد خبرها جای دیگری است؛ دیگرانی را بردند و ماها جا ماندیم.

هیچ خسته نشوید. اگر بنای بر خسته‌شدن بود آنهایی که قبل از انقلاب زندان رفتند و کتک خوردند و تبعید شدند باید خسته می‌شدند.

 سفت بایستید و خسته نشوید. اگر خسته نشوید خداوند به کارتان برکت می‌دهد، و برکت داده است. راه درست همین است که شما دارید می‌روید.

 من همیشه شما را دعا می‌کنم، اما سر قضیه عید فطر فقط دعا نبود؛ هم دعا می‌کردم، هم حمایت کردم و نکاتی را به آنهایی که باید می‌گفتم گفتم.

حمایت قاطع رهبر انقلاب از شعر عید فطر میثم مطیعی، نشان داد هجمه‌هایی که به این مداح جوان در آن ایام از طرف اصلاح‌طلبان و حامیان دولت حسن روحانی واقع شد، تا چه حد خلاف بوده است.

پنجم تیرماه امسال، پیش از خطبه‌های عید فطر میثم مطیعی مداحی کرد و اشعاری حماسی درباره مسائل انقلاب و کشور خواند و از برجام انتقاد کرد.
این اشعار انتقادی، با هجمه یکپارچه اصلاح‌طلبان، حامیان دولت و حتی مسئولان ارشد دولت حسن روحانی مواجه شد و تا چند روز نشریات زنجیره‌ای آن را تیتر یک خود کرده و مطیعی را به توهین و اهانت به حسن روحانی متهم کردند.

در ادامه نمونه‌ای از واکنش‌های مسئولان دولت حسن روحانی، اصلاح‌طلبان و نشریات زنجیره‌ای به اشعار میثم مطیعی آورده شده است. مقایسه لحن انتقادی و بی‌ادبانه این افراد و جریانات به مداحی حماسی میثم مطیعی با تمجید مقام معظم رهبری از همان مداحی، به خوبی نشاندهنده واقعیات دولت روحانی و حامیان آن است.

جالب آن که در روزها مسئولان دولت روحانی، بهانه انتقاد خود از اشعار میثم مطیعی را سخنان و فرامین مقام معظم رهبری مطرح می‌کردند. اکنون باید دید آیا این افراد آنقدر شجاعت دارند که با مشخص شدن موضع رهبر انقلاب، از آن هتاکی‌های خود به مطیعی عذرخواهی کنند؟
























نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


رامـــــــین
Iran, Islamic Republic of
مسئولین دولتی و اصلاح طلبان همواره نشان داده اند که هیچوقت تحمل انتقاد برحق جناح مقابل و حتی مردم را ندارند و نخواخند داشت به یاری خدا آخرین میخها را بر تابوت افساد طلبان میزنیم
Iran, Islamic Republic of
جواب خون شهدای هسته ای را چه کسی می دهد؟؟
با این همه بتون و تلاش های بی وقفه و شبانه روزی از دست رفته بچه های انرژی اتمی چه کنیم؟؟
با این همه خیانت تو حوزه نفت چه کنیم ؟؟
با این همه رکب در مقابل آمریکا چه کنیم؟؟
رنو و پژو را کجای دلمون بگذاریم؟؟
"خدایا به تو پناه میبرم" از مدعیانی که برای بستن دهان منتقدان به تو پناه میبرند
به قول ما لرها اگه گردو و بارت نی سیچه رکه رک ایکنی؟!
ترجمه: اگه گردو تو کسیه ات نیست چرا صدای گردو از کیسه ات میاد؟!
این ضرب المثل برای این روزهای نشریات و افرادی است که به مطیعی تاختند و یکی نبود بهشون بگه آقایون، مطیعی کلی گفت شما چرا به خود گرفتید؟!
نکنه واقعا مشمول شعرش بودید؟
Iran, Islamic Republic of
رییس جمهور با صراحت در یکی از سخنرانی های خود مردم را به دوقسم تقسیم کرد. کسانی که به ایشان رای داده اند(جمعیت 24 میلیونی)واقلیت آیا این توهین به ملت ایران نیست. فقط شعر مطیعی توهین است
Iran, Islamic Republic of
یعنی چون مقام معظم رهبری از این مداحی دفاع کردند برداشت و نظر دیگران همه غلط بوده؟! و دیگران باید نظر خودشون رو اصلاح کنند؟! یا بالاتر عذرخواهی هم کنند؟! فکر نکنم جایی اثبات شده باشه میزان فکر و رای فرمایشات رهبری است!! حتی رهبر بزرگی مثل حضرت آیت الله خامنه ای بعید است چنین نظری داشته باشند.
M.sh
Iran, Islamic Republic of
تو چرا ناراحتی!
امثال شماها همانی هستید که وقتی دین خدا رو هم در مقابل امیال وخواسته ها وعقیدتون یافتین، بهش میتازین. افسادطلبای تهوع اور منافق
Iran, Islamic Republic of
جواب کامنت مودبانه بالایی بی ادبی محض M.sh بود؟
Iran, Islamic Republic of
جناب M.sh با هر گرایش و نظری که هستی حق توهین و بد دهانی نداری
M.sh
Iran, Islamic Republic of
اینکه افسادطلبان تهوع اور جیغ بنفششون دراومده شکی درش نیست.
افسادطلبان=《امام خمینی ره فرمودند هرکس ایراد بکار شورای نگهبان بگیرد، مفسد فی الارض هست. 》حالا بگرد نمونه های بارز حمله به شورای نگهبان رو چه در سران اصلاحات وچه در دنباله روهای انها. پس اصلاح طلبان همان افسادطلبان هستند.
تهوع اور= اینکه وقتی پای منافعشون در میون باشه حتی به خدا وامامن وپیامبر هم رحم نمیکنن، اینو گذشت زمان ودر مراحل مختلف وتوهین در روزنامه های زنجیره شون ودرج مطلب علیه ائمه اطهارو جبهه وجنگ وشهید ...به خوبی نشان داده. این جماعت حال هر ادم دلسوز انقلاب و نظام واسلام رو به هم میزنند. اخرین توهینشونم همین اوایل محرم به هیئتهای عزای امام حسین علیه السلام و توهین به رزمندگان دفاع مقدس وجنگ تحمیلی ودر قضیه شییع پیکر مطهر شهید محسن حججی بوده. پس افسادطلبان واقعا حال هر انسان خداجوی و انقلالی رو به هم میزنن.
کسانی که دفاع از تجزی طلبی کشورهای منطقه میکنند ،
جماعتی که صحبتها وتیتر حرفهای فرداشون رو از BBC و امدنیوز ... میگیرند. افرادی که چوب حراج بر منافع ملی و... برای خیانت وخدمت برای دشمن میزنند.
وهزار مورد دیگه ازین جماعت عشق کدخدا(شیطان اکبر)
یک استاد دانشگاه
Iran, Islamic Republic of
ولی امر و رهبری از نظر شیعیان و عموم مسلمین حجت شرعیست. یعنی وقتی حرفی زد برای دینداران حجت محسوب می شود. ممکن است افرادی به کنه سخن ولی امر برسند ممکن است نرسند و بعدها برسند ولی در مقام عمل باید از ولی فقیه تبعیت کنند. اجتماع نقیضین محال است. اگر نکنند در واقع از هوای نفس خود تبعیت می کنند و برای رفتار خود در محضر الهی حجتی ندارند. آن ها که فعلا متوجه نمی شوند می توانند سوالشان را به دفترشان ارسال کنند تا ایشان در فرصتی معمولا در سخنرانی های عمومی خود آن را جواب دهند. در ضمن حضرت آقا از یک شخص و یک مداح دفاع نکردند از یک خط و تفکر اصیل انقلابی و اعتقادات درست و مکتبی دفاع کردند چون "ره" برند و رسالت الهیشان الزام می کند که مانند رسولان حق مسیر درست را به اشخاص نشان می دهند و افراد در سایه ایشان هدایت شوند ممکن است بعضی لجبازی کنند یا گرایشات حزبی و... مانع از قبولی حق شود و اطاعت از ایشان شود، که در طول تاریخ همیشه این گونه افراد بوده اند، ولی ایشان باید به تکلیف الهی خود عمل کنند حالا عده ای خوششان نیاید، نیاید. لذا بحث غلط و غیر غلط نیست، بحث حجت بودن ایشان و لزوم اطاعت است. بنابر این آن ها که تابعند از این به بعد مطابق نکات ایشان به آقای دکتر میثم مطیعی عمل می کنند و آن ها که نیستند مثل سابقین خود در تاریخ عمل خواهند کرد.
Iran, Islamic Republic of
معلوم میشه خودتون(اصلاح طلبان) را درمحتوای شعر دیدید و جوش آوردید پس خودتون اصلاح کنید و به مردم بپیوندید.
علی
Iran, Islamic Republic of
از قدیم گفته اند جارو ب را برداری گربه دزده فرار می کنه حالا این مفسدان که مملکت را به اینجا رساندند باید به این سخنان عکس العمل نشان دهند
Iran, Islamic Republic of
بمیرن برخی از این اصلاح طلب ها که جز حرام خواری وهوچی گری وخبانت حاشیه سازی هیچ هنر دیگری ندارن
محمدباقر
Iran, Islamic Republic of
ضرب المثل معروف:میگه تاشلاق را برداری گربه خطا کار فوری درمیره
Iran, Islamic Republic of
متن باا را کاملا قبول دارم که مطیعی دمش گرم ..اما اگه از بالا دستوربیاد که مثلا برجام به به همه همینو می گویندواگر اه اه همه همنو تکرارمی کنند....کلا خیلی دمدمی مزاجند بعضی ها !!
Iran, Islamic Republic of
مرگ براصلاح طلب دروغین ؛ مرگ بر وطن فوشان فاسد؛ مرگ بی تدبیران دنیا طلب؛ مرگ برسران فتنه از ابتدای انقلاب تا فتنه 78 و88 وفتنه های این روزها، مرگ بر ... بی سرانجام
Iran, Islamic Republic of
حیف است به اینها اصلاح طلب گفته شود