سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۱
با حضور امیر اسماعیلی؛

رونمایی از سامانه های «سمیع»، «سماء» و «بصیر»

دوشنبه ۶ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۵۹
کد مطلب: 545160
با حضور فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) از ۳ سامانه سمیع، سماء و بصیر رونمایی شد.
رونمایی از سامانه های «سمیع»، «سماء» و «بصیر»
به گزارش جهان نيوز، در آستانه دهم شهریور سالروز تاسیس قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) ارتش، با حضور امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی فرمانده این قرارگاه از ۳ سامانه سمیع، سماء و بصیر رو نمایی شد. سامانه شناسایی اهداف و مدیریت ترافیک هوایی با نام «نگاه» برای اولین بار در غرب آسیا به دست توانمند دانشمندان قرارگاه پدافند هوایی ساخته شد.

 این سامانه که فناوری ساخت آن در اختیار کشور های محدودی در جهان قرار دارد قادر است دقیق ترین اطلاعات را به صورت خودکار از پروازهای عبوری کسب و مسیر شناسایی هر پروازی را بسیار کوتاه و سریع نماید، ساخت این سامانه ایران را به معدود کشور های سازنده آن تبدیل کرد.

 سامانه نگاه، سامانه ای ضروری برای کنترل ترافیک هوایی است و با تولید این سامانه توسط قرارگاه پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیاز سازمان هواپیمایی کشوری نیز جهت کنترل ترافیک هوایی پیشرفته و واردات این سامانه از سایر کشور ها رفع می شود.

سامانه نمایش و انتقال دهنده اطلاعات راداری و ناوبری به شبکه فرماندهی و کنترل با نام «بصیر» یک سامانه با فناوری نوین است که بجای ۶ سامانه، عملیات تجزیه و تحلیل و انتقال اطلاعات، پرسش و پاسخ از سامانه های ناوبری پرنده ها، گیرنده سیگنال های ناوبری را انجام می دهد این سامانه باعث کاهش ۵۴ نفر نیروی انسانی در هر شیفت کاری و کوچک سازی یک بیستم برابر سامانه ها و افزایش سرعت و دقت ارسال و دریافت اطلاعات شده است.  

همچنین سامانه متحرک شنود و جمع آوری اطلاعات راداری و ناوبری با نام «سمیع» که به دست توانمند دانشمندان قرارگاه پدافند هوایی ساخته شده، قادر است در اندازه و حجم های متفاوت تولید و بصورت محمول روی هواپیماهای با سرنشین و بدون سرنشین قرار گیرد و با برو بلند اطلاعات سیگنالی، راداری، ناوبری و کمک ناوبری پروازهای مختلف را در نزدیک ترین محل به پروازهای هدف جمع آوری کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *