شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰
۱

آیه یأس وزیر کار در مورد ظرفیت اشتغالزایی

يکشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۱۶
کد مطلب: 546692
آنطور که وزیر کار می گوید ظرفیت اشتغالزایی اقتصاد ما حداکثر ۵۰۰ هزار شغل در سال است، بنابراین می‌توان گفت با این حساب امکان اجرایی شدن تنها نیمی از برنامه ششم وجود دارد.
آیه یأس وزیر کار در مورد ظرفیت اشتغالزایی
به گزارش جهان نيوز؛ برنامه ششم توسعه ایجاد سالانه 970 هزار شغل را برای دولت تکلیف کرده است که وزارت کار چندی پیش در راستای این هدف برنامه اشتغال فراگیر را در دستور کار قرار داد.در راستای این موضوع  اسحاق جهانگیری 7تیر ماه برنامه اشتغال فراگیر در سال 96 را  به تمام دستگاه‌های اجرایی ابلاغ کرد.
بر اساس این برنامه، در بخش کشاورزی 69 هزار شغل، در بخش صنعت – معدن و بازرگانی 254 هزار شغل، در بخش ساختمان 38 هزار و 500 شغل، در بخش گردشگری70هزار و 100شغل، در بخش حمل و نقل 9100 شغل، در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات90 هزار شغل، در بخش خدمات سلامت 60 هزار و 200 شغل، در بخش خدمات فرهنگی و هنری 24 هزار شغل و در سایرحوزه‌های بخش خدمات نیز 37 هزار شغل برای سال جاری هدفگذاری شده است.
در حالی برنامه اشتغال فراگیر برای 970 هزار شغل است که عیسی منصوری، معاون اشتغال وزیر کار تحقق اشتغال برای 970 هزار نفر را مشروط به  مداخله درست در بازار کارمی داند. با وجود اینکه دولتی ها اعتقاد دارند ظرفیت ایجاد شغل در بازار کار مهیا نیست، برنامه ریزی ها روی کاغذ حکایت از ایجاد 970 هزار شغل دارد.
 معاون اشتغال ربیعی معتقد است که ظرفیت ایجاد شغل در کشور تنها 450 تا 500 هزار شغل است  و ما بقی با مداخله درست در بازار کار امکان پذیر است.
 همچنین روز گذشته علی ربیعی، وزیرتعاون،کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: اقتصاد ایران در بهترین حالت ممکن می‌تواند 500 هزار شغل در سال ایجاد کند، لذا باید سیاست‌های مبتنی بر مدیریت بازار کار را در پیش بگیریم.با رشد 6درصدی ظرفیت اشتغالزایی اقتصاد ما حداکثر 500 هزار شغل در سال است.
درحالی که دولت برنامه اشتغال فراگیر را برای ایجاد 970هزار شغل تهیه و ابلاغ کرد که با محاسبات ربیعی به صورت طبیعی نیمی از برنامه ششم توسعه امکان اجرایی شدن را ندارد. چرا که دولت مکلف به ایجاد 970 هزار شغل است و ربیعی اعتقاد دارد تنها 500 هزارشغل می توان ایجاد کرد. با آمار جدید ربیعی برای اشتغالزایی نیمی از برنامه ششم اجرایی نمی شود.
منبع: تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
اقای وزیر چرا این حرفها را در ایام انتخابات نزدید؟ چرا امار دروغ به روحانی می داید