پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 16 May 2024
 
۱

نیوزویک؛ ایران به رویای آمریکا شلیک کرد

جام
چهارشنبه ۸ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۵۳
کد مطلب: 545675
مقامات ایران با درخواست چندین و چند ساله آمریکا مبنی بر بازدید از سایت های نظامی ایران مخالفت کردند. این مخالفت آنقدر جدی بود که باید گفت رویای چند ساله آمریکایی ها به وقوع نخواهد پیوست.
نیوزویک؛ ایران به رویای آمریکا شلیک کرد
به گزارش جهان نيوز؛ مجله آمریکایی نیوزویک در گزارشی نوشت: مقامات ایران با درخواست چندین و چند ساله آمریکا مبنی بر بازدید از سایت های نظامی ایران مخالفت کردند. این مخالفت آنقدر جدی بود که باید گفت رویای چند ساله آمریکایی ها به وقوع نخواهد پیوست.
 
این مجله آمریکایی نوشت: ایران همچنان از افزایش برنامه نظامی و مخصوصا برنامه موشکی خود خبر می دهد اما بازهم درخواست آمریکا مبنی بر بازدید ناظران آژانس هسته ای سازمان ملل از سایت های نظامی ایران با مخالفت ایران روبرو شد. رئیس جمهور آمریکا نیز اخیرا واکنش بسیار سخت تری را در قبال توانایی های هسته ای ایران اتخاذ کرده است و هرچند که آمریکا گزارشی مبنی بر عدم پایبندی ایران به توافق هسته ای در دست ندارد اما دولت وی مدعی است که ایران به روح برجام پایبند نبوده است.
 
نیوزویک در ادامه افزود: برخلاف برخی از مسائل اختلافی در ایران، این بار تمامی مسئولان رده بالای این کشور، با درخواست بازدید از سایت های نظامی ایران مخالفت جدی خود را نشان دادند و نشان دادند که در این زمینه بیش از پیش متحد هستند. ایران همچنین در قبال این درخواست واکنش دیگری نشان داده و از افرایش برنامه نظامی خود خبر داده است.
 
این روند در حالی بوده است که اخیرا مجلس سنای آمریکا با وجود مخالفت برخی از مقامات کاخ سفید، ایران، روسیه و کره شمالی را تحریم کرده است. به هر حال این موضوع تنش ها را افزایش داده است و همچنان اختلاف در کاخ سفید و مقامات آمریکایی در مورد تحریم ایران و روسیه در حال افزایش است.
 
 
این مجله در ادامه افزود: ایران با وجود مخالفت های آمریکا، نفوذ خود را در منطقه افزایش داده است و از لبنان گرفته تا سوریه و عراق، جایگاه ایران قوی تر از گذشته شده است. آمریکا نیز فعلا در بن بستی قرار دارد که نیازمند همکاری های ایران بوده و برای از بین بردن داعش به همکاری تهران نیاز دارد.
 
تحلیل این مجله پرتیتراژ آمریکایی از پاسخ محکم ایران به درخواست غربی ها نشان دهنده این است که به طور کلی موضوع بازدید از سایت های نظامی ایران شدنی نیست و آمریکا نمی تواند روی این موضوع مانور دهد. ایستادگی ایران در قبال زورگویی های غرب بارها و بارها جواب داده است و اتحاد مسئولین ایرانی در این زمینه برای غربی ها سنیگن تمام شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *