جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۱
۳
پرویز سروری مطرح کرد:

تغییر نظام اداری از شایسته‌سالاری به «آقازاده‌سالاری»

دوشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۴۷
کد مطلب: 550457
دبیر کل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی گفت: نظام اداری ما از شایسته‌سالاری به «فامیل‌سالاری» و «آقازاده‌سالاری» منتقل شده و این مسئله مهمی است و باید حتما باید موضوع فرهنگ‌سازی شود و از طرف دستگاه‌های ذی‌ربط از این دست انتصاب‌ها جلوگیری شود.
تغییر نظام اداری از شایسته‌سالاری به  «آقازاده‌سالاری»
به گزارش جهان نيوز، پرویز سروری دبیر کل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در خصوص انتصاب آقازاده‌ها در سمت‌های مختلف اظهار داشت: این یک پدیده‌ای است که با ارزش‌های انقلاب اسلامی همخوانی ندارد، یعنی در نظامی که از فرصت‌های برابر اجتماعی سخن می‌گوید پذیرفته نیست که هر کسی نسبتی با مقامی دارد جایگاهی در کشور پیدا کند و سمت‌های مهمی را بدست آورد.
 
وی افزود: یکی از اصلاح‌طلبان چندی پیش به نکته‌ی خوبی اشاره کرده بود، این فعال اصلاح‌طلب گفته بود اگر آقازاده‌ای در جایی مسئولیتی گرفت، فرض ما این است که بر اساس رانت بوده مگر اینکه خلاف آن ثابت شود؛ امروز واقعا همینطور است ما می‌بینیم که یک نفر تحت عنوان اینکه دخترش بیکار است مجوز واردات لباس می‌گیرد یا یکی دیگر شهردار می‌شود و دیگری در شرکت‌های مختلف مدیر عامل می‌شود.

دبیر کل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی گفت: سنگین‌ترین هزینه‌ای که در این زمینه پرداخت می‌شود مسئله اعتماد مردم نسبت به نظام است، این اقدامات اعتماد مردم را از بین می‌برد و مردم فکر می‌کنند زمانی که نیاز به هزینه‌دادن و خون دادن باشد آن‌ها باید پای‌کار باشند اما زمان تقسیم مسئولیت‌ها، سمت‌ها به فرزندان مسئولان و سیاسیون می‌رسد.

سروری عنوان کرد: این افراد که غالبا در خارج از کشور درس خوانده‌اند پس از مدتی به کشور باز می‌گردند و در سمت‌های مختلف گمارده می‌شوند و بر همان مردمی که از جان و مال و زندگی‌شان برای کشور مایه گذاشته‌اند سیطره پیدا می‌کنند و این‌ها باعث می‌شود که خلوص، اعتقاد و اعتماد مردم نسبت به نظام خدشه‌دار شود.

وی در خصوص نحوه برخورد با پدیده انتصاب آقازاده‌ها در سمت‌های مختلف گفت: به نظر من مسئله اصلی این است که نظام اداری ما از شایسته‌سالاری به "فامیل‌سالاری" و "آقازاده‌سالاری" منتقل شده و این مسئله مهمی است و باید حتما باید موضوع فرهنگ‌سازی شود و از طرف دستگاه‌های ذی‌ربط از این دست انتصاب‌ها جلوگیری شود.

دبیر کل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در پایان گفت: رسانه‌ها به خصوص رسانه‌ ملی در این خصوص وظیفه مهمی را برعهده دارند و باید نسبت به این موضوعات واکنش نشان دهند و مسئولانی که فرزندانشان به سمت‌های مهم رسیده‌اند باید مورد بازخواست قرار دهند که این افراد چطور بدون داشتن هیچ پارامتری به این سمت‌ها رسیده‌اند؛ به طور کلی هم در قانون باید تغییر ایجاد شود و هم رسانه‌ها باید در این زمینه مهم مطالبه‌گر باشند.




 
مرجع : فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


افشین
Iran, Islamic Republic of
بنظرم ایده خوبی و شروع خوبی است این اون تغیراتی است که بسیاری از اصولگرایان در انتظار انجام ان هستند حذف اقا زاده ها در هر پست و مقامی که بواسطه مقام پدر یا برادر یا اطرافیان بدست اورده اند و جاگزین کردن افراد لایق و توانا اگر اینکارها را از خودمان شروع کنیم انتخابات 1400 را طوفانی میتوانیم پیروز شویم لطفا به دادن شعار اکتفا نکنید این مطالبه قاطبه مردم است از خودمان شروع کنیم بهتر است چون اتوماتیک اقا زاده های اصلاح طلب را زیر فشار قرار داده وناکار امدی انها را مردم با پوست و استخوان احساس خواهند کرد
افشین
Iran, Islamic Republic of
اگر اصلاح طلبها در انتخابات رای می اورند برای این است که مردم تشنه تغیرات اساسی هستند پس چقدر خوب است انها متوجه بشوند که اصولگرایی در حال پوست انداختن است و افراد جدید با نگاه و راهکار جدید که منافع همه مردم ایران در ان دیده شده است در حال ظهور است پشت سر ولایت فقیه حرکت کنیم تا به کشورمان اسیبی نرسد
مازندرانی
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای سروری حدود 40 سال از انقلاب میگذرد هدف این نبود که میفرمائید. وقتی حضرت امام خمینی (ره) یک موی کوخ نشینان را به کاخ نشینان نمیداد وحضرت آقا وولی امر مسلمین نیز بارها به این ایرادات مسئله ساز که اهداف انقلاب را هدف قرار داده اند تذکرات فراوان میدهند پس چرا به اینجا رسیده ایم ؟؟مشکل کجاست ؟راه حل چیست ؟