جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

نجفی به خاطر شهرداری دو سال زندانی می‌شود؟

يکشنبه ۵ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۴۹
کد مطلب: 544853
با توجه به اين كه آقاي نجفي هنوز حكمي ندارند كه بتوانند عزل و نصب كنند اقدامات انجام گرفته از طرف خودشان و از طرف مسوول روزنامه مي تواند با جميع شرايط قانوني و با تشخيص دادگاه صالح مشمول ماده 555 قانون تعزيرات مصوب 1375 باشد.
نجفی به خاطر شهرداری دو سال زندانی می‌شود؟
به گزارش جهان نيوز، دکتر جلیل محبی یکی از حقوق دانان فارغ التحصیل دانشگاه امام صادق در کانال خود نوشت: در خبرهاي غير رسمي خواندم كه آقاي نجفي هنوز شهردار تهران نشده و ظاهراً سرپرستي براي شهرداري تهران انتخاب شده است تا حكم آقاي نجفي توسط وزارت كشور تاييد شود. 
 
در اين حال آقايي از طرف ايشان در يكي از روزنامه هاي شهرداري به عنوان مسوول و مديرعامل حاضر شده و شروع به كار كرده است. اگر اين خبر درست باشد با توجه به اين كه آقاي نجفي هنوز حكمي ندارند كه بتوانند عزل و نصب كنند اقدامات انجام گرفته از طرف خودشان و از طرف مسوول روزنامه مي تواند با جميع شرايط قانوني و با تشخيص دادگاه صالح مشمول ماده 555 قانون تعزيرات مصوب 1375 باشد:
 
ماده 555 ـ هرکس بدون سمت رسمی یا اذن از طرف دولت خود را در مشاغل دولتی اعم از کشوری یا لشگری و انتظامی که از نظرقانون مربوط به او نبوده است دخالت دهد یا معرفی نماید به حبس ‌از شش ماه تا دو سال محکوم خواهد شد و چنانچه برای دخالت یا معرفی خود در مشاغل مزبور، سندی جعل کرده باشد مجازات ‌جعل را نیز خواهد داشت‌.

منبع: فردا
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *