سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 7 May 2024
 
۰

گابریل: بسیار علاقه‌مند به حفظ برجام هستیم

چهارشنبه ۸ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۴۰
کد مطلب: 545642
وزیر امور خارجه آلمان در سفر به آمریکا درباره به خطر افتادن توافق هسته‌ای با ایران به دلیل تحریم‌های جدید آمریکا هشدار داده است.
گابریل: بسیار علاقه‌مند به حفظ برجام هستیم
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم؛ دویچه وله آلمان با اشاره به سفر "زیگمار گابریل"، وزیر امور خارجه آلمان به آمریکا نوشت که از مسئله کره شمالی گرفته تا ایران و افغانستان از موضوعات مورد بحث در سفر گابریل به آمریکا بود. در این صحبت ها بخصوص درباره مسئله روسیه شکاف های عمیقی به چشم می خورد.
به نوشته این نشریه آلمانی، مدت طولانی آمریکا و روسیه در سیاست روسیه با هم اتفاق نظر داشتند. اما با روی کار آمدن دونالد ترامپ، به عنوان رئیس جمهور آمریکا این مسئله تغییر کرد.

هشدار درباره عواقب تحریم های جدید آمریکا علیه روسیه
زیگمار گابریل در سفر به واشنگتن سیاست تحریم های آمریکا علیه روسیه را شدیدا مورد انتقاد قرار داد و درباره به وجود آمدن عصر یخی جدید با مسکو هشدار داد.
وی درباره عواقب ناخواسته تحریم های آمریکا علیه روسیه برای اروپا هشدار داده و بعد از دیدار با "رکس تیلرسون"، وزیر امور خارجه آمریکا تاکید کرد که ما نمی خواهیم روابط اقتصادی خود با روسیه را کاملا نابود کنیم.
رئیس جمهور آمریکا قانون بحث برانگیز تحریم های  کنگره آمریکا مربوط به اوایل آگوست که علاوه بر روسیه همچنین تحریم هایی علیه ایران و کره شمالی را مد نظر قرار داده است را تصویب کرده است.
وزیر امور خارجه آلمان این انتقاد را به آمریکا وارد کرد که همچنین شرکت های اروپایی هم از تحریم های آمریکا علیه روسیه آسیب می بینند.

بسیار علاقه‌مند به حفظ برجام هستیم
گابریل همچنین تاکید کرد که تحریم های جدید آمریکا علیه ایران نیز در اروپا با شک و تردید دیده می شود چرا که می تواند توافق اتمی که طی مذاکرات و تلاش فراوان منعقد شده است را به خطر بیاندازد.
گابریل همچنین گفت که ما بسیار به این مسئله علاقه‌مندیم که این توافق را به عنوان اروپایی و آلمانی حفظ کنیم. اما باید این مسئله برای ایران آشکار شود که در واقع همه جزئیات این توافق باید اجرایی شود. آلمان مشترکا با فرانسه، انگلیس و آمریکا در این راستا بر ایران فشار وارد می کند.
مسئله مناقشات با کره شمالی هم از دیگر موضوعات مورد بحث در سومین سفر وزیر امور خارجه آلمان در دوران مسئولیتش به واشنگتن بود.
وی درباره آزمایشات موشکی کره شمالی و نقض قطعنامه های شورای امنیت و قوانین بین المللی از طرف این کشور و در معرض خطر قرار گرفتن امنیت و صلح مردم منطقه در سایه این رویکردد کره شمالی هشدار داد.
وی همچنین تاکید کرد که بعد از اقدامات تحریک آمیز کره شمالی چین و روسیه باید برای حل این مسئله به دنبال همکاری با آمریکا باشند.

تسلیحات اتمی آمریکا باید از آلمان خارج شود
وزیر امور خارجه آلمان همچنین در سفر خود به آمریکا از پیشنهاد اخیر "مارتین شولتز"، نامزد صدر اعظمی آلمان از حزب سوسیال دموکرات برای خروج تسلیحات اتمی آمریکا از کشورش حمایت کرده و تاکید کرد که تسلیحات اتمی آمریکا در دراز مدت دیگر نباید در خاک آلمان مستقر باشد.
وی همچنین تاکید کرد که طبیعتا من بر این عقیده ام که این مهم است که ما بالاخره دوباره درباره کنترل تسلیحات و خلع سلاح با هم صحبت کنیم. این مسئله عمدتا مربوط به اروپا و همچنین آلمان می شود.
مارتین شولتز هفته گذشته در اظهاراتی اعلام کرد که اگر صدر اعظم آلمان شود همه تسلیحات اتمی آمریکا را از خاک آلمان خارج می کند.
   گابریل بعد از سفر به واشنگتن به نیویورک رفت و با "هنری کیسینجر"، وزیر امور خارجه اسبق آمریکا دیدار و گفت وگو کرد. موضوع مذاکرات این دو مسئله خلع سلاح هسته ای بود.
وی در پایان سفر خود به آمریکا و قبل از بازگشت درباره یک رقابت تسلیحاتی اتمی هشدار داد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *