دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 May 2024
 
۰
۳ ماه بعد از انتخابات؛

اغلب فرانسوی ها به «ماکرون» پشت کرده اند

يکشنبه ۵ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۵۰
کد مطلب: 544651
محبوبیت رئیس جمهوری جوان فرانسه تنها ۳ ماه پس از ورود به الیزه، با کاهشی چشمگیر، به ۴۰ درصد سقوط کرد.
اغلب فرانسوی ها به «ماکرون» پشت کرده اند
به گزارش جهان نيوز به نقل از مهر، نظرسنجی انجام گرفته از سوی نشریه «ژورنال دو دیمانش» نشان می دهد «امانوئل ماکرون» رئیس جمهوری جوان فرانسه در سومین ماه از دوره ریاست جمهوری خود با کاهش شدید محبوبیت مواجه شده است.

مطابق با این نظرسنجی، درجه محبوبیت ماکرون با کاهشی ۱۴ درصدی در ماه میلادی آگوست به ۴۰ درصد رسید. این در حالی است که وی در ماه میلادی گذشته (جولای) نیز کاهشی ۱۰ درصدی را در میزان محبوبیت خود تجربه کرده بود.
به همین ترتیب، محبوبیت «ادوارد فیلیپ» نخست وزیر فرانسه نیز در بازه زمانی مشابه با ۹ درصد کاهش به ۴۷ درصد رسید.

از ۳ ماه پیش که برای اولین بار این نظرسنجی انجام شد، محبوبیت ماکرون حدودا ۲۲ درصد کاهش داشته است. وی در ماه میلادی می و بلافاصله پس از پیروزی در انتخابات، محبوبیتی ۶۲ درصدی داشت.

این در حالی است که محبوبیت «فرانسوا اولاند» رئیس جمهوری سابق فرانسه در بازه زمانی مشابه در سال ۲۰۱۲ میلادی ۵۴ درصد بود و «نیکلا سارکوزی» رئیس جمهوری پیشین فرانسه نیز در بازه زمانی مشابه در سال میلادی ۲۰۰۷، محبوبیتی ۶۷ درصدی داشت حال آنکه هر ۲ آنها، هنگام ترک الیزه با کمترین اقبال مردمی روبرو بودند.

از دلایل افت محبوبیت ماکرون، جوانترین رئیس جمهوری فرانسه، می توان به سیاست تغییر قوانین کار به نفع کارفرمایان و کاهش بودجه به ویژه بودجه نظامی کشور اشاره کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *