يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

ایجاد صندوق قرض الحسنه توسط کمیته امداد

يکشنبه ۹ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۳۴
کد مطلب: 553709
قائم مقام شهرستان های کمیته امداد استان تهران گفت: هم اکنون بیش از 57 هزار خانوار از خدمات حمایتی این نهاد بهره مند می شوند که از این تعداد بیش از 51 هزار خانوار شهری و مابقی روستایی هستند.
ایجاد صندوق قرض الحسنه توسط کمیته امداد
به گزارش جهان نيوز، کریم محمودی، قائم مقام شهرستان های کمیته امداد استان تهران، اظهار کرد: هم اکنون بیش از 57 هزار خانوار از خدمات حمایتی این نهاد بهره مند می شوند که از این تعداد بیش از   51 هزار خانوار شهری و مابقی روستایی هستند.

وی ادامه داد: ایجاد اشتغال و توانمندسازی خانواده های تحت حمایت از رویکردهای اصلی کمیته امداد بوده که این روند بصورت جدی در حال پیگیری و اجراست، بطوری که خانواده هایی که توان اشتغال دارند پس از استعداد سنجی، آموزش و پرداخت تسهیلات اشتغالزایی در جهت ایجاد شغل و درآمد، اقدام می کنند تا به خودکفایی برسند.

محمودی خاطر نشان کرد: صندوق قرض الحسنه امداد در استان تهران بر اساس اساسنامه کمیته امداد به منظور ارائه تسهیلات به مددجویان و نیازمندان واجد شرایط در جهت ایجاد اشتغال، کمک هزینه‌ ازدواج، مسکن، کمک هزینه تحصیل از طریق شعب صندوق قرض الحسنه امداد ولایت استان تهران انجام می شود.

قائم مقام شهرستان های کمیته امداد استان تهران با بیان اینکه تمام اشخاص حقیقی و حقوقی می توانند با مراجعه به شعب صندوق قرض الحسنه امداد ولایت و یا یکی از ادارات کمیته امداد با تکمیل مدارک نسبت به افتتاح حساب اقدام نمایند، افزود: نیکوکاران می توانند پس از سپرده گذاری، فرد نیازمند به وام را به صندوق معرفی کرده تا صندوق قرض الحسنه به عنوان کارگزار وام مورد نظر را به درخواست کننده پرداخت کند.

وی در پایان یادآور شد: صندوق قرض الحسنه امداد ولایت تحت نظارت بانک مرکزی آغاز به فعالیت کرده و به صورت مستقل در زمینه‌های عملیات مالی، جذب سرمایه و سپرده خیران در قالب قرض الحسنه، کاهش زمان انتظار دریافت خدمات نیازمندان، شناسایی دقیق و ارائه تسهیلات، ترویج سنت حسنه و واجب قرض الحسنه در حال خدمت رسانی به جامعه هدف و اقشار نیازمند است.

منبع:باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *