جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
۷
"بهترین تشخیص دهندگان پاسپورت در فرودگاه‌های منطقه را داریم"

پاسخ فرودگاه امام به ادعاهای عجیب توریست روس!

چهارشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۴۳
کد مطلب: 551287
چند روز قبل فیلمی از توریست روسی در فرودگاه امام خمینی (ره) منتشر شد که وی در آن ادعا می‌کرد مجبور شده در صف‌های چند ساعته بایستد و در زمان ارائه‌ی ویزا نیز مامور ایرانی توانایی تشخیص ویزای شینگن را نداشته است.
پاسخ فرودگاه امام به ادعاهای عجیب توریست روس!
به گزارش جهان نيوز، توریست روس در این فیلم ادعا می‌کند وقتی به مامور چک پاسپورت ایرانی گفته که ویزای شینگن دارد این مامور به اشتباه شینگن را شهری در یک کشور اروپایی تصور کرده و از تایید آن ممانعت کرده است.

این توریست روسی همچنین با نگاهی انتقادی در این فیلم می‌گوید که اگر ایرانی‌ها قصد دارند نسبت به افزایش تعداد توریست‌های خارجی خود اقدام کنند با این زیرساخت‌ها به جایی نخواهند رسید، زیرا فرودگاه امام خمینی (ره) بدترین فرودگاهی است که این توریست تاکنون با آن مواجه شده است.

به دنبال این اتفاق کوروش فتاحی – سرپرست شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) -  در یادداشتی پاسخ‌هایی جدی به این توریست روسی داده و تقریبا تمامی ادعاهای او را تکذیب کرده است.

طبق توضیحات فتاحی سیستم گذرنامه ایران از کشورهای پیشرو در امور مرزی به حساب می‌آید به حدی که در حال لازم ایران عضو پایگاه اطلاعات سیستم PKD است. در کنار آن ایران در حوزه پاسپورت‌های الکترونیکی نیز از سال‌ها پیش جزو کشورهای پیشرو به حساب می‌آید.

فرودگاه امام خمینی (ره) طبق توضیحات فتاحی از معدود فرودگاه‌های جهان است که در آن ویزای فرودگاهی صادر می‌شود و در طول سال حداقل چهار میلیون مسافر خروجی دارد.

در بخش بعدی توضیحات سرپرست شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) مشخص می‌شود نه تنها افسران گذرنامه فرودگاه امام خمینی (ره) مشکلات مبنایی ندارند که حتی آنها در منطقه به عنوان بهترین تشخیص دهنده ویزای درست از تقلبی به شمار می‌روند و مدت زمان اندک چک گذرنامه در گیت‌های فرودگاه امام خمینی (ره) به طور متوسط تنها شش ثانیه است.

فتاحی به دیگر ادعای مسافر روس که زمان معطلی خود در صف‌های بیش از دو ساعت اعلام کرده نیز پاسخ داده و اعلام کرده است: طولانی‌تر صف در این فرودگاه تنها بین ۲۰ تا ۳۰ دقیقه طول می‌کشد.

فرودگاه امام خمینی (ره) در حال حاضر در شرایطی به ۹ میلیون مسافر به طور سالانه سرویس می‌دهد که ظرفیت سالانه این فرودگاه تنها حدود ۴.۵ میلیون نفر تخمین زده می‌شود و اوج فشار پروازهای این فرودگاه بین المللی ایرانی در پروازهای تابستانی و پروازهای حج خلاصه می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Canada
مامور فرودگاه امام ویزای کانادای من را هم درست تشخیص نداد
حالا ماله کشی کنید
محسن
Iran, Islamic Republic of
سلام
چند روز پیش به فردگاه امام مراجعه کردم
پارگینگ تعطیل ؛ ماشینها در کنار عابر پارک کرده بودن
اونهمه وسعت بیابان نخواستن محل تردد ماشین های عبوری برای سوار و پیاده کردن مسافر رو وسیع درست کنن . معابری هم که درست کردن بقدری موانع موقت گذاشتن که .......
بهتره نگوییم
واقعا افتضاح
محسن
Iran, Islamic Republic of
شاید نظرهای و فیلم توریست روس دور از واقعیت نباشد
کلا مسئولبن عادت کردن همه ایراد و انتقادهارو تکذیب کنند
چون جرات ندارند و بلد نیستن عذرخواهی کنند
Iran, Islamic Republic of
توجيه نداره آقا ، با چشم ديديم ، ضمنا صف 20 تا 30 دقيقه اي كم وقتيه كه با افتخار هم ميگيد!!!!!
Zarei
Iran, Islamic Republic of
آقا همه چیز به کنار تاخیر در پرواز ها دیگه قابل انکار نیست .... ما با هواپیما تهران ..نجف شرکت تابان رفتیم در رفت و برگشت مجموعا ۵ ساعت تاخیر انگار براشون عادی شده....
عباس
Iran, Islamic Republic of
وضع فرودگاه امام خمینی شبیه فرودگاه یک کشور جنگ زده است!
جلوی پارکینگ ها بلوک سیمانی گذاشتن و پارکینگ بسته است، راه رو با بلوک و موانع باریک و پر پیچ و خم کردن، به نحوی که غیر از پراید بقیه ماشین ها باید برای دور زدن سر پیچ، دور دو فرمان بزنن که سبب ترافیک و ازدحام بی مورد میشه.
از طرفی یک لاین در وسط هست که برای سوار یا پیاده شدن مسافر از وسیله نقلیه همراه دچار ترافیک سنکینی میشه و اگر شما بخواید در ساعت خلوتی یه سر برید فرودگاه امام اقلاً در این ترافیک بی تدبیری اقلاً 20 دقیقه معطل میشید.
وسایل نقلیه بدلیل بحران پارکینگ مجبور هستن در حواشی توقف کنند که ترافیک رو صد چندان میکنه.
انگار به صد سال قبل رجعت کردیم و خرابی و بی نظمی در فرودگاه امام خمینی موج میزنه!
سلمان
Germany
سلام دوستان شاید حرفهایی که این خانم روس زده درست باشه ولی من فرودگاه شهر سنت پترزبورگ روسیه رو دیدم که مال دوران شروی سابق بود خیلی کهنه و قدیمی درضمن رفتارهای خیلی نژادپرستانه مأمورهاش با همه ی مسافران من رو شگفت زده کرد من چون سالها در کشورهای شروی زندگی کردم این روسها رو خوب می‌شناسم بسیار آدمهای از خودراضی و خود بزرگ بین هستند. تو هر پروازی هم که از تهران به مسکو میره به بهانه های مختلف بعضی از ایرانی ها رو به کشور راه نمیدن و با همون پروازی که اومدند برشون می‌گردانند.