سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۰

جودو، پوتین را به مجارستان کشاند +عکس

سه شنبه ۷ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۰۱
کد مطلب: 545298
رئیس‌جمهوری روسیه برای دومین بار در سال جاری راهی مجارستان شده است تا در مسابقات جهانی جودو در بوداپست شرکت کرده و درباره منافع مشترک در حوزه انرژی با همتای مجار خود بحث و گفت‌وگو کند.
جودو، پوتین را به مجارستان کشاند +عکس
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا؛ خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد: ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه که فوریه هم به مجارستان رفته بود، در قسمت وی‌آی‌پی ورزشگاهی در بوداپست در کنار ویکتور اوربان، نخست‌وزیر مجارستان و سایر مقام‌ها نشست.

 گفت‌وگوها میان این دو مقام حول مسائل انرژی از جمله ساخت رآکتورهای جدید برای نیروگاه اتمی ساخت دوران شوروی مجارستان و واردات گاز طبیعی از روسیه بود.

وزیر امور خارجه مجارستان گفت،‌ توسعه نیروگاهی واقع در مرکز این کشور احتمالا سال آتی میلادی (۲۰۱۸) آغاز می‌شود. به گفته او، اجرای این پروژه برای ساخت دو رآکتور تاخیر ۲۲ ماهه داشته که به دلیل بررسی‌های اتحادیه اروپا روی این پروژه برای انطباق با قوانین اتحادیه اروپا بوده است. او افزود: اکنون هیچ چیز جلوی ساخت این رآکتورها را نمی‌گیرد.
http://donya-e-eqtesad.com/Images/Bitrix/NewsDetail/BottomPicFiles/aacn/1253069_28501067-baf8-4e71-a3f9-397ff071f107.jpg
 این پروژه ۱۰ میلیارد یورویی عمدتا از سوی شرکت دولتی روس‌اتم انجام می‌شود و عمدتا با یک وام روسیه طبق توافقی که سال ۲۰۱۴ میان رهبران روسیه و مجارستان به امضا رسید، تامین مالی می‌شود.  

 اعتراضات ضد پوتین
در همین حال احزاب اپوزیسیون مجارستان به سفر پوتین اعتراض کردند؛ آنها نگران نزدیک شدن بیش از حد اوربان به رهبر روسیه هستند. اوربان سابقا از منتقدان شدید نفوذ روسیه در این منطقه بوده است.  

 فعالانی از حزب "با یکدیگر" همزمان با ورود خودروی حامل پوتین به آن ورزشگاه سوت زدند و بنری با نوشته "ما مستعمره روسیه نمی‌شویم" در دست داشتند. پلیس بعدا آنها را بیرون کرد.

منتقدان معتقدند، این پروژه هسته‌ای احتمال فساد را بالا می‌برد و وابستگی مجارستان به مسکو را افزایش می‌دهد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *